25.5.2024 | Svátek má Viola


Diskuse k článku

Buzerace zatím odvrácena

Před očima více méně lhostejné veřejnosti se odehrává ve sněmovně zápas o elektronickou evidenci tržeb. Koalice se svou početní převahou má váhu nezbytnou k vítězství, proto opozice přistupuje k obraně procedurální, obstrukční. Prostě zahltí sněmovnu žvásty, aby nebylo možné nový zákon přijmout. Další kolo se bude konat 8. ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pokorný 19.12.2015 10:08

Stále ta elektronická evidence - vážně ta Evropa šlape?

Vážně jste nezaregistrovali, kdy, kdo a jak se vyšvihl do čela světového dění? Nebyly to náhodou USA, které ty drobné nešikanovaly a nechali je růst? Že daň byla minimální nebo žádná, stát byl "malý", ale za sto let to byla velmoc? Dnes na přemíru administrativy také umírá. A Evropa šlape? Švédsko? Možná proti nám, ale jinak vůči minulosti, jaké mělo možnosti? A co Švýcarsko - když mu odebírají intimitu bank? Jistě, proti nám mají náskok, ale stačí se podívat, kam se posunula Čína a USA za 30 let. A to má Čína v čele bolševiky.

Je to žabomyší diskuze, Evropa se hroutí a pokud si neuvědomíme, že se 50% evidencí a brzdiček musí proškrtat, nikoliv zavádět, tak naše vnoučata budou žít na úrovni Burundi....

K. Němec 19.12.2015 10:24

Re: Stále ta elektronická evidence - vážně ta Evropa šlape?

Je trochu rozdíl v tom Petře, mít nízké daně pro všechny stejné a mít možnost snížit si daně pro určitou skupinu obyvatel. Všichni by měli mít rovné podmínky, to je optimální stav, který dokáže táhnout růst.

J. Mráz 19.12.2015 10:00

Pryč s elektronickou evidencí!

Dobře to Kalousek dělá , držím mu palce. Kdo by chtěl platit daně, ani já ne. Aspoň nebude na důchody a Prokop a spol. půjdou místo rozdávání rozumů přes internet, makat do výroby. I když Prokop osobně makat asi nepůjde, ten je moc chytrý a udělá se pro sebe.

J. Slanina 19.12.2015 10:08

Re: Pryč s elektronickou evidencí!

Lepší, lžidimitriji, udělat se PRO sebe, než dělat POD sebe jako ty.

J. Mráz 19.12.2015 10:18

Re: Pryč s elektronickou evidencí!

Tydýte, nechceš mi dělat opatrovníka? Ty se v těch lejnech tak rád přehrabuješ!

J. Vobr 19.12.2015 8:59

HLOSTA,nevyvolávejte nenávist !!!

:-)))

P. Hlosta 19.12.2015 9:21

Re: HLOSTA,nevyvolávejte nenávist !!!

Šak už se chystá i na mně bič. Kdo bude urážet úředníka, policistu, ten dostane kartáč a z pokut se nevyhrabe. ;-))

P. Kmoníček 19.12.2015 8:50

Není mně jasné,

proč si chce brát Babiš stále příklad z ekonomického "zázraku" Chorvatska a ne třeba z fungujících stáů jako je Dánsko,Švýcarsko,Finsko a pod.

P. Hlosta 19.12.2015 8:56

Re: Není mně jasné,

Likvidace drobných podnikatelů je jeho osobní zájem, jako velkopodnikatele. Takže je jeho krok pochopitelný. Nepochopitelné ovšem je, proč ti, kdo se vydávají za pravici, dříve při svých vládách dopustili klientelistické prostředí a Babišovi a jemu podobným umožnili hlasováním v parlamentu růst do miliardářské velikosti, ovšem dnes mu nadávají. Nepochopitelné je, že pravice se dopustila právě onoho klientelistického prostředí v kapitalistickém hospodářství, ač toto přesně umožňuje levici růst do mocenské velikosti. Patrně pravice měla v čele trotla!

P. Hofman 19.12.2015 9:15

Re: Není mně jasné,

Drobní podnikatelé mohou Babiše zajímat jenom z pohledu ministra financí. Jako konkurence v oborech, ve kterých podniká, jsou pod jeho rozlišovací schopnost.

J. Anděl 19.12.2015 9:22

Re: Není mně jasné,

Taky mi není jasná motivace, proč by mu měli malí podnikatelé vadit. Že ho nezajímají a hodí se mu do populistické image je potírat, tomu bych trochu rozuměl.

R. Tesařík 19.12.2015 9:41

Re: Není mně jasné,

Ano, to je ten důvod.

P. Klouda 19.12.2015 10:04

Re: Není mně jasné,

Jeden pán, který asi podniká, to tady vysvětlil ve svém článku ~ tuším minulou sobotu. Součástí těch informací, které budou kamsi odeslány a tam příslušně vyhodnoceny, mají být i data, která jsou do tohoto okamžiku součástí tzv. "obchodního tajemství", ttž: od koho onen drobný podnikatel nakupuje (dejme tomu potraviny, které pak prodává ve své samoobsluze), jaké množství a za kolik, případně někdo jiný zase, komu, kolik a za kolik ~ nepodnikám, tkž. bez dalších detailů. Ale ten článek se jmenoval Další kolečko salámu.

J. Anděl 19.12.2015 10:11

Re: Není mně jasné,

máte recht, to je asi zneužitelné. Možná, že Babiš osobně nechce zneužít toto info od malého podnikatele, přesto díky za podnět, to jsem si neuvědomoval.

K. Drobková 19.12.2015 11:01

Re: Není mně jasné,

Faktury, eventuelně složenky podle kterých nakupujete, jaké množství od koho a za kolik jsou nedílnou součástí účetnictví již dávno ...... kdykoli si FÚ vzpomene tak do nich může nahlédnout. Nic nového.

P. Klouda 19.12.2015 11:03

Re: Není mně jasné,

To je možné. Jak jsem napsal, nepodnikám, tkž. ty věci neznám, a proto mi úvaha onoho autora článku Další kolečko salámu přišla zajímavá, a dnes taky vhodná jako odpověď na veřejnou otázku pana Anděla. Toť vše... ,)

P. Hlosta 19.12.2015 9:31

Re: Není mně jasné,

Si představte, že padesát tisíc OSVČ se pustí do podnikání v potravinářství. Zatím jednak nemají šanci uspět v tom množství, ale prevence je prevence. Kdyby mohli, chovali by drůbež, dělali domácí klobásky a párky, lisovali oleje z olejnin i jinak by se realizovali ke svému prospěchu. Brání tomu sice spousta předpisů a nejen hygienických, ale potuplovat si to není na škodu záměru velkokapitálu. Hlavně pak, samostatně se živící a na státu nezávislý je příliš svobodný občan, který nepotřebuje následně nějaké vyjímky od úředníka, přivření oka nad nedostatky, zaměstnal by si pracovníky a ti by na tom byli také na státu nezávisle. To už by byl kapitalismus, který likviduje korupci jaksi z podstaty své existence. Lépe proto jít směrem k Švédskému modelu. Tam to jistí i odbory spolu s velkokapitálem a politiky i úředictvem a je klídek pro to blaho ovčana. ;-)

P. Hofman 19.12.2015 9:36

Re: Není mně jasné,

Těm 50-ti tisícům budu držet palce. Ale ne moc dlouho, protože do supermarketů se nejspíš nedostane ani jeden a tak jich zcela jistě takových 49 tisíc zkrachuje. Na ty stlačené výrobní náklady totiž nemají šanci dosáhnout.

P. Hlosta 19.12.2015 9:41

Re: Není mně jasné,

Ten zbývající tisíc zjistí, že vyrobené stejně na tržištích neprodá, neb ho stiskne kontrolní aparát a ten mu vnutí buď jít do klientelistického područí, nebo skončit pro nedodržení všech předpisů, kterých je nepřehledné množství. Já nedávám na poctivé podnikání šanci ani jednomu, natož tisíci. Musí se holt umět šikovně zařadit. A v té řadě je notně husto! Na klientelistické kolečka mají ouřadové dost velké nároky. Mnohdy i stálí klienti nadávají, že už to je příliš. Ale nadávají tak nějak potichu, aby na ně nedošlápli "protikorupčníci". ;-))

V. Kún 19.12.2015 22:07

Re: Není mně jasné,

Proč myslíte, že vymizeli povozníci a nahradily je železnice? Proč přišel Baťa a zkrachovali ševci? Proč se neuživí konzumy a přitom supermarkety mají miliardové zisky? Kam zmizeli písaři a proč je nahradily tiskárny? Půjdete se léčit k zaříkávačce nebo do nemocnice? A myslíte, že za to mohl nějaký tehdejší Babiš? - Ne, byly to propastné rozdíly v produktivitě práce a tzv. neviditelná ruka trhu, kdo nemilosrdně zlikvidovaly statisíce, miliony a stamiliony těchto jinak jistě pracovitých lidí, ale jestli švec u svého verpánku ušil dva páry bot za míc, pak u bati jich ušil sto.

Proti kontrole daní protestují, řekl bych, ti, co dosud kradli. A teď holt jejich ziky budou menší, a když možná budou tak malé, že se, jak tvrdí, neuživí, tak holt zavřou krám" nastoupí k Fordům, Baťům a možné i k Babišům, atd., kde dají vydělat zaměstnavateli, společnosti a samozřejmě sobě.

Máme milión "osob samostatně výdělečně činných" a živnostníků. V poměru k počtu práce schopných obyvatel zdaleka nejvíc v EU. Přitom jestli velké fabriky mají produktivitu milion až několik milionů korun na zaměstnance na rok a tvoří tak drtivý podíl českého HDP, pak podíl českých OSVČ se pomalu nedá spočítat. A to si ještě z velké části přikrádají, platí směšné daně a odvody a přitom naříkají, jak jsou na tom špatně a chtějí další úlevy.

V. Loula 19.12.2015 10:32

Re: Není mně jasné,

No, já si naopak myslím, že klientelistické prostředí vyhovuje jak pravici, tak levici. Ted se proste kyvadlo překývlo ta stranu, kdy je to vidět u levice, ovšem, tohoto prostředí v minulosti zase využívala pravice.

K. Drobková 19.12.2015 9:29

Re: Není mně jasné,

O tom, že třeba Itálie, Malta, Švédsko, Belgie jsou fungující státy doufám nepochybujete. Tam mají zavedenou evidenci tržeb. Mimo tyto státy ještě na Slovensku, Rumunsku, Maďarsku, Polsku, Litvě, Bulharsku, Chorvatsku. V Rakousku od roku 2016 a na Slovinsku se připravuje.

A. Trick 19.12.2015 9:39

Odmítám konspirační teorie

Babiš jako ministr financí má zájem aby bylo "světlo". ODS už od svého vzniku ráda "zhasíná". Kalousek jako exministr financí si hraje na uraženou velmoc.

A vo tom to je.

P. Hofman 19.12.2015 10:10

Re: Odmítám konspirační teorie

Souhlasím.

J. Laták 19.12.2015 10:11

Re: Odmítám konspirační teorie

Vláda si usmyslela, že když si z pana Kalouska udělá beranidlo, bude mít snadnou práci. Za všecko špatné může Kalousek, bacha na Kalouska, jenže ono se to jednoho krásného dne otočí.

R. Tesařík 19.12.2015 9:54

Re: Není mně jasné,

mají to samé co je v Chorvatsku?

K. Drobková 19.12.2015 10:01

Re: Není mně jasné,

To nevím. Provedení bude asi různé. Ale základ je totožný. Evidence tržeb.

R. Tesařík 19.12.2015 10:05

Re: Není mně jasné,

Takže to není to samé..Evidence nikoli centrální.

K. Drobková 19.12.2015 10:14

Re: Není mně jasné,

A jakou si evidenci tržeb představujete Vy ? Když ne centrální, tak jakou ? Obecní, městskou, krajskou, podle zaměření živnostníka .........

R. Tesařík 19.12.2015 10:17

Re: Není mně jasné,

Já..určitě ne tu babišovskou.. V Chorvatsku to nepřineslo zhola nic...