26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Dvě podmínky

Čekali jsme, že nový silniční zákon se stane terčem kritiky. Ale nečekali jsme, že ho bude kritizovat hned druhý den předseda strany, která za něj nese největší díl zodpovědnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janabok 3.7.2006 20:37

Soudci jako živnostníci?

a proč ne?

Vy budete odvádět menší daně a v případě sporu či potřeby soudce ušetřený peníz použijete na soudce...

"soukromí" soudci by jistě museli mít patřičné vzdělání, v rámci dosavadních zákonů by prostě soudili, jako to dělají nyní...

ale jelikož by se pohybovali v tržním prostředí, dá se předpokládat, že by soudili rychle, bez politických a jiných objednávek - šlo by jim totiž o chleba...

dtto, např. policie - to samé v bleděmodrém...:-)

inspektor Trachta 3.7.2006 20:43

Re: Soudci jako živnostníci?

Počkat! Jak by soudce mohl soudit bez objednávky? Jako živnostník by naopak soudil na objednávku, ne? A budu si moct vybrat soudce kterýho chci? ;-) Případně policjata kterýho chci? Jinak do tohodle tržního prostředí fakt nejdu :-D:-D

tjb 3.7.2006 20:43

Re: Soudci jako živnostníci?

Bane, proč by tam nemohly být politické objednávky? Soudili by sice rychle, ale blbě nebo účelově (podle bakšiše). Teď soudí pomalu a blbě nebo dobře (podle bakšiše). :-D

Halladin 3.7.2006 20:45

Re: Re: Soudci jako živnostníci?

A proč by nemohl soudit ve prospěch toho, kdo dá víc ?

inspektor Trachta 3.7.2006 20:49

Re: Re: Re: Soudci jako živnostníci?

No jo taky pravda - a policajt by dal pendrekem po tlamě tomu, kdo by mu chtěl dát míň :-D;-DZáchranka by přijela a napřed vždycky zjistila, jestli je dotyčnej solventní :-D:-D

Frenky 3.7.2006 20:49

Re: Re: Re: Soudci jako živnostníci?

Jenže to pak už není spravedlnost, ale socdemácká metoda korupce:-/

Ivan Nový 3.7.2006 20:51

Halladine,

proč? Protože by se druhá strana sporu rozhodnutí nepodřídila.

Halladin 3.7.2006 21:02

Re: Halladine,

I.N vždy jedna strana prohraje.....

Ivan Nový 3.7.2006 21:17

Halladine,

ano. Arbitrážní soudy fungují celkem dobře ne?

Halladin 3.7.2006 21:42

Re: Halladine,

Jo, ale nikoho neodsuzují do basy.

Ivan Nový 3.7.2006 20:47

Re: Soudci jako živnostníci?

Vždyť to tak je - arbitři živnostníky jsou.

Hrozd 3.7.2006 20:49

Re: Soudci jako živnostníci?

a dokonce bych si možná mohl vybrat vládu. kterou chci. Prostě by v rámci třeba EU vlády soutěžily o občany. Sice bych fyzicky mohl žít kde si přeji. ale spadal bych pod kompetenci vlády, kterou bych si vybral. Byl by stanoven minimální počet občanů, aby vláda mohla ještě existovat. Jednou za čtyři roky by se to sečetlo a vlády s podlimitním počtem občanů by se zrušili a jim podřízení občané by si museli vybrat některou z těch zbývajících.....

inspektor Trachta 3.7.2006 20:50

Re: Re: Soudci jako živnostníci?

vybrat si kde budete žít můžete klidně už teď...a nemusí na to mít každá zdravotní sestra nebo policajt vlastní živnost;-)

janabok 3.7.2006 20:22

dovedete si představit třeba ouřednictvo, policajty nebo profesionální vojáky jako živnostníky?

samozřejmě!

a není na tom nic nepochopitelného - jeden z mnoha principů liberalismu...

inspektor Trachta 3.7.2006 20:24

Re: dovedete si představit třeba ouřednictvo, policajty nebo profesionální vojáky jako živnostníky?

Státní úředník jako živnostník? A jak by to podle vás fungovalo? Zkuste nám o tom chvíli vyprávět ;-)

janabok 3.7.2006 20:27

Re: Re: dovedete si představit třeba ouřednictvo, policajty nebo profesionální vojáky jako živnostníky?

proč by například soudci nemohli soudit jako soukromé osoby?

zkusíte uvést nějaký důvod proti?

inspektor Trachta 3.7.2006 20:31

Re: Re: Re: dovedete si představit třeba ouřednictvo, policajty nebo profesionální vojáky jako živnostníky?

Soudci jako živnostníci? :-D:-D Dobře, O.K. - jak by to podle Vás fungovalo? Byli by placený za to kolik lidí dostanou do lochu? Nebo bychom jim platili nějaký paušál když nás rozsodudí? A nebyli by pak zbyteční?

pV. 3.7.2006 20:26

Hezký večer :-)

Předávám Vám žezlo. Jak jsem pochopil, právo dostávat za práci víc než jakou má hodnotu je jedním ze základních vymožeností doby a pouze tato cesta vede k prosperitě společnosti. Příjemnou zábavu, jdu si balit své švestky na cesty, neb zaměstnávám sám sebe a nikdo mi nepřiplatí...:-(

janabok 3.7.2006 20:29

Re: ...:-)

škoda, že končíte - dlouho jsme nepokrafali - asi mi to trošku chybí...

na cestách opatrně; abych se pokrafání s Vámi dožila (respekt.) Vy...:-)))

Halladin 3.7.2006 20:47

Re: Hezký večer :-)

A na to jsi pV přišel kde ? :-D:-D:-D

pV. 3.7.2006 20:52

Kde? Tam, co určují cenu práce bez ohledu na trh, u Škromachů v kuchyni :-)

jasan 3.7.2006 19:25

Cumile

ti co nepodnikaji jsou take lide - to snad nikdo nepopira. Jen nevim, proc pokladaji za samozrejme ze jsou placeni temi podnikajicimi a sami podnikat nechteji, neb je to moc prace. 

Psí vrah Čumil 3.7.2006 19:37

Re: Cumile

To jsem opravdu rád, že mezi námi došlo ke shodě aspoň v elementárním východisku. Jsou-li to lidé, pak mají logicky zájem žít na určité lidské úrovni. S tím se budete muset smířit, stejně jako s tím, že bude panovat hluboká neshoda v tom, co je to lidská životní úroveň - a to na obou stranách. Ten plk o té pracnosti raději ponechám bez komentáře...:-)

jasan 3.7.2006 19:44

Re: Re: Cumile

no a co brani kazdemu podnikat?

tjb 3.7.2006 19:47

Re: Re: Re: Cumile

a kdo by pak makal? nesmyslná řečnická otázka ...

pV. 3.7.2006 19:49

Opravdu máte obavy, že by Vaše práce byla oceněna tržní cenou?

tjb 3.7.2006 19:52

Re: Opravdu máte obavy, že by Vaše práce byla oceněna tržní cenou?

? ?  smysl otázky, pokud je pro mě, nechápu :-/ Bára

pV. 3.7.2006 19:57

To nevadí, já zase nepochopil tu Vaši :-)

Osobně si myslím, že při podnikání jsem pracoval víc, než jsem si vůbec uměl jako zaměstnanec představit...

Jak píše neuvěřitelně nepřístupnou formou místní Informační démon II.stupně, zaměstnání není nic jiného než podnikání se svoji pracovní silou. Tedy, bylo by, kdyby stát nevěděl všechno líp a nepředepisoval povinný výběr komplexního spektra daní - nic jiného totiž minimální mzda a podobné fajnovosti nejsou :-)

tjb 3.7.2006 20:02

Re: To nevadí, já zase nepochopil tu Vaši :-)

aha, ale podnikatel není zaměstnananec, je to manažer. Nikdo nepopírá, že musí pracovat také. Ale výrobky, služby apod. dělá ten zaměstnanec. Nebo ne?

Jak pravil Halladin: nemůže být každý podnikatel :-)

pV. 3.7.2006 20:04

Živnostník není podnikatel?

Do teď jsem si myslel, že ač jednatel firmy, také občas vyrobím něco, co prodám. Hluboce jsem se mýlil... Asi by to chtělo méně sledovat telenovely, podivné reklamy o rozesmátých manažerech s notebookem a vyrazit do reálného života :-)