1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

Dva úlety

Kolosálního úletu se dopustil Bohuslav Sobotka, když obvinil svého soka, opravuji, koaličního partnera Andreje Babiše, že zneužívá svých médií k vyvolání politického tlaku. Jde o odhalení MF Dnes, že v době Sobotkova ministrování financí došlo k prodeji OKD nevýhodnému pro stát, přičemž roli arbitra Sobotka přihrál svému kamarádovi, takto zástupci protistrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 6.4.2014 22:17

Re: F. von Hayek

Právo, zákonodárství a svoboda nebo Ústava svobody od mistra Hayeka. Tam to je... Dzp

M. Prokop 6.4.2014 22:19

Re: F. von Hayek

To by ovšem chtělo trochu pružnosti ..... jinak jste jak Arabáci s Koránem.

K. Janyška 6.4.2014 22:23

Re: F. von Hayek

Co já ? To mistr. A tu složitost a hloubku jeho textů si lze jen stěží představit... Dzp.

M. Martinovská 6.4.2014 22:18

Re: F. von Hayek

zvolený parlament, a jsme v kruhu.. jenže při pobytu v Anglii mohl taky říct "dlouholetá, všemi respektovaná, dokonc ei když nepsaná,  tradice...." a jsme z kruhu venku.

K. Janyška 6.4.2014 22:22

Re: F. von Hayek

Musíte studovat dále. Je to podstatně složitější. Zejména však musíte pochopit teorii spontánních řádů... Dzp.

M. Martinovská 6.4.2014 22:23

Re: F. von Hayek

Proč teorii? Vidím zde v diskuzi před očima praxi spontánních řádů. Všichni vás spontánně posílají do pr. kvančic. Nebo myslíte, že to není spontánní?

K. Janyška 6.4.2014 22:25

Re: F. von Hayek

Aha. No, vidíte, že jste nic nepochopila. Musíte studovat dále... Dzp.

P. Vandas 6.4.2014 22:29

Re: F. von Hayek

Ty nestuduj dále, ale začni od piky. :-):-)

K. Janyška 6.4.2014 22:39

Re: F. von Hayek

Netykat, jejich soudruhu Vandasi... Dzp.

P. Vandas 6.4.2014 22:42

Re: F. von Hayek

Ty bez toho důvěrného oslovení nedáš ani ránu, co komouši. A o těch schvalovačkách víš tolik, že si v těch komisích seděl, že. :-):-)

M. Martinovská 6.4.2014 22:34

Re: F. von Hayek

Já jsem tu spontánní diskuzi náhodou poctivě studovala, hlupák je asi nejmírnější spontánní reakce na vás. SŘLI má vždycky dobré výsledky?

J. Jílek 6.4.2014 22:35

Re: F. von Hayek

ale na posílání do prdele je to celé založeno, nic jsi nepochopil...

M. Prokop 6.4.2014 22:22

Re: F. von Hayek

Obávám se, že nejsme. Ona i dlouholetá, všemi respektovaná tradice může být poněkud zavádějící.

Když tedy pominu onen fakt, že v té Anglii také byly doby, kdy ta tradice ještě nebyla dlouholetá a navíc si spoustu nekonformních lidí vyštvali do kolonií.

M. Martinovská 6.4.2014 22:25

Re: F. von Hayek

ano, tradiční bylo v jednu chvíli i otrokářství nebo upalování čarodějnic. Takže jedině parlament, zvolený. Ale to nic nemění na tom, že lidi někdy volí diktátory a velmi často populisty. Já neříkám, že vím, co s tím. Co s tím?

K. Janyška 6.4.2014 22:27

Re: F. von Hayek

Parlamenty světa vůbec nebyly a lidstvo žilo... Dzp.

M. Prokop 6.4.2014 22:28

Re: F. von Hayek

Ani já nevím. Jedině ta kultivace typu "anglický trávník".

Začít řvát vždycky, když svoboda dostává (i od demokraticky zvoleného parlamentu) na prdel.

M. Prokop 6.4.2014 22:33

Jen tak pro zajímavost, z mailu:

Jak se výměna řidičských průkazů řeší v sousedním Rakousku:Při svém mnohaletém pracovním působení v této zemi jsem byl nucen si opatřit v roce 1991 řidičský průkaz této země, neboť podle nějakých předpisů byl nutný k možnosti používat tamní firemní auto při mých služebních cestách, píše Petr Dvořák.

Jeho vydání trvalo asi týden na základě předložení českého průkazu, místopřísežného prohlášení o praxi v řízení a kolku v hodnotě cca 500,- Kč. Průkaz je podobný našemu tehdejšímu, růžovému. S koncem minulého roku, kdy vrcholila u nás hysterie s nucenou výměnou ŘP, jsem se zastavil na okresním úřadě v jednom městečku Rakouska v blízkosti našich hranic, abych se poptal, jak provést onu výměnu, jelikož mi to prý podle našich úředníků EU nařizuje. Přijal mě velmi ochotný a zdvořilý úředník (mimochodem jeden úředník vyřizuje pod hlavičkou "Občanský servis" vše, co běžně potřebujete, tedy např. i stavební povolení, pas, žádost o sociální dávky atd.).

Po mém dotazu, co s ŘP se na mě udiveně podíval a odvětil: "Co byste s ním dělal, jezděte dál, platí vám až do r. 2035".Když jsem mu odpověděl, že za tu dobu, co vlastním rakouský, jsem u nás nuceně vyměnil už čtyři, se jenom usmál a pravil: "My jsme právní stát, a u nás jednou vydaný dokument má trvalou platnost."

Pro jistotu jsem se ještě úředníka otázal, jestli musím jako senior absolvovat pravidelnou lékařskou prohlídku po uplynutí 2 let.

Bylo mi vysvětleno, že by se to u nich považovalo za šikanu a jelikož v Rakousku každý ve svém zájmu chodí na preventivní prohlídky, má ošetřující lékař ze zákona za povinnost nahlásit na příslušný úřad, pakliže je pacient k řízení nezpůsobilý.Odcházel jsem z tamního úřadu se studem v duši, že žiji v zemi, kde je zvůle politiků a úředníků nade vše, a současně s lítostí, že jsem kdysi, po mnohaletém působení v Rakousku, odmítl jejich občanství, které mi bylo nabízeno.

P. Vandas 6.4.2014 22:36

Re: Jen tak pro zajímavost, z mailu:

Říkám to stále. Zlaté Rakousko-Uhersko. :-):-)

M. Prokop 6.4.2014 22:40

Re: Jen tak pro zajímavost, z mailu:

Které ve finále nechtěli už ani rakousští Němci.

To je docela výkon, stát, který nechtějí všechny jeho součásti.

Já to beru spíš z jiného konce, když to jde tam, proč ne zde? Že by lidi se sebou nechali více "vorat"?

M. Martinovská 6.4.2014 22:44

Re: Jen tak pro zajímavost, z mailu:

Stát důvěřuje občanům, možná i občani státu. Totéž se asi týká finského školství, je tam prý, po shrnutí různých rozdílů, větší důvěra žák-učitel-rodič. Podobná praxe důvěry a místopřísežných prohlášení místo dokládajících vyšetření je prý v USA. Já nevím, jak to udělat... dovézt sem hodně finů, rakušanů...

K. Janyška 6.4.2014 22:26

Re: F. von Hayek

Lidem vládne soukromé právo. Tradice a tradiční morálka jen drží pocity v dobrém stavu... Dzp.

S. Udatný 6.4.2014 22:27

Re: F. von Hayek

raději se neodvolávejte na Anglii, oni skotové mají s angličany mnohem horší zkušenosti než Židé s němci.

Ti angličané nejsou dobrý příklad, mnoho krve, mnoho poprav, mnoho násilí a co dobrého udělali Skotsku, Walesu nebo Irsku? Všude je něco, stejně tak Francie.

S. Netzer 6.4.2014 22:38

Re: F. von Hayek

Vy nejste normální.

Takovou nehoráznost nemůže vypustit žádný soudný člověk!

S. Udatný 6.4.2014 22:44

Re: F. von Hayek

paní Netzer, asi jste nikdy neslyšela o vyvražďování skotských usedlostí anglickými barony nebo o povinné dětské práci dětí neanglických rodičů. Známé jako kominičci. Nebo si chcete jen kopnout, to je také možné.

M. Martinovská 6.4.2014 22:48

Re: F. von Hayek

Kominíčky dělaly i anglické děti, chudé děti chudých rodičů. To je něco jako holocaust?

S. Netzer 6.4.2014 22:50

Re: F. von Hayek

Se skotskými dějinami jsem obeznámená docela dobře.

M. Martinovská 6.4.2014 22:17

Re: F. von Hayek

Hayek právní řád, vymahatelnost práva a rovné právo uvádí jako základní rozdíl mezi režimy slušnými a diktátorskými, a velice ho zdůrazňuje. Není důležité, jestli je psané nebo zvykové, atd. Některé "autoritářské" režimy znamenaly pro lidi víc svobody, než některé formálně demokratické.  Tolik Hayek.

Tady se ale občas někdo, kdo "byl demokraticky zvolen" už asi ani nemůže kritizovat, protože tím je asi svatořečen.

K. Janyška 6.4.2014 22:19

Re: F. von Hayek

Ne, tolik. Jen jste zatím přičichla k jeho obřímu a rozsáhlému dílu. A k pochopení ještě daleko.. Dzp.

M. Prokop 6.4.2014 22:26

Re: F. von Hayek

To má docela pravdu.

Ve škole do nás hučeli o nesvobodě v R-U a přitom proti ČSSR to byl dost svobodný stát.

K. Janyška 6.4.2014 22:11

Re: F. von Hayek

Používaný model demokracie Hayek velmi kritizuje. Neodpovídá SŘLI... Dzp.