19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Česko, unie a evropská armáda

Při výroční poradě našich velvyslanců měl premiér Sobotka zásadní projev o směřování české zahraniční politiky. Hlavní body byly dva. Životní zájem Česka je zakotvení v Evropské unii a v NATO a dodal ještě, že v dlouhodobém plánu bude třeba vybudovat společnou evropskou armádu. Jsou to teze, které vyžadují zájem a, jak se pokusím dovodit, podporu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 23.8.2016 19:52

Re: My vám ukážeme zač je toho multi-kulti loket

Tak pak hlavně cestou nezahazujte deky, ať nám neuděláte ostudu ;-)

M. Berka 23.8.2016 19:52

Re: My vám ukážeme zač je toho multi-kulti loket

Podle mne je tu spousta nevyužitých stožárů veřejného osvětlení... Není problém je něčím obsadit...

P. Vandas 23.8.2016 19:06

Aleši z Evangelického Sboru mne doposud nevyloučili jen...

... proto, že jsem se nedostavil před inkviziční stolici. :-):-) A nyní beze srandy. Oni by se mně snažili napravit a já jim nedávám příležitost, neb absentuji. :-):-):-)

P. Spáčil 23.8.2016 19:11

Re:

A nemělo by být správné jako Jan Hus snažit se přesvědčit ostatní o své pravdě?

P. Vandas 23.8.2016 19:17

Re:

Já se Husem necítím. Pokud mám nějaký vzor v Církvi Bratrské, tak je to Jan Amos Komenský. Jan Hus byl podle mne populista a xenofob a též si dost zadal s panovníkem. :-):-):-).

V. Novák 23.8.2016 18:16

Čeští presstituti už tak zblbli z vlastních lží,

že považují opoziční vystoupení opozičníka za skandální - http://www.lidovky.cz/v-rusku-zacala-kampan-pred-volbami-skandalne-malcev-vyzval-k-sesazeni-putina-1sl-/zpravy-svet.aspx?c=A160823_112710_ln_zahranici_ELE

I. Břízová 23.8.2016 18:19

Re: Čeští presstituti už tak zblbli z vlastních lží,

Za skandál to považují hlavně Rusové.

V. Novák 23.8.2016 18:28

Re: Čeští presstituti už tak zblbli z vlastních lží,

Nevšiml jsem si, že by to nějak prožívali. Abych pravdu řekl, nepřečíst si to na lidovkách, ani bych si o tom nevěděl.

Ovšem konstrukce "Kreml si tím, že pustil Malceva na obrazovku, přeje předvést nízkou voličskou podporu nepřátel režimu..." je kouzelná. Pustili - špatně. Nepustili by - taky špatně.

M. Prokop 23.8.2016 18:39

Re: Čeští presstituti už tak zblbli z vlastních lží,

Holt je to Rusko nějak celé špatně.

F. Doušek 23.8.2016 19:05

Re: Čeští presstituti už tak zblbli z vlastních lží,

Klidně bych vypustil i to slůvko "nějak".

J. Vobr 23.8.2016 18:07

CELNÍCI BY MĚLI MÍT KOMPETENCI I SOUDIT !!!

:-)))

:-)))

A přidělovat trestné body řidičům !!!

V. Novák 23.8.2016 18:16

Re: CELNÍCI BY MĚLI MÍT KOMPETENCI I SOUDIT !!!

A katit!!!

To by teprv bylo vobrovský!

P. Vandas 23.8.2016 18:59

Re: CELNÍCI BY MĚLI MÍT KOMPETENCI I SOUDIT !!!

Kdy on ten Šlachta-Danton to tak má. Potřebuje trestat a ničit životy těm zločincům. A kdo je zločincem určuje on, ostatně jsme v těžkém podezření všichni. Měl by už jít dělat toho traktoristu a nebo by mohl jít do pr...e. :-):-):-)

M. Moravcová 23.8.2016 19:09

Re: CELNÍCI BY MĚLI MÍT KOMPETENCI I SOUDIT !!!

kdyby měl koule, tak už by se za tu přidělenou protekční trafiku zatknul a odvedl v medvědovi.

P. Vandas 23.8.2016 19:20

Re: CELNÍCI BY MĚLI MÍT KOMPETENCI I SOUDIT !!!

Já na tyhle Robspierry a Reiciny nevěřím. Ta jejich zavilost mne popuzuje. :-):-):-)

J. Vobr 23.8.2016 19:26

Re: CELNÍCI BY MĚLI MÍT KOMPETENCI I SOUDIT !!!

Dobře diskutujete !!! Nemám otázku !!!

:-)))

P. Vaňura 23.8.2016 17:16

Já jsem zaznamenal, že se lidé projevu "imáma" Konvičky

smáli. Nevíte, je to někde celé?

J. Ráž 23.8.2016 17:01

Astone máte recht!

Musíme myslet v našich souřadnicích. A ty ukazují, že žijeme ve střední Evropě. Jakýkoliv úkrok na západ nebo na východ pro nás vždy, v celé naší tisícileté historii znamenal obrovský prů*er. A nesmíme zapomenout, že země ležící na západ, či na východ od nás nás vojensky obsadily, když jsme se nebránili sami. Na to pptavdu nesmíme zapomínat, i když se dnes obě tváří, jako vždy, velmi kamarádsky.

Hledat spojence na západě, který se na nás vybodl v roce 1939,1945, 1968, čili kdykoliv jsme potřebovali pomoc, děkuji nechci.

Hledat inspiraci na západě, který dnes buduje dekadentnější socialismus než ten, který budovalo RVHP, děkuji nechci.

A o tom, že bychom se měli obracet na východ, nema cenu ani uvažovat.

Naše místo je ve střední Evropě a tady bychom měli hledat jak spojence, tak i politické partnery.

O. Uživatel 23.8.2016 17:07

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 23.8.2016 18:02

Re: Astone máte recht!

Útočit ne, voni srandisto.

Ale deklarovat vůli k obraně ano, burcovat, psát v médiích, co hrozí, i mobilizovat; nicméně to od byť tzv. reformních, ale hlavně a především komunistů se opravdu očekávat nedalo ani omylem. Koneckonců celý osmašedesátý byl v podstatě jen sporem dvou grup komunistů o moc a způsob správného budování vyspělé socialistické společnosti.

Dlužno říci, že skutečná obrana by v osmašedesátém vzhledem k mnohému byla nereálná a v případě skutečného útoku jen symbolická - naše vojenské postavení bylo nepoměrně horší než v roce 1938. Navíc by bylo riziko občanské války; ono podporovat reformní komunisty a vojensky vystoupit proti sovětským komunistům jsou dvě věci; tu druhou by patrně mnoho skalních bolševiků nemuselo skousnout. A ti skalní byli i na vysokých místech silových resortů.

Nicméně pevná deklarace vůle k obraně by - hypoteticky - mohla odvrátit invazi jaksi politickými prostředky; ono sověti museli vážit i dopad na mezinárodní dělnické hnutí a komunistické strany v jiných, hlavně západních státech. A ten by byl podstatně pro ně horší v případě třeba jen krátkodobého vojenského odporu než když nás "jenom" obsadili. Možná, snad ... nevím; protože tehdejší špičky státu musely vědět, v nejhorším aspoň tušit, že silové řešení je na spadnutí. A nedělaly vůbec nic, protože to všechno byli komunisté, zaklínající se komunismem, jenž chtěli akorát budovat jinak a lépe, a přesvědčující sověty, že pevně stojí na straně míru a socialismu - tedy kromě Indry a podobných echt bolševických parchantů, co se činili s dělnicko-rolnickou vládou, strašili kontrou a vyzývali k okupaci.

Je fakt, že západ by nám nepomohl - leda tak hubou - kdo by riskoval válku kvůli malé zemi, o níž ani pořádně nevíme, kde je; už to tu jednou bylo - a to tehdy ještě atomové zbraně ani nebyly.

I. Břízová 23.8.2016 18:11

Re: Astone máte recht!

Ono když si vzpomenete jak se skoro všichni včetně Dubčeka zachovali, jen co na ně Rusáci dupli..

J. Jurax 23.8.2016 18:42

Re: Astone máte recht!

Ano.

Mnozí reformní soudruzi prozřeli, uznali pomýlení a podíleli se ze všech sil na nápravě chyb, které napáchali, protože koryta jsou koryta, že - některým se povedlo si je udržet, jiní si jen počkali, až je rodná strana a nová normalizační garnitura vykope.

Někteří si ale udrželi tvář a po okupaci odešli z funkcí sami ...

V. Novák 23.8.2016 18:22

Re: Astone máte recht!

Z hlediska Západu došlo v ČSSR - tedy jedné z komunistických zemí - ke sporům mezi dvěma komunistickými frakcemi, kterýžto spor vyřešily ostatní komunistické země vojensky ve prospěch jedné z těch frakcí.

Proč by se měli vměšovat do něčeho, čemu nejspíš většina nejen občanů, ale i politiků nerozuměla? Proč by měli podpořit nějakého Dubčeka proti nějakému Husákovi, když oba jsou komunisti a Husák navíc oběť procesů? Protože Kubišová s Janžurovou přinesly Dubčekovi kytku?

Navíc měl Západ dost svých starostí se studentskými revoltami, které potlačoval docela brutálně. Ono to ani jinak nešlo, když studenti v Quartier Latin postavili barikády a s Maem na tričku metali molotovovy koktejly.

J. Jurax 23.8.2016 18:43

Re: Astone máte recht!

Ano, souhlas.

I. Mertl 23.8.2016 17:52

Re: Astone máte recht!

V našich souřadnicích: Oni ti zápaďáci třeba ani netušili, jak nám pomoci! V r.45 - to víte, Američan dá slovo a, blbec jeden degenerovej, drží ho. A v r. 68? Vážně byste věřil v jadernou válku kvůli nějakému ČSSR? A chtěl? A taky jak by mohli jen tušit, co Ti Češi vlastně chtějí, když si Rusy dobrovolně (!) vybrali, vlastně 2x ze sebou.

Souhlas s neobracením se na východ. ALe hledat partnery ve střední Evropě? Vážně?

M. Prokop 23.8.2016 18:12

Re: Astone máte recht!

Jen v té střední Evropě moc potenciálních spojenců není, navíc mají zájmy poněkud odlišné od našich, případně zájmy každou chvíli jiné.

M. Varadinková 23.8.2016 16:47

Další geneze pravdoláskařských lží

Někdo šíří poplašné a lživé zprávy. Ale Konvička to rozhodně není. Je to klasická metoda pravdoláskařské manipulace: napřed něco lživého, zveličeného, překrouceného nakukáme zahraničním novinářům, a pak je budeme citovat, že to tak vidí oni (čili můžeme lhát dál a jsme z obliga, protože pouze citujeme jiné):

....Falešný teroristický útok rozpoutal paniku napříč Prahou,“ ohlásila Australanům tamní televize 9news....

...Německý magazín Focus píše o chaosu se spoustou zraněných.....

...svéhlavý prezident Zeman už po Konvičkově boku veřejně vystoupil, aby rozjitřil islamofobní nálady,“ píše deník Neue Zürcher Zeitung...

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/reakce-svetovy-tisk-konvicka-utok-namesti-praha-fui-/zahranicni.aspx?c=A160823_142420_zahranicni_mlb

O. Uživatel 23.8.2016 16:55

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 23.8.2016 17:02

Re: Další geneze pravdoláskařských lží

No, on je ten Konvička debil, ale cosi pozitivního shledávám v přehnaném ohlasu "události" v Evropském tisku. Stále totiž tvrdím, že je potřeba dbát na naši pracně vybudovanou "špatnou pověst". To je totiž základ, dát vědět Mohamedánům a vítačům, že u nás je to s tím vítáním naprosto, ale naprosto jinak. :-):-):-)

O. Uživatel 23.8.2016 17:04

Uživatel požádal o vymazání