1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Destrukce pokračuje

Sobotkovo sdělení vládě – do měsíce některého z vás vyhodím – bylo přijato, mírně řečeno, s úžasem. Ministr pro lidská práva Jiří Dienstbier nezůstal při úžasu a opřel se do svých protivníků, kteří si prý přejí vidět jeho hlavu vykutálet z hlavního vchodu Strakovy akademie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 11.11.2016 9:58

Re: Tahounem vývoje

Ta prapůvodní motivace k obchodu při jeho objevení skoro opííícemi je oním tahounem. Ta touha po lepším... Dzp.

R. Brzák 11.11.2016 10:04

Re: Tahounem vývoje

ta touha po lepším je láska k životu svému - přirozené sobectví každého živého organismu. A protože člověk "má rozum", začal spolupracovat (obchodovat) s dalšími lidmi. Díky lásce matky pak cítí věčnou touhu být milován a později, když trochu dozraje, milovat. Tyto dva aspekty života vedou k jednoduchému doporučení - miluj sebe sama a své bližní stejně tak. Ježíš to řekl jen jinými slovy...

K. Janyška 11.11.2016 10:23

Re: Tahounem vývoje

Tehdy v začátcích měl rozum jen přiměřený té době. Rozum je vyvíjen kulturní evolucí a věky stejně, jako cokoliv jiného... Dzp.

K. Janyška 11.11.2016 9:56

Re: Tahounem vývoje

Ale kdepak, technický a technologický pokroku. A kdo by ho platil ? Žebráci ? Dzp.

M. Prokop 11.11.2016 10:14

Re: Tahounem vývoje

Proč by to mělo být buď/nebo? Potřeba je oboje.

P. Hlosta 11.11.2016 9:54

Re: Astone, potíž je jinde. Politici, a zejména ti rudočerní,

Pouhý realismus bez jiného pojímání světa a života v lidské společnosti je sice možný, ale ne vlastní lidskému pokolení neustále postupujícímu v čase. Historické zkušenosti posunují lidstvo spíše k vědeckému pojímání světa, leč stejně v něm zůstávají ukotveny dřívější stadia, kdy víra byla základ a poznání se teprve rozvíjelo. Stejně ale vědecké poznatky jsou v naprosté většině přejímány s vírou a ne osobním poznáním. Vaše víra je v myšlenky Hayekovy například a jiný má víru směrovanou k dalším vědeckým teoriím. Teorie ale nejsou stálost neměnná. Podléhají dalším a dalším poznatkům vědy k dalším vírám v ně. Není jedinci dáno obsáhnou veškeré vědění vědeckých poznatků a tak je původní ukotvení ve vírách přesunuto na víry současné. Kdy se současnost, stejně jako i v pradávných dobách, jeví jako neměnná a víry hodná skutečnost.

Proti subjektivismu stojí objektivismus. Oba jsou plnohodnotné prvky lidského pojímání světa. Být čistě subjektivní znamená věřit, že každého jedince je jeho život jediným a ve všem platným vesmírem. Tak by bylo možné existenci vnímat jako obrovskou množinu samostatných vesmírů, začínajících a končících životem jedince. Objektivismus naproti tomu působí v syrovosti myšlení jako jednolitý celek jednoho vesmíru, kde jedinec životem přidává do celku svou trošičku poznání a ta se sjednocuje do celku veškerého vědění nezávisle na smrti jedince.

Tedy pravdu máte i ne. ;-))

K. Janyška 11.11.2016 10:03

Re: Astone, potíž je jinde. Politici, a zejména ti rudočerní,

Mýlíte se od základfu. Vědecká kompozitivní teorie popisuje to, jak vznikl lidský svět bez pověr a mýtů a na jakých základech a principech.. Popírá jakousi společnost, coby lidské stádo, neboť narozdíl od zvířat jsou lidé majitelé subjektu, který jim umožňuje se adaptovat samostatně na situaci, prostředí a budoucí neznámé, tedy na spontání řád lidského světa a lidské interakce, kterému plně poláhají. Musíte tem marxismus opustit, jinak se nepohnete z místa... Dzp.

P. Vandas 11.11.2016 10:09

Re: Astone, potíž je jinde. Politici, a zejména ti rudočerní,

Lidský svět bez pověr a mýtů nikdy nevznikl, Kajane. Pověry a mýty jsou tím zásadním odlišením prvotních lidí od zvířecích předků. :-):-):-)

K. Janyška 11.11.2016 10:21

Re: Astone, potíž je jinde. Politici, a zejména ti rudočerní,

Ano, to jem pravda. Nicméně vědecké traktování vývoje lidského světa musí být zbaveno pověr a mýtů, které bohužel některé vědce zcela vyřazují z nezávislého bádání. A tak to je také myšleno... Dzp.

P. Hlosta 11.11.2016 10:13

Re: Astone, potíž je jinde. Politici, a zejména ti rudočerní,

Odpověď vám by byla hodně dlouhá a myslím vás nepřesvědčí. Pomíjíte prostě fakt, že víra provází člověka od počátků a poznání postupně přeměňuje víru na nová a novější patra vystavěná dalšími vědeckými poznáními. Vědeckost není víra, je to metoda získávání nových poznatků. Víra je od člověka neodmyslitelná. I vy věříte, protože naprosto nemůžete obsáhnout veškeré poznání všech jedinců v historii lidstva. Víra je pro vás tak zkratkou, kterou toto vědecky doložitelné obsáhnete. Nové, vědecky doložené poznatky už ale nejste schopen přijmout pro nedostatečnost nejen své paměti, ale i obsáhnutím množství informací. Jsme na tom však všichni stejně. Pak je otázka, zda můžete být přístupný k vírám i jiných. Podle mně vy ne!

K. Janyška 11.11.2016 10:24

Re: Astone, potíž je jinde. Politici, a zejména ti rudočerní,

Ano, to co nebylo vysvětlitelné muselo se jím stát. Aby to tak nemučilo. To On bylo na snadě a na řadě. ON i jak náboženství přírodní... Dzp.

S. Lazárek 11.11.2016 9:27

Šéfem Interpolu soudruh Číňan

tak teď se čínští disidenti neschovají ani na Venuši.

P. Vandas 11.11.2016 9:42

Re: Šéfem Interpolu soudruh Číňan

Před válkou byl šéfem Interpolu zvolen jednomyslně Reinhard Heydrich. :-):-):-):-)

S. Lazárek 11.11.2016 9:49

Re: Šéfem Interpolu soudruh Číňan

Vida a pak že se historie neopakuje.....:-)

P. Vandas 11.11.2016 9:53

Re: Šéfem Interpolu soudruh Číňan

Když může být předsedou výboru OSN pro lidská práva saúdsko arabský představitel, tak číňan v čele Interpolu je totéž. :-):-):-)

S. Lazárek 11.11.2016 9:57

Re: Šéfem Interpolu soudruh Číňan

Tak to je bez diskuze....:-)

O. Uživatel 11.11.2016 10:00

Uživatel požádal o vymazání
F. Doušek 11.11.2016 9:24

Skončí čeští profisportovci v daňových rájích?

http://ekonomika.idnes.cz/tisice-sportovcu-spatne-dani-mezi-nimi-je-i-david-lafata-pjk-/ekonomika.aspx?c=A161110_202012_domaci_och

F. Doušek 11.11.2016 9:14

Bývalý komunistický bachař Vondruška

vysoudil odškodné za psychickou újmu ve výši 121 tisíc Kč.

Je to víc než dostali političtí vězni.

A. Trick 11.11.2016 9:39

Re: Bývalý komunistický bachař Vondruška

Doušku, moc dobře jste tu mediální kampaň nezvládli. Vodndruška je přece lotr, lump a loupežník. A odškodnění?

P. Novák 11.11.2016 9:58

Re: Bývalý komunistický bachař Vondruška

Zplodil jste skvělé emetikum, Trubačove.

J. Šimek 11.11.2016 8:49

Nemáte rádi politickou korektnost?

ČT si tedy zaslouží pochválit. (čas okolo 14:15)

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/216411000371110

F. Doušek 11.11.2016 8:57

Re: Nemáte rádi politickou korektnost?

Hamáček nepodepíše?

Jedno pročínské mu už asi stačilo.

M. Prokop 11.11.2016 9:09

Re: Nemáte rádi politickou korektnost?

A co Dlabáček?

F. Doušek 11.11.2016 9:11

Re: Nemáte rádi politickou korektnost?

Toho neznám.

M. Prokop 11.11.2016 9:13

Re: Nemáte rádi politickou korektnost?

http://www.rencin.cz/

J. Vobr 11.11.2016 8:46

UŽ ZASE DĚDKUJETE A BÁBUJETE !!! To mi dělá šťávy !!!

Tu-ááá.

A. Alda 11.11.2016 8:40

Dienstbier a Marxová

jsou hlavní důvody klesající popularity ČSSD.

P. Hlosta 11.11.2016 8:50

Re: Dienstbier a Marxová

To si nejde myslet, protože ti jsou součástí stejného celku a vnímáni také tak. Není voličů, kteří by říkali, že by rádi volili ČSSD pokud by v ní nebyli Dienstbier a Marxová. Tak se to lidem nejeví. Vnímají hlavně podle předsedy strany a hlavního lídra. Co je za ním, to přisuzují na jeho konto. A má to tvrdou logiku, protože koho on si zvolil za své mužstvo, za ty je osobně odpovědný a ponese všechny jejich hříchy na svém hřbetě v očích lidí. Není to sice objektivní, leč ve většině to tak funguje v hlavách lidí. Je to emoční a ne rozumové vnímání, které je běžnější při náhledech na politiku.

A. Alda 11.11.2016 9:11

Neoponuji Vám, ale

dodávám, že právě proto je důležité, aby se Sobotka těchto dvou lidí zbavil. Jejich výstřelky, které snižují popularitu ČSSD, totiž běžný volič nestraník připisuje právě Sobotkovi a celé partaji za ním, jak jste správně popsal.