4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Dnes k volbám

Ve dvě odpoledne se otevřou volební místnosti. Kdo věří Andreji Babišovi, půjde volit Miloše Zemana, tak zní doporučení premiéra bez důvěry. Volby začínají na pozadí frašky, kdy poslanci ANO a okamurovců prosadili, aby se ke slyšené imunitního výboru dostavil bývalý detektiv Komárek. Tím se hra posouvá do roviny absurdního dramatu. Není zřejmé, co si zmínění poslanci od věci slibují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 12.1.2018 10:28

Re: Včera,

Pan Drahoš je vědcem původně - svou dlouholetou angažovaností u moci (té nad vědou) se stal úředníkem...

J. Vlček 12.1.2018 10:27

Pane Kočí,...

...z čeho jste rozpoznal tu inteligenci všech těch účastníků předvolební diskuze? Z jejich slibů a vlísání se do přízně voličů? Nebo snad z toho, že svoji závěrečnou půlminutovou řeč museli někteří pronášet s nahlížením do svého papírku?

M. Prokop 12.1.2018 10:27

Re: Včerejší závěrečná diskuse kandidátů...

Jiné žvásty by mohly být méně nebezpečné, případně by jiný president vůbec mohl žvástat méně (Peroutka, Dubček ....).

Náročný jsem a co je v mém zájmu, to také vím.

F. Kusák 12.1.2018 10:25

Re: Včerejší debata na ČT

Na Vás mi vadí, že umíte jen urážet a nadávat. Potom se nelze divit, že společnost je rozělena, totiž na hulváty a ty ostatní.

M. Prokop 12.1.2018 10:24

Re: Doufám, že některým voličům

To ovšem tvrdíte vy a policajti, že nejde. U policajtů tuším, proč to tvrdí.

F. Kusák 12.1.2018 10:23

Včera,

abych udělal svému svědomí zadost, jsem sledoval jak M. Zemana v TV Barrandov tak debatu s ostatními prezidentskými kandidáty v ČT, moderovanou V. Moravcem. Je mně opravdu líto, ale pokud mluvím za sebe, M. Zeman převyšoval svými konkrétními stanovisky zbytek kandidátů o několik řádů. V klasické logice se říká, že výrok je tvrzení, u něhož můžeme rozhodnout, zda je pravdivé či nikoliv. No a v tom je ta potíž, protože u většiny oněch vyjádření to rozhodnout nelze. A kdybych šel ještě dál, pak bych ani z těchto elementárních "jako výroků" nemohl poskládat výroky složené. Prostě kandidáti perlili, chrlili obecné fráze a pravdy.

Naštvalo mě taky "tvrzení" pana Drahoše, že by neprolomil těžební limity a uhlí by zpracovával chemicky (budiž, s tím také souhlasím), ale nárůst spotřeby elektřiny a náhradu stávajících elektráren by pokrýval z obnovitelných zdrojů. A to už je vyložený nesmysl, pokud se nebudou stavět jaderky nebo paroplynové elektrárny (což je ovšem také spalování, i když poněkud čistší). Z úst vědce a technika mně taková vyjádření obzvláště vadí.

M. Prokop 12.1.2018 10:23

Re: Doufám, že některým voličům

Jo, to by se policajtům určitě líbilo. To by byl zlatý důl, lepší než řidič s jedním pivem po obědě.

M. Prokop 12.1.2018 10:22

Re: Včerejší debata na ČT

Asi tak. Takže u mne si tím rozhodně nepomohl.

M. Prokop 12.1.2018 10:21

Re: Včerejší debata na ČT

Já si ho pamatuji ještě když začínal na české BBC. Tehdy mi připadal docela dobrý, ovšem, co přišel do ČT, tak ostuda na ostudu. Ovšem, už je ta BBC dávno, takže se mohu i mýlit.

P. Hlosta 12.1.2018 10:20

Re: Včerejší debata na ČT

Od Zemana bylo velice taktické se vyhnout tzv. předvolebním debatám. Jako politik prokazatelně má zdravý rozum, že dokáže rozlišit sebezničující klání od demonstrativní snahy sebe prezentovat. Na obhajobu jeho kroku lze říct, že jednak není nikde dané ústavou, zákonem, účastnit se předvolebních diskuzí a jednak že občané už jeho osobu znají natolik důvěrně, že spíš je pro ně lepší, aby poznali ostatní kandidáty, než aby popisoval on své veřejnosti dobře známé prezidentské skutky. Pochopitelně je taktické se vyhnout přímému střetu s protikandidáty. Není to o odvaze, ale o chytrosti.

M. Prokop 12.1.2018 10:19

Re: Včerejší debata na ČT

Máte pravdu, že u něj je to zbytečné.

Ovšem normální lidé či uchazeči o něco se nebojí obhájit své názory v diskusi s oponenty, jako třeba my zde.

J. Vlček 12.1.2018 10:18

Re: Včerejší debata na ČT

V tomto jsem s vámi, pane Prokope, zajedno.

R. Brzák 12.1.2018 10:17

Re: Včerejší debata na ČT

O Moravcovi jsem ani mluvit nechtěl - byl naprosto trapný...celou diskuzi pojal jako svou osobní kampaň proti Zemanovi - bylo poznat, že je to trapné i kandidátům...

M. Malovec 12.1.2018 10:16

Re: Doufám, že některým voličům

Pokud je , i Vám, známo, je na dálnici stanovena i minimální rychlost. Pak je třeba ji dodržet. S PV3S jsem tam mohl s odřenýma ušima. Pokud Vám to nejede rychleji, pak jeďte po silnici nižšího řádu, tam můžete vozidlo i tlačit.

K. Němec 12.1.2018 10:12

Re: Včerejší debata na ČT

No hlavně Zeman prezidenta dělá, tak proč by měl vysvětlovat co by dělal jako prezident.

M. Prokop 12.1.2018 10:12

Re: Včerejší debata na ČT

Tuhle debatu jsem si odpustil, ale co se Moravce týče, kdykoliv ho zaslechnu, tak holá ostuda. Z výběru hostů i moderování příliš čiší, čemu fandí.

A vadilo by mi to, i kdyby fandil stejným věcem jako já.

B. Graf 12.1.2018 10:11

Re: Volit asi nepůjdu,

Jo. Princ bude kralovat a Sněhurka po náročné práci pro trpajzlíky někde v klidu odpočívat. :-)

T. Kočí 12.1.2018 10:11

Re: Volit asi nepůjdu,

Děkujeme za názor duševní gigante. Jak z huby vožungra.

M. Valenta 12.1.2018 10:10

Re: .. a já doplňuji,

Jako že popisuji a před volbami připomínám malou část Zemanových lumpáren? Nebo myslíte, že bych měl psát o Zemanovi šetrněji, aby se snad nějaká Semelová neurazila.

M. Prokop 12.1.2018 10:08

Re: Škoda, že dohadování nad víceméně pochybnými kandidáty

Lepší malý správným směrem, než velký špatným (EU, ČR).

R. Brzák 12.1.2018 10:08

Re: Včerejší debata na ČT

Od Zemana tam byla neúčast z čistě taktických důvodů. Neměl šanci tam nic získat a evidentně by ztratil. Bylo by to osm na jednoho... Zemanovi voliči tu debatu pro své přesvědčení nepotřebují...

K. Němec 12.1.2018 10:07

Re: Doufám, že některým voličům

Když to jinak než vysokou pokutou nejde, tak není jiná cesta. To nemá s bolševismem nic.

T. Kočí 12.1.2018 10:07

Re: Stejně jako voličům Zemana

Nic dobrého to nebude, protože je v nich dobrého jak v prd... medu.

T. Kočí 12.1.2018 10:05

Včerejší debata na ČT

mně spravila trochu náladu, v tom bahnu beznaděje se zjevila slušnost a inteligence. Jeden každý z kandidátů (vožungr tam arogantně nebyl)je lepší, než stávající prasedent .Moravce chválím, velmi se vypracoval na minimálně evropskou špičku komentátorů.

M. Prokop 12.1.2018 10:05

Re: Doufám, že některým voličům

Spoléhání na vysokou míru represe.

M. Prokop 12.1.2018 10:04

Re: Doufám, že některým voličům

Některá cesta k všeobecně přijatelnému cíli nemusí být zrovna nejlepší. Dokonce může být a bývá i zneužitelná.

A. Pakosta 12.1.2018 10:02

Re: Volím Hynka, jelikož

Nikoliv, pane Sorge, nejsem v komisi a nepřerozděluji. Pouze tvrdím, a nikoli nepodloženě, že volba "slabého" protikandidáta nahraje favoritovi, kterým je bohužel MZ.

Ano, v prvním kole je "zdánlivě" jedno, komu z protikandidátů hodíte svůj hlas. Vždy oslabíte MZ. To je všeobecně panující názor.

NICMÉNĚ, pokud se na to podíváte blíže, pak svým hlasem pro Hynka v prvním kole oslabíte pouze možnost vítězství MZ v tomto prvním kole. Jeho šance do druhého kola tím bohužel spíš posílíte. Pokud totiž bude pole protikandidátů rozptýlené (řekněme že v prvním kole by MZ dostal 25 procent, Dr. 15 a ostatní "nějak kolem 7 procent), bude velmi malá pravděpodobnost, že se "nezemanské" voličstvo semkne v dostatečném počtu na přebití náskoku MZ. Pokud však nezemanští voliči vezmou rozum do hrsti, namísto aby "volili srdcem" neboli na základě emocí, mohla by se situace dokonce vyvinout tak, že by MZ dostal svých 25 procent, Drahoš 30 a Horáček 26 - a Zeman by tím vypadl už v prvním kole!

Znamená to však rozdělit hlasy antizemanovského elektorátu více méně rovnoměrně už v prvním kole mezi dva zatím nejúspěšnější protikandidáty - a to jsou podle bookmakerů Drahoš a Horáček. I kdyby však tento pokus nevyšel, bude větší šance MZ porazit ve druhém kole, když jeho protivník bude mít stejné nebo lepší procento z prvého kola než by měl MZ.

Naproti tomu, pokud by třeba do 2 kola postoupil MZ s 25 procenty a třeba Hynek nebo Topolánek (můj favorit) se třinácti, jsou jeho šance na vítězství ve druhém kole pramalé.

F. Navrátil 12.1.2018 10:02

Re: Politické tanečky s klopýtáním

Babiš je majitelem ANO. Vláda bez jeho osoby je mu k ničemu. Tím spíše, že všichni, kdo dnes tvrdí, že jim vadí jen Babiš, by okamžitě křičeli, že Babiš stranu řídí ze zákulisí. A měli by pravdu.

J. Růžička 12.1.2018 10:01

Stejně jako voličům Zemana

záleží na tom, aby byl zvolen, tak stejně jeho nevoličům záleží na tom, aby zvolen nebyl. Mě osobně hlavně proto, jakou sestavou se obklopil a také kvůli jeho zdravotnímu stavu a buranství. Co reálného Zeman pro své voliče udělal? Cesty s miliardáři do Číny? A výsledky? Z proklamovaných stovek miliard čínských investic zbyl nákup Slavie, jednoho domu na Hradčanském náměstí a jedné strojírenské firmy....Říká slova, která jeho voličové chtějí slyšet a on ví, že ho za ně budou volit. Estébák v čele vlády je stejně hnisající ránou, jako Zeman na Hradě. Copak asi včera vyjednali Babiš s Mynářem na konspiračním setkání...

K. Němec 12.1.2018 10:00

Re: Doufám, že některým voličům

Zvýšení pokut je bolševická linie pane Lepko? V čem?