1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Dva návrhy

Ministr dopravy Řebíček rozhodl na základě soudního verdiktu, že firma Kapsch má zastavit – říká se hezky pozastavit – výstavbu rámů pro elektronické mýtné na našich komunikacích. Důvod? Pohybnosti o čistotě výběrového řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ABCDE 12.10.2006 8:48

Re: spožďování a nakonec absolutní selhání funkce vlády

Jasně, ČSSD může za všechno. Jen by mě zajímalo kdy vstoupil ex-ministr dopravy Milan Šimonovský do ČSSD. Nějak mi to totiž uniklo. ;-)

šimon klein 12.10.2006 8:54

Re: Re: spožďování a nakonec absolutní selhání funkce vlády

za všechno nikoliv - za všechno může jen Klaus; socani můžou jen za tu vládu, za které k tomuto bordelu došlo.....a i toho je víc než hodně....

rezy 12.10.2006 8:56

Re: Re: spožďování a nakonec absolutní selhání funkce vlády

Šimonovský mě nebere, za vládu a takto velké projekty nese samozřejmě odpovědnost premiér s celou vládou, jak to v minulých letech vypadalo, to si snad pamatujete, aféra za aférou, premiér za premiérem odcházeli, copak se v tomhle bordelu dalo něco dělat pořádně? Umíte si představit, že by ta vláda jela plynule 4 roky a pracovala. V podstatě se pořád řesily problémy s vládou a její aféry a všichni se radovali, jak je to fajn, když se vláda do ničeho neplete a ekonomika roste. S touhle logikou jsme si nabít pusu museli, jdenou musel přijít okamžik, kdy se na to doplatí.

rezy 12.10.2006 8:33

situace s branami mi připomíná Temelín

bylo jasné že je třeba jej dostavět, skoro mám chuť říci, Za každou cenu;-( při vědomí, že se tam vyměňovalo a modernizovalo pomalu 80% řídících systémů.

Zlobin 12.10.2006 8:24

Už někdo položil otázku,co na to asi říká Paroubkův řídící orgán?

rezy 12.10.2006 8:23

ja bych stavbu bran nezastavoval

je třeba si spočítat, o kolik stát přijde ve vybraném mýtném, když se stavba zastaví řekněme na jeden rok. Taková ztáta je řádově okolo 50ti miliard, a rozhodně event. vysouzená částka nebude vyšší. Je třeba zvážit rizika pokut a poté se rozhodnout zda pokračovat či nikoli. Tak takhle nějak pracuje neviditelná ruka ;-)

Zlobin 12.10.2006 8:26

Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

Ono ale krmit Chobotnici přinese do budoucna storát větší problémy než popisujete !!!

rezy 12.10.2006 8:30

Re: Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

to máte pravdu, ale to se dá řešit později a v klidu, situace na dálnicích je neúnosná, odstoupení od smluv a zastavení prací, to jednoduché nebude a jak říkám, včera bylo se spoplatněním  pozdě. Jet 20km v levém pruhu 100 a vedle sebe mít samé kamióny které nám dálnice jen ničí, to taky není cesta.

eTony 12.10.2006 8:34

rezy,

tak od vás bych tu zkratku ohledně kamionů a ničení dálnic nečekal.

rezy 12.10.2006 8:40

Re: rezy,

je to možná jednoduchy pohled, ale v okamžiku, kdy začaly okolní státy a doprava se během nekolika týdnů přelila k nám, nic jiného nezbýva, máte jiné řešení současné situace?

šimon klein 12.10.2006 8:36

Re: Re: Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

Doufám nepředpokládáte, že tu Vámi popisovanou situaci to mýtné zruší??8-o Erár to přece staví proto, aby vyrejžoval, nikoliv jako výstražný systém.....

rezy 12.10.2006 8:44

Re: Re: Re: Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

ale Šimone, v okamžiku, kdy tu bude systém, tak se přestane vyplácet plánovat dopravu přes CZ (pokud je alternativa ), určitě se trafic sníží,  s tím jsem si jist. Na dálnici jsem denně.

šimon klein 12.10.2006 8:50

Re: Re: Re: Re: Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

také chovám toto zbožné přání, jsem na ní také dost často....ale protože už dnes nějakou známku kamiony platí, nečekám ten odliv tak razantní...a jak jsem řekl: poslouchejte erár, jak si libuje, co vybere; takže to podstatné bude, jakou výši poplatků - vzhledem k alternativám mimo CZ - erár nastaví.

rezy 12.10.2006 9:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

Šimone, můj optimizmus nezná mezí;-D;-D, jistě že nepředpokládám, že to spadne na polovinu, ale každé kolo, které pojede jinudy je dobré a každé kolo které zaplatí je taky dobré. Na téhle situaci, kdy se vystavba zastavila profitují akorát dopravci a naši pumpaři.

šimon klein 12.10.2006 9:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

s tím, že zpoždění zavedení systému je jenom negativum, s tím plně souhlasím - protože v tom pádu si erár ty chybějící peníze bude chtít vzít z našich peněženek :-/

AndyO 12.10.2006 8:37

Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

Podle plánů Ministerstva dopravy ČR by měl výběr mýtných poplatků generovat částku kolem 8 miliard ročně.  V plném provozu. To bude jen na úhradu arbitráží.

Ale že už je načase něco s těmi proudy kamionů udělat, v tom máte pravdu. Vzpomínám na dávné časy před sametem, kdy jsem se dočetla o kritice našeho systému, neboť se takřka všude okolo náklaďáky na hranicích vážily a ty příliš těžké nesměly dál, jen u nás mohly. Tak si tu trasu vyjezdily. Za těch patnáct let už mohlo být dávno nějaké regulační opatření v provozu. Škoda těch promarněných let, teď to asi není žádná legrace, lobby dopravců jistě nespí.

rezy 12.10.2006 8:42

Re: Re: ja bych stavbu bran nezastavoval

to máte pravdu, ale přičtěte k tomu ty vyježděné koleje, časté opravy mostů, a jste na té částce o které mluvím. Vážení je běžné všade jen ne u nás.;-(

cer 12.10.2006 8:19

to, ze socialisti a lidovci

korupcni marasmus v ramci "zakonu" dotahli do dokonalosti, je bezesporne, ale byly to "pravicove" vlady klause, ktere jim k tomu daly navod a vytvorily to mravni hnojiste, na kterem sociasti rozkvetli. tak jako simonovsky se postavi doprostred televize a tvrdi, ze vse bylo podle zakona, tak sveho casu takhle stal krivak klaus se stejnou odpovedi na jeho privatizaci bank.

huhu 12.10.2006 8:25

Re: to, ze socialisti a lidovci

socialisti nemusejí nikde rozkvétat. Sama základní idea socialismu je založena na zlodějně, které říkají přerozdělování či dokonce solidarita.

A pokud mluvíte o mravním hnojišti, co máte konkrétně na mysli ? Víte vůbec jak a proč probíhala privatizace bank ?

eTony 12.10.2006 8:27

Re: to, ze socialisti a lidovci

Vy jste se dočista zbláznil. Ona privatizace bank nebyla podle zákona ????

Fredy 12.10.2006 8:38

Re: Re: to, ze socialisti a lidovci

Podle těch komunistických, jejichž většina tehdy ještě platila, to jistě nebylo podle zákonů. To ani ta revoluce nebyla podle zákonů;-)

huhu 12.10.2006 9:03

Re: Re: Re: to, ze socialisti a lidovci

banky byly privatizovány dle zákonů z doby komunismu 8-o8-o

Stredocech 12.10.2006 9:03

Podotýkám, že za Klause se banky neprivatizovaly, zato

jich byla řada založena, aby po pár letech zkrachovala. Ale i ty velké by zkrachovaly, kdyby je stát neoddlužil, jako celou řadu velkých podniků.

Nelze zapomínat, že "bankovní socialismus" byl cenou za nízkou nezaměstnanost, ve srovnání s dneškem ani ne poloviční a samozřejmě nemohl trvat do nekonečna. ČSSD de fakto svým voličům dodnes slibuje, že v nějaké formě do nekonečna trvat může. Dluhy zatím namísto do bank směřují do Konsolidační agentury, což ale také nejde dělat do nekonečna, alespoň ne plošně.

Mareš 12.10.2006 8:16

Marasmus ČSSD vrcholí

Tato strana je pod vedením mafiána, který už ztrácí jakoukoli soudnost, v totálním rozkladu.

Zlobin 12.10.2006 8:20

Re: Marasmus ČSSD vrcholí

Přesně tahle to chodilo v RaJi za totáče,Jirka to jen aplikoval ve velkém na ČSSD a následně na celou republiku

huhu 12.10.2006 8:15

pryč se státem hospodářem !

u každé státní zakázky, privatizace atd. mám už strach kolik zase bude prostý český daňový poplatník místo inkasa doplácet na arbitrážích . ....

Láďa 12.10.2006 8:08

Soudní zákaz stavět už tady byl od května

ale jak říkal včera Šimonovský ve zprávách na Nově, on si tehdy nemohl vzít na zodpovědnost mu vyhovět a způsobit tak obrovské škody. No a vida, a přišel ministr za jinou stranu a to byl jiný pašák, ten se nezakecal.

Zlobin 12.10.2006 8:12

Re: Soudní zákaz stavět už tady byl od května

Šimonovský mluvil skoro pravdu s těma škodama,jen zapoměl dodat,že se jednalo o škody stranických pokladen KDU a ČSSD,které si rozhodně nemohl vzít před volbama na zodpovědnost :-)

Láďa 12.10.2006 8:36

Re: Re: Soudní zákaz stavět už tady byl od května

to taky ;-)  ovšem to současné okamžité rozhodnutí o zastavení stavby trošku připomíná jak ČSSD s gustem prohrála tu arbitráž  Lauderem. Shodou okolností to bude asi zase kolem 10 miliard z našich kapes, když se to mýto v lednu nespustí.

eTony 12.10.2006 8:33

Re: Soudní zákaz stavět už tady byl od května

ten soud proběhl už v březnu tohoto roku, ale Šimonovský na jeho rozhodnutí nebral ohled. TeĎ "sklízíme" sladké ovoce nekompetentnosti a benevolence. Alespoň kdyby to byl jediný malér minulé vlády, bohužel, bude toho jako toho pověstného hnoje. Páni, dámy "kabaret" začíná ...........