26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Gauck v Čechách

Německý prezident Joachim Gauck bezesporu budí úctu. Jako první hlava německého státu, nota bene při své první oficiální návštěvě, odjel do Lidic, aby se tam poklonil památce lidí zavražděných nacisty. Dovedeme si představit Putina, jak se jede poklonit do Katyně?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Slanina 11.10.2012 13:58

Re: Občane prdůchu. obracel jsem se na paní Václavíkovou,

Psát o užitečnosti bývalých soudruhů podpraporčíků je skutečně záležitost pouze oné filosofie, zvané marxistická.

V. Novák 11.10.2012 13:55

Absolventi těch "kecacích" jistě.

Ovšem Špekovy teritotriální studie dokáže mezi discipliny a s minimem "tvrdých" fakt zařadit právě jen Špek a Hajkova. Pitomec zkrátka vychází z toho, že čemu nerozumí, to je zbytečné, aniž by zjistil, k čemu to je.

Na ihned.cz se takoví obvykle velmi vyřádí u jakéhokoli článku o nějakém výzkumu. Nedej Přírodo, je-li základní...

J. Slanina 11.10.2012 13:55

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Pane Anděli. Váš vtipně ironický příspěvek mne docela pobavil. Ale přihlédnete-li k současnému rozložení studenstva na našich vysokých školách, měl by Vás nejspíše zachvátit strach z budoucnosti. Říká se, že veškerý pokrok lidstva byl v podstatě vyprovokován jeho přirozenou leností, ovšem za předpokladu, že značná část lidstva nebyla líná přemýšlet. Věda a technika skutečně posouvala a zatím stále posouvá lidstvo kupředu. Ale já, ač při svém věku bych si mohl říci kašli na to, to už se tě týkat stejně nebude, přece jenom mám obavy, aby počet těch líných a zabývajících se naprosto neproduktivními činnostmi nedosáhl bodu, zpoza kterého už nebude návratu.

BTW: Navrhoval jste do Vámi zmiňované komise řezníka, havíře, prodavače a slévače. Ale ruku na srdce, sežeňte mi dnes poctivého truhláře či klempíře.

K. Drobková 11.10.2012 13:54

Tohle je obor, kde vystudovaný bakalář najde stopro uplatnění. I to platíme ze svýc daní .......

Popularizace a organizace hudební kulturyTento bakalářský prezenční studijní obor je otevřen od akademického roku 2010/2011 na Katedře hudební kultury Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni. Uvedený obor nevyžaduje dovednost ve hře na hudební nástroj ani pěveckou praxi. Pro přijetí ke studiu je nutno pouze absolvovat přijímací test.

J. Václavíková 11.10.2012 13:53

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Nesměšujme problém kvantity a kvality.

P. Hofman 11.10.2012 13:49

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Neuhýbal bych ale od problému "Kam s ním?". Mnozí absolventi těchto oborů budou mít velmi těžkou situaci při uplatnění se na reálném trhu práce.

J. Václavíková 11.10.2012 13:48

Re: No, třeba v tom, že "teritoriální studia" je v podstatě

Souhlasím, vždyť na sebe sami prozradili, že nic nevědí.

V. Novák 11.10.2012 13:44

Občane prdůchu. obracel jsem se na paní Václavíkovou,

ne na někoho, kdo se zde již léta projevuje stejně užitečně, co pfilosófie.

S tím rozdílem, že pfilosóf obvykle dokáže argumentovat, byt mlhavě a tozbředle, zatímco z vás, prdůchu, by argument nevymámil ani Mistr Háj.

K. Drobková 11.10.2012 13:42

Re: Tak, tak.

Je to fakt. Nic, než nadávat neumíte. Kolik Fico platil ? A Paroubek také něco přidal ? A párečky s rohlíkem, chutnaly ? Pivečko nebylo ?

J. Václavíková 11.10.2012 13:41

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Ano, ano. Jen nevím, proč jste, pane Anděli, ve svém výčtu zbytečných studií pozapomněl na ekonomii. Také zpytuji svědomí, jestli poznání přírodních zákonitostí vede svět kupředu a neodvádí jej od jné Bohu libé činnosti. Myslím však, že toto složité téma jsme otevřeli předčasně, budeme se mu muset ještě věnovat ve večerních hodinách. Nejsem si zatím jista, jestli předtím nebudeme muset požít nějaký rizikový alkohol, abychom to zvládli bez následků na duševním zdraví. :-)))

R. Tesařík 11.10.2012 13:38

Re: Tak, tak.

čekám na ten příběh, prolhaná svině.. Tu blbost, kterou vy zde vytahujete a sviňácky překrucujete tu si strčte třeba do prdele.

J. Anděl 11.10.2012 13:37

Re: A už stříháme metr :-)))

Nebude.

A to ani za předpokladu, že by V.K. naprosto zmizel z politiky a odjel na Vysočinu objímat podtrhané knihy. Jsme lidé na planetě Země.

P. Vandas 11.10.2012 13:37

Tož, dobré odpoledne, přátelé i odpůrci.

Soldateska útočí. Tak abychom nedopadli, jako v Italii, kde vládu sestavují soudci z těch zbývajících politiků, kteří zrovna nejsou obžalováni, zatčeni, či uvězněni. Zda je to dobré, pochybuji, neb Cosa Nostra pracuje bez viditelných šrámů a zdá se, že se jí naopak daří.

J. Václavíková 11.10.2012 13:35

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Špatně jste mě pochopil. Neptám se, jak se liší od filosofie, alébrž jak se liší svou prospěšností.

J. Slanina 11.10.2012 13:35

Re: No, třeba v tom, že "teritoriální studia" je v podstatě

Jojo. Jednu filosofii jakožto vágně popsanou manipulaci s mlhavě definovanými pojmy znám. Říkalo se jí marxistická filosofie, soudruhu podpraporčíku.

P. Hofman 11.10.2012 13:34

Re: Doktor Macek ke kauze Dalík : Okamžitě propusťte Ratha !

S tím se ztotožňuji.

Neúcta k soudům může mít i reálný osobní impuls (sám bych mohl vyprávět), je však vždy absolutně kontraproduktivní. Vzdělaný a veřejně známý člověk by si na tomto poli neměl příliš pouštět jazyk na špacír. Může nadrobit víc škody než užitku.

J. Slanina 11.10.2012 13:30

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Domníváte se snad, že tato "práce" https://is.muni.cz/th/333307/fss_b/?lang=cs

má něco společného s filosofií?

V. Novák 11.10.2012 13:30

No, třeba v tom, že "teritoriální studia" je v podstatě

kombinace zeměpisu - fyzického, politického, dopravy i hospodářského, historie zejména moderní, ekonomie a praktické politologie (tedy historie současn). Měla by být kombinována i s jazyky konkrétní části světa. Tedy je to obor užitečný pro každý stát, který se jakkoli zapojuje do mezinárodního dění. Což je většina, snad s výjimkou Severokorejského císařství, zvaného KLDR.

Filosofie jakožto vágně popsaná manipulace s mlhavě definovanými pojmy, která neměla za dva a půl tisíciletí praktický výstup, se liší dost.

K. Drobková 11.10.2012 13:26

Re: Doktor Macek ke kauze Dalík : Okamžitě propusťte Ratha !

 .. nemající

J. Balcar 11.10.2012 13:25

Re: A už stříháme metr :-)))

No jestli ausgerechnet vy tři budete mít klid, tak snad dám na modlení.

K. Drobková 11.10.2012 13:24

Re: Doktor Macek ke kauze Dalík : Okamžitě propusťte Ratha !

Macka já beru opravdu, ale opravdu jen velmi zřídka. A ani si nemyslím, že by mohl mít nějaký vliv.  To jsou spíše jiní a daleko nejvýš postavení, kteří vytvářením " blbé " nálady proti soudům už jenom třeba nerespektováním jejich rozhodnutí, nebo komentáři k výrokům dokonce soudu ústavního, podkopávají principy právního státu. Macek je podivínský glosátor, nemjící na nic vliv.

J. Anděl 11.10.2012 13:24

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Hm, to zní spravedlivě. A mají ten jed vypít v momentě, kdy se rozhodnou k přihlášení se na takovou školu, nebo až v případě jejího úspěšného dostudování?

Samozřejmě ekonomicky nejvýhodnější by byl okamžitý potrat v případě zjištění, že počaté miminko má padesátiprocentní genetické předpoklady k filosofické kariéře. Ale protože zatím nemáme dostatečné schopnosti, stačilo by rozdělit studia na Lidu prospěšná a Lidu neprospěšná, ta Lidu prospěšná udělat zadarmo a ta Lidu neprospěšná plně hrazená.

Prospěšnost Lidu by měl hodnotit někdo z Lidu, navrhuji komisi ve složení řezník, havíř, prodavač a slévač, pro kontrolu by tam byl ještě jeden ekonom. Je zásadně nutné vyloučit z komise kohokoliv se vzděláním nepraktickým, jako je politologie, literatura, historie či dokonce filosofie a teologie.

Navrhované řešení sice nabízí výhledově uspokojivé vyrovnání poměru mezi užitečně a neužitečně vzdělanými jedinci, ale co udělat s těmi dosavadními neužitečnými? Považuji za prospěšné a vcelku demokratické uložit jim vždy po pracovní době čtyřhodinové brigády veřejně prospěšných prací, čímž budou částečně kompenzovat ztrátu, kterou svou existencí Lidu způsobují, a navíc dříve umřou.

J. Václavíková 11.10.2012 13:17

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Myslíte? A v čem se tak zásadně liší?

J. Slanina 11.10.2012 13:13

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Milá paní Václavíková. Osobně se domnívám, že tato studia s klasickou filosofií, natož antickou, nemají zbla společného. Ale ideově není Váš nápad vůbec špatný.

P. Hofman 11.10.2012 13:12

Re: Doktor Macek ke kauze Dalík : Okamžitě propusťte Ratha !

O to jsou paní Drobková taková vyjádření nebezpečnější. Neb jediné, co tento člověk může sledovat, je jistý druh rozvratu společnosti. Nasazování "blbé nálady" proti soudům podkopává principy právního státu. A o to v dějinách šlo vždy populistům, kteří posléze nepořádek vyřešili zavedením tvrdé totality. Macky nebrat!

K. Drobková 11.10.2012 13:06

Re: Doktor Macek ke kauze Dalík : Okamžitě propusťte Ratha !

To je sice pravda, ale na druhé straně, pro obyčejného občana, spisu samozřejmě neznalého, to působí přinejmenším podivně. A nemusí být zrovna přívržencem Ratha, což se o panu Mackovi, rozhodně říci nedá.

V. Hajková 11.10.2012 13:05

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Nevadí-   je  velmi  zajímavý!

V. Hajková 11.10.2012 13:05

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Přesně-   veliký  souhlas.  Tato  studia-  at  si  platí   každý  sám!   Takové  strojírenství-  nebo  VŠCHT-  jsou    studia  neobsazená! 

J. Václavíková 11.10.2012 13:03

Re: A už stříháme metr :-)))

Počítám, že ještě 15x nás oblaží nějakým zásadním a odlišným pohledem na světa běh......a bude klid.

J. Slanina 11.10.2012 13:02

Re: "kecací" - discipliny a s minimem "tvrdých" fakt.

Omlouvám se, příspěvek patří pod článek pana Vlka st.