26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Chtěli jste Kosovo? Máte Jižní Osetii!

Přesto, že zcela nepochybně budeme číst a slyšet o posledních událostech na Kavkaze spousty komentářů typu „Rusové vpadli do Gruzie“, neměli bychom přehlédnout zcela zjevnou podobnost mezi nedávnou situací a nedávnými událostmi v Kosovu a srovnávat je se současnou situací v Jižní Osetii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlk 11.8.2008 21:27

Ono k tomu možná dojde.

Na druhou stranu - při vzpomínce na své vojančení - byl to neuvěřitelně promrhaný nejlepší čas života. Nedovedu si však představit (bez ohledu na režim), že by povinná, tedy bez nadšení provozovaná vojenská základní služba v našich podmínkách vypadala jinak než jako švejkovina ;-)

Člověk má vzpomínat jen na to dobré - tedy člověk se alespoň naučil žít v kolektivu a nebo z něj byl už navěky vypuzen. Jo, smečky ;-)

Jinak - pokud si vzpomínám, tak z necelé stovky špagátů z našeho ročníku zařvali tři na vojně, což je docela dost vzhledem k okolnostem. A v operaci Pouštní bouře jsme tuším měli nějvětší procentické ztráty ze všech válečníků...

Glock 11.8.2008 21:27

Re: Re: RE:Podobnost mezo Srbskem a Gruzií. Nikoliv!

Jak milé ... pardon ... vlastně hloupé. Jste jen další Křeček.

Čumil 11.8.2008 21:27

Re: Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened its stak

K čemu? Von si je Saakašvili neuměl spočíst? Zjevně ne.

Real 11.8.2008 21:26

Troška by moh už konečně natočit pohádku :"O hodném Rusovi",

udělal by radost socbolševickým Čumilům a měl by naději,že bude pověřen KSČSSD natáčet epopej o stavbě Paroubko-Kaplického Chrchle ;-D;-D;-D

Na pražské Letné architekt Jan Kaplický s nápadem své "chobotnice" u úřadů neuspěl. V Českých Budějovicích však nejspíš postaví novodobé Rudolfinum. ;-D;-D;-D

čulibrk 11.8.2008 21:25

Re: Což mi připomíná,

No samozřejmě! Metaforou řečeno....čím víc pruhů(US flag),tím víc Adidas:-D

PetrH 11.8.2008 21:24

Re: Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened its stake in

Už jste se vrátil? Spočítal jste Rusáky v Gruzii?

Modrý pták 11.8.2008 21:23

Válka je

ještě dobrý způsob, jak odvést pozornost jinam. Pokud jsou nějaké trable, tak je tohle ideální a navíc se národ tak pěkně semkne, že.

PetrH 11.8.2008 21:22

Re: Těď už nají, co chtěli- -----západní spojenci

Dám se poddat. Cikáni?;-)

Čumil 11.8.2008 21:22

Místo známé dvojtečky: While a massive deployment of this nature calls for long planning, its occurrence at this time cannot be divorced from the flare-up of the Caucasian war between Russia and Georgia. While Russia has strengthened its stake in Cas

http://www.debka.com/headline.php?hid=5499

Petr H 11.8.2008 21:22

Pouhý radar nestačí

když obyvatelstvo okolo něj bude pasivní nez ochoty se bránit.6-ti měsíční prezenční služba pro tak malý národ na blbém strategickém místě je absolutní povinnost.Ale myslím vojnu a trošku zdravého nacionalismu,ne šaškovat u nástěnky.

PetrH 11.8.2008 21:21

Re: 2000 bezbranných lidí, zabitých v noci 8.8. a město v troskách-POVINNĚ ZAPOMENOUT

Těch 2000 lidí mělo být zabito při nočním útoku na Cchinvali. K tomu by mělo být minimálně 10-15000 raněných. Tak to prostě chodí, ne každý hned umře. To je dohromady polovina obyvatel Cchinvali (34000 obyvatel v r. 2005). Kde jste je viděl?

Luis 11.8.2008 21:21

Těď už nají, co chtěli- -----západní spojenci

Skvěle napsaný komentář pana Křečka. Albánci s pomocí západních spojenců etnicky vyčistili Kosovo / 300 000 Srbů nesmí zpět do svých domovů/  a ukradli území. Západ teď poučuje Rusy, že nesmějí udělat totéž. Hádejme , která menšina-většina je nyní na řadě, aby si ukradla s  území státu do kterého se přistěhovala .

strejda 11.8.2008 21:20

Re: Putin kritizuje USA. Brání prý mírovému úsilí Ruska :-)

Rusové dobývají Tbilisi? Skutečně? Jste si tím jistý, nebo stále jen lžete?

Modrý pták 11.8.2008 21:20

Vy se s tím

tedy nemažete :-) A farma? To je dnes nejspíš vedle zlata tutovka. Buena suerte :-)

strejda 11.8.2008 21:19

Re: RE:Podobnost mezo Srbskem a Gruzií. Nikoliv!

Ten poměr velikosti mezi USA a Irákem připomíná poměr mezi malým Československem a nacistickým  Německem. V obou případech jde o jeden krok velmoci a po něm budou následovat další. Jistě se  má na co těšit Írán. 

vlk 11.8.2008 21:19

:-)))

vlk 11.8.2008 21:18

Což mi připomíná,

že mám přehodnotit vlažný souhlas s radarem za souhlas bez přívlastků ;-)

strejda 11.8.2008 21:18

Re: Kdyby jenom Kosovo

Nechal bych to na těch Osetincích.

Real 11.8.2008 21:17

Re: rusové křičí, že nechtějí hned za hranicema radar. si ještě nevšimli, že za hranicema mají ukrajinu a pak slovensko a pak teprve radar.

;-DR^;-D

nikalo 11.8.2008 21:17

Kdyby jenom Kosovo

Svet ma skutecne zvlastni nazory na to, kdo muze byt samostatny a kdo na to nema narok. Tak napriklad Tibetany podporujeme, ale Korsicane, Baskove nebo napriklad Irove a Skotove maji smulu. A kdo neni s nami, je proti nam. Rusko s nami neni, vyhrozuje nam, a tak je proti nam. A my jsme proti nemu. Tvrdi-li proto Rusko, ze Osetie si zaslouzi nezavislost, my se stavime na stranu Gruzie. Pro vsechny zastance ruske osvoboditelske armady - kde berete zaruku, ze Osetie bude sice bude nezavisla na Gruzii, v ramci ktere aslespon byla mensinou relativne silnou, ale nestane se casti Ruska, kde bude mit vahu asi jako plivance v mori?

AndyO 11.8.2008 21:16

Re: Re: komu schází Blair, kristovanoho?

;-P jistě, tento šlágr už je sice poněkud obehraný, ale někdo prostě Evu a Vaška žere, že?

vlk 11.8.2008 21:15

Dějiny lidstva

jsou dějinami válek, ničím jiným. Od toho jsou vynalezeny zbraně, aby se používaly.

Pokus napasovat jakýkoliv konflikt do ideologie až příliš připomíná snahy o legalizaci a získání morálního kreditu (a priori) nebo hodnocení vítěze (ex post). V reálu nejde o nic jiného, než že někdo něco chce a po dobrém to nejde. Právo je pouze tak silné, jaká síla je schopna jej vymáhat. My ateisté to máme usnadněno, věřící mohou podlehnout dojmu, že případný konflikt je jednou z nejlepších příležitostí projevu vyšší moci.

Neosobní válka (tedy někdo velí a někdo jiný cedí krev) je pouhým kalkulem co za co. Jako každý kalkul, i tento může být chybný.

Barry Goldwater 11.8.2008 21:15

RE:Podobnost mezo Srbskem a Gruzií. Nikoliv!

Ten poměr velikosti mezi Ruskem a Gruzií připomíná poměr mezi malým Československem a nacistickým  Německem. V obou případech jde o jeden krok velmoci a po něm budou následovat další. Jistě se  má na co těšit Ukrajina.  Osamostatnění Kosova není pro Srbsko likvidační, navíc rbsko i Kosovo budou za nějaký čas dobrovolně ve společném státě, EU. Žádnou podobu s Gruzií nevidím. Abcházie s Osetiií jsou stejně jako v případě Sudet pouze přípravou bestie na další výboje. 

AndyO 11.8.2008 21:14

rusové křičí, že nechtějí hned za hranicema radar. si ještě nevšimli, že za hranicema mají ukrajinu a pak slovensko a pak teprve radar.

tak já se domnívám, že se mýlíte...a vlastně jsme se mýlili všichni, kteří jsme tvrdili, že Rusko nemá právo na žádné "za hranicemi radar". Zjevně Putin a spol. dobře věděli, že než se rok s rokem sejde a bude položena první tvárnice na stavbu radaru budeme mít rusáky zase za humnama.

Real 11.8.2008 21:11

Re: Re: Re: Re: Re: LEA SI CVAKLA ABSINTH!!!!

;-DR^;-D

Petr H 11.8.2008 21:11

Re: Až takhle??

Když se ten důchodový věk blíží,tak nekoukáte jako mladý dravec jak jde ekonomika nahoru,ale koukáte po klidu,i když mám v plánu ještě rozjet farmu.Montevideo jsem nevybral samozřejmě náhodou,moje druhá americká manželka,se kterou mám dvě děti odsud pochází,čili nepůjdeme do neznámeho.Ale nebude to hned,minimálně šest měsíců.I když už máme na Punta Del Este zaplacenej plácek,i když ten bude na rentování.

Ghost Dog 11.8.2008 21:11

Re: komu schází Blair, kristovanoho?

..v Iráku šlo o ropu..ne snad přímo o iráckou ropu, ale o obchodování s ropou..poté, co starej Georg Křoví napráskal Sadámovi v Kuvajtu, začal Sadám zlobit a chtěl obchodovat za Eura..to se samopéro nemohlo Amíkům líbit, už si zvykli na vysoký životní standard a petrodolary se tiskly jak o závod..21.září zavdalo příčinu k tréningu boje v poušti a ZHN důvodem k invazi do Iráku..že se nenašly?..také o ně přeci nešlo, šlo o tu ropu..ještě že tam aspoň našli tolik jaderného materiálu, že to mohli pak vytroubit do světa........ale mohlo to být i jinak, to ví asi jen Georg Křoví mladší...  

Real 11.8.2008 21:10

Re: 2000 bezbranných lidí, zabitých v noci 8.8. a město v troskách-POVINNĚ ZAPOMENOUT

Že ty budeš Bužinskij ;-D

AndyO 11.8.2008 21:10

Re: 2000 bezbranných lidí, zabitých v noci 8.8. a město v troskách-POVINNĚ ZAPOMENOUT

no, ze začátku to byl zločinec a agresor, ale Rusům se jako vždy povedlo zvrátit kolo dějin a tuto roli po něm převzít. Dlužno podotknout, že jim to trvalo kratší dobu než byla třeba na zabití těch 2000 lidí ( které počítal kdo???)

Real 11.8.2008 21:08

Putin kritizuje USA. Brání prý mírovému úsilí Ruska :-)

Ruský ministerský předseda Vladimir Putin obvinil Spojené státy, že podrývají ruské úsilí o nastolení míru v Jižní Osetii.

Proč teda dobývají rusové Tbilisi?Asi jim tam nějakej "ruskej" osetínec utek ;-D;-D;-D