24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

Co dál? No přece nic

Podle depeší zveřejněných na WikiLeaks informovala americká ambasáda v Praze svoje ústředí, že exponent tehdejšího premiéra Topolánka Marek Dalík vyzval firmu Steyr k zaplacení úplatku ve výši bezmála půl miliardy korun. Jednání měl zprostředkovat náměstek ministra Barták, ten, za kterého se ještě nedávno tak srdnatě bil ministr financí Miroslav Kalousek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 4.9.2011 23:28

Zakázané ovoce nejvíc chutná

Tím, že se o nějakém problému zakáže diskutovat, byť ta diskuse je "politicky nekorektní" (např. na téma "byl nebo nebyl holokaust?"), se ten problém ze světa nejen že nesprovodí, ale naopak se z něj stane problém ještě větší. Protože  různí lidé si řeknou: když je zakázáno o tom byť jen mluvit, tak na tom určitě něco bude. A začnou zakládat různé "podzemní" spolky vyznávající tu "zakázanou víru". A sami mezi sebou se o té víře ujišťují. Kdyby tu svoji víru mohli ventilovat nahlas, tak by mnohem častěji slýchali nesouhlasné názory a mnohem častěji by svoji víru museli obhajovat před "nevěrci" a mohli by si tak snáze uvědomit ujetost té své víry. Navíc by ta jejich víra ztratila příchuť zakázaného ovoce a tím i přitažlivost pro další lidi.

Nic nestmelí lidi v jejich víře lépe, než když jsou pronásledováni nějakým společným nepřítelem (tedy státem).

M. Prokop 4.9.2011 23:31

Re: Zakázané ovoce nejvíc chutná

Ano.

Viz Bátora, naprosto marginální mamlas.

M. Martinovská 4.9.2011 23:34

Ne.

Popírání holocaustu myslím u nás není trestné, v Německu ano.

Bátora není marginální, je personalista na školství.

M. Varadinková 4.9.2011 23:47

Re: Ne.

No a?

Jinak jsme si přečetla v té Bátorově čítance toho Tučného, jak jste se tady nad ním rozčilovala, že chtěl zatajit národu pravdu o Rukopisech a dovozovala jste bůhvíproč z jeho textu nepěkné závěry o Bátorovi.

A dospěla jsme k závěru, že nikoliv Bátora, ale Vy jste jedné krve s tím Tučným. Vy totiž taky chcete zatajit národu, že naši předkové před sto a více lety byli tu antisemity, tu zase protiněmečtí, protože zkrátka zamindrákovaní (z úspěšnějších Němců a úspěšnějších Židů) a dokonce to šlo tak daleko, že neunesli ani pravdu o tom, že Rukopisy jsou padělek.

A Vy bystre si přála, aby Bátora ve své čítance toto všechno ošklivé o našich předcích před námi zatajil a nechal tam jen to hezké, co nikoho nepohorší.

 Tak v čem se sakra lišíte od toho Tučného? Vy i on se bojíte drsné pravdy a žádáte (pravdaže z ušlechtilých pohnutek) jakousi "milosrdnou lež":-))))))

M. Martinovská 4.9.2011 23:54

Re: Ne.

Paní Varadinková, národu se tohle všechno, včetně rajčat házených na Masaryka po Hilsneriádě, včetně obhajoby rukopisů spoustou vlastenců, sděluje v dějepise, nepsala jsem, že bych ho chtěla nějak cenzurovat. Nikdy jsem nepsala, že  by Bátora snad neměl tvořit svou čítanku, nechci ji nijak tajit, asi pětkrát jsem se snažila dát na ni přímý odkaz sem na Psa, což nešlo pro údajně "rasistický obsah" - sdělení redakce Psa. Jde o to, že se mi celá věc nelíbí, národu ovšem nechci nic tajit, naopak. (Doufám, že národ poslouchá napjat jako jeden muž, co zatajím či ne) A z celé té čítanky a Bátorových komentářů k ní vyvozuju, že ten pán je antisemita a nepatří jako personalista na školství.

To je vše. Hnusná prvo a druhorepubliková antisemitská žumpa nemá být zapomenuta, ale nelíbí se mi její obsáhlá glorifikace z pera pana Bátory, toť vše.

M. Varadinková 5.9.2011 0:09

Re: Ne.

Ale houby. Vám vadí dobové texty, které tam Bátora zařadil a z nich, protože se Vám nelíbí, dovozujete cosi o Bátorovi. A to je pitomost, protože ty texty jsou dost různorodé na to, aby se jeden člověk s nimi mohl stotožnit. Kdyby byl Bátora nácek, jak tvrdí Kalousek, a čítanka byla "náckovská", tak by tam těžko zařadil třeba ten protiněmecký text Haška, že.

Prostě ta čítanka vypovídá o době, kdy ty texty byly různými autory napsány. Není v ní nic, co by nemohly spatřit oči dnešního člověka.  Je to spíš badatelská práce než nějaký návod pro nácky. Pro dnešní nácky musí být  ty texty do té míry nezáživné a odtažité, že skutečně nevím, proč by dnes tou čítankou měl kdokoliv Bátoru mlátit po hlavě. Naopak je to záslužný čin, že to sebral, aniž by to ho cpal své vlastní kecy, protože si pak každý čtenář může udělat nepředžvýkaný obrázek o té době sám.

M. Martinovská 4.9.2011 23:38

Zakázané ovoce nejvíc chutná, ale ne každému.

Nedá se nic dělat. Společnost přesto některé věci zakazuje. Jestliže je zakázané krást, musí to ti chudáci dělat potajmu a spolčovat se do spolků s divnými lidmi. Jestliže je zakázané zabíjet, .... atd. Společnost se přesto před některými věcmi chrání zákony, a v evropě k těm věcem patří i agresivní prosazování některých názorů. Ty případy jsou ovšem spočítat na dvou, třech prstech.

M. Varadinková 4.9.2011 23:51

Re: Zakázané ovoce nejvíc chutná, ale ne každému.

Jenže to mícháte hrušky s jablky. Krást a zabíjet je něco jiného, než jen mít nějaký, byť hodně ujetý názor. Trestat se mají činy, nikoliv názory. Ústava přece zaručuje svobodu přesvědčení, ale nikoliv svobodu krást nebo zabíjet.

M. Martinovská 4.9.2011 23:55

Re: Zakázané ovoce nejvíc chutná, ale ne každému.

O tom diskutujeme dole s panem Prokopem. Nesouhlasím tady jen s tvrzením, že zakázané ovoce nejvíc chutná.