4.7.2024 | Svátek má Prokop


Diskuse k článku

Dobrá zpráva a změna slovníku

Byla by to po dlouhé době dobrá zpráva, kdyby se uskutečnilo v Sýrii příměří. Po celý pátek o tom slyším v rádiu. Vnímám i změnu terminologie. Najednou se přestalo mluvit o umírněné opozici a hovoří se o povstalcích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 28.2.2016 8:41

Re: Pleteme si ekonomiku a bezpečnost, a to

oprava: ".... se NA vytváření...."

K. Drobková 28.2.2016 7:54

Dobré ráno z Jihočeska.

Aston dnes bez úvodníku. Tož aspoň Reflex...

Čeho se na skupině V4 obávám nejvíc, je shoda v otázce averze k EU. Už i v Česku se z toho stává společenská i mediální norma. Ano, bruselská byrokracie se (stejně jako ta naše) vymkla z kloubů, mnohé se stalo příliš rychle nebo i chybně. Tak to ale opravme! Hledejme nové cesty. Jenže ty cesty musejí vést na západ, ne na východ. Ano, k pubertě vzdor vůči autoritám patří. Bouří se i děti z dobrých rodin. Ale neznamená to, že se hned odstěhují do rodiny nezaměstnaného alkoholika z Krasnoarmej­ska. S koncem puberty totiž dítě, je-li inteligentní, začne vidět svět zase normálně. Rozlišovat mezi podstatným a okrajovým. Pochopí, že východ a západ nejsou rovnocenné alternativy. Asociace se slovem východ jsou temné: represe, gulag, vodka, Mauzoleum. Z dobrého nám Rusko dalo literaturu, Tarkovského a ropu. Západ se pro mě pojí s pojmy civilizace, kulturnost, ekologie, móda, jídlo, filmy, osvícenství. Na západ se jezdí lyžovat, studovat nebo pracovat. Západu rozumím – včetně bruselských nesmyslů. Východu nikoli.Často se cituje rovnice, že méně EU = víc Ruska. Ano, je to tak. Visegrád na tom nic nemění. Není to entita, jež by nás činila bezpečnějšími. Je to jen jméno pro prostor mezi západem a východem. Prostor, o který může být tahanice. Visegrád je past.

Více na http://www.reflex.cz/clanek/komentare/69614/visegrad-je-neco-jako-anonymni-alkoholici.html?utm_source=reflex.cz&utm_medium=copy

P. Hofman 28.2.2016 8:10

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Ten poslední odstavec by měli velkými písmeny napsat na bilboard a ten umístit na hlavní náměstí každého českého města a obce:

Často se cituje rovnice, že méně EU = víc Ruska. Ano, je to tak. Visegrád na tom nic nemění. Není to entita, jež by nás činila bezpečnějšími. Je to jen jméno pro prostor mezi západem a východem. Prostor, o který může být tahanice. Visegrád je past.

J. Franke 28.2.2016 8:13

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

To jsem už slyšel. Doleva nebo s Klausem. Já se domnívám, že tak černobílé to není, buď EU nebo Rusko. Navíc já chci EU takovou, jaká byla, když jsme do ní vstupovali. Tento moloch potřebuje radikální řez a když se k V4 přidá někdo další, může to ozdravení Unie jen prospět.

O. Kadlec 28.2.2016 8:26

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

To je marný, pane Franke.

Vyrostl jsem mezi komunisty, kteří taky chtěli, aby se Evropa zastavila, nejlíp koncem 40.let. Nezastavila.

Když jsme naskočili do EU, byl to rychle jedoucí vlak. Není divu, že je dnes úplně jinde. Když vystoupíme, ujede nám.

J. Jahn 28.2.2016 8:40

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

..ano, máte pravdu, když se z vlaku vystoupí, tak ten zpravidla ujede......a když potom ten vlak o kousek dál vykolejí a havaruje, tak se mluví o štěstí, že jsme vystoupili...

S. Donát 28.2.2016 8:43

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

No už aby to bylo.... myslím to vystoupení, havárii nikomu nepřeju. Ale podle mého názoru to jinak než katastrofou skončit nemůže.

H. Balzám 28.2.2016 8:57

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Jenom blbec sedí ve vlaku, který jede jinam, než on potřebuje.

S. Donát 28.2.2016 9:04

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Nemusí to být nutně blbec. Když někdo za jízdy vymění cedulky, není to vina cestujícího :)

O. Kadlec 28.2.2016 8:54

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

tak až vykolejí, tak řekněte. Ti komunisti hlásili vykolejení každý rok. Asi vám to zůstalo.

P. Han 28.2.2016 8:45

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Nevšiml jste si, že už dávno někdo přehodil výhybku a ten vlak jede sice rychle, ale úplně jinam?

Ovce: Ať mě zabijí, jen když mě vedou. (Karel Čapek, Bajky a podpovídky)

K. Drobková 28.2.2016 8:55

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Ovšem toho výhybkáře jsme si zvolili my. Já, Vy plus miliony voličů v EU.

Tedy pokud oním výhybkářem nemyslíte strejdy z Bildebergu, ilumináty a zelené mužíčky z Marsu.

O. Kadlec 28.2.2016 8:56

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Já jsem si toho nevšiml. Ten vlak jede kam ohlásili. Plašíte.

J. Franke 28.2.2016 9:33

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

No jo, když jsem nastupoval proti své vůli, cíl byl úplně jinde. Za jízdy měnit trasu zájezdu je pitomost.

P. Hlosta 28.2.2016 8:27

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Když nebudete pět propagandistickou písničku, nebudete pět vůbec! To by hrálo, abyste si pěl jak uznáte za vhodné. Jednota Únie musí být zachována, aby pevně přimknuta k tátovi USA odolala, až Rusko zaútočí. Zároveň se otevře pro bědné celého světa, aby navýšila stavy pracujících za společným cílem likvidace bídy a válek. K tomu nám dopomáhej Bůh s Alláhem, případně i s pralesními duchy Afriky. Pak nebude žádných překážek, když ty božské síly spojíme proti světovému nepříteli Rusku!

;-))

K. Drobková 28.2.2016 8:28

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Všichni se nějak každou sekundou, minutou .... měníme, v závislosti na okolnostech, prostředí. Ani Vy nejste stejný jako včera.Chtít, aby něco, cosi, ve Vašem případě EU byla stejná jako před lety je přece nemožné. Pokud jsme nedokázali během let přizpůsobit EU k obrazu svému tak je to jenom naše chyba, nebo neschopnost ostatní přesvědčit o naší " pravdě ".

P. Han 28.2.2016 8:41

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Mělo se jednat o společný kulturní a ekonomický prostor. K jeho zabezpečení měla sloužit určitá pravidla. Koupila byste si lístky do divadla, kdyby vám řekli, že ještě neví, co budou hrát, pokud vůbec něco? Uložila byste si peníze do banky s tím, že každý den bude platit jiná úroková sazba a že neví, jak dlouho bude banka fungovat?

P. Hlosta 28.2.2016 8:45

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Jsou tací, kteří do divadla nejdou pro sledování her, ale pro pocit, že byli v divadle. Taková snobárna. Podobně je tomu i s pocitem, že mám pár drobných na kontě v bance a patřím tím mezi elitu dle svých představ. ;-))

A. Trick 28.2.2016 8:28

Nezbývá než

natlouct to všem do hlavy. A kdyby to nešlo tak použít "norimbergský trychtýř".

P. Han 28.2.2016 8:32

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Kdo by se chtěl stěhovat do rodiny nezaměstnaného alkoholika z Krasnoarmejska? Co se to vy a Bajgar snažíte lidem podsouvat? Zase ta známá propaganda, zase "Kdo nejde s námi, jde proti nám". I pubertální děti mohou mít víc rozumu, než leckterý rodič. Obzvlášť, pokud rodič začne vodit do společného bytu všechny pobudy z okolí, nabízet jim nocleh, stravu, peníze i své děti. V tom okamžiku přichází na řadu ne se odstěhovat do Krasnoarmejska, ale zavolat sanitku.

H. Balzám 28.2.2016 9:03

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Na té vítací propagandě mě nejvíc mrzí to, že je furt tak trapně stejná. Čtyři, pět úchylných myšlenek, pořád dokola kompilovaných do rádobyobjevných článků od lidí, které vlastně nikdo nezná. Jako zdroj informací to nefungovalo nikdy, ale už to není ani zábava...

K. Kovář 28.2.2016 9:21

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

To by mně rozesmálo! Filmy? To říkáte těm škvárům kterými nás krmí v televizi? Ekologie? Západní firma v Indii zamořila jedem okolí, indové nejsou lidi? Mekáč, darmo mlčet! Jídlo druhé kategorie které nám sem cpou protože by je za ten blivajz doma zavřeli! Snůška polopravd a nesmyslů je tu prezentována jako hotová věc, ćili blbost na entou! Přispěvateli běžte se s tím vycpat!!!

J. Franke 28.2.2016 7:41

Dobré ráno z mrazivé Svobodné Republiky Králický Sněžník

Už chápu rozhořčení Rakušáků a jejich vlastní kvóty na množství přišedších. Ucpávali jim sjezdovky a domorodci neměli kde lyžovat. Na nás se naštvali, že si tu brázdíme svahy sami. Ale jak ovlivnit, aby připrchlíci raději chtěli k nám? Ledovce a veliká alpská střediska tu nemáme, ale zato nové lanovky jsou i ceny máme podobné, tak nevím. I v SRKS se dá krásně lyžovat a furt nikdo nepřichází...

P. Hlosta 28.2.2016 8:21

Re: Dobré ráno z mrazivé Svobodné Republiky Králický Sněžník

Jsou lidé, kteří téměř denně vylézají na Lysou Horu v Beskydech kochat se pohledem do dáli. Neslyšel jsem od nich, že by v dáli viděli blížit se běžence. Dokonce ani neviděli plížit se zelené mužíčky z Ruska. Pročež obavy občanů Česka by se neměly týkat ni běženců, co se k nám povalí, ni Ruska, co nám sem vtrhne ledva přestaneme na něj nadávat.

V Beskydech se moc lyžovat nedá. Pouze na některých sjezdovkách. ;-))

J. Vobr 28.2.2016 6:33

HOFMAN,DOUČTE SE ZEMĚPIS !!!

Autor: P. Hofman Datum: 27.2.2016 19:36

Trefila jste hlavičku na hřebíček. Hlupáky svými příspěvky fakt prudím. Ale co já s tím?

____________________________________________

Co s tím Hofman ? Zkuste tu inkluzi !!!

:-)))

I. Kellnerová 28.2.2016 0:17

fotograf Šibík:

Názor se mi opravdu mění. Zpočátku jsme byl na pozici sluníčkářů. Ne, že bych držel transparent: „Přijďte. Přijmeme milion uprchlíků!“ Nicméně jsem se tomu trochu blížil. Říkal jsem si, že to bude super, když tady vzniknou syrský restaurace, že to bude pestřejší. Když může všerasovost fungovat v New Yorku, tak proč by nemohla v omezené míře fungovat v Praze. Pak jsem si ale všimnul, že tomu česká společnost není nakloněná. Ostatně si toho všimli i uprchlíci. Proto nás berou oklikou. Je paradoxní, že čtyři země, kterým se za bolševika nejvíc pomáhalo, tedy Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko, mají největší výhrady k pomoci uprchlíkům. Ale budiž.

Pak jsem začal uprchlíky jezdit fotit. Byl jsem v přístavu Calais, na italsko-francouzské hranici, na ostrovu Lesbos a viděl jsem, jak humantární pracovníci tleskají lidem, co připlouvají na lodích či přeplněných gumových člunech. První, co uprchlíci v reakci udělají, tak vezmou mobil a zavolají ostatním do Turecka, kde jich jsou ještě dva miliony. A říkají: „Hele, sežeň prachy a pojeď. Je to tady super, je o nás postaráno.“ Výsledkem je, že dobře myšlená pomoc vlastně zvyšuje počty uprchlíků. Navíc se do Evropy přemisťuje čím dál víc národností a to národností, které to nepotřebují. Lidé z Bangladéše, Indie, Pákistánu. Když se jim bude pořád takhle tleskat, tak jich bude jezdit víc a víc. I mně došlo, že už jich přijelo dost. Se Zemanem bytostně nesouhlasím a považuji ho za jednoho z největších škůdců, které znám. Když řekl, že uprchlíci mohou být infiltrováni islamistickými zabijáky, říkal jsem si, že je to blbost, protože ti se sem dostanou jinak, jednodušeji. Nicméně jsem se mýlil. Bohužel měl pravdu Zeman, kterého nemám tak rád.

M. Prokop 28.2.2016 0:34

Re: fotograf Šibík:

Zdá se, že dotyčný střízliví. Jen houšť a věší kapky.

I. Kellnerová 28.2.2016 0:40

Re: fotograf Šibík:

Těžká jsou rána opilcova.

K. Němec 28.2.2016 1:08

Re: fotograf Šibík:

Některých se ta opice ovšem drží strašně urputně.

V. Heidlerová 28.2.2016 7:01

Re: fotograf Šibík:

Třeba pana presidenta na Liberecku, opuchlý je ještě dnes a při besedě s veřejností za účasto hejtmana usínal a byl mimo mísu. Vlastně už je to skoro trvalý stav. Už stačí jen málo.