27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

Co rozum nebere

Prezident Miloš Zeman hrozí, že bude vetovat návrh rozpočtu na rok 2022 se schodkem ve výši 390 miliard korun. Oznámil to veřejnosti skrze svého viceprezidenta Ovčáčka. Sám schodek mu nevadí, přál by si vyšší investice a více úspor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 30.8.2021 17:03

Strach z jehly je dětinský. Člověk za život zažije mnohem větší a déletrvající bolesti, než je pouhé píchnutí jehlou.

J. Anděl 30.8.2021 17:08

Ano, je dětinský. Proto je taky pravděpodobné, že to nebude důvod odporu k vakcinaci.

M. Varadinková 30.8.2021 17:48

Odpor k vakcinaci je iracionální, založený na všelijakých "zaručených informacích", což jsou fejky, kterým lidé věří, protože nejsou dostatečně vzděláni v přírodních vědách. Dnes se zkrátka studuje za účelem úředničení v EU a práce v neziskovkách, a ne kvůli poznání fyzického světa kolem sebe.

Jeden člověk mi s očima navrch hlavy například sdělil, že škodlivost vakcíny je dána tím, že obsahuje železo. A já na to: proč by zrovna železo mělo být tím nebezpečným jedem, když je to biogenní prvek nezbytný pro krvetvorbu a podává se běžně v tabletách mimo jiné i těhotných ženám?

M. Varadinková 30.8.2021 16:33

Koronavirus reálně existuje, šíří se exponenciálně a lidé na něj prokazatelně umírají. Matematický popis jeho šíření je relativně jednoduchý (založený na představě, kdy jeden člověk potenciálně předá infekci R lidem) a je v praxi ověřený.

Klimatické změny způsobené člověkem prokazatelné nejsou, klimatický model je příliš komplexní a nesestavitelný a neověřitelný. Klima prostě NEUMÍME předpovídat a kdo tvrdí, že to umí, ten lže. Klimatické změny probíhají na Zeměkouli v řádu tisíců, miliónů, stovek miliónů let, přičemž podrobnější měření teploty provádíme desítky, možná stovky let. To je příliš málo dat, příliš krátké období na to, aby se dal udělat nějaký seriózní závěr. Střídaly se doby ledové a meziledové, aniž by na to člověk měl sebemenší vliv a není důvod se domnívat, že tomu nadále bude jinak. Dominantní vliv nemá na klima člověk, ale Slunce, a chování Slunce klimatologové do svých modelů zahrnout nedokáží, protože ho neumí předpovídat.

Nevidím důvod, proč by jakýmsi "referenční stavem" pro "správné klima" měla být 19. století. Proč ne třeba doba, kdy Grónsko bylo zelené? Nebo doba před miliónem let?

J. Anděl 30.8.2021 16:38

Ano, to je možné. Ale neshodneme se na tom všichni stejně. A v obou případech je otázka, jestli je nutné druhé k vlastní ochraně nutit do něčeho, co nechtějí. V jednom případě vakcinace, v druhém třeba výměna auta za kolo nebo, pokud na to budou mít, elektromobil.

Mně je jasné, že z vašeho pohledu je v pořádku nutit druhé k očkování, protože to pomůže hromadné imunitě. To, že mně se to úplně nelíbí, je z hlediska síly a represe celkem jedno, mně se ve skutečnosti nikdo neptá, co si o tom myslím.

Ale existuje určitý bod, ve kterém se ta nasštvanost a frustrace občanstva prostě sečte... Zatím se to projevuje jen tím, že navzdory amatérismu pořád má největší preference ANO.

J. Havelka 30.8.2021 16:42

Pak ještě existuje exponenciální žvanění, ale aspoň to utíká...

J. Anděl 30.8.2021 16:46

Takže jste se přidal :)

M. Varadinková 30.8.2021 16:58

Připadá Vám nesprávné nutit někoho, aby nerozdělával oheň v suchém lese? Aby tam neodhazoval žhnoucí nedopalky? Nebo to považujete za věc jeho osobní svobody a jeho právo, ve kterém nemá být ostatními omezován?

Trousit kolem sebe koronavirus je podle mne principiálně totéž, jako odhazovat nedopalky v suchém lese. Zodpovědný člověk by přece neměl mít problém s tím, aby se v takových případech sebeomezil a učinil taková opatření, aby potenciální nebezpečí eliminoval.

J. Anděl 30.8.2021 17:04

Vidím, že mi nerozumíte.

Úplně stejně, jako argumentujete vy, argumentují bojovníci proti změnám klimatu.

Chápu, že to nemůžete pochopit. Vy ten covid vidíte jako zcela reálnou hmatatelnou hrozbu a klimatické změny resp. vliv člověka na ně nikoliv. Z vašeho subjektivního úhlu pohledu ani nemůžete reagovat jinak.

M. Varadinková 30.8.2021 17:19

Existují hrozby reálné a hrozby smyšlené. Obávat se hrozeb hmatatelných a reálných je přirozené, obávat se hrozeb smyšlených (neprokázaných a neprokazatelných) je paranoidní.

Covid je hrozba reálná (za minulý rok u nás zemřelo 30 tisíc lidí, ve světě milióny). Islámský terorismus je hrozba reálná - v zemích, kam si natahali islamisty, dochází opakovaně k teroristickým útokům. Klimatické změny jsou hrozba neuchopitelná, pohybující se ve zcela iracionální sféře všelijakých pomatených Grét. Není prokázán vliv člověka na ně a tím pádem nemá smysl ani lidi kvůli klimatickým změnám nutit, aby se chovali tak či onak.

J. Anděl 30.8.2021 17:16

Mimochodem u lesa je zcela evidentní, jestli tam někdo rozdělává oheň. U trousení koronaviru to evidentní není. Proto ta omezení, na rozdíl od rozdělávání ohně, jsou preventivní a platí na všechny, nejen na ty, co trousí.

To je důvod, proč podle mě u covidu selhává většina srovnávání s jinými situacemi, ve kterých je hrozba zjevná. Snad chápete rozdíl mezi viditelným ohněm a neviditelným virem.

Tedy v tomhle případě ochota podřídit se preventivním pravidlům opatrnosti vyžaduje mentálně přistoupit na určitou myšlenku. Tím je to podle mě blíž těm klimatickým změnám. Prostě právě proto, že ten virus není vidět, jako není bez jakékoliv diskuze vidět příčinná souvislost mezi kouřícím autem a tornádem na Moravě.

Ke konsenzu musí ve společnosti panovat určitá ochota k tomu vzájemně si vycházet vstříc. A ta je dávno pryč.

M. Varadinková 30.8.2021 17:34

Příčinná souvislost mezi tím, kdy někdo nakažený se pohyboval bez roušky v davu lidí a nakazil jich třeba dalších dvacet, sice není vidět předem, ale je zřejmá a dohledatelná. Pokud ty lidi otestujete, tak se dá zjistit, kdo byl původcem a kdo to od něho chytil.

Zatímco příčinná souvislost mezi kouřícím autem a tornádem dohledatelná není. To je pouhá nepodložená spekulace, že za to můžou kouřící auta. Zrovna tak se dá říct, že za to může erupce na Slunci.

Tornádo je prostě nahodilý jev, který neumíme předem ani dodatečně matematicky namodelovat, nevíme, kdy nastane, proč zrovna v tu chvíli a na tom místě.

J. Fridrich 30.8.2021 17:33

Souhlas paní Varadinková. Tak jen krátce :

Na naší planetě za těch cca 4,5 miliardy let její existence byla i bez lidské činnosti různá období, kdy bylo podstatně tepleji ( přesličky, plavuně a naše uhlí z nich a ropa z živočichů..), ale bylo i podstatně chladněji - ledovce, doba ledová.. Také skladba naší atmosféry a poměr kyslíku s CO2 se v určitých obdobích dost výrazně měnil - a to i bez lidské činnosti.. Chovat se rozumně ekologicky je jistě správné, ale vyváženě a ne dle hesla " zpátky na stromy a do jeskyní.." To, co nyní probíhá je dle rozumných lidí, ale i vědců " ode zdi ke zdi ". A pokud jela odborníkům-vědcům do Ameriky-NYC na kongres kázat ten fracek Gréta, tak se Svět opravdu ZBLÁZNIL...

I bez jejich navrhovaných drahých řešení dojde z hlediska délky života zeměkoule ve velmi krátkém čase k náhradě fosilních paliv za jiná, méně škodlivá. Využívání fosilních paliv je jen krátká epizoda....

Lidstvo se zničí jiným způsobem - a pracuje na tom...

V. Sember 30.8.2021 15:33

Chápu, že lidé, se kterými zacloumá každý virus, mohou mít z toho nového obavy. Ne každý má dobře vycvičený imunitní systém. Před jedenácti lety jsem utrpěl těžký úraz a skončil na JIPce ve Vinohradské nemocnici. Vypadalo to se mnou už doopravdy blbě a někteří nade mnou zlámali hůl. E. Novotny tehdy do té nemocnice zavolala a lékař jí sdělil, že mám tuhý kořínek - že se z toho dostanu.

Absolvoval jsem dvě operace, protože jsem měl hlavu tak nějak rozbitou a v břiše se mi něco zanítilo. Zažil jsem děsivé scény s umírajícími lidmi, které by se daly převzít do dnešních časů a naroubovat na covid. Můj imunitní systém se však zmátořil, a tak jsem se vrátil zpět do života.

Nevím, co všechno do mě ve Vinohradské nemocnici tehdy napíchali. Bylo toho jistě dost a injekční stříkačka ve mně nevzbuzovala žádný strach. Ani dnes ne. Takže, když tady někdo povídá, že odmítači očkování proti covidu mají strach z injekční stříkačky, tak mohu v klidu říct, že přinejmenším v mém případě to neplatí. Ale i u ostatních mohou být zcela jiné důvody, než ta stříkačka.

A to důvody velmi pádné, jak nepokrytě naznačuje vývoj téhle pandemické tragikomedie.

V. Sember 30.8.2021 15:37

https://www.neviditelnycert.cz/blog/pel-mel/127-kterak-oholit-neviditelneho-certa.html

D. Mach 30.8.2021 16:07

Očkování proti Covidu je u nás dobrovolné. Jestliže se tu neustále omílá, jak se tu LGBT komunita snaží zviditelňovat, proč se tu teď ještě aktivněji snaží zviditelňovat odpůrci očkování? Do očkování je přece nikdo nenutí.

J. Anděl 30.8.2021 16:23

Nepřímo nutí nutností nechat se v opačném případě pravidelně testovat. A v nám příbuzném světě ta debata o povinném očkování je.

LGBT komunita chce zavést nějaké změny do stávajícího zaběhaného stavu. Antivax naopak změně odporuje.

To jsou asi hlavní rozdíly.

D. Mach 30.8.2021 16:52

Pokud chodím do práce nebo do obchodu, tak nikde testování nevyžadují. Zavede se to na podzim?

J. Anděl 30.8.2021 16:54

Minimálně v některých zaměstnáních ano. A ve školách.

A dále se musíte testovat v případě celé řady aktivit, které sice nejsou pro život nezbytné, nicméně jsou běžnou součástí života.

V. Peroutka 30.8.2021 16:30

Zviditelňovat? Jedu na cro plus a tam je to skoro na 100% dostavaji prostor jen propagatori vakcin

D. Mach 30.8.2021 16:52

A nutí vás to někdo poslouchat?

M. Moravcová 30.8.2021 15:02

Chtělo by to i vakcínu proti blbosti. Covid+chřipka+blbost. Taková trojkombinace. A začít se může od ministerstev.

D. Mach 30.8.2021 15:06

Bude povinná nebo dobrovolná? Jestli bude dobrovolná jako u anticovidu, tak bude celkem na nic. Blbci si jí určitě píchnout nenechají.

M. Moravcová 30.8.2021 15:10

Už se bráníte, co ?

D. Mach 30.8.2021 15:11

Já už mám obě dávky anticovidu, ale ve frontě na vakcínu proti blbosti bych vám dal přednost. Abych viděl, jestli funguje.

A. Dudík 30.8.2021 15:19

MACH, TOBĚ UŽ NEPOMŮŽE ANI SVĚCENÁ VODA !!!

;-D;-D;-D

M. Němec 30.8.2021 15:22

Dudík, ty běž na antiblbštajna radší třikrát ( jako paní Moravcová ).R^

A. Dudík 30.8.2021 15:26

NĚMEC, TY PREJ UMÍŠ CHYTAT COVID-a DO KLOBOUKU !!!;-D;-D;-D

M. Němec 30.8.2021 16:07

To sem uměl už jako malý ogárek.

D. Mach 30.8.2021 15:28

Je to marný, je to marný, je to ... marný! Je to jelito!