6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Diskuse k článku

Cameron v Praze

Britský premiér David Cameron navštívil Prahu a jednal mimo jiné i s premiérem Sobotkou a prezidentem Zemanem. O obsahu můžeme usuzovat jakési kontury z toho, co bylo veřejně řečeno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tesařík 24.1.2016 10:22

Re: Paní Drobková

Jde o to, jak se ten politický názor promítne do života těch druhých. Zrovna třeba ten komoušskej.

J. Václavíková 24.1.2016 10:27

Re: Paní Drobková

Budete se divit, ale tentokrát s Vámi souhlasím. Politické směry, které násilím potlačují ostatní, místo v demokratickém systému opravdu nemají.

J. Laták 24.1.2016 10:44

Re: Paní Drobková

OK. Všecko pramení z toho, že reformy společenských řádů zkorumpovaly všechny, i ty proletáře a dokonce i militantní askety od zelenejch, kteří vždycky věděli (podobně jako komunisti), co potřebuje většina, i když ona sama o tom neměla ani páru a chuť něco měnit.

P. Klouda 24.1.2016 10:25

Re: Paní Drobková

»Tady se totiž předvádí xenofobie v krystalické podobě a tak trochu jiném významu, než tento výraz jindy představuje.« ~~ To je ale opravdu věta bez roumného smyslu. Kde asi vykrystalizovala? Že by v nějaké mysli, jež přetéká pozitivním vztahem ke svým oponentům...?...

J. Václavíková 24.1.2016 10:33

Re: Paní Drobková

Možná, že když můj příspěvek dočtete do konce, budete schopen jej pochopit.

P. Klouda 24.1.2016 10:40

Re: Paní Drobková

Víte, paní Václavíková, co je to nenávist? Když už ji ~ ač neadresně ~ přisuzujete patrně ledaskomu zde... To je opravdu hodně odvážný SOUD... A co třeba tuto větu: »Hnus je ve vašem případě eufemismus, dědku smradlavá.« ~ považovala byste ji za nenávistnou?..

J. Václavíková 24.1.2016 11:08

Re: Paní Drobková

Nepřisuzuji ji ledaskomu, ale v tomto konkrétním případě jen tomu, kdo nenávistně častuje své politické neoblíbence. V tomto smyslu jsem užila termín xenofobie, strach z jinakosti (politické, což je ta neobvyklost). V tomto případě až nenávistný.

P. Klouda 24.1.2016 11:14

Re: Paní Drobková

Pořád ale nevím, v čem ~ například ~ vidíte onu nenávist či nenávistnost.

J. Václavíková 24.1.2016 11:35

Re: Paní Drobková

Tohle byla reakce na jmenované výstřelky. Například to přirovnání Zelených k Rudým Khmérům. A jiných k náckům a fašounům.

P. Klouda 24.1.2016 11:44

Re: Paní Drobková

Nu, teď jste to vysvětlila. Ale ono přirovnání není projev nenávisti ~ nenávist je opravdu něco mnohem horšího...

P. Spáčil 24.1.2016 10:36

Re: Paní Drobková

ano, máte pravdu. Vy jste zářným příkladem

R. Tesařík 24.1.2016 10:20

Re: Paní Drobková

Už chápu vaše souznění s Ransdorfem tenkrát ve škole.

R. Brzák 24.1.2016 10:09

Pro pna Čepka a pana Hofmana - eurofobie i kremlofobie

mají společný jmenovatel - strach.

Je opodstatněné obávat se vlivu i případných invazivních záměrů Ruska.

Je ale opodstatněné si všímat i konkrétních dopadů EUnijní politiky na umenšování svobody a odpovědnosti - od nejvyšších pater politiky až k jednotlivcům.

Já se EU nebojím - neboť i já jsem EU. Proto ale mám také zodpovědnost vůči všemu, co v EU nefunguje, být kritický. I proto, že právě byrokracie, centralismus a dirigismus, který lze pozorovat, je nejlepším spojencem Putina v jeho potenciálně ohrožujících plánech.

A na té nejnižší úrovni, tedy mezi námi zde - jakékoliv shazování oponenta v diskuzi, ať už má jakkoliv nepřijatelné názory, také nevede k ničemu jinému, než ke snižování ochoty diskutovat. A to jde přímo proti největší výhodě Evropské a západní civilizace - soutěže myšlenek, ve které zvítězí ta z hlediska lidského přežití ta nejefektivnější.

J. Slanina 24.1.2016 10:07

Doufám, že korunovační klenoty jsou dobře zavřeny.

Zítra má totiž Ovar svátek. :-)))

P. Spáčil 24.1.2016 10:43

Re: Doufám, že korunovační klenoty jsou dobře zavřeny.

jste drobátko trapný.

K. Janyška 24.1.2016 10:00

Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů...Dzp.

Kostky v šuplíku jsou neuvěřitelně dobrou a plastickou

demonstrací a ukázkou toho, co je to spontánní řád. Zkuste si to doma, milé děti, samy. Půjčte si od maminky nějaký šuplíček, naházejte do něho do půlky dna kostičky stejného tvaru a velikosti a nahněte šuplíček k jednomu rohu. Potom šuplíkem třeste tak dlouho, až se kostičky jedna vedle druhé seřadí právě do rohu, který je nejníže. Aniž byste se jich dotkly rukou, udělají to, neboť jejich chování je stanoveno pravidly, která jsou dána jejich stejnými stěnami. Teď místo spontánních sil, které byly ve hře, tedy tvar kostek, tvar šuplíku, zemská přitažlivost, vaše síla šuplíkem třást, tření a já nevím co ještě, dosaďte jiné spontánní síly pro jakýkoliv jiný případ a to, co se má srovnat podobností v pravidlech chování jiných věcí se srovná podle stejného principu, v případě ideálního příkladu, jako jsou stejné kostky v šuplíku ideálně a v případě méně ideálního méně ideálně. Ale vždy tak, že takto vzniklý spontánní řád bude vykazovat sebezáchovné a sebepořádací a seberegulační vlastnosti podle síly uspořádanosti. Jeho prvky budou řízeny jako kostky v šuplíku jeho pravidly, které se onou vzájemnou podobností v pravidlech původních stanou řídící autoritou spontánního řádu.

Kurwa, děti je to jednoduché, jako facka. Máte na pochopení 3 minuty, jinak máte znovu za pět, v krátké době už poněkolikáte. S takovou propadnete. Všechny. A zítra přinést podepsanou žákovskou knížku. Za takové jednoduchosti dávám jen jedničky nebo pětky... Dzp.

P. Lepew 24.1.2016 10:09

Re: Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů...Dzp.

Pane Janyško prozraďte mi jak sem kopírujete delší texty. Mně je to vždycky rozhází na milión odstavců. Bez ironie.

K. Janyška 24.1.2016 10:16

Re: Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů...Dzp.

Nemáte je asi kompaktní a logické... Dzp.

P. Vandas 24.1.2016 10:24

Re: Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů...Dzp.

Pane Lepewe, použijte nástroj prohlížeče " rychlé poznámky", nebo "zápisník" . Text zkopírujte do tohoto okénka, upravte a zkopírujte ze zápisníku do příspěvku na NP. :-):-):-)

K. Janyška 24.1.2016 9:42

Tak jsem mrkl na včerejší večerní debatu a přiznám se,

že jen proto, abych zjistil, zda jsou ty složitosti z kompozitivní teorie sdělitelné. Nejsou !!! Ani po letité předpřípravě. Mistr Hayek bude skutečně slavný až za staletí. Až lidé mentálně a inteligencí dorostou k tomu, aby byli schopni pochopit, že jsou jen stroje ve stroji a že i jejich mysl se dá vysvětlit. I když právě ona je nejsložitějšímn spontánním řádem vesmíru, složeným z informací... Dzp.

J. Laták 24.1.2016 9:52

Re: Tak jsem mrkl na včerejší večerní debatu a přiznám se,

Mistr Hayek bude skutečně slavný až za staletí, ale Karel Janyška je díky momentálně neslavnému Hayekovi slavný už dnes.

K. Janyška 24.1.2016 10:02

Re: Tak jsem mrkl na včerejší večerní debatu a přiznám se,

Ano je. Ale jen sám pro sebe. Je Hayekovým nohsledem a poskokem. To mu stačí... Dzp.

R. Brzák 24.1.2016 10:12

Re: Tak jsem mrkl na včerejší večerní debatu a přiznám se,

Z tohoto Vašeho příspěvku, ač to asi není záměrem, čpí fatalismus více, než z mnohých Vašich jiných...a to je potenciálně příčina, že Vaše chválihodná snaha edukovat nás zde, ve prospěch Vašeho ideálu, se míjí účinkem. Lidé totiž potřebují svobodu a odpovědnost - zkuste ji ve své teorii nalézt, ona tam je...a pak ji podejte tak, aby ji nalézali i Vaši posluchači.

K. Janyška 24.1.2016 10:20

Re: Tak jsem mrkl na včerejší večerní debatu a přiznám se,

Chvályhodná, ale to neva. Jenže kompozitivní teorie je o tom, jak funguje lidský svět, ne jak by fungovat měl. To nikdo neví, jen jakýsi Bůh a skutečný Marx. Prý... Dzp.

A. Trick 24.1.2016 9:39

Bez Zelených

by Kotlinka byla celá zasfaltovaná, zabetonová, potraviny sice levné, ale plné jedů, lesy tržně vykáceny ...

A s tímto souhlasím bez výhrad:

Autor: P. Hofman Datum: 24.1.2016 9:07

Zelení jsou velmi důležití na komunální úrovni. Vidí do různých prasáren podnikatelů a místních politiků a dokáží mnohému svinstvu zabránit.

P. Lepew 24.1.2016 9:43

Re: Bez Zelených

Obecně v ideálním světě docela souhlasím.

Nicméně bohužel mimo to, že dokáží svinstvu zabránit, brání také všemu ostatnímu. Např. v Praze a jejích jednotlivých městských částech (osobní zkušenost Pha6) také blokují/zdržují nutné změny.

Pracovat se s nimi moc nedá - v rámci své miniaturní strany mění svůj pohled na zásadní koncepční věci příliš často a příliš ostře. Nehledají kompromisy a to je dle mého pro komunál dost smrtelné.

O. Kadlec 24.1.2016 10:16

Re: Bez Zelených

U nás ve městě máme jen jednoho zeleného. Je to katastrofa. Sice vždycky propadne ve volbách, ale stejně je na všech zastupitelstvech a ze židle v publiku se chová jako zastupitel a neustále do něčeho kecá.

J. Slanina 24.1.2016 10:00

Re: Bez Zelených

Tebe, Šoustale, evidentně rasputin taky líbal na bříško, viď?

http://jdem.cz/bvp447

R. Tesařík 24.1.2016 10:02

Re: Bez Zelených

No, zlatý voči, zlatý voči. Zelení rescatoři...

J. Růžička 24.1.2016 9:37

Chystal jsem se

šestého února na Hradčanské náměstí, ale přešla mne chuť. Organizátoři uvádějí jako svého spojence v zahraničí také slovenský spolek O2H, Odvaha - velká národní a proruská koalice. Nehodlám vyjadřovat svůj občanský postoj společně s nějakou obskurní proruskou pátou kolonou.