18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

Další bojovníci proti korupci

Dvě levicové diktatury, které půl století ovládaly naši zemi, zanechaly v naší společnosti hluboké šrámy. Jednu z nejviditelnějších ran nám způsobili komunisté - neúctu k veřejnému majetku. Vždyť kdo z nás starších by nepamatoval bolševické heslo doplněné lidovou tvořivostí: "Kdo krade, okrádá stát - kdo nekrade, okrádá rodinu." Bohužel, tento postoj zaujímá dodnes značná část naší populace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 4.7.2011 13:43

Uživatel požádal o vymazání
M. Martinovská 4.7.2011 15:55

Re: Pane Rys, přečtěte si pravidla basketbalu.

Pane Rysi, moc často s vámi ráda souhlasím - tady je první případ zásadního nesouhlasu. Zvlášť co píšete dole: "Ono je potřeba začít od počátku. Proč bych měl přistupovat na hru lidovek, když nechci. Jaké oni mají právo mě o něco žádat?" - Právo autora hry. " - "Jenže jim chybí rozhodčí."

To je zajímavá diskuze. Celý stát funguje jako jakási domluvená hra. Občas chodím do krámu, tam se hraje hra na placení a braní zboží. Často někde třeba na trhu není možné úplně uhlídat, jestli někdo nekrade. Stejně tak v komunikaci firem - jedna si něco objedná a druhá spoléhá, že faktura bude uhrazena. Ve všech a v mnoha a mnoha případech rozhodčí není všudypřítomný a všemocný.  Pro nás křesťany celý svět funguje jako hra, a rozhodčí je neviditelný, sice všudypřítomný, ale do hry zasahuje nám zcela nepochopitelným způsobem.  Rozdíl mezi civilizovaným světem a třetím světem je právě v tomhle. V Anglii  a v Nizozemí jsme často viděli vedle silnic třeba med nebo ovoce, a vedle krabici na peníze. Vzal byste obojí, a řekl si - no když si to pořádně nehlídají....  ?? Stát nějak funguje přesně do té míry, kolik lidí přece jen hraje poctivě, ("velkých" i "malých"). Ale ti poctiví získávají poctivostí spoustu věcí i pro sebe - a opačně. Každý podvod, který někdo úspěšně provede, ošidí svět i jeho duši, a pokud nevěříte na duši, zde aspoň nabízím toto logické souvětí: kdo zavraždí, musí žít celý život s vrahem. Kdo ukradne, .... se zlodějem. Kdo podvede...  s podvodníkem a jeho strachem a křivým pohledem.  

O. Uživatel 4.7.2011 16:35

Uživatel požádal o vymazání
M. Varadinková 4.7.2011 16:23

Re: Pane Rys, přečtěte si pravidla basketbalu.

Pane Kadleci, blábolíte pitomosti. Ani Ústavní soud, ani prezident, nejsou rozhodčími "politiky". Ústavní soud rozhoduje jen o souladu toho či onoho s Ústavou, ale rozhodně neřeší běžné politické spory, které mezi sebou vedou strany na všelijakých K9 apod. Rovněž prezident není žádným rozhodčím politických sporů, a se zlou by se potázal, kdyby do nich chtěl zasahovat. Prezident rozhoduje nanejvýš o svých vlastních krocích a to ještě v omezeném rozsahu (protože někdy mu povinný postup předepisuje přímo Ústava).

O. Uživatel 4.7.2011 13:37

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 4.7.2011 14:01

Re: Pane Rys, přečtěte si pravidla basketbalu.

Stran těch soukromých informací souhlas.

M. Martinovská 4.7.2011 16:00

Re: Pane Rys, přečtěte si pravidla basketbalu.

To je ovšem každého věc. Rozhodně to není proti pravidlům.

J. Vintr 4.7.2011 13:17

Dokud bude platit stávající zákon

který činí stejně trestným nabídnutí i přijetí úplatku, je veškerý boj proti korupci (i kdyby byl míněn vážně, což zaručeně není) zcela marný. Zkuste si představit, jak by to u nás vypadalo, kdyby bylo stejně trestné krást jako nechat se okrást (nebo obdobně třeba v případě znásilnění a jiných zločinů). Policajti a soudy by byly bez práce, ve statistikách bychom byli zemí s nejnižší kriminalitou na světě - ale žít by se u nás asi nedalo.

A přitom by stačilo tak málo (kdyby se chtělo) - uzákonit, že v případě korupčního jednání bude beztrestná ta strana, která ho udá jako první...

Jenže to by politika (a zaměstnání ve státní správě) rázem přestala být pro velmi mnoho lidí finančně zajímavá ....

J. Tolman 4.7.2011 13:20

Re: Dokud bude platit stávající zákon

Pane, to je, jako byste chtěl zdanit prostituci nebo legalizovat drogy. Máte ochranku?

R. Sedláček 4.7.2011 13:22

Re: Dokud bude platit stávající zákon

Ta představa je ale hodně ošklivá. Nechtěl bych žít v takovém zákeřném státě. Musí být lepší cesta. Postavená na právu a zákonnosti a ne na udávání a ještě kdo dřív.

J. Vintr 4.7.2011 13:42

Re: Dokud bude platit stávající zákon

Cha, cha, cha - vy naivko ...

M. Prokop 4.7.2011 14:02

Re: Dokud bude platit stávající zákon

Právo a zákonnost fungují až když někdo  někoho udá.

O. Kadlec 4.7.2011 13:26

Re: Dokud bude platit stávající zákon

Naprosto správně je trestné jak nabízení, tak přijímání úplatku. V obchodu s drogami taky riskují oba obchodníci stejně.

J. Vintr 4.7.2011 13:41

Re: Dokud bude platit stávající zákon

Jasně - a výsledkem je to, že korupce není prakticky nikdy odhalena o potrestána. U nabízení a předávání úplatku totiž obvykle nebývá přítomen někdo třetí, který by to mohl beztrestně oznámit ....

I když po pravdě řečeno, v našem kradlákově většinou ani o žádnou korupci nejde. Jde převážně o krádež peněz z erární kasy, kdy patřičný úředník ve spolupráci s patřičnou firmou po vzájemné dohodě předraží zakázku a pak se o tyto peníze rozdělí .....

O. Kadlec 4.7.2011 13:45

Re: Dokud bude platit stávající zákon

Ano, protože je velká část národa zkorumpovaná, včetně policie, těžko se to prokazuje. Ale co je těžké není nemožné: Stačí když korupčník (je jedno zda úplatek nabízí nebo vyžaduje) narazí na nezkorumpovaného a současně odvážného protihráče. Taky existují.

J. Vintr 4.7.2011 13:53

Re: Dokud bude platit stávající zákon

Možná existují, ale podle toho, jak u nás korupce všude vesele bují a přitom počet případů, které jsou odhaleny, se pohybuje v řádu tak tisíci promile, tak asi takoví mezi těmi, kterých se to týká, zrovna žádní nejsou. A pokud se jednou za pár let takový blázen vyskytne, tak je po zásluze potrestán ....

J. Vintr 4.7.2011 13:54

Re: Dokud bude platit stávající zákon

oprava - mělo být tisícin promile

J. Tolman 4.7.2011 13:16

Peake: Boj s korupcí nastal. V legislativní rovině

Několik myšlenek z rozhovoru Karoliny Peake s IDNES

Velmi dobře si uvědomuji, že to veřejnost vnímá velmi rezervovaně po roce fungování této vlády. To nadšení, že tohle bude vláda, která bude bojovat proti korupci, určitě silně opadlo. Na druhou stranu byla přijata protikorupční strategie. Ve Sněmovně jsou zákony, které z ní vyplývají. Holt je pravda, že lidé to vnímají, že žádný boj s korupcí nenastal. Ale myslím, že nastal - minimálně v té legislativní rovině.

Uvědomujeme si, že jsme udělali obrovskou chybu, že jsme opustili ministerstvo vnitra a žádné stejně silové ministerstvo jsme za něj nedostali. Proto jsme k vyjednávání dodatku ke koaliční smlouvě přistoupili i z programového hlediska.

Vyjednali jsme, že budou zrušeny akcie na doručitele, zdanění hazardu, přijetí nových pravidel pro financování politických stran...

Uvidíme

O. Uživatel 4.7.2011 13:28

Uživatel požádal o vymazání
J. Tolman 4.7.2011 13:35

Re: Peake: Boj s korupcí nastal. V legislativní rovině

Myslím, že pokud na to bude ze své pozice hodně tlačit, tak na ni taky něco vymyslej - jako na Bártu.

M. Prokop 4.7.2011 14:04

Re: Peake: Boj s korupcí nastal. V legislativní rovině

Na Bártu byla naprosto zbytečné něco vymýšlet.

M. Prokop 4.7.2011 14:13

Re: Peake: Boj s korupcí nastal. V legislativní rovině

VV a boj s korupcí, to je stejně paradox takřka Chestertonův.

O. Kadlec 4.7.2011 13:02

Zareagoval jsem na slovo křesťané

a dozvěděl jsem se na iDnes zajímavou věc: křesťané v koreji děsně utlačují buddhisty, protože v parlamentu nepodpořili daňové úlevy pro dluhopisy určené pro muslimský trh. Zajímavé. Zejména pro kritiky existence dluhopisu vůbec.

Zřejmě podstat věci: korejské firmy chtěly financovat svůj rozvoj investicemi z Dubaje a Rijádu, což samozřejmě mohou, ale chtěly na to získat nějaké mně nesrozumitelné daňové úlevy.

O. Uživatel 4.7.2011 13:09

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 4.7.2011 13:21

Re: Zareagoval jsem na slovo křesťané

Přesně!! Je to úplně stejně iracionální.

M. Prokop 4.7.2011 14:15

Re: Zareagoval jsem na slovo křesťané

Možná to souvisí s tím, že mohamedáni mají  zapovězen úrok.

O. Uživatel 4.7.2011 15:42

Uživatel požádal o vymazání
M. Varadinková 4.7.2011 16:27

Re: Zareagoval jsem na slovo křesťané

Špatně položená otázka. Spíš se ptejme, proč by někdo měl mít daňové úlevy (na cokoliv)? Všem by se přece mělo měřit stejným metrem.

B. Pauk 4.7.2011 13:02

Zoufalá šňůra diskuzí bez závěru

Nehodlám rozšiřovat jalové lamentace nad všeobecně známými fakty.

Namísto toho:

 http://www.seaplanet.eu/index.php/cs/souvislosti/18-souvislosti/324-pravni-stat-je-spoluvlastnictvi-oban-nikoliv-koist-politik

O. Uživatel 4.7.2011 13:14

Uživatel požádal o vymazání