30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Dvě pasti

Při sněmovních interpelacích se vyjádřil premiér Babiš ke globálnímu paktu OSN o migraci. Podle něho by mělo Česko od paktu ustoupit, už to udělaly USA, Maďarsko a čerstvě také Rakousko. Jde opět o cosi, co je proklamováno jako nezávazný právní rámec, pokud vám to připomene Istanbulskou úmluvu, pak tušíte správně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 2.11.2018 22:12

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

IMHO je ta čínska cesta možná jen v Číně, s trochou rezerv jen v Asii. Podobně jako švýcarská demokracie jen ve Švýcarsku.

M. Mařák 2.11.2018 22:10

Re: Tony Blair s jeho třetí cestou

Je tedy v Blair Británii? No, již aby z mé EU konečně odešli.

M. Prokop 2.11.2018 22:10

Re: Přesně tak.

Jo, to by bylo krásné ...

M. Prokop 2.11.2018 22:09

Re: Nikdy jsem vlastně nepochopil, co tím pan profesor myslel

Celkem dost, alespoň v EU a poslední dobou vlastně všude. Úředník tvoří návrhy zákonů, které pak naši zvolení zástupci více či méně doprasí a úředník jejich dodržování kapitalistou taky kontroluje, případně penalizuje. Zajisté zcela nezištně, "vydělej na všem, na čem vydělat jde" se přece týká jen kapitalistů.

P. Vandas 2.11.2018 22:07

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Žádná z cest není univerzální a všechny jsou vždy přizpůsobeny té které ekonomice. Jistě bude jiný kapitalizmus mexický, než švýcarský, že. :-):-):-)

M. Prokop 2.11.2018 22:06

Re: Tony Blair s jeho třetí cestou

Ona taky nesvoboda jednotlivce není jen v komunismu.

K. Machala 2.11.2018 22:05

Přesně tak.

A kromě toho právo především nemá být výsledkem jakýchsi pokoutních dohod plných složitých dlouhatánských vět, ale srozumitelnými pravidly přijímanými zdola, nikoliv shora. Toto se v diskusi hodně pomíjí, jako by tohle, co se děje (právo diktované jakýmisi "experty" bůhvíodkud) bylo normální.

S. Lazárek 2.11.2018 22:05

Re: Nikdy jsem vlastně nepochopil, co tím pan profesor myslel

Co má úředník společného s kapitalismem (s přívlastky, či bez) tak to tedy opravdu netuším.

M. Prokop 2.11.2018 22:04

Re: I třetí cesta v ČR

IMHO si tak z poloviny dělá srandu. Pro mne to má tu výhodu, že si nějak naformuluji námitky.

M. Prokop 2.11.2018 22:03

Re: Nikdy jsem vlastně nepochopil, co tím pan profesor myslel

Nebo že vlastník je méně úplatný než úředník?

M. Prokop 2.11.2018 22:02

Re: U nás je kapitalismus bez přívlastků,

Nedej pánbůh, aby to tu skončilo jako v Libanonu. A aby Lisabonská smlouva určovala ekonomické uspořádání. Při té příležitosti vzpomínám na Lisabonskou strategii. To byla prča, že? :-P

Jinak, opakuješ to usilovně, ale ani stokrát opakované se to pravdou nestane. To je prostě třetí cesta v Tvém osobním výkladu. EU zatím ještě ne. Spíš byrokratický kapitalismus.

M. Mařák 2.11.2018 22:01

Tony Blair s jeho třetí cestou

také není žádný komouš...

M. Mařák 2.11.2018 22:00

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Hitler s Mussolinim to měli nastavené jinak, nejednalo se o komunistický režim...

J. Anděl 2.11.2018 22:00

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

A součástí diskuze o třetí cestě by měla být i otázka, zda je tato cesta univerzálně aplikovatelná. Zda třeba v Číně nespolupůsobí cesta a mentalita Číňanů. A tak.

D. Bystriansky 2.11.2018 21:59

Re: U nás je kapitalismus bez přívlastků,

Libanonská ta musí fungovat.:-)))

M. Mařák 2.11.2018 21:58

Re: I třetí cesta v ČR

Národní socialismus, fašismus, komunismus, totalitní a autokratické režimy, jejich ideologie a propaganda mne dlouhodobě zajímají, to je fakt. Mám toho plnou knihovnu.

M. Prokop 2.11.2018 21:58

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

To je Čína, jedna z mála končin, kde to tak zatím funguje. A je už jedno, zda to pokládáš za komunistickou diktaturu (politicky), nebo tvrdý kapitalismus (ekonomicky).

Já třetí cestu vidím jako mix politicky i ekonomicky. Ne tolik svobody, jako v normální demokracii (bez přívlastků), ale víc než v socíku, ekonomicky mix státních, družstevních a soukromých podniků. Prostě, ve všem mezi. Jediný, kdo to natvrdo a neúspěšně zkusil, byla ta Jugoška.

R. Sorge 2.11.2018 21:57

Re: Třetí cesta

Už Vám odpověděl pan Prokop, mám v tomto případě prakticky stejný názor jako on.

S. Lazárek 2.11.2018 21:56

Nikdy jsem vlastně nepochopil, co tím pan profesor myslel

vydělej na všem, na čem vydělat jde?

M. Mařák 2.11.2018 21:56

Lisabonská,

sorry za překlep....

:-)

J. Anděl 2.11.2018 21:56

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

No, je to taky diskuze o významu slova "nejúspěšnější".

M. Mařák 2.11.2018 21:55

Re: U nás je kapitalismus bez přívlastků,

Nemá, neboť i u nás zdárně funguje klasické EU Libanonská smlouva sociálně tržní hospodářství, tedy třetí cesta mezi kapitalismem a socialismem.

P. Vandas 2.11.2018 21:55

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Ale to přece není diskuze o tom, co bych rád, ale snad diskuze o třetí cestě. :-):-):-)

A. Nový 2.11.2018 21:55

Re: I třetí cesta v ČR

Mařák se vždy upne k nějakému tématu, vyvodí z něho nějaké svoje vlastní závěry, dost často scestné a pak je fanaticky obhajuje jako by šlo o život.

M. Prokop 2.11.2018 21:54

Re: U nás je kapitalismus bez přívlastků,

Bez přívlastků bohužel ne. Ale do "třetí cesty" to má, zaplať pánbůh, zatím ještě daleko.

P. Grigar 2.11.2018 21:53

Re: Třetí cesta

... papír snese všechno, před aplikací i po ní. Komu by vadil prach nad sutinami, když jde o tak velkou věc?

Gullivera znáte?

M. Mařák 2.11.2018 21:53

Re: Třetí cesta

Můj ne, podle mne jsou to ideologové třetí cesty.

J. Anděl 2.11.2018 21:53

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

Záleží, jak tu poznámku myslíš. Stal by ses rád prostým Číňanem, případně chtěl bys čínský model aplikovat v ČR?

M. Prokop 2.11.2018 21:53

Re: Třetí cesta, tak to Blair

Jo, nazval. To jemu ani Tobě neberu. Jiná věc je, jestli to skutečně třetí cesta byla.

Třeba ve zdravotnictví to byl a je čistý socík. Podle toho taky "funguje". To je ovšem starší záležitost než Blair. Ale v ekonomice jinak ne, tam to nestihl přeprasit (a IMHO ani nechtěl). Tam zůstalo to, co narovnala Thatcherka.

P. Vandas 2.11.2018 21:53

Re: Vždy jsem si myslel opak, ale třetí cesta se ukázala,

To je samozřejmě otázka, co, kdo nazývá třetí cestou. Podle mne je třetí cesta, komunstický režim s nesvobodou jednotlivce a kapitalistické hospodářství se svobodou podnikání. :-):-):-)