7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

Dva návrhy

Ministr dopravy Řebíček rozhodl na základě soudního verdiktu, že firma Kapsch má zastavit – říká se hezky pozastavit – výstavbu rámů pro elektronické mýtné na našich komunikacích. Důvod? Pohybnosti o čistotě výběrového řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
eTony 12.10.2006 9:09

rezy,

řešení této situace se hrubě zanedbalo před několika lety, kdy začal růst obchod a výroba. V současné době se nám to hrubě vymstilo, přičemž rádoby odborníci svedli pozornost od pravých příčin k zástupnému problému - kamionům. Kamiony nejsou problém, problém je naprosto nevyhovující silniční a dálniční síŤ nejen kvalitou, ale i množstvím. Naše republika je o něco málo větší než celý Benelux, ale když porovnám jejich dopravní infrastrukturu s naší, docházím k názoru, že jsme v pozdní době kamenné. Urychleně vybudovat dálniční síť, podle mne, takto : 3 - 4 dálniční tahy ( nebo silnice dálničního typu ) směrem "západ východ", a 4 - 5 dálničních tahů "sever jih", samozřejmě mimo obydlená místa. Vím, nebude to zrovna laciné, ale nic jiného nezbývá. Je to naprostou nutností při vědomí, že Rumunsko a Bulharsko vstoupí do Unie a bude se v těchto zemích investovat, a je normální ( tedy v normálním prostředí), že platí investice = výroba a obchod.

Čím dříve se dokáže vyhovující síť vybuduje, tím lépe. Do silnic se investovat zkrátka musí, ekonomika je na nich přímo závislá. Další druhy nákladní dopravy jsou pouze doplňkovými, nikdy nemohou dominovat, jak se nám různí teoretici a ekoteroristé snaží namluvit.  Asi tak, je to ale na delší debatu.

P.a.z.ú.r. 12.10.2006 9:12

Re: rezy,

viděl jste proboha vůbec někdy mapu ČR? :-/;-P kde chcete najít ta neobydlená místa? :-P;-P

aljav 12.10.2006 9:19

Re: Re: rezy,

 asi v chráněných oblastech a přírodních parcích. Je to moula. Řešení je jednoduché, zmodernizovat současné dálnice, dostavět hlavní tahy SEVER - JIH a VÝCHOD - ZÁPAD, a poté znevýhodnit dopravu těm co jezdí jen z pohodlnosti.

eTony 12.10.2006 9:29

Re: Re: Re: rezy,

možná jsem moula, ale, narozdíl od vás, vím o čem mluvím. Zřejmě patříte k partě bláznů, kteří si myslí, že vývoj se dá zastavit ( nebo i vrátit ), zakonzervovat. Skromně vám říkám : nedá. Vývoj civilizace nelze zastavit.

gerontusinza-náhodně 12.10.2006 9:52

Vy jste si nevšiml jak s vývojem civilizsce se zvyšuje Re: Re: Re: Re: rezy,

množství blbců? Na to totiž ta civilizace u nás dojede. A hledat v ČR neobydlená místa, zvláště ta, co ti další enormní blbci chtějí zastavit přehradami, radary a  raketovými základnami? To už není k pláči, ale k sardonickému smíchu.

P.a.z.ú.r. 12.10.2006 10:18

JO, vývoj se nedá zastavit,

ale na rozdíl od vás patřím k té partě bláznů, která si myslí, že směr toho vývoje je možné ovlivnit :-P;-P

rezy 12.10.2006 9:13

Re: rezy,

já s Vámi naprosto souhlasím, teď jsme v situaci, kdy se do Ostravy jezdí přes Brno, protože je to rychlé a v nádrži v podstatě nastejno jako kratší trasy. Vím jak vypadají dálniční sítě, znám situaci v Holandsku a Belgii, o Německu nemluvím.

rdu 12.10.2006 10:25

Re: Re: rezy,

Plně souhlasím s tím, že je NUTNÉ budovat dopravní infrastrukturu. Chybí nám dobrých 1000km dálnic. Současných průměrně 7 hodin na cestu osobním autem 400km z Prahy do Ostravy mně nijak rychlé nepřipadá.

kosatka 12.10.2006 9:08

Od začátku je to divné

Odehraje se v téhle zemi vůbec někdy PRŮHLEDNÝ TENDR ? Já mám pocit, že ne. A pak se divme, že ti, co nevyhrají se ozvou. Já bych se ozvala taky VYHRÁT nejdražší a ještě ke všemu neperspektivní pozemní systém a ještě za tak podivných okolností. Brány se dají objet a ke všemu jsou to OHYZDNÁ monstra v tak už zničené krajině. Satelitu ale neutečete a mohl by mít do budoucna i jiná využití (např. při hledání ztracených vozů aj.) Jenže takle mám dojem, že si zase někdo namastil kapsu a státe plať. A odpovědná osoba ? Všichni (bez ohledu na stranickou příslušnost) se zase buhou kroutit jak žížaly na vápně AŽ SE VYKROUTí.

huhu 12.10.2006 9:11

Re: Od začátku je to divné

stále více dospívám k názoru, že nejlepší a pro daňového poplatníka nejlevnější by bylo dálnice a jejich výstavbu privatizovat a zpoplatnit jako např. v Itálii či Francii. Platil by kdo tam jezdí a soukromé firmy by si svoje ohlídaly

Jura Jurax 12.10.2006 9:59

Re: Od začátku je to divné

No, my k tomu satelitu v tom našem Kocourkově možná i dospějeme - kapsy si totiž musí namastit i další politická garnitura :-/

Dílo vyjednavačů 12.10.2006 9:04

Vodné a stočné na PĚTINÁSOBEK -250 Kč m3

Frekvence jedna: EU nepodpoří čističky odpadních vod, takže jsme poze plátci, ale peníze z EU už nedostaneme zpět a voda z padesátikoruny zdraží na dvěstěpadesát korun. KDO na tohle v téhle zemi má, aby mohl normálně žít ? Elektřina a ekologické domy -  plus 25 % loni, zase znova o silvestru, plyn téměř totéž, potraviny děsivě nahoru, nájem, benzín, poplatky...hlavně, že tam živíme úředníky a platíme ostatním zemím jejich vysokou životní úroveň... děkujeme  vyjednavači z ČSSD, děkujeme, neodcházejte, dostanete přes držku a hned ....

huhu 12.10.2006 9:05

Re: Vodné a stočné na PĚTINÁSOBEK -250 Kč m3

a to si ještě peníze, které příjdou "přerozdělí" péťové

vajan 12.10.2006 8:58

A co sedmá velmoc?

 Je příjemné zjistit, že alespoň na zlomek zlodějny udeří tvrdá pěst zákona (to ještě nevíme jak to dopadne u soudu!!!). Ale upřímně řečeno, jaký podíl na současném marazmu má manipulace veřejným míněním v mediích, kdy novináři (někteří) byli (a jsou) ochotni publikovat cokoli. Příkladů najdete v tisku, radiích i televizi denně dostatek.

Stredocech 12.10.2006 8:55

Hlavní je to rychle dostavět

Toto prospívá jen provozovatelům kamiónů. Vláda ČSSD to měla řešit už dávno a rozhodnutí soudu a sou tomu nasadilo korunu.

Právníkokracie je skoro horší, než někdejší "plánované hospodářství," a to už je co říci. Vzpomínám též na známé Hitlerovo rčení o "parlamentní žvanírně," se kterým uspěl ve volbách. Pomohla mu reálná neschopnost vlády Výmarské republiky řešit závažné ekonomické problémy, sám se v tomto smyslu opakovaně vyjádřil.

huhu 12.10.2006 9:01

Re: Hlavní je to rychle dostavět

je typické, že největší problémy a největším lúzrem je v "právníkokracii" stát a platí nezúčastnění daňoví poplatníci. řešením a ochranou je maximální privatizace, minimum "hospodaření" státu ....

rezy 12.10.2006 9:06

Re: Hlavní je to rychle dostavět

Středočechu, souhlasím, ale doplnil bych vás v seznamu těch co profitují, jsou to samozřejmě naší dálničtí pumaři a výroba PHM. On ten vítr je silnější než se zdá.

huhu 12.10.2006 9:13

Re: Re: Hlavní je to rychle dostavět

no nejvíce ze spotřební daně, dálničních známek atd. státní rozpočet

P.a.z.ú.r. 12.10.2006 8:51

Astone, Barrandovský most

původně most Antonína Zápotockého přes Vltavu byl vybudován v létech 1978 až 1988 podle projektu ing. Jiřího Hejnice, CSc a ing arch Karla Filsaka. Dopravní řešení projektovali P.Tripol a J.Špičák. Dále spolupracovali ing Jiří Straka, ing Milan Šístek, ing Jarmila Hejnicová, ing Zdeněk Podráský, ing Jan Růžička, ing Michal Doležal a ing Tomáš Klimpera.

ovšem vaše tvrzení jsou silně odvážná :-/ co myslíte, troufl by si někdo napsat o newyorských dvojčatech WTC něco ve smyslu, že jejich tvůrci by zasloužili pověsit za ... do průvanu, protože byla dobrá tak akorát k tomu, aby se do nich trefovali teroristi? ;-P 

šimon klein 12.10.2006 8:58

Re: Astone, Barrandovský most

ono je to spíše v poloze, že je pošetilé nadávat jakémukoliv silničnímu dílu za to, že je ucpané silným provozem, pokud není pro tento provoz jiná alternativa.

Stredocech 12.10.2006 9:06

Re: Re: Astone, Barrandovský most

Zcela správně, a zbývá zjistit, proč tato alternativa, dálniční objezd Prahy dávno nestojí.

P.a.z.ú.r. 12.10.2006 9:11

Přesně tak, a s mýtnými branami je to podobné

ty pomníky by tam měli mít naši poslanci, kteří vymysleli, že termíny výstavby zadávané ve výběrovém řízení vítěze staví do nevýhodné pozice v případě soudního napadení výsledku ;-P:-(:-/

huhu 12.10.2006 9:26

Re: Přesně tak, a s mýtnými branami je to podobné

a za co chcete stavět, když socanští péťové peníze prožrali a rozkradli..8-o

Ada 12.10.2006 8:45

Milánku, kamaráde, všechno je to v pudeli!!!!

Co s tím uděláme, co...???

ZFJ 12.10.2006 8:47

Re: Milánku, kamaráde, všechno je to v pudeli!!!!

No jo. A já - Milánek Šimondovic - jsem navíc v ČERNÉ pudeli ! Jo jo... ;-D

Fredy 12.10.2006 8:57

Re: Re: Milánku, kamaráde, všechno je to v pudeli!!!!

Ten se z toho vyzpovídá v kostele, ale jak se z toho vyseká sociálně paroubkovská strana, to tedy nevím:-/

ZFJ 12.10.2006 8:59

Re: Re: Re: Milánku, kamaráde, všechno je to v pudeli!!!!

A proč socdem ? On byl Šimonovský socdemák ?

huhu 12.10.2006 9:04

Re: Re: Re: Re: Milánku, kamaráde, všechno je to v pudeli!!!!

rozhodnutí přijímala vláda jako celek

Milda 12.10.2006 8:38

Dvě věci

První věc s tím baranďákem je trochu mimo mísu. V této oblasti by bylo potřeba ještě alespoň jeden most. Buďme rádi, že někdo povolil a postavil alespoň jeden - jakýkoliv.

Druhá věc je s tím mýtným. Podle médií podvod za podvodem výběrové řízení. Kdyby tomu novináři rozuměli, jistě by zjistili dtto při realizaci. Ale, a na to kladu důraz - staví se. A teď to někdo zastavil. Tato rána (neříkám že pod pás) je horší než cokoliv dříve byť podvodem udělaného.

rezy 12.10.2006 8:37

spožďování a nakonec absolutní selhání funkce vlády

ve výběrovém řízení na systém je samozřejmě vina ČSSD, kdyby obsadila vládu stabilním premiérem a ministry, mohlo se souvisle a bez průtahů  stavět  a dneska jezdit po našich dálnicích s fungujícím sytémem a ne se tu soudit.