29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Buzerace zatím odvrácena

Před očima více méně lhostejné veřejnosti se odehrává ve sněmovně zápas o elektronickou evidenci tržeb. Koalice se svou početní převahou má váhu nezbytnou k vítězství, proto opozice přistupuje k obraně procedurální, obstrukční. Prostě zahltí sněmovnu žvásty, aby nebylo možné nový zákon přijmout. Další kolo se bude konat 8. ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 20.12.2015 15:38

Re: Tak tohle když se stalo

To se těžko vysvětluje lidem, kteří jsou zoufalí z pár stovek uprchlíků v ČR. Oni to stejně nechtějí slyšet. Mně osobně to tzv. multikulti naprosto vyhovuje a kdybych měl najednou žít v nějaké etnicky homogenní zemi, tak by se mi po něm stýskalo.

F. Šimek 20.12.2015 15:43

Re: Tak tohle když se stalo

vy fakt žijete v zemi, kde zítra znamená včera ? Tady asi 100let učíme cikány normálně žít, ale jakej je výsledek ? Zatím umí jen lhát-ktrást a prcet !!! Víc ani howno .

M. Mařák 20.12.2015 15:50

Re: Tak tohle když se stalo

No a co jako? Kdyby jim komunisté nerozbili jejich tradiční způsob obživy a kočovného života, nesnažili se z nich vytvořit socialistický ideál nového typu a nesoustředili je do gheta, možná by s nimi zase takový problém nebyl.

Ve Francii mají možnost kočování a k jistým komplikacím vlastně došlo až v okamžiku, když se tady nastěhovali Cikáni ze střední a východní Evropy.

F. Šimek 20.12.2015 15:59

Re: Tak tohle když se stalo

děláte si prdel ? Já na rozdíl od vás kočovný cikány pamatuju. Když přijeli k nám do vsi, tak babička zavřela slepice a táta pustil z řetězu Bojara. Bylo zajímavý, že se babička slepic nikdá nedopoítala. Jinak- cikáni měli masný huby. Budete mimo mísu-zlatý komunisti !!!

M. Mařák 20.12.2015 16:17

Re: Tak tohle když se stalo

No, já s kočovnými Cikány žiji v jedné zemi, že...

P. Hofman 20.12.2015 16:00

Re: Tak tohle když se stalo

V naší čtvrti v Boulogne-Billancourt se pohybuje jeden čmoudík, ze Senegalu, nechává si říkat Pítr. Mám dojem, že je na sociálních dávkách, ale stopro to nevím (on se tím nechlubí). Všichni obchodníci (i můj nóbl kámoš z Hugo Boss) ho občas potřebují a rádi mu zaplatí na černo. Je velmi šikovnej, umí snad všechno, a kdyby byl z naší kultury, tak by si jistě založil firmu, se kterou by prosperoval. On to však má jinak, ale myslím, že si nestěžuje. A lidé okolo něj už vůbec ne.

M. Mařák 20.12.2015 16:15

Re: Tak tohle když se stalo

Před dvěma týdny můj turecký kolega onemocněl, no a tak jsem musel přejet tramvají skrze celý Stbg, abych vyzvedl firemní auto a mohl odjet do práce. Měli jsme stavbu na nádraží v Molsheim a mohli jsme pracovat jen v noci, když nejezdily vlaky.

No a jak to tady poslední dobou čtu o té Paříži a podobně, všímal jsem si věcí, kterých si jinak vůbec nevšímám, neboť mně připadají normální. Je fakt, že když tramvaj opustila centrum a mířila na předměstí, moc "autentických" Francouzů v ní nebylo. Ale, jak říkám, kdyby se tady na NP o těchto věcech nepsalo, ani bych si toho nevšiml. Proč bych také měl, že...

P. Hofman 20.12.2015 16:37

Re: Tak tohle když se stalo

Jedni mí kamarádi žijí cca. 15 km od Paříže, ve Villemomble. Velmi často k nim jezdím příměstským vlakem ze stanice metra Chaussée d'Antin - La Fayette, neb se tam od nás dostanu přímo devítkou. A jak jsem si už několikrát všiml, bílej jsem tam někdy úplně sám. Ale ty krásný čokolády, ty bych zaprdělému Čechovi opravdu přál.

M. Mařák 20.12.2015 14:06

Nějací lidé křičí šajbu,

nevíte, co to je?

:-)

L. Novák 20.12.2015 14:14

Re: Nějací lidé křičí šajbu,

:-) Bu - šaj - bu - šaj .... ;-)

To je něco jako když jsme my po ruské okupaci křičeli "bijte Rusa po hlavě!" :-P

J. Matuška 20.12.2015 13:58

Má Macek dobrý postřeh?

Dva titulky ke stejné věci: Rusko bude moci ingnorovat verdikty mezinárodních soudů. Po vzoru Spojených států bude ruská justice v Rusku nadřazena té mezinárodní. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Miroslav-Macek-Babis-si-pry-pohnojil-zivot-Kdyby-jen-sobe-413120

Škoda, p. Jílek by to osvětlil... Nechce se mně věřit, že by Spojené státy kašlaly třeba na rozhodnutí Mezinárodního trestního soudu a stíhání zločinů podle mezinárodní práva...

M. Prokop 20.12.2015 15:03

Re: Má Macek dobrý postřeh?

S Ruskem Macek poslední dobou blbne. A někdy i bez Ruska.

J. Václavíková 20.12.2015 13:50

František ve svém projevu v Kongresu USA.

„Náš svět stojí tváří v tvář krizi uprchlíků, v měřítku, které tu nebylo od II. světové války. To před nás staví velké výzvy a mnoho těžkých rozhodnutí. Také na tomto kontinentu se tisíce lidí vydává na sever hledat větší příležitosti v naději na lepší život pro sebe a pro své blízké. Což také my nehledáme pro své děti totéž? Jejich počet nás nesmí zaskakovat, musíme je vnímat jako lidské osoby, vidět jejich tváře, naslouchat jejich příběhům a snažit se co nejlépe odpovědět na jejich situaci. Odpovídat způsobem, který je vždy lidský, spravedlivý a bratrský. Měli bychom se vyhnout všudypřítomnému pokušení skartovat všechno, co působí potíže. Zapamatujme si zlaté pravidlo: Co chcete, aby lidé dělali vám, to všechno i vy dělejte jim (Mt 7,12). Toto pravidlo nám jasně ukazuje směr. Jednejte s jinými se stejnou láskou a soucitem, s jakým chcete, aby se zacházelo s vámi. /../ Míra, kterou uplatňujeme vůči jiným, je mírou, kterou čas naměří nám.“ František ve svém projevu v Kongresu USA.

P. Hofman 20.12.2015 13:54

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

A teď si vemte ten rozdíl František - Duka. Ten by něco takového z huby nevypustil.

J. Václavíková 20.12.2015 13:57

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Halík:

Američané, mezi nimiž teď několik měsíců žiju, jsou statečný národ, který dvakrát obětoval životy svých synů pro svobodu Evropy. Nedovedou pochopit tři postkomunistické země, z nichž se do světa hrnuly statisíce uprchlíků, že sice plnými hrstmi po léta hrabou miliardové příspěvky z Evropské unie, avšak když mají prokázat solidaritu s ostatními evropskými zeměmi ve věci uprchlíků, nejraději by hodili odpovědnost na druhé a z evropské rodiny svobodných národů se zase tiše zadními vrátky vytratili jako černí pasažéři před příchodem průvodčího. Ti, kteří vždy sledovali kremelské zájmy a usilovali o rozbití Evropské unie, už opět mluví o referendu, které by naši republiku přestěhovalo ze světa západní politické kultury k epicentru nebezpečného ruského pokusu o obnovu impéria. Jiní zas chtějí z naší země udělat vrátka pro masivní nástup čínských hospodářských a politických zájmů v Evropě. Nepovažuji za náhodu, že někteří z těch, kteří mi nyní horlivě posílají e-maily, strašící muslimským nebezpečím, mne zároveň zásobují perlami kremelské protiukrajinské a protizápadní propagandy, zprávami jak vystřiženými z proslulého rádia Jerevan. (Dostávají trollové ruské propagandy z centrály pokyny, že strašení uprchlíky a islámem pomáhá zapomenout na daleko závažnější hrozbu z Ruska?)

J. Václavíková 20.12.2015 13:57

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Hluboce se stydím za ty naše politiky, kteří se předhánějí v tom, kdo se s větším populismem sveze na vlně lidové přestrašenosti (opět cenzuruji přiléhavější výraz), která infikuje naši společnost až do té míry, že se dokonce začínají formovat fašistické bojůvky „domobrany“. Když vidím holé lebky s šibenicemi a protimuslimskými plakáty, pálící evropské vlajky, vidím v nich dvojčata muslimských fanatiků, pálících americké vlajky, nebo hajlujících nacistů a neonacistů. Záběry z demonstrací xenofobů a zuřivá reakce (od Hradu po grafomany na sociálních sítích) na výzvu českých akademiků k rozumu mi připomínají závěrečnou scénu z Čapkovy Bílé nemoci, kdy zfanatizovaný dav rozšlape doktora Galéna i s lahvičkou léku, který mohl zastavit ničivou nákazu.

Najde se mezi našimi politiky jediný, který by se jasně postavil nejen proti těmto extrémům, nýbrž i proti jejich kořenům, většinovým předsudkům, jako se kdysi postavil Masaryk proti většinovému lidovému antisemitismu a sebeoslavným nacionálním lžím v „boji o Rukopisy“? Budou všichni místo statečnosti a odpovědnosti úzkostlivě sledovat křivky „veřejného mínění“, podbízet se mu a ještě se holedbat tím, že přece vyjadřují „mínění většiny“? Skutečný demokratický politik na rozdíl od populisty jedná podle biblického výroku „Nepřidáš se k většině, když koná nepravost.“

P. Hofman 20.12.2015 14:05

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Ve všem s ním souhlasím.

Teď by to ale chtělo, aby pověsil kutnu na hřebík a vrhl se do politiky. Intelektuálové, kteří nejsou schopni přejít k akci, jsou za běh událostí stejně zodpovědni, jako ti neteční.

M. Prokop 20.12.2015 15:08

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

On ví, jak by dopadl. Mimo to, je to moc práce.

P. Hofman 20.12.2015 15:37

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Myslíte, že by dopadl jako Mach z SSo? Silně pochybuji.

M. Prokop 20.12.2015 16:24

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Autor: P. Hofman Datum: 29.5.2015 20:30 To neřešte. Nerozumíte daleko jednodušším věcem !!!

P. Hofman 20.12.2015 16:42

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Jsem o tom u vás naprosto přesvědčen. Ale klidně řešte, alespoň je sranda.

O. Kadlec 20.12.2015 15:11

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Tomáš Halík je daleko užitečnější a vlivnější tam, kde je: univerzitním kostele. Nemá smysl, aby on chodil do politiky - už v ní je jako kněz, jemuž lidi naslouchají anebo ho nenávidí. Do politiky by měli jít mnozí z těch, které inspiroval.

P. Hofman 20.12.2015 15:26

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

I na tom je kus pravdy.

Ale počty lidí, které je možno ovlivnit v kostele, se dnes, v porovnání s politiky, rovná téměř nule. Jediné, kde to dnes funguje, jsou média. A tam se v Česku jako katolický duchovní moc zvýraznit nemůže.

Nic mu nevyčítám, je jen jeho věcí, co udělá. Nepůjde-li však do politiky, bude jeho vliv velmi malý a prakticky neovlivní nic. Tím pojmem "politika" však nemám na mysli jen politické strany.

O. Kadlec 20.12.2015 16:22

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

To se mýlíte. V takovém kostele, jako má P. Halík, ovlivní víc lidí, než politici. Kromě toho má vliv jako spisovatel, na mnoho lidí, a navíc se vůbec nemusí snažít dostat do médií, o to se postarají novináři sami. Tohle není vesnická farnost v Jizerkách. Halíkův vliv přesahuje hranice ČR - a máme tady kolik takových politiků?

P. Hofman 20.12.2015 16:40

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

S tou vaší poslední větou naprosto souhlasím. Ale ten jeho kostel (taky jsem si ho byl poslechnout- výbornej) má limity. Nevěřím, že to nevidíte.

O. Kadlec 20.12.2015 16:57

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Jistě - limitou je, že to jsou pražští vysokoškoláci - a cizinci.

Ten kostel je průtokový ohřívač, ne normální farnost. Během deseti let jím projde spousta lidí a většina z nich se na nějaký čas zdrží a pak změní prostředí.

M. Prokop 20.12.2015 15:07

Re: František ve svém projevu v Kongresu USA.

Kecy vznešené, ovšem řešení situace s připrchlíky žádné. Nedá se nic dělat, celý Východ a Afrika se do Evropy nevejdou.

J. Václavíková 20.12.2015 13:45

No není ten Asad hotová Matka Tereza?

Jak ten své ovečky opečovává!

F. Doušek 20.12.2015 13:28

To je dyškryminácija!

Sněmovna nechce Rathovi proplatit finanční náhrady za REPREZENTACI po dobu jeho pobytu ve vazbě.

A přitom reprezentoval. O žádném jiném poslanci se tolik papíru nepopsalo.

J. Václavíková 20.12.2015 13:31

Re: To je dyškryminácija!

Už založil stranu zlodějů?