23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

Dvě výročí

O víkendu jsme vzpomněli dvou výročí. Před šedesáti lety Američané založili agenturu NASA a před padesáti lety Dubček jednal v Čierné nad Tisou s Brežněvem. Obě události měly dopad i na náš osud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 30.7.2018 19:01

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Mlynář?!

On nebyl členem předsednictva - "politbyra". Ale byl členem sekretariátu UV, neboli "tajemníkem"! Fakt, najdi si to, je to pravda!

P. Vandas 30.7.2018 19:07

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Já se jednou krátce se Zdeňkem Mlynářem i sešel, v roce 1988 v Paříži.:-):-):-)

V. Klepetko 30.7.2018 19:15

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Jsi renesanční člověk, Pavle!

Hezký večer, mizím z diskuze, překlad je hotový!

P. Spáčil 30.7.2018 18:35

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Myslím že nemáte pravdu. Rusové se potřebovali dostat blíže k západním hranicím a tak se jim ta záminka velmi hodila.

M. Prokop 30.7.2018 18:49

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

To taky.

V. Klepetko 30.7.2018 18:52

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Možná se opravdu mýlím. Jen mám ten pocit, že pragmatická politika lidí jako byl Mlynář nebo Svoboda by snad (možná) mohla invazi odvrátit - a naproti tomu amatérský populismus "Saši" ji provokoval.

Kdo ví?

Nějaký Kádar nám ale tenkrát zjevně chyběl. I když... To autentické vzepětí svobody se dalo ovládnout jen těžko. Zpětně se to hodnotí blbě...

R. Brzák 30.7.2018 18:36

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Vy jste fantasta - leda byste se rozhodování zúčastnil...ale to se nestalo, protože krom jednoho Rusa, asi šesti Ukrajinců, nějakého Litevce a Bělorusa a snad i kavkazana u rozhodnutí okupovat Československo nikdo nebyl - takže určitě ne Čechoslovák Klepetko...

Prostě jste neseděl v hlavách lidí, kteří rozhodovali a nevíte, čeho se báli (a čeho už by se nebáli . viz Vaše konstrukce s Mlynářem).

V. Klepetko 30.7.2018 19:25

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Tu Mlýnařovu knížku si přečtěte - je to pecka!

O invazi se mimochodem tenkrát dost zasazoval Todor Živkov a ten debil Ulbricht...

A invaze znamenala vítězství stalinistického křídla uvnitř sovětského politbyra nad relativním liberály.

Konec - násilné potlačení - pražského jara znemoznil nástup perestrojky v SSSR o 20 let dříve. A tím i rozpad impéria! Ale to je na dlouhé povídání...

M. Varadinková 30.7.2018 18:38

Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

A co když sem Rusové zkrátka potřebovali rozmístit své jaderné rakety? A s nimi samozřejmě i své vojáky (těžko by jejich obsluhu svěřili těm českým). Možná by to celé probíhalo jinak (s méně drastickými následky pro náš vnitřní vývoj), ale pokud by sem Brežněv své vojáky dostat chtěl, tak by je sem dostal. Lhostejno pod jakou záminkou.

R. Brzák 30.7.2018 18:41

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Souhlas.

J. Veselý 30.7.2018 18:46

Asi tak

Snad poprvé to vidím stejně. A to nemám informace přímo od zdroje. A jsem velice rád , že jste ty smrady pojmenovala jako rusi a ne cccp

R. Brzák 30.7.2018 18:57

Re: Asi tak

No, a vidíte - pro mne nás okupovali sověti, kteří sice v drtivé většině byli Rusové, ale například zrovna toto rozhodnutí (okupovat nás) udělal jeden Rus a příslušníků devíti dalších národností v SSSR. Rusové, ale i Ukrajinci, nebo Bělorusové, nebo Kazaši - ti všichni chtěli se cítit bezpečně -a jejich strachu využili sověti a díky tomu nad nimi vládli.

J. Veselý 30.7.2018 19:02

Re: Asi tak

Ale oni byli sověti , oni byli to vymyslel rus a tak se chovali jak ruské impérium.

R. Brzák 30.7.2018 19:17

Re: Asi tak

Že se chovali jako ruské impérium, s tím nejsme ve při. Avšak vnitřně své národnostní třenice potlačovali - byli přísně internacionalističtí. Samozřejmě že navazovali na Rusko a jeho imperiální politiku - ta je do značné míry určena i geograficky. Sověti ale neuvažovali v kategoriích "Rusko", ale v kategoriích bolševické moci nad světem. Jedním vedlejším důkazem je mimochodem i předání Krymu Ukrajině...

I. Mertl 30.7.2018 18:46

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Blbost! Od začátku toho uvolňování, umožněného chručšovovskou libovůlí a jejím dozníváním, bylo jasné, že to skončí rázným zásahem. Jediná otázka byla, kdy k němu dojde.

K. Janyška 30.7.2018 18:58

Re: Pan Rajman: "Čech(oslov)áčci": to jsou ti, co se nesmířili

Konkurující si, marxáne, ne spolupracující. Konkurence je motorem vývoje, ne spolupráce... Dzp.

L. Kolman 30.7.2018 17:58

Proč to máte Babišovi za zlé,

ten jeho postoj k H-Systému, vždyť Fiala s Kalouskem a spol. nedělají nic jiného, než že skáčou na každou takovou příležitost, by se vetřeli do přízně veřejnosti. To by bylo keců, kdyby toto Babiš zazdil. Už jak kdybych Kalouska viděl a slyšel, jak kolem toho jódluje a případ náležitě zveličuje. Jak Babišovi na lidech v nouzi ani trochu nezáleží, jen si hledí vlastního profitu.

M. Mařák 30.7.2018 18:05

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

Čas ještě nedospěl ke změně, uhranutí je příliš čerstvé a ještě bude nějakou chvíli trvat.

P. Vandas 30.7.2018 18:06

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

A co když mu na lidech v nouzi záleží? :-):-):-)

L. Kolman 30.7.2018 18:09

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

Jsem napsal, co by nejspíš řekl Kalousek, já osobně si myslím, že Babiš se opravdu snaží udělat řadu dobrých věcí pro řadové občany.

R. Brzák 30.7.2018 18:15

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

Já bych tomu byl i ochoten věřit (ovšem dovedu si to vyložit nejmíň na tři různé způsoby). V případě té nejlepší interpretace má pak pan Babiš možnost to prokázat osobně - a ne za mé daně...nakonec, stát je jeho firma (alespoň podle dotačních veletoků, které si propachtoval) a tak by jeho nehospodárnosti a neúspěchy měl brát za svá selhání a své ztráty...

M. Mařák 30.7.2018 18:16

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

:)))

Tak ten se opravdu povedl, zásek roku.

J. Veselý 30.7.2018 18:17

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

:-))))))))

M. Prokop 30.7.2018 18:24

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

Někdy máš lepší vtipy než Hájková. :-P

R. Brzák 30.7.2018 18:11

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

Byť bych rád slyšel Vaši argumentaci srovnatelného chování Fialy, přiznávám, že je to možné. Ale na rozdíl od nich má Babiš v rukou koncentrovány tři zdroje moci (a oni měli jen jednu, tu politickou, byť mediální mainstream je obvykle poplatný vládnoucí straně - avšak Babiš má krom toho i svá vlastní média) - tedy peníze, média a politiku.

Pokud by tomu bylo tak, jak říkáte (že Babiš hodlá pomoci těm nešťastníkům) - pak má příležitost to udělat jako jednotlivec - z miliard, které dostává na dotacích rok co rok, by se nějaký ten milionek ve prospěch nešťastníků pustit dal. Ale on jen a pouze v médiích kolem situace křepčí, tu a tam možná nějaký tlak vyvine (což je protiprávní) a bude-li se něco platit, půjde to z kapsy daňového poplatníka...

V. Čermák 30.7.2018 18:16

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

Z vašeho příspěvku cítím velký STRACH, že Babiš bude zase úspěšný....

J. Veselý 30.7.2018 18:22

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

I já mám ten strach, ale je to demokracie.

R. Brzák 30.7.2018 18:26

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

Je to přesně naopak, pane Čermáku - jakožto anarchokapitalista vnímám nemilý fenomén Babiš jako sice pravděpodobně bouřlivou ale zkratku k poznání jednotlivého občana, že nikoliv stát v čele se spásným "andělem", ale jeho osobní odpovědnost a z ní vyplývající svoboda je důležitá - a že tedy dojde k umenšování státu. Bohužel ne postupně - což by byla cesta bez Babišů a jiných šíbrů, nýbrž zhroucením - Babišové jej vyžerou a pak nebude jiné cesty, než utkání o svobodu a odpovědnost. Nejsem příznivec revolucí - ale co už, když jsme si Babiše zvolili a dál si tyhlety Babiše budeme ještě chvíli volit...

Takže shrnuto - já se se zájmem těším, že to ještě zažiju...

M. Prokop 30.7.2018 18:26

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

Možná že je nějaký politik altruista, dávající z vlastního, ale Bureš to zaručeně není.

Mimo to, občas se tu a tam proslechne něco o jeho obchodních praktikách. Dvojdomek bych s ním mít nechtěl a firmu také ne.

P. Spáčil 30.7.2018 18:28

Re: Proč to máte Babišovi za zlé,

No, opozice včetně sosanů to prosrala, že nereagovali, jediný Čunek se aktivně zapojil a je v mediích. A to se počítá.

I když se nic nevyřeší, ta snaha asi bude oceněna. Ty trubky mohou akorát plakat nad rozlitým mlékem.