15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

Čas změny

Organizace Extinction Rebellion se už exponovala v Praze a spoluorganizovala malou nenásilnou demonstraci před ministerstvem životního prostředí. Malou a nenásilnou, v době informační vyprahlosti se jí dostalo nebývalé publicity, a je tudíž i v úvodníku Neviditelného psa. Protest je zaměřen hlavně proti prodloužení těžby v dole Bílina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kremla 7.8.2019 8:12

Zelení jakobíni

Svatá pravda, jenomže to zelení jakobíni nikdy neuznají. Opět si budeme muset sáhnout po nějaké době relativního klidu na dno. Po hnědém, rudém tentokrát na zelené dno.

J. Vrzal 7.8.2019 8:38

Re: Zelení jakobíni

Problem je, ze jsme do hradeb vpustili mohamedanske barbary.

M. Moravcová 7.8.2019 8:10

Nejde o nic jiného,

než o metodu nenažraných "elit", jak zase vytáhnout lidem peníze z kapes. Už to tady bylo několikrát. A levičácké náboženství na to naskakuje.

J. Matuška 7.8.2019 9:32

Re: Nejde o nic jiného,

+1

F. Brnušák 7.8.2019 7:48

Aston ma pravdu

Je zabavne cist v komentarich nazory zelenych mozku, kterych jedina kvalifikace je, ze slysely, nebo cetli, nebo videli nejakou propagandu ostatnich zelenych mozku. Plus samozrejme osobni zkusenost s pocasim za poslednich cca 5 let. Proc zrovna 5 let netusim, protoze predtim se globalni oteplovani z neznameho duvodu nekonalo. Pred 10 lety zase ano. V 60. letech zase ne a tak dale bychom mohli pokracovat az do doby 4,5x10e9 pr.n.l.

To ze e-auta jezdi bez emisi je naprostej blabol. Tu energii pro ne vyrabi ve vetsine uhelne elektrarny (s ucinnosti cca 40%) pak se z tech 40% ztrati jeste 5% pri transferu. Pak jeste nejaka ztrata bude pri nabijeni to bych si tipnul jeste tak 10% z tech 35% a elektromotory maji ucinnost cca 90% takze e-auto vyuziva cca 31% ze zakladni suroviny.

Moderni diesely maj ucinnost az 45%, benzinaky 40% a to je vse. Takze energeticky efektivnejsi jsou jednoznacne spalovaky. Tedy na pohyb vozidla spotrebuji mene energie nez e-auta. Veskere ztraty se vyzari do okoli ve forme tepla. Takze by se dalo rict, ze E-auta prispivaji k oteplovani atmosfery vic nez diesely i benzinaky.

Je zajimave, ze se zeleni mozkove honi za plynem CO2 (ktery je zivotne dulezity pro rostliny a cim vice CO2 v atmosfere, tim rostliny vice rostou) a ztratove teplo, ktere generuje kazdy spotrebic jak elektricky, mechanicky, chemicky ci biologicky je nechava uplne chladne.

P. Jirkovský 7.8.2019 7:55

Re: Aston ma pravdu

Hehehe, tak to jsou tedy "lekrace" jak z Dikobrazu. Jakpak jste třeba myslel to, že "na pohyb vozidla spotrebuji mene energie nez e-auta"?

R. Tesařík 7.8.2019 8:55

Re: Aston ma pravdu

Tak jak je to s tou účinností? Rád bych to věděl.

P. Jirkovský 7.8.2019 11:03

Re: Aston ma pravdu

Von vám to vysvětlil už pan Jank, než jsem se stačil vrátit.

V. Novák 7.8.2019 8:55

Re: Aston ma pravdu

Máte to v článku napsáno.

J. Hejna 7.8.2019 9:21

Re: Aston ma pravdu

Stačí, pane Jirkovský, umět číst a nevypínat mozek.

Jde vám to?

P. Brich 7.8.2019 10:23

Re: Aston ma pravdu

Ta zelená barva na vypínači zaschla a nejde s ním hnout. Takže trvale vypnuto.

P. Jirkovský 7.8.2019 11:07

Re: Aston ma pravdu

Copak, pane Hejno, vy máte jinou fyziku pro elektromobil a jinou pro spalovací motory? Stačí umět číst a nehejkat jen naučený fráze.

E. Pawlica 7.8.2019 8:24

Re: Aston ma pravdu

K emisím - jistěže někde se ta elektřina vyrobit musí a emise z této výroby životní prostředí zatěžují tak jako tak a jejich eliminace je dnes, dalo by se říci, samostatným průmyslovým odvětvím.

V této souvislosti je nasnadě otázka: je lepší emise eliminovat na jednom místě ve velkém a jako u každého procesu ve velkém tedy i levněji, než je eliminovat v každém autě (a spoléhat na to, že žádný řidič nespáchá "dieselgate")?

Stran vašich výpočtu lze řící, že papír (monitor) zpravidla snese vše, i výpočty, o jejichž správnosti by bylo lze s úspěchem pochybovat, proto je vám vyvracet nebudu, jen vám jemně připomenu, že na rozpohybování (i zpomalení) jednohosta kilogramů hmotnosti potřebujete stejné množství energie a zákon o zachování hmoty a energie nerozlišuje, zda jde energii z elektřiny nebo z nafty.

Uzavřu konstatováním, že zajisté bylo nahrazování parních zdrojů energie pro lokomotivy jinými druhy pohonů krokem vpřed a zajisté jste si i vy mohl všimnou, že zatímco dieselové mašinky více či méně čadí do okolí, elektrické mašinky mají též své (pro okolí neviditelné) emise, které jsou ale likvidovány ve velkém v elektrárnách. A tím se už opět dostáváme na začátek mého příspěvku ...

R. Langer 7.8.2019 9:38

Re: Aston ma pravdu

A všiml jste si také, že nahrazování prvních elektromobilů automobily se spalovacím motorem bylo zajisté krokem vpřed? A to, že ty emise jsou pro vás "neviditelné" je sice hezké, ale ony přesto stále existují. :-P

J. Ganaur 7.8.2019 9:40

Re: Aston ma pravdu

Ano papír (monitor) snese vše.Taky naprosté hlouposti o skleníkovém efektu CO2 na klima.

E. Pawlica 7.8.2019 9:50

Re: Aston ma pravdu

Neřeším ani tak CO2, ale spíš emise a s nimi spojené problémy, s nimiž se potýkají lidé třeba s astmatem.

Že CO2 má vliv na klima je objektivní fakt, který za hloupost může označit zase jen hlupák. S tímto rovněž objektivním faktem se nedá nic dělat stejně jako idiocií některých aktivistů - pro mne uzavřená záležitost.

J. Ganaur 7.8.2019 9:55

Re: Aston ma pravdu

Tak ten "ojektivní fakt" dokažte, ale důkaz úporným tvrzením není důkaz.

J. Ganaur 7.8.2019 9:58

Re: Aston ma pravdu

objektivní

P. Brich 7.8.2019 10:27

Re: Aston ma pravdu

Blahoslavení, chudí duchem ...

K. Wágner 7.8.2019 8:27

Re: Aston ma pravdu

Pokud má elektromobil spotřebu 25 kilowatthodin na sto kilometrů a u stojanů prodávají elektřinu běžně za částky 20 korun za kilowatthodinu, vychází to 500,- Kč na 100 km. Pokud odpadnou dotace a různé výhody při masivním rozšíření elektromobilů, bude to ještě více. A jestliže elektromobil s delším dojezdem bude stát 2 miliony korun, kam se to při proklamovaném „rozvoji elektromobility“ dostáváme? Zatímco bohatí lidé si mohou dovolit koupit elektromobil, chudší lidé na to kvůli vysokým pořizovacím cenám nemají. A tak tu vzniká novodobá „elektrošlechta“....

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/uhlikova-dan-nemecko-nafra-benzin-cena-ekologie.A190802_492766_eko-zahranicni_rts

E. Pawlica 7.8.2019 8:36

Re: Aston ma pravdu

Vývoj téměř v každé lidské oblasti zpočátku financovali především bohatí a až poté ti méně bohatí a chudí.

Kdyby tomu tak nebylo, tak do dnešního dne by si počítač nebo mobil mohlo dovolit jen několik stovek tisíc lidí.

C ́est la vie, depuis toujours ...

R. Langer 7.8.2019 9:16

Re: Aston ma pravdu

Nesmysl. PŘIROZENÝM VÝVOJEM se prostě technologie rozšířily, a tím zlevnily, což ovšem pro elektromobilitu NEPLATÍ.

P. Jirkovský 7.8.2019 8:45

Re: Aston ma pravdu

Každej výrobce, kterej má vlastní nebo nakupovanej vývoj, kouká aby co nejdříve měl zpátky náklady, který do vývoje nebo nákupu technologie dal. Logicky tedy promítne do ceny výrobku při předem dané výrobní kapacitě tolik, aby měl zpátky tyhle náklady do (řekněme) čtyř let (v účetnictví to reflektují odpisy a jejich sazby). Takže určitě nebudete překvapenej, když vám někdo řekne, že kupoval před dvaceti lety notebook za 80 papírů, zatímco dneska za desetinu. Stejně to proběhne u lelektromobilů a jejich obsluze.

R. Langer 7.8.2019 9:21

Re: Aston ma pravdu

Neproběhne, tam totiž zatím není co zlevňovat. A já dost pochybuji, že vůbec bude možné něco zlevňovat.

E. Pawlica 7.8.2019 9:54

Re: Aston ma pravdu

Chtělo by to kouknout do dialektiky, zejména na její první až třetí zákon. Ty mají svou platnost stejně jako ty fyzikální.

P. Brich 7.8.2019 10:32

Re: Aston ma pravdu

Vida odkud to vzdělání! Z vědy věd!

P. Brich 7.8.2019 10:30

Re: Aston ma pravdu

Ta on Jirkovský dokonce podniká? Asi to bude s větrem a solárními panely.

P. Jirkovský 7.8.2019 11:09

Re: Aston ma pravdu

Copak Boháč má věšteckou kouli? Asi ne, jen tak volně pindá a blábolí nesmysle ....

P. Čech 7.8.2019 7:27

Je to jinak.

Nejsme v situaci Německa z roku 1930, ani Československa z roku 1947, Jsme v situaci České republiky a to v roce 2019. Jsme v situaci naprosté devastace základů demokracie, která se zde počala po roce 1989 opět tvořit. Tato devastace nastala v roce 1992 a to tehdy, kdy Václav Klaus, nikým nepověřený, v rozporu s ústavním zákonem, rozbil společný československý stát.Pokračuje od 1.1.1993, kdy byla schválena t.zv. demokratická ústava. Ústava, již není možno bez neustálých výkladů jejích článků vůbec plnit. Od té doby vzniká v České republice chaos a zmatek. Každý si dělá co se mu momentálně zlíbí, zejména politické strany, neziskové organizace a pouliční vyřvávači stupidních hesel Socialistická anarchie, žádná demokracie.Jde o to, že v České republice nevládnou občané, jak by se snad mohlo po přečtení čl. 2, odst.1 ústavy zdát, ale vždy menšinové politické strany a hnutí, všelijaké nátlakové neziskové organizace a mnohé naprosté menšiny občanů. Ti a ty vytvářejí všelijaký neřád, chaos a zmatek a jsou přitom podporovány přitroublými novináři a neméně hloupými politiky, kteří tomu všemu drze říkají demokracie.

J. Vaníček 7.8.2019 7:32

Re: Je to jinak.

Naprostá pravda