9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

Co je důležité

S podivem sleduju veřejné debaty: hlavním tématem je ona šílená diskriminace plynoucí z očkování. Postrádám reflexi na to, co znepokojuje mě. Naši zemi navštívil Franz Timmermans, výkonný místopředseda Evropské komise. O obsahu jednání, která tu vedl, jsme se mnoho nedozvěděli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Semrád 20.7.2021 20:37

Díky Jindro, pokusím se někdy a někde odpovědět či pokračovat, ale dnes to už nedám ;-)

J. Anděl 20.7.2021 11:01

Zajímavý názor. Máte nějaký podklad k tvrzení, které píšete v první větě?

J. Anděl 20.7.2021 10:59

Že jsou úporné taky cítím a nevím, jak to toho zbavit. Obzvlášť je to těžké, pokud člověk použije nadsázku či ironii a pak jí má obhajovat jako tvrzení ("je jednodušší vyjmenovat filmy, které ještě nejsou zakázané").

Každopádně tady třeba nalezneme tu shodu. Za lepším a z kopce jdou i ti, kteří už jsou tady doma. A k interakci dochází při setkání dvou proudů. To směřování za lepším je individuální a vlastní každému živému organismu. Setkají-li se dva organismy, dojde k nějaké interakci. Setkají-li se lidé, je to lidská interakce.

Teorie sřli říká, že opakovanou interakcí a tendencí lidí sdružovat se na základě podobnosti (kostek rovnat se v šuplíku) vzniká jakýsi řád, který vzniká automaticky - spontánně - jako produkt té interakce. Že ten řád není dán shůry. A že snaha dodat řád shůry bez zohlednění pozorování toho spontánního řádu spíš škodí než pomáhá.

Já si nejsem jistý, jestli lze u jevu jako migrace používat pomůcku (pojem) sřli jako argument pro smíření se s nevyhnutelností toho, že se sem hrnou milióny lidí z Afriky.

Což je to, s čím polemizuji a jak jsem pochopil, možná špatně, že to myslíš.

:)

I. Semrád 20.7.2021 9:39

Tak ještě nesežral ;-)

"Třeba omezit" myšleno "Například omezit", nikoli "Je třeba omezit".

"Lidi jdou za lepším" - není podstatou SŘLI, nýbrž jeho projevem. Rozbor individuálních i skupinových motivů takového jednání/chování by byl jistě zajímavý. Stejně tak "voda teče s kopce" není podstatou fyziky resp. principu minimální energie (druhá termodynamická věta), alébrž jejím/jeho projevem.

(SŘLI neberu jako "exaktní" pojem, nicméně jej považuji za znamenitou a možná zásadní pomůcku (teda možná jen obezličku) k vysvětlení vývoje a chování lidského pokolení a lidské společnosti. Za to děkuji svéráznému panu Janyškovi, že mě k tomuto pojmu přivedl.)

Diskuse s Tebou, Jindro jsou opravdu úporné, "boj" o každé slovíčko (jak praví klausisté - posouvání významu o milimetr, tím se dostaneme na jiné pole, tím se hůř drží lajna a tak) a nemůžu než opět odkázat na rozhovor pana Televizora s panem Lemlíčkem:

https://youtu.be/Lytg_FSX9kw

Ale má to něco do sebe, přinejmenším je to zábava a třeba (možná) i něco víc. A že (mě) to občas trochu nasere - teď tedy zrovna ne - to k tomu patří;-)

J. Anděl 20.7.2021 7:57

Nevím, co "je třeba". Jen si nemyslím, že "lidé jdou za lepším" je podstata sřli, chybí v tom, že při tom ale intereagují s lidmi, kteří tam už jsou, a výsledky nejisté a možná bouřlivé. Až to je pak ta sřli. Samotný fakt, že jdou za lepším, sřli není.

I. Semrád 20.7.2021 7:54

Jojo. Třeba omezit, viz výše. A to se taky děje.

Pes jitrničku sežral...

J. Havelka 20.7.2021 6:32

Taky jsem to chtěl opravit.

J. Anděl 20.7.2021 6:11

Mezi zastavit a nechat jí téct, kam se jí zachce, je ještě několik dalších možností. A těm se říká ta interakce.

I. Kellner 19.7.2021 23:32

To máte blbý.

P. Milan 19.7.2021 23:20

Hlavně je to pofuck, jak bez reforem podšprajcovat neprosperující (slušně řečeno) jižní křídlo EU.

J. Matuška 19.7.2021 23:17

Okamura se rozpálil v ČT: Plán obnovy? Peníze z Bruselu? Je to půjčka! Budeme ručit za krachující země EU!

P. Milan 19.7.2021 23:13

Lžete, kadete Bieglere.

Na obranu vnější hranice dává Česko peníze i lidi.

V. Čermák 19.7.2021 23:07

Ale jinak si vláda vede dobře....;-D

P. Rajman 19.7.2021 23:01

Na obranu vnější hranice EU nedá Česko ani vindru. A co se týká přijímání uprchlíků, to odmítá také. Zemičky s takhle licoměrnou politikou nemůže brát nikdo vážně, kromě jejich obyvatel. Tomu se říká nacionalismus.

I. Semrád 19.7.2021 22:54

Samozřejmě, "bezpečnostní složky", "vyšetřující orgány" atp. se vyskytují za všech režimů, vlastně patří k civilizaci (jsou přirozeně i součástí SŘLI, akce, reakce a tak), jen nejsou nutně všude stejné, či podobné. I když si myslím, že "vymáhat a mlátit" mají tak nějak, jako instituce sestávající z lidí, latentně v sobě, jen to aktivovat.

Akorát, vezmeme-li jen SŘ, tedy fyziku, když ta voda teče s kopce, tak se blbě zastavuje. Né, že by to vůbec nešlo, ale, když se omezí, pak se někde hromadí..., možná to znáš, voda je sviňa. Leda, že bys bydlel na kopci, kam voda tak nějak zespodu neteče (SŘLI - žil v Somálsku, kam to nikoho neláká).

A. Dudík 19.7.2021 22:36

Kam to teď bude Wagenknecht bonzovat ???

Kůůůrwa to je booordel !!!!;-D

J. Anděl 19.7.2021 22:22

Ano, pojem bůh je obecný lidský koncept. Obdobně jako koncept vzniku vesmíru při velkém třesku. Hadi či například octomilky velký třesk neuznávají, respektive tvrdošíjně odmítají se k němu vyjádřit.

:-)

A. Dudík 19.7.2021 22:22

TAK JÁ JSEM MYSLEL, ŽE TIMMERMANS S LEYNOVOU PŘIJELI ZATKNOUT BABIŠE ... A ONO PRD !!!

DOSTANE 180 MILIARD !!! TO NASERE !!! ;-D;-D;-D

J. Anděl 19.7.2021 22:16

No jo, je. Dřívávějc mi to tak ale nepřipadalo :)

J. Anděl 19.7.2021 22:12

Tomuhle já do třeba detailu nerozumím, ale velmi mě to zajímá. A taky se mi to úplně nezdá. Přesto mám dojem, že mezi nesmrtelnou duší a věcí ještě katolíci vnímají pár mezistupňů. To, že zvíře je věc, jsem kdysi v nějaké filozofické knížce četl přisouzené Descartovi.

Protože přesně nerozumím konceptu nesmrtelné duše a nepovedlo se mi jí zatím ani jednoznačně izolovat a rozpoznat v sobě, nevím, jak se dá objektivně poznat, jestli jí zvířata mají nebo nemají.

Tudíž bych byl s takovým tvrzením minimálně opatrný. Ale tak já nejsem katolíci.

:-)

I. Semrád 19.7.2021 22:10

No proto!

M. Ilsner 19.7.2021 22:08

pardon, východních

J. Anděl 19.7.2021 22:04

Taky mi to je blízké. Nicméně křesťanů byla v minulosti celá řada a někteří to viděli také tak.

Některé za to možná i upálili :-)

J. Anděl 19.7.2021 22:02

To je - z mého momentálního omezeného pohledu bohužel - jediné jisté.

J. Anděl 19.7.2021 22:01

Víš, že se na české filmy nedívám a nevím tudíž, co máš přesně na mysli.

Nicméně tuším, že to nějak souvisí s ochranou hranic socialistické vlasti. Jistě typický a vlastně jediný případ, kdy lidé nějak chránili své hranice - ať již nějakého územního celku, nebo třeba vlastního pozemku, či dokonce vlastní osobní prostor fyzický či mentální.

J. Jurax 19.7.2021 21:57

Jo ... kdo všichni? ;-)

I. Semrád 19.7.2021 21:57

Jestli máte aspoň 1200, tak je to ok.

I. Semrád 19.7.2021 21:55

Všechno je jinak.

J. Jurax 19.7.2021 21:55

Inu, bohové jsou jen virtuální konstrukty nevzdělaných lidských mozků, jinými mozky obmyslně využité pro ovládání věřícího stádce.

A lidi si vymysleli tisíce hlavních i resortních bohů ... od Ahura Mazdy přes Quetzalcoatla až po Živu.

J. Anděl 19.7.2021 21:52

Mimochodem napsal jsem ale také "žijeme-li všichni v jednom vesmíru".

Možná nežijeme.

:-)