2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Dvojí potěšení

Stát není pojišťovna, to je hlavní motiv stati Václava Klause, vysvětlující, proč nepodepsal novelu zákona o důchodovém pojištění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kombercová 9.7.2011 9:30

Re: psychické nemoci

V tomhle filmu je jeden zajímavý aspekt, ti mimozemšťané měli možnost naši civilizaci když ne zlikvidovat, tak přeměnit k obrazu svému.

J. Anděl 9.7.2011 8:55

Re: psychické nemoci

Pane Lazárku, inspirován naším rozhovorem jsem si včera ještě District 9 pustil a šel spát v půl čtvrté.

Byl to záměr, upozornit mě v souvislosti s pronásledovanou ženou, která se snaží utéct před úřady se svým dítětem možná přes hranice, možná někam domů, vystavena nepochopení ostatních, na film, který je o mimozemšťanech, pronásledovaných pozemskými úřady, kteří se snaží (se svým dítětem) dostat do mateřské lodi a tak domů, vystaveni nepochopení ostatních?

Pokud ano, nedošlo mi to a napadlo mě to až u sledování filmu. Hlavně se to projevuje v první části filmu (po okamžik, kde kreveťákovi říká, že má bordel kolem domu a že mu dítě sebere sociálka podle nařízení toho a toho).

M. Trhlík 9.7.2011 6:54

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Pane Prokope on po Vás někdo pálil?Bohužel byly takové zákony,které to připouštěly i když každých pár metrů bylo upozornění a lidé věděli do čeho jdou.Rozhodně pohraničníci si ze své služby nedělali hony na lidi.Nebudu o tom polemizovat,protože jsem nikdy na hranicích nesloužil.Ale měl jsem prokazatelný případ,kdy dotyčný člověk zdefraudoval nemalé peníe,při útěku na hranicích byl zadržen a později oslavován jako politický vězeň.

M. Trhlík 9.7.2011 6:47

Re: Poslala jsem to Radě ČT

 Slečno Lukešová,začněte žít realitou.Zatím jste fixovaná na Izrael a v tom ostatním máte značné mezery.Tím Vám nechci upírat právo na Váš názor,ale  bude dobré se občas zamyslet i nad dějinami a současností.

M. Trhlík 9.7.2011 6:42

Re: Jarko, už jsi poslala dopis do redakce ČT?

Paní Varadinková,s přibývajícímí příspěvky z Vaší strany,úměrně narůstá podle Vás nechápajících "blbců".Asi si budete muset najít nějakou společnost,která bude s Vámi souhlasit.Konkretně tento Váš příspěvek,kde tvrdíte,že velká část  televizních redaktorůjsou především vypatlaní užiteční idioti pravdolásky.To není  reakce na Vaše jméno,ale každý,kdo si dovolí Vám oponovat,je hlupák,ničemu nerozumí,či je užitečný idiot pravdolásky.Začínáte se dostávat na úroveň paní Hajkové která pozvolna přešla od mírných nadávek do sféry lhaní a zapírání.    ( Studentka psychologie).Proč neuplatníte své znalosti ve společnosti lidí,kteří nás mohou vyvést z něčeho,čemu podle Vás blbci nerozumí?Když už máte jiný názor,nemotejte do toho Alzheimra,protože nikdy nevíte,kdy to postihne i Vaše oblíbené politiky.

J. Anděl 8.7.2011 23:56

Re: pomoc pro ženu

K tomu malému zájmu, já jsem se o to, přiznám se, dříve taky vůbec nezajímal. Ale teď i kromě takovýchto mediálních případů znám lidi, kteří vychovávali své děti či vychovávají je poněkud alternativně a setkávali se s různými obstrukcemi a potížemi, museli prchat z nemocnice, odjíždět na čas do zahraničí, nebo sháněli na návštěvu sociálku jogurty a kobereček do dětského pokojíku... I to je problém zažité byrokracie. A postupně se to lepší, alespoň prý.

Takže nemám sice zkušenost s dětskými domovy, spíš s lidmi, kterým hrozilo, že tuto zkušenost proti své vůli získají. To mě přivedlo k tomu se o téma zajímat. Tématika je samozřejmě hlubší a týká se (i, nebo především) sirotků, odložených dětí atp. tedy nejen dětí odebraných na základě úsudku úřadu.

H. Lukešová 8.7.2011 23:50

Re: Tady zas fičí matriarchát

Ne nepodporuji, pane Maršálku...Nevyjadřuji se...

J. Anděl 8.7.2011 23:40

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

P.S.: On se teď určitě najaký ten anděl strážný snaží. Můžeme ho podpořit modlitbou ;-).

J. Anděl 8.7.2011 23:28

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Pro dítě je dost dlouho domovem matka. Když je dítě u prsu, je doma.

Ale neznáme případ, jak píšete správně, nechci to hrotit. Stejně tomu nijak nepomůžu.

J. Václavíková 8.7.2011 23:24

Re: psychické nemoci

Paní Kombercová, to nemůžete mít nějakou jinou neřest? :-)

J. Anděl 8.7.2011 23:24

Re: psychické nemoci

Měsíc je krásný. Nevidím sice na ten dnešní (máme okna na druhou stranu, málokdy tu na něj vidím), ale zapojuji představivost :)

J. Kombercová 8.7.2011 23:16

Re: psychické nemoci

A když jste u sci-fi, byla jsem si teď zakouřit, těsně za sousedovic barákem visí měsíc jak mlýnské kolo.

J. Václavíková 8.7.2011 23:13

Re: Tentokrát Klaus pravdu má

Kdosi se mě snažil přesvědčit, že těm, co nepracovali, se to počítá z průměrné mzdy :-)

M. Prokop 8.7.2011 23:13

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Zřejmě máte více informací než já.

Odkud, abych se také podíval?

J. Václavíková 8.7.2011 23:12

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Tahle lobby je zdá se rozsáhlejší a dost zabetonovaná. Zainteresovaným uniká, že zvažují všemožná hlediska, jen zájem dítěte je ta poslední Popelka.

J. Anděl 8.7.2011 23:11

Re: psychické nemoci

Jo, Ikárie ... :-) Tak to opravdu máme podobný vkus.

Castanneda není sci-fi, spíš to má blíž k tomu hulení a spadá to do kategorií indiánských čarodějů, šamanství, Toltéků a tak. Myslím, že o tom psal jako první a svého času to pro mě bylo dost poutavé čtení. Dokonce jsem v té době na základě toho trénoval bdělé snění a docela se mi dařilo - uvědomit si ve snu, že spíte, a podnikat různé věci, banality, třeba připomenout si, kým jste v bdělém životě, podívat se na své ruce, vyhlédnout si objekt a k němu se přenést a celou dobu neztratit to uvědomění atp. Hovořím o normálních snech, bez drog či alkoholu. Dodnes z toho někdy čerpám.

Vím ovšem o lidech, co to četli, praktikovali, hulili a skončili v Bohnicích, je to takové hraniční. Ale to je i to sci-fi, třeba Philip K. Dick.

J. Kombercová 8.7.2011 23:11

Re: psychické nemoci

Tenhle film někdo doporučoval vedle na rťf, tak jsem h také shlédla, dojem dtto.

M. Prokop 8.7.2011 23:11

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Stát to, jak vidno, neignoruje. Odebere a šup do kojeňáku.

O. Kadlec 8.7.2011 23:09

Re: Tentokrát Klaus pravdu má

Blbost. Nedostane nad to nic.

O. Kadlec 8.7.2011 23:09

Re: Tentokrát Klaus pravdu má

Ano. Ale to skoro nemůže nastat. Vemte si, že za komunismu odpracoval roky i ten kdo nepracoval. Žádné roky nemá pouze týpek, kterýho v 18 zašili za vraždu, pustili po sametový revoluci a pak už jen kradl nebo seděl. Teď je mu 65 a stát ho poprvé obdaruje 3000/měs. :-)

M. Prokop 8.7.2011 23:09

Re: Tentokrát Klaus pravdu má

Zbytek si vybrečí na sociálce.

M. Prokop 8.7.2011 23:08

Re: Tentokrát Klaus pravdu má

V procentech. Někdo, kdo nejspíš pro své (ne)schopnosti vydělával málo, dostane penzi blízkou platu.

Jiný, celý život makající a vydělávající několikanásobně více, dostane o pár šušňů více. ÚS to chce řešit mírným zvýšením penze druhého, (v zásadě se nic nezmění, jestli dostanete 25 nebo 27 % předchozí mzdy je prd rozdíl), já bych dotyčnému lépe vydělávajícímu nechal v absolutní sumě asi totéž co tomu chudšímu, ovšem snížil bych mu platby do systému. Ať se může sám starat.

O. Kadlec 8.7.2011 23:06

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Ty neziskovky jsou tu právě proto, že stát něco zanedbává. Stát vždycky něco zanedbává. Já jsem zastáncem co nejefektivnější státní podpory pro individuální péči rodin a malých společenství o děcka, která nemají kdo by se z nejbližší rodiny postaral. Náš stát je bohužel obsazen na ministerstvu zdravotnictví lidmi, kteří do krve hájí velká státní zařízení.

J. Václavíková 8.7.2011 23:04

Re: Tentokrát Klaus pravdu má

Takže pokud nikdy nepracoval, tak už mu zůstanou jen ty 3 000?

O. Kadlec 8.7.2011 23:02

Re: Tentokrát Klaus pravdu má

Do 65 let (ale bude tam už možná novela posunutá dále) nedostane nic. Pak musí dostat tzv. základní výměru - tj. 3000 CZK. Nad to by dostal tzv. procentní výměru podle svých odpracovaných let. Řekněme že by měl třeba půlku potřebných odpracovaných let, tak by dostal nějakých ješte 2000 CZK a nazdar.

O. Kadlec 8.7.2011 22:57

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Ale my neznáme případ, nevěříme novinářům, tedy obecně: Dítě potřebuje domov. Navštívit dcerku v nemocnici je úplně jiný výkon než postarat se kde budeme spát a co budeme zítra jíst a kde se umejeme.

Na druhou stranu je pravděpodobné, že jestli ji holka unesla, pak ji patrně klofl nějaký šamstr a spolu někde kempují. Pak by měla provizorium nějaké mít. Ale jestli je holka nemocná, tak nelze používat logiku a je prostě třeba najít to dítě.

J. Václavíková 8.7.2011 22:57

Re: Tentokrát Klaus pravdu má

Zřejmě to budete vědět, jak se vlastně vypočítává důchod člověku, který nepracoval a byl jen na ÚP?

J. Václavíková 8.7.2011 22:55

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Máte pravdu, ovšem je podle Vás ideální, že tu neziskovky suplují to, co stát ignoruje?

J. Anděl 8.7.2011 22:49

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Neřekli ani slovo o tom, jestli byla holčička zanedbaná, nemocná, podvyživená, měla na těle stopy po týrání nebo že by jí nalezli pohozenou někde na smetišti. Hovořili pouze o formálních materiálních věcech. Matka o dceru pečovala a měla s ní hezký vztah, proto jí milostivě dovolili návštěvy. To mi stačí, abych měl o postupu úřadů pochybnosti.

O. Kadlec 8.7.2011 22:45

Re: Matka prý "unesla!!!" své ještě kojené dítě, které jí ukradl stát

Pomoc existuje. Třeba Naděje. Různé azylové domy. Namůžete ale zachránit všechny děti světa. Nejbližší pomoc, kterou jsem vícekrát viděl zafungovat v těchto případech, je babička.