5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Buzerace zatím odvrácena

Před očima více méně lhostejné veřejnosti se odehrává ve sněmovně zápas o elektronickou evidenci tržeb. Koalice se svou početní převahou má váhu nezbytnou k vítězství, proto opozice přistupuje k obraně procedurální, obstrukční. Prostě zahltí sněmovnu žvásty, aby nebylo možné nový zákon přijmout. Další kolo se bude konat 8. ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Drobková 19.12.2015 10:56

Re: Není mně jasné,

Takže nevíte .....

Ovšem to říká Kalousek. Chorvatský ministr a statistika říká něco jiného.

P. Hofman 19.12.2015 10:29

Re: Není mně jasné,

Zloději maj nejraději evidenci žádnou.

P. Kmoníček 19.12.2015 12:54

Re: Není mně jasné,

To je první reakce na moji otázku, stále ještě ale nezodpovězenou.Otázka byla proč podle Chorvatska a ne podle Dánska.Musíme vymýšlet vymyšlené a potom argumentovat,že to bylo myšlené jinak.

P. Hlosta 19.12.2015 8:30

EET už to jenom doplní ;-))

Další ze zábran začínajícímu(!) podnikat už není až tak zlá. Podstatnější jsou jiné předpisy, které znemožní podnikání ve službách už v samotném začátku a které se v klientelistickém kolečku přehlížejí, protože jsou fajn pro kontrolní byrokracii, když ji mohou sypat a i pro klientelu co je svázaná s administrativou a politiky co ruší tak možnou konkurenci.

Zoufalý vysokoškolák po ukončení studia, když zaměstnavatele nenalezl, jediné mu zbývá stát se OSVČ. "Výhra" tohoto druhu mu přinese při jistém intelektu zisk měsíčně zhruba takový, aby bez plateb státu se jakžtakž udržel při životě a když je v mamáhotelu, pak si i dopřeje nějakou tu zábavu. Tomuto "podnikateli" vnutit krom jiného ještě EET, tak už fakt půjde na pracák. Poctivým placením státu se totiž dostane jen do průšvihu.

Smrtelná past je EET skombinovaná se zákazem kouření pro pronájemce prostor v kterých provozuje pivnici, nebo nálevnu. Sejra pod poklopem, či buřt s cibulí už dávno nesmí prodávat jako jídlo a jiné nepřipravuje, jedině kupuje jako hotovku na ohřátí. Pivní skauti a konzumenti tvrdého stejně, když už mají hlad a chuť, si objednají pizzu s dovozem. Kouřící číšnice pracující načerno v té hospodě, kam nechodí elita, jen stěží může kasírovat při EET a tak by musel majitel osobně být přítomen a kasírovat sám, což už by nebylo pro něj nijak vhodné, když provoz trvá šestnáct hodin, případně nonstop. A zaměstnat onu číšnici na smlouvu jako zaměstnance, to by majitele už dorazilo úplně při platbách státu za zaměstnance.

Do hospody já nechodím, tak zákaz kouření mi může být jedno, stejně jako EET, když už od 97r. mám ukončený svůj pokus s podnikáním. Neměl jsem totiž ani kapitál, ani známosti a nechtěl jsem se předlužit v takovém korupčním prostředí u nás. Naivitu svého podnikání jsem poznal zavčas a ukončil s nulovým výsledkem bez zisku i bez dluhů. Vysokoškoláci svou naivitu jistě časem poznají také a tak i kdyby nebylo EET, ukončí časem své podnikání v naprosté většině a radši půjdou makat. ;-))

D. Polanský 19.12.2015 8:27

Podnikatel nadávka?

Po revoluci byla zase nadávka dělník? Někomu se nelíbí živnostník atd. Jednoduše nenadávat a vážit si každého, myslím konkrétní osobu, kdo poctivě pracuje. Já to tak praktikuji a docela to funguje.

P. Hlosta 19.12.2015 8:46

Re: Podnikatel nadávka?

Například komunista Filip je podnikatel, protože má svou advokátní kancelář a čile vykořisťuje své zaměstnance. Nadávat za to mu nelze, protože poctivě pracuje a kapitalistickému systému odvádí co jeho jest. I třeba sociální demokraté si odhlasovali možnost svého podnikání v oblasti solárních elektráren společně s komunisty a nadávat jim za tu snahu podnikat by se jim nemělo. Mysleli to upřímně a křišťálově čistě. Podnikání je prostě podnikání a nemá smysl za to nikomu nadávat. Ti neschopní podnikání pak mají své místo v jiných oblastech občanské příslušnosti. Mnozí na dávkách státu, hloupější u mašin fabrik. Ale poctivě občan musí uznat, že i pravicoví podnikající jsou rovni levicovým podnikajícím. Jinak ani být nemůže, když je spojuje stejná parta na obcích a státních úřadech, kde administrativa jistí tohle kolečko politik-úředník-podnikatel.

;-))

J. Pražák 19.12.2015 7:43

Podvodníčci, parazité a zlodějíčci všech profesí, spojte se

však oni to, co nezaplatíte vy, doplatí ti hlupáci zaměstnanci, kteří nemohou ze zákonných důvodů jednat jako vy. Asociální stát pokračuje v okrádání poctivých a podpoře nepoctivých.

I když daleko víc by do státní kasy přišlo, kdyby u nás bylo takové podnikatelské prostředí, že by firmy neodcházeli do zahraničí.

H. Gene 19.12.2015 9:05

Re:

Spíš zaměstnavatelé, tedy podnikatelé, ne?

J. Pražák 19.12.2015 9:10

Re: Re:

Podívejte se kolik odvádí do státního rozpočtu na povinná pojištění i na daních osvč a kolik zaměstnanci.

http://monitor.statnipokladna.cz/2014/statni-rozpocet/#tabId

Přepočtěte si na jednoho člověka. Důchod se počítá skoro nezávisle na odvedeném pojistném. Tedy osvč, který celý život neplatí na důchod skoro nic, ho má skoro stejně velký jako ten idi*t, který musí povinně platit.

J. Anděl 19.12.2015 9:29

Re: Re:

Pan Hlosta spíš myslel to, že peníze na daně svého zaměstnance reálně platí zaměstnavatel. Větší část toho, co platí, dokonce ani není ve smlouvě (máte-li hrubý plat 20tis,zaměstnavatel má náklady na vaši pozici vyšší než 20tis).

J. Pražák 19.12.2015 9:42

Re: Re:

Ano. To je ta vysoká cena práce u nás. Ale je jedno, jestli část odvodů na pojištění za zaměstnance odvádí zaměstnavatel, nebo zda by je vyplatil zaměstnanci a ten je odvedl. Zaměstnanec si musí vydělat i na tu část pojištěni, kterou platí zaměstnavatel.

J. Anděl 19.12.2015 10:06

Re: Re:

To je pravda. Sám by to ovšem třeba nedokázal, potřebuje k tomu prostředky zaměstnavatele. Kdyby to dokázal sám, mohl by být OSVČ. Takže je to taková symbióza. Dost jiné prostředí oproti prostředí živnostníků.

Tohle píšu z pozice spokojeného zaměstnance velké organizace. Necítím se živnostníkem, využívajícím každé možnosti, jak neplatit daně, okrádán nějak osobně.

Pokud tito nějak porušují zákony, stěží bych mohl tvrdit, že je to správné. Ale když vidím, jak třeba někteří, jak píšete poctiví, zaměstnanci třeba jezdí v mhd načerno (z dlouhodobého hlediska třeba utratí na pokutách méně, než já za průkazky), připadá mi příliš zjednodusené posuzovat poctivost pouze podle typu obživy. A nejde jen o MHD.

Tak mi už zbývá jen porovnat přínosy a negativa nějakých opatření (jako eet). Žádné opatření nebude mít stoprocentní účinnost. Žádný zákon nezajistí absolutní poctivost občanů.

Takže poměr účinnosti versus komplikace, které to opatření přinese těm, kteří se pravidla dodržovat poctivě snaží, to je to, co mě na tom zajímá. Posouzení samotné poctivosti ponechám klidně na posledním soudu nejvyššího.

J. Pražák 19.12.2015 10:19

Re: Re:

Dnes si velkou firmu vybuduje hodně málo lidí. Ale jestli jste se díval do linku výše (příjmy státního rozpočtu), tak odvody osvč na pojištění jsou nepatrné, spíš symbolické. K lékaři také chodí, i když argumentují, že nemarodí tak často, tak na vážnější operaci si určitě nenastřádal žádný živnostník. Využívání bezpráví při důchodovém pojištění, organizované asociálníms tátem je také do nebe volající nespravedlnost. Pojistné se redukuje u vyšších příjmů až na pouhých 17%.

J. Anděl 19.12.2015 11:06

Re: Re:

Point taken. Tohle si promyslím. V případě živnostníků totiž mnohdy mluvíme o lidech, kteří prostě na ty daně nevydělají. Tady mi nicméně docházejí znalosti či zkušenosti, znám jen pár opravdu maličkých živnostníků, třeba manželek doma, zatímco muž je zaměstnán a dopad opatření je pak na celou rodinu (tedy i zaměstnance) , kde příjem z živnosti je opravdu spíš symbolický a nefinanční (ano, osobní zkušenost), což mi ovšem nestačí na argumentaci. Ale zajímalo by mě, jestli si existenci tohoto spektra živnostníků a to, že v rodinách to bývá i provázané), uvědomujete.

J. Pražák 19.12.2015 11:15

Re: Re:

EET by také měla přispět k rovnému podnikatelskému prostředí, tedy i k tomu, aby se vyplatilo podnikat bez krácení daní a jiných švindlíků. Když by se to nemělo vyplatit i pro poctivé, tak by se měly zvýšit tržní ceny práce osvč, pokud je služba skutečně potřebná, což asi je.

J. Anděl 20.12.2015 6:32

Re: Re:

Potřebnost různých služeb je relativní. Člověk nezbytně potřebuje k přežití jen celkem málo věcí.

Tady já ale nehájím prostředí, které přežije jen díky švindlíkům. Nehájím švindlíky. Ať zhyne, jestli přežívá jen díky švindlíkům.

Zpochybňuji (aniž bych mohl vyvrátit) jen přínos opatření na úkor komplikací, které toto přinese. A to dělám od počátku. Upozorňuji na to, že existuje (mimo jiné) velké množství živnostníčků, kteří reálně nic moc nevydělávají, podnikání je třeba vedlejším koníčkem s drobným příjmem. Už teď vidím, kolik práce přináší čtvrtletní vyúčtování dph, daňové přiznání, celé účetnictví a správa skladu atp. tomu, kdo se snaží všechna pravidla dodržovat korektně. Jak to bude s EET? Vygeneruje další práci? Přičemž práce rovná se čas a čas rovná se peníze, tedy otázka zní - sníží to ještě víc reálný příjem? Bude to boj s byrokratickou hydrou a polofunkčním elektronickým systémem bez pořádné podpory, asi jako v případě různých komplikací s udržováním elektronické schránky? Neptám se, jestli zisk sníží to odevzdání daní, tam stejně pořád nebude nic moc co odevzdávat.

Nebo to bude obráceně a EET se svou automatizací práci zlehčí, člověk nebude muset nic složitě počítat, protože všechno už díky EET bude mít (snadno a bez vícepráce) spočítané a na konci mu bude stačit kliknout na tlačítko "vygenerovat daňové přiznání"? To je to, co mě na tom zajímá. Nebuďte zaseklý na tom, že každý, kdo zpochybňuje EET, trvá na švindlících.

Vím, jak to chodí kolem některých dodávek elektronických systémů a jsem preventivně skeptik. Jestli se pletu, rád to uznám, až uvidím, že systém funguje lépe, než jaké mám dosavadní zkušenosti.

J. Pražák 20.12.2015 8:34

Re: Re:

Souhlas. Jestli eet nepřipravují úplní de**lové, tak by to mělo daně a výkazy spočítat automaticky.

J. Anděl 20.12.2015 6:42

Re: Re:

Dodatek k výše uvedenému - a samozřejmě dobrá je tady někde uvedená poznámka o možnosti zneužití takto nastřádaných dat. Tady si nejsem jistý tím, že to reálně zneužívané bude.

Ale ten systém by mě jako ajťáka v tomto směru taky zajímal - jak bude proti podobnému zneužití zabezpečen?

Skoro bych to formuloval tak, že si sice nejsem jistý přínosem služby, ale bylo by zajímavé být potom u realizace. Opravdu dobré aplikace bývají (ač nutně nemusejí být, ale bývají) dost drahé, firmy se snaží nabídnout cokoliv, čím mohou zakázku získat (a získat státní zakázku je určitě velice výhodné), ne všechno je reálně bez řady ad hoc úprav použitelné. Termíny a politické sliby pak tlačí k realizaci dodávky co nejdřív, často na úkor různých funkčností a bezpečnosti (tady dochází k řadě švindlíků, když už jste to slovo zmínil). Kolik švindlíků bylo použito při nasazení elektronických schránek v (oprávněné) naději, že si toho nikdo nevšimne? Jak tomu bude při realizaci EET?

Zajímavé by při tom pro mě bylo i vidět systémy, které používají v těch zemích, kde obdobný systém funguje.

J. Pražák 20.12.2015 8:38

Re: Re:

Souhlas. Máme zkušenosti s Opencard, takže vše je možné, ale kdyby se to nepovedlo, tak by to byl asi konec ANO.

Nebylo by lepší by koupit ze země, kde to funguje, alespoň principy k aplikaci, když ne licenci? Asi nemá smysl podesáté vymýšlet vymyšlené.

J. Vobr 19.12.2015 7:19

PLACENÍ APLAUDÉŘI,AGITKÁŘI A VÍTACÍ PROPAGANDISTÉ nazdááár !

Tu-ááá.

P. Hofman 19.12.2015 7:00

Good morning Böhmen und Mähren

Tak to je zase kravinami nabouchanej úvodník.

J. Lepka 19.12.2015 7:10

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Chtělo by to upřesnit. Kravina je podle vás EET, karuselový obchod nebo pokus Babiše jedním eliminovat druhé, přestože spolu jaksi nesouvisí?

P. Hofman 19.12.2015 7:17

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Kravinou je to spojovat, natož poměřovat. Proto, že se policii moc nedaří stíhat kriminalitu bílých límečků, přece vůbec neznamená, že přestanou jít po kapsářích.

J. Vobr 19.12.2015 7:22

Hofmanův řetízkový karusel

:-)))

:-)))

J. Anděl 19.12.2015 8:13

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Hm, Aston píše, že "Silný Babišův argument (pro EET, jak jsem pochopil, doplňuji J.A.) jsou karuselové obchody."

Pokud to tak je - já to nevím, mně poslech Babiše zakázal lékař, takže si to nemohu ověřit -, pak to spojuje Babiš a ne Aston.

P. Hofman 19.12.2015 8:46

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Reverse charge, neboli přenesení daňové povinnosti na posledního podnikatele v řetězci. To je řešení karuselů a nemá s EET nic společného.

J. Vobr 19.12.2015 8:47

NEURÁŽEJTE !!!

!!!

J. Stejskal 19.12.2015 2:44

Nevím,

ale dávat dohromoady EEt a karusselové obchody mi připadá dost na višni.

M. Prokop 19.12.2015 0:36

O pana Ondráška se erár nepochybně postará.

Jiná otázka je, kolik šavlí si ještě objedná pan Dohnal.

J. Stejskal 19.12.2015 2:42

Re: O pana Ondráška se erár nepochybně postará.

Ano, to je přesné. Viděl jsem dnes jeho TV benefiční vystoupení. Myslím, že už je objednáno.