17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

Co dál? No přece nic

Podle depeší zveřejněných na WikiLeaks informovala americká ambasáda v Praze svoje ústředí, že exponent tehdejšího premiéra Topolánka Marek Dalík vyzval firmu Steyr k zaplacení úplatku ve výši bezmála půl miliardy korun. Jednání měl zprostředkovat náměstek ministra Barták, ten, za kterého se ještě nedávno tak srdnatě bil ministr financí Miroslav Kalousek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Stejskal 5.9.2011 9:04

Re: A co vidím? ten příspěvek reagoval na jiný příspěvek..

Bátora na Hrad! Nebo aspoň něco podobného. Nemáme nikoho lepšího.

M. Varadinková 5.9.2011 0:09

Re: Ne.

Ale houby. Vám vadí dobové texty, které tam Bátora zařadil a z nich, protože se Vám nelíbí, dovozujete cosi o Bátorovi. A to je pitomost, protože ty texty jsou dost různorodé na to, aby se jeden člověk s nimi mohl stotožnit. Kdyby byl Bátora nácek, jak tvrdí Kalousek, a čítanka byla "náckovská", tak by tam těžko zařadil třeba ten protiněmecký text Haška, že.

Prostě ta čítanka vypovídá o době, kdy ty texty byly různými autory napsány. Není v ní nic, co by nemohly spatřit oči dnešního člověka.  Je to spíš badatelská práce než nějaký návod pro nácky. Pro dnešní nácky musí být  ty texty do té míry nezáživné a odtažité, že skutečně nevím, proč by dnes tou čítankou měl kdokoliv Bátoru mlátit po hlavě. Naopak je to záslužný čin, že to sebral, aniž by to ho cpal své vlastní kecy, protože si pak každý čtenář může udělat nepředžvýkaný obrázek o té době sám.

M. Martinovská 4.9.2011 23:55

Re: Zakázané ovoce nejvíc chutná, ale ne každému.

O tom diskutujeme dole s panem Prokopem. Nesouhlasím tady jen s tvrzením, že zakázané ovoce nejvíc chutná.

M. Martinovská 4.9.2011 23:54

Re: Ne.

Paní Varadinková, národu se tohle všechno, včetně rajčat házených na Masaryka po Hilsneriádě, včetně obhajoby rukopisů spoustou vlastenců, sděluje v dějepise, nepsala jsem, že bych ho chtěla nějak cenzurovat. Nikdy jsem nepsala, že  by Bátora snad neměl tvořit svou čítanku, nechci ji nijak tajit, asi pětkrát jsem se snažila dát na ni přímý odkaz sem na Psa, což nešlo pro údajně "rasistický obsah" - sdělení redakce Psa. Jde o to, že se mi celá věc nelíbí, národu ovšem nechci nic tajit, naopak. (Doufám, že národ poslouchá napjat jako jeden muž, co zatajím či ne) A z celé té čítanky a Bátorových komentářů k ní vyvozuju, že ten pán je antisemita a nepatří jako personalista na školství.

To je vše. Hnusná prvo a druhorepubliková antisemitská žumpa nemá být zapomenuta, ale nelíbí se mi její obsáhlá glorifikace z pera pana Bátory, toť vše.

M. Varadinková 4.9.2011 23:51

Re: Zakázané ovoce nejvíc chutná, ale ne každému.

Jenže to mícháte hrušky s jablky. Krást a zabíjet je něco jiného, než jen mít nějaký, byť hodně ujetý názor. Trestat se mají činy, nikoliv názory. Ústava přece zaručuje svobodu přesvědčení, ale nikoliv svobodu krást nebo zabíjet.

M. Varadinková 4.9.2011 23:47

Re: Ne.

No a?

Jinak jsme si přečetla v té Bátorově čítance toho Tučného, jak jste se tady nad ním rozčilovala, že chtěl zatajit národu pravdu o Rukopisech a dovozovala jste bůhvíproč z jeho textu nepěkné závěry o Bátorovi.

A dospěla jsme k závěru, že nikoliv Bátora, ale Vy jste jedné krve s tím Tučným. Vy totiž taky chcete zatajit národu, že naši předkové před sto a více lety byli tu antisemity, tu zase protiněmečtí, protože zkrátka zamindrákovaní (z úspěšnějších Němců a úspěšnějších Židů) a dokonce to šlo tak daleko, že neunesli ani pravdu o tom, že Rukopisy jsou padělek.

A Vy bystre si přála, aby Bátora ve své čítance toto všechno ošklivé o našich předcích před námi zatajil a nechal tam jen to hezké, co nikoho nepohorší.

 Tak v čem se sakra lišíte od toho Tučného? Vy i on se bojíte drsné pravdy a žádáte (pravdaže z ušlechtilých pohnutek) jakousi "milosrdnou lež":-))))))

M. Martinovská 4.9.2011 23:40

Ono se hrozně těžko rozlišuje, co je slovo a co čin

V dnešní době plné médií. Co tu děláme? Slova, nebo činy? Jasně slova, ne? Tak proč jsou někteří trestáni a někteří se rozhádají...  za "pouhá slova" - Ne - je to tak, dneska slovo je čin.

M. Martinovská 4.9.2011 23:38

Zakázané ovoce nejvíc chutná, ale ne každému.

Nedá se nic dělat. Společnost přesto některé věci zakazuje. Jestliže je zakázané krást, musí to ti chudáci dělat potajmu a spolčovat se do spolků s divnými lidmi. Jestliže je zakázané zabíjet, .... atd. Společnost se přesto před některými věcmi chrání zákony, a v evropě k těm věcem patří i agresivní prosazování některých názorů. Ty případy jsou ovšem spočítat na dvou, třech prstech.

M. Martinovská 4.9.2011 23:34

Ne.

Popírání holocaustu myslím u nás není trestné, v Německu ano.

Bátora není marginální, je personalista na školství.

M. Prokop 4.9.2011 23:31

Re: Zakázané ovoce nejvíc chutná

Ano.

Viz Bátora, naprosto marginální mamlas.

M. Prokop 4.9.2011 23:30

Re: Konkrétně: Jakými maličkostmi? Dzp.

Ano, přesně.

Nejdřív opatření proti něčemu neoblíbenému či menšinovému (to každý pochopí), pak už to jede dál.

Proto jsem tak citlivý i na maličkosti "pozastavení" demokracie a svobody názorů. I u lidí a skupin mně nemilých.

P. Spáčil 4.9.2011 23:30

Re: A co ta koncepce zahraniční politiky?

Ne, neměl by. To je podobné, jako kdyby například ministr zahraničí cizí státní návštěvě v přítomnosti prezidenta začal vysvětlovat, že zahraniční politiku dělá vláda a co říká prezident je mimo. Nebo kdyby někdo z ministrů v rámci jednání u prezidenta začal zaměstnancům hradu vysvětlovat, jak to VK dělá blbě.

Velvyslanec ČR je sice formálně jmenován prezidentem, ale na návrh vlády. Je to zaměstnanec ministerstva zahraničí. Z hlediska tvorby zahraniční politiky je VK v pozici kladeče věnců.

M. Varadinková 4.9.2011 23:28

Zakázané ovoce nejvíc chutná

Tím, že se o nějakém problému zakáže diskutovat, byť ta diskuse je "politicky nekorektní" (např. na téma "byl nebo nebyl holokaust?"), se ten problém ze světa nejen že nesprovodí, ale naopak se z něj stane problém ještě větší. Protože  různí lidé si řeknou: když je zakázáno o tom byť jen mluvit, tak na tom určitě něco bude. A začnou zakládat různé "podzemní" spolky vyznávající tu "zakázanou víru". A sami mezi sebou se o té víře ujišťují. Kdyby tu svoji víru mohli ventilovat nahlas, tak by mnohem častěji slýchali nesouhlasné názory a mnohem častěji by svoji víru museli obhajovat před "nevěrci" a mohli by si tak snáze uvědomit ujetost té své víry. Navíc by ta jejich víra ztratila příchuť zakázaného ovoce a tím i přitažlivost pro další lidi.

Nic nestmelí lidi v jejich víře lépe, než když jsou pronásledováni nějakým společným nepřítelem (tedy státem).

M. Martinovská 4.9.2011 23:28

Re: Hm, tak vyvolávat Hitlera , ve smyslu splynovat cikány ,

No právě, tak se věci mají. Bohužel nemůžeme jaksi převzít jejich historii, máme svou, včetně nacismu. Právě z té zkušenosti nacismu vychází evropské pojetí omezení svobody slova.

M. Martinovská 4.9.2011 23:26

Re: Policie popírá ženu z genocidy. Jak směšné... Dzp.

Vandas z DS šel do báně u nás,  Irwing šel do báně za popírání holocaustu.

M. Martinovská 4.9.2011 23:24

Konkrétně: Jakými maličkostmi? Dzp.

Jedna diktatura v nedávné době začala tolerováním populistických názorů k neoblíbené menšině - či menšinám.

M. Martinovská 4.9.2011 23:23

Re: Ano, přesně tak

Nevím, jak to myslíte. Pan Wágner má právo mně vyhodit kdykoli bude chtít, jsem tu jaksi na jeho soukromé půdě či v jeho (a pana Neffa) hospodě. Já ovšem mám právo potom protestovat (což bude houby platné) a nebo se nakrknout a nebo si dá tnohy za krk.  Ale pokud půjde o soudní stíhání, musela bych se dopustit propagace hnutí.... ohrozit ... však to znáte,  nebo hanobit rasu, národ... a to by myslím bylo správné mně soudně stíhat. Pokud se bude spor týkat soukromé osoby, musela bych doložit třeba pravdivost tvrzení o někom, koho bych haněla, což je podle mně taky správné.

M. Prokop 4.9.2011 23:21

Re: Policie popírá ženu z genocidy. Jak směšné... Dzp.

K vzájemným válkám to soudruzi brzy přivedou, ač bych se v tomhle odhadu rád mýlil.

"Není zas taková křivda", ano, diktatury začínají maličkostmi.

M. Prokop 4.9.2011 23:19

Re: Hm, tak vyvolávat Hitlera , ve smyslu splynovat cikány ,

Za urážku můžete v demokracii skutečně žalovat.

Problém je, že zde na přijatelnost nebo nepřijatelnost usuzuje policie předběžně bez soudu.

Dávám prostě přednost onomu USA pojetí demokracie. Docela se jim osvědčuje. Neměli tam ani komunismus ani nacismus, namátkou .......

M. Martinovská 4.9.2011 23:16

Re: Policie popírá ženu z genocidy. Jak směšné... Dzp.

Ach jo... taky myslím, že občas nesměřuje moc dobrým směrem. Ale asi vás nepřesvědčím, že je  to lepší než vzájemné války a že má též spoustu výhod. O tom případu, o kterém mluvíte, nic nevím. Každopádně není zas taková křivda být vyveden z parlamentu, to se na mně nezlobte.

M. Prokop 4.9.2011 23:15

Re: Ano, přesně tak

Přesně tak až do doby, kdy budete postiženou vy ........

M. Prokop 4.9.2011 23:15

Re: Policie popírá ženu z genocidy. Jak směšné... Dzp.

Naopak. Do báně nejdou, v TV mají reklamu.

Pohled by se mi nelíbil, ale víte, já sjem demokrat, který snese i pohled na to, co se mu nelíbí, nevěda nikdy, kdy by mohl být tím nelíbeným i on.

Třeba s názory na socík z Brusele.

R. John 4.9.2011 23:13

Ano, ve vašem pojetí mám problém, ovšem liberální demokracie tím problémem není. Tak se za ní neschovávejte.

 

M. Prokop 4.9.2011 23:13

Re: Policie popírá ženu z genocidy. Jak směšné... Dzp.

Ono se vůbec vyvádět nemá, lidi s jiným názorem. Tam ani nešlo o nacismus či komunismus, jen se dotyčným zdálo, že té slavné EU už je moc. Názorný doklad, kam až může zajít boj proti názorům. A kam nám Brave New EU směřuje.

M. Martinovská 4.9.2011 23:12

Ano, přesně tak

M. Martinovská 4.9.2011 23:11

Re: No, tak v rámci multikulti a úzusu polit. korektnosti

Myslíte, že se teď nemůže diskutovat...? Myslím, že přistěhovalectví opravdu je skutečným problémem - kdo mi co udělá? Čte se o tom ve všech možných časopisech ze všech úhlů. Problém přistěhovalectví vidíme zblízka v Severních Čechách. Varnsdorf, Česká Lípa, V podstatě všechna severo - a západočeská města, kde se po válce uvolnily 3 miliony míst k bydlení - měly být osídleny "pevně národně a slovansky" smýšlejícími osobami - přednost měly mít početné rodiny bezemků - ha, ha - nejdřív pohraničí zvolilo komunisty (50 -56 procent, v Praze 33) a dneska....

H. Lukešová 4.9.2011 23:09

Re: No, tak v rámci multikulti a úzusu polit. korektnosti

Ano, s některými lidmi jsou potíže, ale řešit nebo kritizovat, to se nesmí...Hlavně protěžovat menšiny a na nás většinové obyvatele, kašlat...Čunek řekl, že aby si Vás stát všiml, že musíte dělat ohně na náměstí...a Liana Janáčková, nevím, co řekla, ale drbali ji taky...

P. Spáčil 4.9.2011 23:07

Re: Jejda.

Touhle dobou už asi spí spánkem spravedlivých (:-))

O. Kadlec 4.9.2011 23:06

Re: Až na ty nadávky na konci souhlasím velmi..

Diskuse před povinnou registrací byly strašné. To se nedalo, vždycky jsem za chvíli utekl. Většina lidí se ale za sebe stydí, takže po zavedení registrací zmizeli. Zůstali ti solidnější a pár lidí co se nestydí.

M. Martinovská 4.9.2011 23:06

Re: Hm, tak vyvolávat Hitlera , ve smyslu splynovat cikány ,

Ano, pane prokope, demokracie po různých velmi špatných zkušenostech dospěly k názoru, že svoboda slova nemá být neomezená, na místě je též ochrana osobnosti, dále ochrana "rasy, národa..." před hrubými urážkami - můžete v novinách o někom napsat lež, ale můžete čelit soudu. Myslíte, že to je špatně? Pokud někdo napíše nař. o holocaustu zjevnou lež, uráží tím miliony mrtvých, kteří mají právem soudní ochranu, jelikož jako živí by se urážkám mohli bránit.