3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Černý čtvrtek? Teprve bude

Minulý čtvrtek se do naší historie zapíše patrně jako dosud nevídaný výtrysk politologických úvah, rozhořčených článků a udivených televizních komentářů - prezident republiky si dovolil odmítnout vládu navrženou premiérem! Že měl Václav Klaus, stejně jako Václav Havel, výhrady k jednotlivým ministrům, jsme už zažili, ale záporné stanovisko k vládě jako takové, to tu ještě nebylo. Co vlastně Klaus provedl, že se na něj sesypala kritika takřka ze všech stran?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PetrH 26.12.2006 1:23

Re: Od začátku se tady opakuje motiv předčasných voleb.

Já jsem svým zastupitelům neuložil dohadovat se ve prospěch Paroubka a KSČSSD...

Jarský 26.12.2006 1:22

Re: Re: Re: Re: Bude to on?

Končím a jdu spát. S takovým pitomcem jsem si neměl vůbec začínat.

mig 26.12.2006 1:19

Re: Re: Re: Bude to on?

Lžete znovu. Já žádné pravicové poučky nemelu. Zatím máte stoprocentní úspěšnost, co příspěvek, to lež. Zkuste to snížit na 66%.

PetrH 26.12.2006 1:18

Re: Re: Bude to on?

Levice jsou červení a oranžoví bolševici. 100 křesel ve sněmovně. To je levice podle Paroubka a ten přece nelže...

Jarský 26.12.2006 1:16

Re: Re: Bude to on?

Bohapusté lží ? Vždyť vy už nevíte co je lež a co pravda. Melete pravicové poučky a ani nevíte co to znamená.

Ladislav N. 26.12.2006 1:13

Re: Re: Bude to on?

Přesně tak.

jerry 26.12.2006 1:12

Re: Bude to on?

Proti jaké levici? Obávám se ,že nic takového nevidím. Jsou tu jen jisté zájmové skupiny lidí - a chtějí mít přístup ke korytům. A těch koryt je prostě míň , než jich...

mig 26.12.2006 1:11

Re: Bude to on?

Bohapustě lžete.

mig 26.12.2006 1:09

Re: Re: Stále totéž...

Spolehlivě ? - Rychle ? - Ne. Nemám. - Ten zamotaný chuchvalec nití se bude rozpřádat ještě pár měsíců.

Jarský 26.12.2006 1:05

Bude to on?

Souhlasím s tím, že Topolánek je problematická osoba na obsazení premierského postu. To se ale o tom ví až teď? On sám by si to nemohl dovolit bez tiché, hlasité i řvoucí podpory těch, kteří tvoří veřejné mínění. Podepsaly se na tom bezmála všechny sdělovací prostředky. Nekritické pozvedání ODS a jejich představitelů a kritické obviňování levice z některých činů, které se ani nikdy nestaly, byly na počátku dosud největšího rozdělení české společnosti od poloviny 20. stol.  ČSSD s útoky proti ODS již před delší dobou přestala. ODS a její vrcholový fundament však pokračuje dál. Hrubé a vulgární útoky proti levici ovlivňují mladou generaci   příznivců ODS tak, že se odváží některé hrozby adresované "sockám", uskutečnit.

jerry 26.12.2006 1:04

Když tak jeden čte historické knihy...

Renesanční kavalír -francouzský král František I. ve válce s římským císařem Karlem V. padl do jeho zajetí. Karel žádal po francouzích vysoké výkupnéza propuštění krále, ale František navrhoval po svém poslu svou abdikaci ve prospěch svého nezletilého syna, za kterého by vládla zatím jako regentka královna, neboť by takové vysoké výkupné poškodilo Francii! Ale shromáždění šlechticů jednohlasně odsouhlasilo poskytnutí této nehorázné částky na propuštění svého krále, neboť takový král, který je ochoten pro zájmy své země strávit zbytek života ve vězení, za tu sumu stojí.

Ještě chcete diskutovat o ,,Kabinetu hrůzy dr.Topoliho?" a samostatně nemyslících šašcích v PS?

Ladislav N. 26.12.2006 1:01

Re: Ad personam

To čtete NP jednou za dva roky? ;-)

Ladislav N. 26.12.2006 0:52

Re: Re: Re: Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

Ach, sorry, to je citace JAG-ova úvodníku... ;-D - Viz nadpis diskusního tématu... ;-P

vlk 26.12.2006 0:50

Od začátku se tady opakuje motiv předčasných voleb.

Stejně dlouho také říkám, že se mi nelíbí, neboť zastupitelé prezentují své voliče (a pouze své voliče) a mají za povinnost se nějak dohodnout. Připouštím, že to někdy nejde, ale předčasné volby jsou opravdu podle mého názoru až poslední instancí, nikoliv zbraní zhrzených politiků...

Na druhou stranu, dovedu si představit (při vědomí kvalit našich zastupitelů a vzlínaní k moci jedinců ve všech sekratirátech) ještě horší variantu - a to, že nakonec sebeblbější vláda projde než riskovat již získaná místa. A z toho důvodu se mi jeví být spíše přijatelná velká koalice, už proto, že zachovává stejné šance pro příští volby. Není to dobré řešení, ale s velkou pravděpodobností eliminuje ještě horší. Z mé strany čirý pragmatismus, i když se pochopitelně můžu mýlit.

Ladislav N. 26.12.2006 0:47

Re: Re: Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

To má být vaše "argumentace" k tomu, co napsali právní experti? ;-)

AeroKarel 26.12.2006 0:46

Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

Tedy pane, kde je v ústavě popsána jeho úloha něco takového dělat a hlavně schopnost to vyhodnotit?

Old 26.12.2006 0:45

Re: Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

Přesně!

Ladislav N. 26.12.2006 0:45

Re: ...jakýsi venkovský neotesanec přinesl na Hrad seznam maškar...

Jste si jist, že jsou pro voliče ODS Klausovy požadavky na ochotu ČSSD podpořit vládu "opozice" přijatelné? Jste ochoten připustit, aby "v zájmu podpory vlády v parlamentu" bylo těch maškar ještě víc?  ;-)

AeroKarel 26.12.2006 0:43

Re: Stále totéž...

A máte nějaký nápad jak rychle a spolehlivě k nim?

AeroKarel 26.12.2006 0:42

Re: Hmm, poctivě jsem úvodník přečetl

Jo, to jste narazil na problém. Problém situace nemající dobré řešení...... Není tedy první, ale zde je celkem neobvyklá.

AeroKarel 26.12.2006 0:41

Re: Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

Odkud tu pitomost "V podstatě nic" kopírujete? To musí být pěkně uhozený zdroj .....

Ladislav N. 26.12.2006 0:40

Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

"...prezident dělá všechno co je v jeho silách, aby ČR měla VLÁDU schopnou opravdu VLÁDNOUT..."

Jako za "oposmlouvy" s ČSSD? Odstrašující příklad!!

vlk 26.12.2006 0:39

Hmm, poctivě jsem úvodník přečetl

Snad jsem pochopil, co se autorovi nelíbí. Nenalézam však ani nápovědu, jak by to tedy mělo podle autora být...

mig 26.12.2006 0:39

Stále totéž...

Nerozumím tomu, proč tolik času věnujete komentování taktických úkroků jedné ,druhé či třetí strany, když přeci strategicky jde stále o totéž, totiž o předčasné volby.  Topolánek v trojkoalici ( od prvního dne voleb !!) velmi klopotně ( ale stále ) sestavuje vládu.

AeroKarel 26.12.2006 0:38

Re: Re: Re: Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

Ovšemže ano. Ale politické reálie bohužel nelze opomenout. Důvěra PS je jedna z nich.

Ladislav N. 26.12.2006 0:36

Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

JAG: ...Co vlastně Klaus provedl, že se na něj sesypala kritika takřka ze všech stran?

V podstatě nic, jen odmítl stát se panáčkem kývajícím na každé Topolánkovo gesto, a tak premiéra poslal i s jeho seznamem ministrů zpátky do Strakovky, aby zvážil, zda navrhovaná vláda je skutečně to pravé, co v tuto chvíli naše země potřebuje, a zejména, zda pro ni má potřebnou podporu. Lze jen dodat, že jalové výkřiky o černém čtvrtku, flagrantním porušení Ústavy, ba dokonce volání po impeachmentu jsou bohapustými kecy - prezident přece netvrdil, že vládu nejmenuje nikdy. ...

Tedy znovu: „Klaus nemá na výběr“ - viz krátký rozhovor s jedním z tvůrců Ústavy ČR a býv. ústavním soudcem Vojtěchem Ceplem.. , články Jiřího Přibáně: Ústava versus libovůle , Hrozí ústavní krize z prodlevy a další...

Old 26.12.2006 0:36

Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

 200tisíc volebních hlasů  z Klausovy a Zemanovy "úpravy" se vytratily. Tohle vše je důsledek...

AeroKarel 26.12.2006 0:35

Re: Re: Asi jste ale myslel

Kéž by. Zatím to na ně moc nevypadá. Lidí v PS, kteří mají co ztratit,je pořád více než těch, kteří by získali.

AeroKarel 26.12.2006 0:33

Re: Re: Re: Re: JAG - další "expert" na výklad Ústavy ČR...

Mně se ta vláda nelíbí. Ale uznávám, že Topplánek může být pod různými tlaky. Nicméně je to jeho zodpovědnost.

Melein 26.12.2006 0:33

Re: Asi jste ale myslel

No, však se k těm předčasným volbám přece jenom doberem, že.