29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Dvě miliardy za hlasy

Výraznou většinou schválila sněmovna vládní návrh na zvýšení odvodů na státní pojištěnce. Získané dvě miliardy mají kompenzovat zrušení poplatků za hospitalizaci. Proti byli poslanci ODS a TOP 09. Argumentovali, že jde o populistický krok, který navíc měl neblahé důsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Boleslav 8.5.2014 10:10

Re: Tak, tak,

Co z mého pohledu jsou, jsem už výše napsal. Opakovat se nemíním.

S. Udatný 8.5.2014 10:20

Re: Tak, tak,

pane Heusingere, Hitler dle statistik počítal se zachováním cca 80% českého národa (schopnost poněmčení). Mého dědu nezmrzačili nacisté za 4 roky KL ale rudá chátra za 3 roky na uranu.

Každý, kdo se zastává rudé chátry je můj nepřítel, protože si vzpomenu na to když zemřel a já viděl zmrzačení (nikdy a nikdo z nás vnoučat to nevěděl to se tajilo, před námi). Dne bych naprosto v klidu ty komouše věšel, nikdy se po revoluci nevyšetřilo, kdo mu to udělal. Proto můj vztek a nenávist, toto Nejvyšší nesrovná a pro můj stav má pochopení.

P. Vítek 8.5.2014 10:13

Re: Nacionální a internacionální socialisté

5 let kapitalismu a jsou vyleceni.Ostatni se uchlastaji.

M. Ilsner 8.5.2014 10:27

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Co ty víš o kapitalismu, uheráku? Bydlíš zadarmo, doma tě živěj, šatěj, dávaj ti kapesný, co ti v tom kapitalismu chybí, vidˇ magore?

M. Varadinková 8.5.2014 10:30

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Psát v podobném duchu o Židech, cikánech či homosexuálech, tak Vás zavřou, pane Boleslave.

J. Boleslav 8.5.2014 10:40

Re: Nacionální a internacionální socialisté

To by nešlo, těm chybí mnohé mnou uvedené vlastnosti.

M. Varadinková 8.5.2014 10:45

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Některým chybí, některým nechybí. Podstata trestného činu "hanobení rasy, národa a přesvědčení" spočívá přece v té Vaší paušalizaci.

J. Boleslav 8.5.2014 10:49

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Generalizovat je občas třeba. Na mapách i v politice. Jinak potom pro jednotlivé stromy nevidíte les.

M. Ilsner 8.5.2014 10:50

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Máte zvláštní myšlení, Boleslave. Takové třídní ...

J. Boleslav 8.5.2014 10:53

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Každý máme nějaké. Tedy skoro každý.

J. Václavíková 8.5.2014 9:49

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Přece byste po té bábušce nechtěl, aby surfovala po internetu :-)

S. Udatný 8.5.2014 9:52

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Musíme ctít ty mladé kluky, kteří museli umírat v zájmu bolševické/nacistické sebranky ano ty musíme ctít ale nikdy ne režim, který je přinutil umírat v zájmu nacistické nebo bolševické ideologie.

Každý ví když je válka nikdo neptá zda chcete válčit nebo nechcete a proto ty milióny obětí bolševismu/nacismu uctěme!

J. Boleslav 8.5.2014 9:59

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Naši vděčnost za osvobození v 45. si už ivani za 42 let dávno vybrali. Nejpozději v srpnu 68, tímto 2. osvobozením to 1. dokonale vyrovnali.

S. Netzer 8.5.2014 9:55

Děkuji ne, tam mně nic netáhne.

J. Boleslav 8.5.2014 9:57

Re: Děkuji ne, tam mně nic netáhne.

Taky si ten požitek s radostí odpustím.

J. Slanina 8.5.2014 10:30

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Tedy pane Udatný, o těch ruských železnicích, to jsou zlá, ale opravdu zlá slovíčka. Šoustal by vám určitě vysvětlil, jak je to s nimi doopravdy.

S. Udatný 8.5.2014 10:13

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Errata: omylem jsem napsal (kolejnice měla nosnost 38kg/m)

a má být (kolejnice měla hmotnost/váha 38kg/m)

P. Vítek 8.5.2014 10:15

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Podstata je hned v nadpisu.Ctete poradne a nekolikrat vohnouti!

E. Heusinger 8.5.2014 10:21

Hahaha

Pročpak ČSD ještě ve třicátých letech požadovaly po Škodovce rychlíkové lokomotivy s nápravovým tlakem max.14 tun?

Proč se vyrobila pouze jedna "Bába s nůší" (475.0) a další objednávky byly stornovány?

S. Udatný 8.5.2014 10:30

Re: Hahaha

pane Heusingere, opravdu ale opravdu vás nejde komentovat.

Včerejší diskuse o Tygřím údolí a vy napíšete o čínských PLK, to nemá cenu.

Kolik byl za ČSD nápravový tlak na většině pojížděných tratí?

Napiště kolik a potom srovnejte s tím co jste napsal.

E. Heusinger 8.5.2014 10:41

Re: Hahaha

To jste z požadavku ČSD nepochopil? Kde všude mohlo jezdit Mikádo s nápravovým tlakem 17 tun?

S. Udatný 8.5.2014 10:55

Re: Hahaha

pane Heusingere, nápravový tlak má zásadní vliv na rychlost pojíženého traťového úseku. Konstrukce nákladních vozů na evropských železnicích stačí nápravový tlak do 15 tun tj 60 tun nosnost.

Mikádo je rychlíkova lokomotiva, která byla určena pro páteřní tratě, na kterých je vyšší nápravový tlak z důvodů vojenských, protože většina přepravované vojenské těžké techniky vyžaduje vyšší nápravový tlak nebo vícenápravový podvozek. Pro mírové doby je plně dostačující nosnost do 50 tun při nápravovém tlaku 15t.

Většina tratí ČSD měla nápravový tlak do 15tun.

J. Novak 8.5.2014 10:31

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Zkuste si něco zjistit o amerických železnicích a zjistíte, že v těch dobách se nepodbíjely také, ale pokládaly jednoduše na zem. A že třeba výškový profil tratě, jako je tomu v Evropě, se nedělá ani dnes, že se třeba dlouhý vlak na terénu nádherně výškově vlní. Řeší se to jednoduše, táhne to klidně třeba 5 lokomotiv, tři vpředu, jedna uprostřed a jedna na konci, všechno s dálkovým řízením. Uvědomte si, že vzdálenost mezi městy v Rusku či v Americe je něco jiného než v západní a střední Evropě.

S. Udatný 8.5.2014 10:42

Re: Nacionální a internacionální socialisté

pane Nováku, víte jakou hloupost jste napsal? Kolejové lože z tzv "makadamu" už název napoví původ, se používa od cca 90. let 19. století.

Výškový profil tratě je ideální max do 30cm nad profil terénu. Protože se využije vyhloubené lože, které drží traťový svršek.

Průměrný podélný sklon ruských tratí byl ve třicátých letech je 0,6 - 0,8 americký standard z přelomu století (19/20)je 0,3 - 0,4.

Uložení pražců, včetně kovového plátu (podkladnice) či použití celého ocelového pražce, a také zvýšení počtu pražců na 1 km - americký standard byl 2000, Německo 1600 a SSSR pouze 1440. Toto je z 30. let

J. Novak 8.5.2014 11:28

Re: Nacionální a internacionální socialisté

Ono je to také o tom, kde a v jakém terénu ty tratě budujete, jak daleko to máte k nejbližšímu zdroji lomového kamene apod. Průměrný sklon tratí je hodnota vypovídající asi stejně jako ta statistická hodnota u té dvojice, kdy jeden sní celé kuře a oba by se měli dosyta najíst, protože každý měl přece polovinu kuřete. Pokud stavím železnici v Karpatech, bude mít asi větší sklon než na ukrajinských celinách nebo pláních Mississippi. A v Rocky Mountains budu mít asi také k dispozici více štěrku než tam, kde je pouze sprašová půda a žádný kámen. Tady máte nádhernou ukázku oné vlnící se tratě.

http://www.k-report.net/foto/i006145.jpg

J. Slanina 8.5.2014 8:51

Na solidárním systému....

.... je v podstatě postaven systém pojišťovnictví. Ať už se jedná o pojištění auta, fotbalistovy nohy či virtuosových houslí. Pojištění vlastního zdraví má ovšem jisté zádrhele. Je totiž v podstatě povinné, tudíž do něho musí přispívat každý, za nesolventní přispívá stát. Dobrá.

Když mám ale pojištěné auto a rozbourám ho ožralý, co myslíte že mi asi tak pojišťovna dá? Když si ale rozbije hubu v tom autě ožralý "klient" zdravotní pojišťovny, ta ve valném počtu případů jeho léčení uhradí, tedy i z mých peněz, ač já sám jsem nikdy ožralý za volant neusedl. Zrovna tak je to s vypatlanci, co skáčou z mostu do řeky hluboké 50cm, případně provozují různé ty "adrenalínové" sporty. Když si následně též rozbijí hubu, případně páteř, jejich léčení jde opět z mých i vašich peněz.

Ptám se proč???

S. Netzer 8.5.2014 9:00

"Když mám ale pojištěné auto

a rozbourám ho ožralý, co myslíte že mi asi tak pojišťovna dá?"

Hoˇno, a to právem. :-)))

P. Vítek 8.5.2014 9:11

Re: Na solidárním systému....

Vsechno se da domluvit.Zaklad,pripojisteni.pojisteni pojisteni....Jen dobre slouzit lidem ve sve praci a a tim MIT NA TO.

P. Hlosta 8.5.2014 9:18

Re: Na solidárním systému....

Pak je otázka, co vlastně kritizujete? Nedostatečnost financování solidárního systému, nebo solidárnost systému? Diskriminaci v systému? Nic na tomhle světě není dokonalé a tak všechno lze vylepšit k zdokonalení. Namísto zdokonalování ovšem bourat, to už je úplně jiný přístup. Destruktivní.

Pravda ovšem je, že celý vesmír se neustále rozpadá a tak nakonec se rozpadne i systém, ač neustále zdokonalovaný. Tato entropie je zákon časoprostoru. A teď nevím, jestli vám tím pomohu ve vaši zmatenosti. Sám jsem tím zmaten. Takže půjdu spát, protože jsem po noční a v mém věku by mohlo hrozit rozpadnutí pracovních schopností až večer vyšlápnu opět na dvanáctku. Co myslíte, je takové pracování po šedesátce zdravé? Asi ano, když to EU doporučila, stejně jako doporučuje nekouřit, že kouření škodí zdraví. Tak jdu hajat a snad mně zase křeče svalů nebudou budit. To je totiž hrozně na tom spaní otravné, že vás křeče doslova vyhodí z postele.

Myslíte, že až přijdu prací o zdraví, že budu mít právo na svou záchranu? Nebo se do mně někdo obuje, že zneužívám zdravotní systém? Jsem prostě z toho jakýsi zmatený. ;-))

J. Slanina 8.5.2014 9:28

Re: Na solidárním systému....

Pane Hlosto, nechtěl jsem se příliš rozepisovat. Samozřejmě, že na každého s věkem přijdou nějaké ty choroby. Například vás by mne ani nenapadlo vylučovat ze solidárního pojištění, protože díky vaší práci trpíte svalovými křečemi. Chtěl jsem jenom upozornit na případy, kdy si člověk vlivem vlastní blbosti způsobí zranění. Rozhodně jsem neměl na mysli nemoci či případné nešťastné náhody, které člověk ani není schopen ovlivnit vlastním rozumem.

Jinak vám, pokud už nejste v peří, přejí nejen pro dnešek spokojený spánek. Vězte, že též dodnes chodím do práce a nočních směn jsem si za život užil až až.