27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Chtěli jste Kosovo? Máte Jižní Osetii!

Přesto, že zcela nepochybně budeme číst a slyšet o posledních událostech na Kavkaze spousty komentářů typu „Rusové vpadli do Gruzie“, neměli bychom přehlédnout zcela zjevnou podobnost mezi nedávnou situací a nedávnými událostmi v Kosovu a srovnávat je se současnou situací v Jižní Osetii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karel 11.8.2008 16:13

Ale proč bychom Vám neudělali radost...

Čumil 11.8.2008 16:13

Re: Re: Re: Re: Michail Saakašvili Moskvu podezírá, že ho chce svrhnout. Dotaz na toto téma vznesl na půdě OSN americký vyslanec. Ruský zástupce na to ale nereagoval, i když později tvrdil, že ano. Odpověď ale odmítl zopakovat.

Poraženou hlavu státu? To je výborný kalkul, asi jako ten nápad s tou Osetií...

Xaver 82.117 11.8.2008 16:13

To by ovšem svědčilo mé teorii, že...

;-)

Xaver 82.117 11.8.2008 16:12

Jo, ta před touhle argumentací smekám, na to nemám...

zaplaťpánbů......;-D;-D;-D

Real 11.8.2008 16:12

Re: Osobo, nešly tudy děti????

Ne, jen Paroubkovy ojra ;-D;-D;-D

Čumil 11.8.2008 16:12

Re: Pokud neměl zadání, je nejspíš trouba. Pokud měl, je 007...

Já bych řekl, Xavere, že se mu zatraceně houpá prezidentská židle pod zadkem. A v takovém případě je nejlepší nějaké to národní vítězství... Vae victis!

www racek 11.8.2008 16:11

Re: Re: Michail Saakašvili Moskvu podezírá, že ho chce svrhnout. Dotaz na toto téma vznesl na půdě OSN americký vyslanec. Ruský zástupce na to ale nereagoval, i když později tvrdil, že ano. Odpověď ale odmítl zopakovat.

správný postřeh.

fany 11.8.2008 16:11

Re: Re: Re: Michail Saakašvili Moskvu podezírá, že ho chce svrhnout. Dotaz na toto téma vznesl na půdě OSN americký vyslanec. Ruský zástupce na to ale nereagoval, i když později tvrdil, že ano. Odpověď ale odmítl zopakovat.

Možná právě naopak...;-)

www racek 11.8.2008 16:11

Re: Re: Re: Michail Saakašvili Moskvu podezírá, že ho chce svrhnout. Dotaz na toto téma vznesl na půdě OSN americký vyslanec. Ruský zástupce na to ale nereagoval, i když později tvrdil, že ano. Odpověď ale odmítl zopakovat.

no, tahle válka ho udrží ještě nějakou dobu u moci. s tím totiž kalkuloval, doma ho už nechtěl skoro nikdo ...

Real 11.8.2008 16:11

Ukaž péro Zuzi ,,prej máš nejmenší v ČKD Exportu :-)

Čumil 11.8.2008 16:10

Re: Holt, tu radost jsme Vám udělal nechtěně......samozřejmě, že ODS- divize: dopravní stavby a spadlé mosty....

Karle, neblbněte zase moc... Ale o firmě samé to vypovídá víc než dost.

fany 11.8.2008 16:10

Re: Hm, něco zanedbatelných číslených údajů...

Zase socbolševik vyhodil peníze za průzkum a proto se k zahraniční politice vyjdřuje už i vrátný z Lihového domu s. Křeček.

PS: Asi zaplatili málo, ten rozdíl není velký a ve volbách je pak vyrovnáno. Jako to bylo v minulých. Zase vyhozené peníze. Jen se divím, že podobné praktiky nepoužívají rudí bolševici od Falmera...;-)

Xaver 82.117 11.8.2008 16:10

Děkuji, kvůli stranění ODS mi tu dlouho niukdo nelál...

;-)

Lea 11.8.2008 16:09

Re: Michail Saakašvili Moskvu podezírá, že ho chce svrhnout. Dotaz na toto téma vznesl na půdě OSN americký vyslanec. Ruský zástupce na to ale nereagoval, i když později tvrdil, že ano. Odpověď ale odmítl zopakovat.

Sakašvili měl vratkou židli sám o sobě. Stačí vzpmenot na demonstrace. A způsob,jak naložil s protestujícími. Tady by ministr vnitra stál na koberečku a vysvětloval,vysvětloval.

Karel 11.8.2008 16:09

Osobo, nešly tudy děti????

www racek 11.8.2008 16:09

Re: Ale snad ani ne nové dělení světa, spíše si to znovu sedá do starých kolejí...

no, další příklad toho, že logice místních vůdců, voždů a diktátorků prostě nemůžeme rozumět. ... naštěstí usa a rusku už rozuméme. ti lžou dost podobně. akorát je u nás dost lidí, kteří ještě jedné či druhé straně bezmezně věří.

tedy, ta naše strana blíž usa se mi zamlouvá víc, čumile, o tom snad nepochybujeme ani jeden.

Xaver 82.117 11.8.2008 16:09

Pokud neměl zadání, je nejspíš trouba. Pokud měl, je 007...

Kdo ví?;-)

Zuzana 11.8.2008 16:09

Kdo si začal v Jižní Osetii?

Když se rozpadl SSSR a ruský prezident B. Jelcin řekl národům žijících v bývalých sovětským republikám, aby si "vzaly tolik svobody a nezávislosti kolik unesou", Gruzínci vedení nacionalistou a tvrdým antikomunistou Zviadem Gamsachurdiou se svoji svrchovanost vzali, ale stejně velkorysí nebyli k národnostem, žijícím na jejich území. Těm dokonce místní autonomie udělené hlavním menčinám za sovětů ve 30. letech (Jihoosetinská AO, Abchazská AP a Adžarská AO) zrušili a vyhlásili program tvrdého pogruzínšťování (oddíly mcchedronů řídící genocidu Ne-Gruzínců). To vedlo jednak k odporu těchto AO a jejich přetváření v autonomní SSR (Jihoosetinská ASSR vznikla r. 1991) ve snaze vymanit se legálně ze svazku s Gruzií, jednak k pozdějšímu zabití Gamsachurdii a svržení jeho ultranacionalistického režimu. Utlačování Rusů v Abcházsku (kde jsou od sovětských dob většinovým obyvatelstvem, v J. Osetii jich žije asi 10 %, 60 % Osetinců, 30 % Gruzínců) vedlo nakonec k zákroku Ruska, které pronásledované a decimované obyvatelstvo Abcházie a J. Osetie vyzbrojilo a pomáhalo mu v odporu proti vraždění. Ozbrojené rusko-gruzínské boje byly r. 1992 ukončeno tzv. dagomysými smlouvami, které svěřily správu Abcházie a J. Osetie společně Rusku a Gruzii a SNS vyslalo na hranice obou autonomií své mírové jednotky, tvořené hlavně Rusy.

Režimy v Suchumi a Cchinvali však v hrůze před opakováním genocidy trvaly na jednostranném oddělení od Gruzie, zorganizovaly referenda a na jejich základech vyhlásily tzv. nezávislé republiky. Ty však nikdo (ani Rusko hájící dogomyské dohody!) neuznal a přes neustálé výzvy (v obou zemích naposledy výzvy místních parlamentů ker Státní dumě o přičlenění k Ruské federaci - ruská vláda to nepodpořila - po letošním útoku Gruzie do Abcházie a ustavení její loutkové vlády v Kodorské soutězce). Rusko vždy důsledně hájilo uzavřené smlouvy, Gruzie je tvrale po listopadu 2003 porušovala.

Kdo vyprovokoval dnešní krizi , posuďte sami.

Čumil 11.8.2008 16:08

Re: Re: Michail Saakašvili Moskvu podezírá, že ho chce svrhnout. Dotaz na toto téma vznesl na půdě OSN americký vyslanec. Ruský zástupce na to ale nereagoval, i když později tvrdil, že ano. Odpověď ale odmítl zopakovat.

sami, abyste nebyl zmatený...

Karel 11.8.2008 16:08

První u toho byl Tusk z Warszawy, tak aj Mirek tam musel a vzal si sebou svého vsetínského protikorupčního kamaráda Čunka

..a byli tam oba hrozně užiteční....

Xaver 82.117 11.8.2008 16:07

Na Kavkaze fakt nerad předjímám...

Zatím to běží, uvidíme a spekulativní názor jsem řekl... A správná strana krajíce? Krajíce jsou různé, ba i takové...;-)

Čumil 11.8.2008 16:07

Re: Michail Saakašvili Moskvu podezírá, že ho chce svrhnout. Dotaz na toto téma vznesl na půdě OSN americký vyslanec. Ruský zástupce na to ale nereagoval, i když později tvrdil, že ano. Odpověď ale odmítl zopakovat.

Toho troubu shodí samo Gruzínci, fany.

Real 11.8.2008 16:07

To zas bude Paroubek za blbce :-)

Jste pro urychlené přijetí eura v ČR?

Ano - 26% Ne - 74%

Celkem hlasovalo 11932 čtenářů.

Stejně tak to bude i z Kaplického Chrchlem ,to postaví dřív péro než Chrchel ;-D;-D;-D

Čumil 11.8.2008 16:06

Re: Re: Hm, něco zanedbatelných číslených údajů...

Vono to pro tuhle chvíli docela stačí, racku. Panta rhei...

Karel 11.8.2008 16:06

Holt, tu radost jsme Vám udělal nechtěně......samozřejmě, že ODS- divize: dopravní stavby a spadlé mosty....

fany 11.8.2008 16:06

Michail Saakašvili Moskvu podezírá, že ho chce svrhnout. Dotaz na toto téma vznesl na půdě OSN americký vyslanec. Ruský zástupce na to ale nereagoval, i když později tvrdil, že ano. Odpověď ale odmítl zopakovat.

To ivani potřebují na svržení jednoho neposlušného presidenta bobardovat celou Gruzii? Proč si nepozvali Ramba?....;-)

Lea 11.8.2008 16:06

Re: Vzhledem ke skutečnosti, že ve Tbilisi je mnoho amerických poradců, kteří cvičí gruzínskou armádu, je zde americká vojenská mise,

tay si říkám,na co tam ty poradce měl.

www racek 11.8.2008 16:05

Re: Kurňa a která firma vyhrála konkurz???

jo jo, ods. a byl u toho topolánek? byl. byl u toho paroubek? nebyl. tak tady to máte.:-D

Karel 11.8.2008 16:05

Promiňte, Američani pomohli Gruzíncům zvítězit....teď je to správně?

a gruzínské tanky jsou 60 km pod Moskvou,že....

Xaver 82.117 11.8.2008 16:05

Apropos...vyhrála konkurz ... už dlouho mě nikdo tak pěkně nerozesmál...

;-D;-D;-D