6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Diskuse k článku

Cameron v Praze

Britský premiér David Cameron navštívil Prahu a jednal mimo jiné i s premiérem Sobotkou a prezidentem Zemanem. O obsahu můžeme usuzovat jakési kontury z toho, co bylo veřejně řečeno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klouda 24.1.2016 11:12

Re: Jak vidím demokracii já

Samozřejmě že myslím ty, které jsou neskrývaně a zamlčovaně, tedy potenciálně násilné.

K. Janyška 24.1.2016 11:00

Re: Jak vidím demokracii já

Používaný model demokracie, coby nástroje ku správě věcí veřejných a ničeho jiného se nesmí týkat, je přímou cestou k totalitě, i když pomalou. Rozhodnutí většin není testováno jediným právem skutečným, takto vládcem jednotlivců a korektorem spontánního řádu lidské interakce, a to je fatální chyba. Tzv. veřejné právo, jako její produkt je potom zdrojem právě totality, neboť zahrnuje občany mezi prostředky k dosažení cílů vlády. A lidé blnou, neboť demokracie je oblbuje. Až 90 % lidí trpí deziluzí z demokracie... Dzp.

K. Janyška 24.1.2016 11:03

Re: Jak vidím demokracii já

Oprava:

Rozhodnutí většin není testováno jediným právem skutečným, takto vládcem jednotlivců a korektorem spontánního řádu lidské interakce, tedy právem soukromým, a to je fatální chyba.

P. Vandas 24.1.2016 11:06

Re: Jak vidím demokracii já

No. Není. A co má být? :-):-):-)

K. Janyška 24.1.2016 11:14

Re: Jak vidím demokracii já

Aha, tož to jsem nečekal. Tak jednoduchou otázku. Vlastně od vás ano. Ono nás totiž 24 hodin denně všechny řídí zákazové negativní soukromé právo, takto jediné právo pravé. A když do této nezměnitelnosti přijdou socialističtí pablbové s příkazy, ničí a ruší lidem schopnost se efektivně adaptovat na spontánní řád lidské inreakce, tedy ničí jejich šance být co nejúspěšnější. Ta kolize mezi tím, co je skutečně a přirozeně řídí a co mají od malička v hlavě a tím, že někdo chce, aby je řídilo něco jiného je fatální... Dzp.

O. Kadlec 24.1.2016 11:12

Re: Jak vidím demokracii já

Demokracie taky může být jen povrchní nátěr. Rozhodující je dělba moci institucí. Teprve pak funguje i politické spektrum.

Dnešní Polsko: demokracie je ohrožena, jestliže vítězové voleb ohrožují nezávislost institucí. Nic na tom nemůže změnit, že je tam dál i politické spektrum, vláda a opozice. U nás mohla být demokracie ohrožena za opoziční smlouvy, ale nedošlo k tomu, protože Zeman s Klausem nesehnali dost moci k ovládnutí institucí. Ovládli nakonec "jen" kšefty, a částečně spravedlnost.

J. Václavíková 24.1.2016 11:17

Re: Jak vidím demokracii já

Naprostý souhlas. Tady člověk musí zjednodušovat. A i tak je mnohdy myšlenka nepochopena a překroucena. Ostatně, o těch pilířích demokracie jsem jindy psala také. Minule o polském ministrovi- prokurátorovi- posuzovateli oprávněnosti svých rozhodnutí.

P. Vandas 24.1.2016 11:24

Re: Jak vidím demokracii já

Já také Polákům fandím. Hlavně, ať si do toho nenechají kafrat. :-):-):-)

O. Kadlec 24.1.2016 11:53

Re: Jak vidím demokracii já

Copak vy...vám imponuje každej kluk ušatá. Hlavně aby mu do toho nikdo nekafral a hezky se mu vládlo.

J. Václavíková 24.1.2016 12:00

Re: Jak vidím demokracii já

Jenže Poláci už kafraj! A nenechají klid na práci!

K. Janyška 24.1.2016 11:20

Re: Jak vidím demokracii já

Ne, rozhodující je to, že demokracie je mylným nástrojem správy věcí veřejných. Mistr Hayek : Pokud má být demokracie většinovým hlasováním, demokratem nejsem. Většiny porážením menšin úplně rozruší to, co je podstatou lidského světa, tedy spontánní řád lidské interakce... Dzp.

P. Hofman 24.1.2016 11:26

Re: Jak vidím demokracii já

Je to přesně tak. Země, které se dá skutečně říkat demokratická, je ta, kde vládnou ne strany , ale instituce, kde je funkční tzv. Právní stát.

R. Brzák 24.1.2016 11:14

Re: Jak vidím demokracii já

S výhradami podepisuji.

Jedna zní - když už musíte nutně hledat, kdo je "více" - pak je jím svobodný a odpovědný jedinec. Neb i demokracie bez korektivu svobody a odpovědnosti vede k pozření slabších silnějšími.

A co má nebo nemá v demokracii místo, je dáno jediným hlediskem - přežitím jedinců, kteří tuto společnost tvoří. Ne snad, že by násilné uzurpování moci bylo něco chválihodného. Ale vyloučit z demokratické diskuze jakékoliv téma předem nelze - už kvůli opoziční kritice, která je nezbytná pro kritickou analýzu všech potenciálních dopadů konkrétní věci. Svoboda slova.

A. Trick 24.1.2016 11:16

Re: Jak vidím demokracii já

A jaký máte prosím názor na ošklíbání se nad tím či oním zdrojem?

Zdroje jsou prostředníky názorů.

J. Vobr 24.1.2016 10:37

KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

Autor: J. Václavíková Datum: 24.1.2016 10:19

Tady se totiž předvádí xenofobie v krystalické podobě

________________________________________________________

:-)))

TO JE NA ODVOZ RYCHLOU !!!

M. Berka 24.1.2016 10:41

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

Fobo-FOB je člověk, který má panický strach ze všech ostatních lidí, kteří trpí nějakou jednou fóbií... Je na tom podstatně hůř než všichni fóbové dohromady...

K. Janyška 24.1.2016 10:46

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

Já jsem hlouposti, nevzdělání a irelevantního vzdělání fob... Dzp.

P. Spáčil 24.1.2016 10:44

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

to bude spíše fobie na cizí nesouhlasný názor.

H. Balzám 24.1.2016 10:51

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

Zdejší úderná jednotka lžikomandos trpí veritafóbií, strachem z pravdy, stačí v sedm hodin říct "je sedm hodin" a už startujou košťata k náletu a bombardujou půl hodiny diskusi "není sedm hodin, vy xenofobové, je hodina po šesté!!!" :-)

K. Drobková 24.1.2016 11:08

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

Milej pane, zřejmě do toho lžikomandos počítáte i mne. Nedávno jste napsal, že jsme zde nasazení abychom snad vítali uprchlíky. Tak aby bylo jasno. Jsme tady, já, paní Václavíková, paní Martinovská, pan Hofman, pan Kadlec .... již několik let a to i v době, kdy nebylo o nějakej uprchlickej vlně ani pára. Tedy, oproti Vám, který tady jste snad několik měsíců. A navíc. Ani jeden z nás se nestydí, či nebojí uvést své pravé jméno. Což Vy zcela zřejmě nedokážete. Takže o nějakém lžikomandu, zrovna Vy máte co nejmíň psát.

P. Boublíková 24.1.2016 11:09

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

:-D :-D :-D :-D :-D

J. Václavíková 24.1.2016 11:11

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

Pan Balzám se velmi rád vypořádá s argumentací oponenta tím, že jej poplije. Bohužel.

J. Vobr 24.1.2016 11:17

DISKUSE KRUHEM !!!

Autor: J. Václavíková Datum: 24.1.2016 10:19

Tady se totiž předvádí xenofobie v krystalické podobě

_____________________________________________________

Nazdáááár !!!

H. Balzám 24.1.2016 11:41

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

Nikdy jsem nepoužil tolik útoků ad hominem jako vy, madam. Jakmile někdo jenom náznakem nesouhlasí s vašimi fantasmagoriemi, hned je xenofob, nácek atd. Chováte se jako malé dítě.

H. Balzám 24.1.2016 11:35

Re: KRYSTALIČTÍ XENOFOBOVÉ Nazdááár !!!

No, na vás jsem nějak ani nemyslel, vy tady moc názory nešíříte, akorát urážíte ostatní, ale je hezké, jak se zase snažíte někam vtírnout. Tak si to rozebereme, ty vaše pindy, milá paní. Určitě jsem nikdy nenapsal, že jste tu s někým nasazená, vítat uprchlíky na Neviditelném psu je tak nějak nesmysl, moc by se jich sem asi nevešlo, to musíte vidět i vy, pokud nejste úplně ujetá. Jestli jsem někdy něco psal, tak to, že existuje možnost, že Kreml, pravděpodobný strůjce invaze, si vydržuje propagandisty ve virtuálních diskusích. Ale nebojte, vám za ty vaše totální nesmysly těžko někdo platí. V reálném životě pak naštěstí v tomto směru děláte úplné howno. Jste tu "několik let", já dva a půl. No a? Je to nějak relevantní k tomu, co a jak píšete? Co přesně vám těch několik let účasti na internetových diskusích přineslo, nejen vám, ale i těm ostatním jmenovaným, když dodnes nedokážete normálně vyargumentovat svůj postoj jako inteligentní dospělý člověk, jenom pomocí argumentačních faulů okopáváte jiným kotníky a i jinak máte vyjadřování nedospělých dětí? K čemuž patří samozřejmě i útoky ad hominem, který jste právě krásně předvedla. Používání mého pravého jména je jen a pouze moje rozhodnutí, ovšem s tím,že používám nickname, máte problém hlavně vy, bolševici všech barev, kteří se už ani nestydí přiznávat tu otevřeně, že si oponenty v diskusi lustrujete, abyste mohli použít zástupné argumenty typu "lžeš, protože tvoje babička měla černé vlasy". Smiřte se s tím, že dnešní podoba internetu je anonymní, mé osobní údaje má admin těchto stránek pro případ, že by bylo nutné si se mnou něco vyřídit, no a vy se budete muset naučit reagovat na názory, ne na jejich pisatele. Já vím, při vaší nevzdělanosti to bude těžké, urazit oponenta je přece mnohem snažší než mu dokázat, že se mýlí. To je asi tak vše, co jsem vám chtěl tento měsíc říct, takže mi ani nemusíte odpovídat, stejně to nebudu číst...

P. Vandas 24.1.2016 10:19

Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů..

..naší civilizace, totiž křesťanství je dostupná každému i tobě Kajane. Dnes v kostelíčku byla zima, ale jinak útulno a pěkně jsme si zazpívali. :-):-):-)

K. Janyška 24.1.2016 10:25

Re: Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů..

Rudočerný klacíku sám na sebe, historie lidstva je prokazatelně mnohem a mnohem delší, než pohádka o Ježíši a všechny ostatní náboženské pohádky. Ergo kladívko, náboženství jsou jen součástmi vývoje lidského světa, ne jeho motorem. Tím je prokazatelně civilizace evolučně geneticky vyvinutých divochů z účinků z obchou... Dzp.

P. Vandas 24.1.2016 10:30

Re: Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů..

Tak to souhlasím. O motoru, v souvislosti s křesťanstvím, opravdu nepřemýšlím. :-):-):-)

J. Slanina 24.1.2016 10:32

Re: Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů..

Historie lidstva, mamlasi, nemůže být zas až tak moc dlouhá, když ještě dnes pobíhá po Bruntále taková cvičená opice jako jsi ty.

J. Laták 24.1.2016 10:36

Re: Nedělní výzva k pochopení aspoň jednoduchých základů..

Opravdu je cvičená ..?