29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Další kolo zápasu Dominika Duky

Někdejší politický vězeň komunistického režimu Dominik Duka se důrazně vyslovil proti komunistickému zákonu o zdanění církevních náhrad. Toto porušení smlouvy církví se státem nadiktované pokračovateli partaje postavené na ideologii definované jako zločin pokládá za porušení ústavnosti a právní jistoty v České republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kotas 25.1.2019 8:28

Re: restituce a náhrady

A to nejde jenom o peníze a útrapy, v porovnání mezi oběma restitucemi, ale i o jejich rozsah. V restitucích sedláků, živnostníků, nebyly uplatněny podíly ve zpracovatelském průmyslu, výkupních družstvech. Jednoduše zlodějina novodobých svazáků, aby mohly být privatizace tak, jak byly.

P. Hlosta 25.1.2019 8:28

Re: restituce a náhrady

Proč... Musíte si domyslet proč. Ovšem je to ptaní se po tom, komu to vlastně vyhovuje. Napadání církví za úmyslné průtahy státního aparátu a politiků vám ani na mysl nepřijde.

Já se též musel jako restituent smířit s tím, že prostě už nevybojuji navrácení všeho, co patřilo předkům a nic nenadělám, že mi byla vrácena část půdy a to nehodnotná a blokovaná územním plánem města, tedy cenově znehodnocená pro prodej. Když bych se ptal komu to vyhovuje, pak přicházím na to, kdo je současný uživatel majetku mých předků a s kterými úředníky je kámoš už od socialismu. Je to síla mých, dalo by se říct nepřátel, kdybych přeci jen šel do boje za svůj majetek.

S církvemi je to obdobné a síla proti nim je v ateistickém myšlení, které dává tak nějak možnost navyšovat počet užitečných idiotů pro záměry těch, co na cizím majetku stále profitují. Vždyť přeci patřil ten majetek za komunistů všem, tak co si vlastně ti členové náboženského tmářství vlastně myslí, že by jim ho kdo měl vracet a nahradit škody i ušlý zisk?!.. že?

P. Kučera 25.1.2019 8:09

Dnes opět včerejší téma, tak něco aktuálnějšího

Už jsme toto téma včera opřipomínkovali shora zdola, opravdu nevím, co nového dnes ještě někdo přinese. Aktuálnější mi přijde právě prezentované odhalení skupiny z Hradu, snažící se ovlivňovat "přátelsky", "nezávazně", "recipročně" živé kauzy, v kterých Hrad tahá buď za kratší konec provazu nebo, a to je vlastně jisté, zcela mimo základní abecedu právního státu. Kdo si vyslechl Josefa Baxu na jedné straně a Mynáře s Ondráčkem-Mlátičkou na straně druhé, nemá nejmenší pochybnosti, kde je pravda.

Dobrý den.

P. Boublíková 25.1.2019 8:26

Re: Dnes opět včerejší téma, tak něco aktuálnějšího

Trochu mi to připomíná "me too" - Baxa obvinil Zemana z pokusu o korupci s několikaletým zpožděním a bez jediného důkazu.

Asi si ten právní stát představuji trochu jinak než jeden z nejvýše postavených soudců.

V. Kotas 25.1.2019 8:31

Re: Dnes opět včerejší téma, tak něco aktuálnějšího

Tak jest. Ono to bude také tou bezbřehou nezávislostí justice jako takové.

P. Jirkovský 25.1.2019 9:13

Re: Dnes opět včerejší téma, tak něco aktuálnějšího

Já vím, že tohle píšu zbytečně, vy holt máte svou víru. Ale nebude to tím, že se ho za ta léta nikdo nezeptal?

P. Boublíková 25.1.2019 9:18

Re: Dnes opět včerejší téma, tak něco aktuálnějšího

A teď se ho snad někdo ptal?

Nejde o víru - je docela možné, že má Baxa pravdu. Ale nelze to nijak dokázat.

P. Hofman 25.1.2019 9:27

Re: Dnes opět včerejší téma, tak něco aktuálnějšího

Jako soudce, natož předseda soudu, neměl co veřejně komentovat kroky politiků.

Teď se té zátěže zbavil a může společnost upozornit na nebezpečnost chování některých jejích vrcholných představitelů. On moc dobře ví, že nic neprokáže. Zcela jasně mu jde o apel. A ten je vysoce cenný.

P. Kučera 25.1.2019 10:12

Re: Dnes opět včerejší téma, tak něco aktuálnějšího

Pane Hofmane, souhlas. Kdo chce vidět a slyšet, rozumí. Kdo ne, pochybuje. Všechny námitky Josef Baxa zcela logicky a věrohodně vysvětlil.

I. Kučerová 25.1.2019 9:53

...nemá nejmenší pochybnost, kde je pravda.

Tak jakpak to bylo?

např článek v časopisu Týden ze 7. k v ě t n a 2018

https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/baxa-vyjadril-obavu-z-vyberu-noveho-predsedy-nejvyssiho-spravniho-soudu_478960.html

L. Zach 25.1.2019 8:09

Přehled hlasování po jménech:

https://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?g=68923&l=cz

Nevím zda je to moc nebo málo, ale 3 odvážlivci z ANO se zdrželi...

F. Navrátil 25.1.2019 8:09

Znepokojující

Nějak nerozumím. Páter Halík, hvězda pravdy a lásky, stálý návštěvním pořadů České televize, je komunista?

J. Jelínek 25.1.2019 8:16

Re: Znepokojující

To jste Navrtile něco špatně pochopil. Leč netruchlete, něco špatně pochopit je o něco lepší než nechápat vůbec a reagovat jen na světlo a teplo.

F. Navrátil 25.1.2019 8:44

Re: Znepokojující

I když vnitrokatolické hrátky systematicky nesleduji, přece jen jsem zaznamenal, že na kardinála Duku útočí zejména páter Halík, který mu vyčítá malou lásku k multikulturismu a LGBT komunitě.

H. Omar 25.1.2019 8:18

Re: Znepokojující

Nerozumíte...

P. Hlosta 25.1.2019 8:07

Možná ne všichni ateisté, ale...!

I mně přijde, stejně jako panu Anděli, celá ta aféra kolem navrácení a náhrad majetků i spolu se zdaněním náhrad, jako velké tažení ateistů proti katolické církvi. Sjednocení ateisté pod jeden prapor napříč politickým spektrem mi pak připadají jako zneužití hlupáci komunistickou stranou.

Chápu že podklady pro výpočet náhrad je zpochybnitelný, protože komunisté rozhodně si nedělali hlavu s dokumentací a kradli bez řádné evidence. Protože proces navracení majetku nebyl ze dne na den, ale trval roky, uživatelé majetku církví byli dost dlouho schopni těžit z cizího a pokračovat v devastaci. Církvím tak vznikala i stále vzniká škoda a ušlý zisk. Ateistům jistě zhusta je to jedno, když jde o tak jimi nenáviděnou společnost nábožensky věřících.

Je záměr do celé té nápravy zločinu státu proti náboženským organizacím vnést současnou politickou tahanici o moc. Církve jsou opět napadeny politickými šíbry a zase jde o jejich zájmy, o spravedlnost pro ně. Komunisté jsou tak na koni, protože přeci jen ještě nezdechli, jak většina demokratů očekávala! Politici vytěží do mrtě co přináší v možnostech ta náprava dřívějšího zločinu komunistů!

S. Šnajberg 25.1.2019 7:58

Ne...

bolševismus přežívá, protože to pohodlná a ovladatelná společnost dovolí. Je to stejná společnost, která z pohřbu Jana Palacha vkráčela do dveří normalizace a která s pocitem štěstí, že odpoledne sehnala banány večer čuměla na muže na radnici a okres na severu... včera blekotala komunistická mlátička v ČT24, je mi z toho špatně...

P. Hlosta 25.1.2019 8:13

Re: Ne...

Je až neúnosně na zvracení, jak do ČT zvou komunisty kvákat své oblbující "názory". Účel jim světí prostředky a tak velmi často používají i pravdu a tím ji křiví. Strašné pomyšlení, že tohle jsme od počátku po Sametu dovolovali a dnes nám to servíruje veřejnoprávní vepřinec, kterému občané odevzdávají svůj desátek pro křivení pravdy.

V. Hájková 25.1.2019 8:24

Re: Ne...

To mně také!

J. Vaníček 25.1.2019 7:56

Dodatečné zdanění náhrad je nesmysl

Jinou věcí je, jak byla výše náhrad stanovena a jakým způsobem bylo celé vyrovnání s církvemi v parlamentu uzákoněno. Viz 1 poslanec, co měl být ve vězení a jehož hlas "rozhodl". To by dnes bylo křiku. Jestli finanční náhrady měly zajistit náhradu za majetky, které nebudou vydány, nechápu proč se církev o ně soudí. Pokud by takový majetek vysoudila, měly by být náhrady o jeho hodnotu logicky sníženy, protože ho církve dostaly. V hodnotě v jaké byly započteny do finančních náhrad. To ale nikdo neví, protože výše byla stanovena tím, že si nějak "plácli". Je to celé nefér. Ale stalo se to. Soupisy a ocenění nejsou, není co vypočítat. ODS, TOP 09 a KDÚ zapracovaly. To si pamatujme.

Dodatečně zdanit náhrady je státu nedůstojné. Pohnat k zodpovědnosti ty, kteří sjednali výši náhrad (dali podklady parlamentu) je možné, ale politicky a fakticky nereálné. Takže co církve schvátí nenavrátí, jsou v tom jako ti komunisti. Hladoví jsou stejně, ne-li víc. Mám vlastní trpkou zkušenost. Také je za to lidé milují. Církev je plná lásky jako Halík. S Dukou, v článku velebeným, bojuje jak lev prostřednictvím médií. Nejdříve do médií a pak ke svému nadřízenému. Nabízí mu smír, aby bojovali proti zdanění a přitom Duku pošpiní a pomluví. To je charakter a obrázek církve libeberálně-marxistické. Jsem nevěřící a je to dobře.

I. Polák 25.1.2019 8:28

Re: Dodatečné zdanění náhrad je nesmysl

Děkuji za přesný popis skutečnosti. Myslím, že to již nelze napsat lépe.

V. Hájková 25.1.2019 7:42

to. pan J. NOVÝ

Děkuji za vaši reakci na muj příspěvek- byla zajimává ! Dovolte tedy i muj názor! ČECHU je 10 a pul milionu a nedokázali za 30 let od sametu se vyrovnat s komunistickým myšlením které tu po pouhých 40 let zpusobilo tolik zla ! Muslimu je pomalu už 2 miliardy a jejich víra je na světě mnoho staletí! Chápete co tím chci říci k tomu dopisu několika konvertistu?

Upřimně řečeno- problém s tou vírou bude trvat co bude trvat život na této planetě . Komunista by to řešil - jejich likvidací - ale jen blázen věří tomu - že všichní z těch 2 miliard jsou zločinci a podřezávači krku ! Jak s tím dále nevím - to neví daleko fundovanější hlavy na této planetě!

V. Kotas 25.1.2019 8:01

Re: to. pan J. NOVÝ

Ty radši neříkej nic.

M. Klas 25.1.2019 8:16

Re: to. pan J. NOVÝ

To je reakce dle Gutha-Jarkovského?

J. Fridrich 25.1.2019 7:34

Zprávy ze světa - " Putin volal Madurovi a vyjádřil mu

Zprávy ze světa - " Putin volal Madurovi a vyjádřil mu podporu. Moskva zároveň varovala Američany " - VRÁNA K VRÁNĚ SEDÁ, ROVNÝ ROVNÉHO SI HLEDÁ - moudrá pravda našich předků. Kamarádi Putina - Maduro, Asad, Castro, Kim a podobní - ti nejhorší z celé naší planety..

V. Hájková 25.1.2019 7:46

Re: Zprávy ze světa - " Putin volal Madurovi a vyjádřil mu

Je to přesně tak!

P. Hofman 25.1.2019 7:31

Duka se chová

jako správný šéf firmy. Optimalizace daní (samozřejmě v duchu zákona) je věc naprosto normální a dozorčí radou v centrále firmy ve Vatikánu jistě pozitivně hodnocená.

S. Holmes 25.1.2019 8:46

Re: Duka se chová

Upocené a hloupé. Jako vtip ubohé.

P. Hofman 25.1.2019 9:22

Re: Duka se chová

Ano, přesně tak váš příspěvek vidím - zvratek šmejda.

F. Šimek 25.1.2019 7:27

NĚCO PRO ZASMÁNÍ-nebo k pláči ?

https://www.youtube.com/watch?v=iCOFp_Jt1S8