30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Budeme mít čipy

Škarohlída napadne, kdopak asi zalobboval zrušení dálničních známek a zavedení čipových krabiček pro jízdu na dálnici? Kdopak je asi výrobce toho zařízení?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Duke of Mammal Uke 1.4.2008 10:23

Re: Zvědavec s čumilem to nakousli a docela činaně - je to zlodějina eráru na lidech!

Neustale zabyvani se ci dokonce rozcilovani se nad jednotlivostmi nefunkcnosti ci spatne funkcnosti daneho systemu je redundantni cinnost ktera indikuje ze rozcilujici entita je zobecneni neschopny pidizhveek.

Je tudiz nonsensicalni imrvere kvicet o tom ze paroubek je paroprase nebo o tom ze stat zije svym vlastnim zivotem a doji ze svych obcanu skvaru a ultimativne se chova jako jejich nepritel a ne vice versa, coz by mela byt jeho funkce.

Jinymi slovy, bud clovek prozije svuj zivot bezucelnym queetschenim o howne a ultimativne se stava soucasti receneho systemu a kontributorem do sameho nebo se snazi identifikovat priciny, upozornovat na ne, a pripadne s nimi neco delat. Priznavam ze i druhy zpusob je vicemene na howno protoze clovek ma velmi malou sanci ovlivnit masu mrzke luzy sestavajici se ze soucastek genericke lidske hmoty kterecto raison d'etre je zvanit o howne a zrat, srat, a ve procesu delani tehoz nezrizene hurweet, ale zase clovek aspon nevypada jako ten debil kterymi vetsina debilu jsou.

Duke of Mammal Uke 1.4.2008 10:08

"Nejlepší by bylo dálniční známky (stejně je to blbost, protože vede k odlivu aut z dálnic, kam patří, do menších silnic a obcí, kde ruší a exhalují) zrušit úplně a zavést daň z auta, placenou při technické prohlídce (ta je každé dva roky). "

Zrusit dalnicni znamky je zrejme blbost protoze dan z auta by nepostihla to obrovske mnozstvi transitni dopravy ktera zasira a decimuje tuto zemi.

Nejlepsi reseni pro dalnice by bylo vybirani myta pekne hezky manualne lidmi v budkach s tim ze transitni jizda kamionu po jinych silnicich by mela byt zakazana. Manualni vybirani myta lidmi v budkach by melo tu vyhodu ze by ridici (dale jen "zasiraci sveta smradem") pomahali vytvaret pracovni prilezitosti.

Alternativne by bylo mozne cely system doplnit o kamerovy system sledujici jestli nekdo nejezdi jako prase a u kazde mytne budky by byl stacionovan profesionalni kickboxer ktery by zasiracum sveta smradem promptne dal pres drzku nebo roztrhl hubu hakem - podle jejich ctene libosti.

Cim vic se zasiracum sveta smradem zneprijemni zasirani sveta smradem tim lepe.

Honza 1.4.2008 9:59

V našem státě

je naprostá většina politických rozhodnutí a rozhodnutí státních úředníků motivována buď populismem nebo je šita na míru někomu, kdo na tom vydělá (a podělí se s politikem nebo úředníkem, který mu to umožnil). Racionálních a efektivních počinů je v tom naprosto zanedbatelné minimum.

libero 1.4.2008 10:09

Re: V našem státě

V každém státě, jen někde více, někde méně. To už sebou nese ta možnost rozhodovat o penězích jiných lidí. Očekávat racionální a efektivní zacházení v kategorii "utrácím peníze jiných lidí na jiné lidi" je nereálné.

Čímž netrvrdím, že to není třeba hlídat a očividné zlodějny netrestat.

PROKOP BUBEN 1.4.2008 10:11

Re: V našem státě

Včera v reportérech na ČT opět zářil Dalbalíkovský postup našich některých zbohatlíků.......Kouká z toho zase mezinárodní ostuda a arbitráž proti státu, kterou zaplatíme všichni....No ovšem, když si Krejčíř a pod. vesele rozprodávají údajně nedotknutelný majetek.....

Psí vrah Čumil 1.4.2008 9:49

No, o celém problému máme zatraceně málo informací, ale jak už tady podotkl Švejk,

taková zařízení se mj. dělají především proto, aby se lépe, snadněji a více vybíralo za jízdu po vozovkách, jejichž stav je všechno jiné než ideální. To je výchozí axiom, od něhož jest pak odvozovat to ostatní. Tak se tady mějte.

Ivan Nový 1.4.2008 10:00

Čumile,

Rozpočet je dostatečně vysoký, není ho třeba navyšovat, stačí dělat silnice kvalitněji za stejné peníze.

Psí vrah Čumil 1.4.2008 10:05

Re: Čumile,

Vysvětlete to panu ministrovi nebo zkuste restart...;-D

libero 1.4.2008 10:31

Re: Re: Čumile,

A vy už jste ten restart aplikoval?

Štváč 1.4.2008 9:48

Ten poslední

odstavec je pravdivý. Máte tendenci se bránit novotám a to vždy. Jsem taky starý.

Nelde 1.4.2008 9:33

Krabičky: vítěz je jeden - Kapsch

Je tam pár keců a neujasněných věcí.

1) Ta krabička není věčná, ale má životnost asi 5 let (kvůli baterce). Pak se recykluje a vrací do provozu. Takže náklady na výrobu a distribuci budou spíše větší. Řádově! Sice se ušetří náklady na výrobu známek, ale budou nahrazeny náklady na výrobu krabiček (mnohem více). Rovněž náklady na distribuci budou větší (nabíjení, vracení). Vzhledem k cizincům ty krabičky se budou asi půjčovat za vratnou zálohu - to znamená, že někdo musí koupit asi 1 milion krabiček pro start - více peněz pro Kapsch.

2) Mýtný systém ví, jaká krabička projela (každá má svoje unikátní číslo) a dokáže i hlídat (vynucovací brány), zda auto krabičku mělo. Takže to je využití mýtného systému pro hlídání placení dálničních známek - zatím to dělá policie a asi moc ne. Takhle se to předá na celníky, kteří jsou bez práce. Rovněž se tím zvýší účinnost současného mýta a tedy platba firmě Kapsch.

3) Je to první krok k zavedení mýtného pro všechna auta. Z toho bude profitovat stát ale i Kapsch. Ale i kdyby ne, stávající systém je dimenzován na nějaký počet transakcí - nově jich bude mnohem více - tedy bude třeba systém posílit (čti starý vyhodit a koupit novější výkonnější). Hádejte, kdo bude systém dodávat? Kdo ho bude provozovat a spravovat.

4) Na sledování průjezdnosti dálnice stačí namontovat na každou bránu jednu kameru a efekt bude stejný (za méně peněz a bez zisku Kapsche). Nejlepší by bylo dálniční známky (stejně je to blbost, protože vede k odlivu aut z dálnic, kam patří, do menších silnic a obcí, kde ruší a exhalují) zrušit úplně a zavést daň z auta, placenou při technické prohlídce (ta je každé dva roky). Taková daň by mohla být i ekologicky zaměřená. Nebo by ta daň mohla být součástí povinného ručení.

Skybird 1.4.2008 9:41

Re: Krabičky: vítěz je jeden - Kapsch

Plně souhlasím.

Navíc se tyto "krabičky" budou krást, ztrácet. Ale budeme mít jak pravil pan ministr údajně světově originální řešení. Proč asi na to ještě nikdo nepřišel ?

libero 1.4.2008 9:44

Re: Re: Krabičky: vítěz je jeden - Kapsch

S argumentem: bude se něco krást, ztrácet můžete zrušit cokoliv.

JKOTEK 1.4.2008 9:50

Re: Re: Re: Krabičky: vítěz je jeden - Kapsch

Dalnicni znamky ze take kradly. Stacilo na nich uvadet SPZ a pridat k nim kupon. Dnes se jiz nekradou.

I-Worm 1.4.2008 9:41

Ten bod čtyři je nejlepší

zbývá ještě uzákonit, aby všechna zahraniční auta projíždějící ČR měla technickou kontrolu tamtéž, ne starší dvou let...

libero 1.4.2008 9:42

Re: Krabičky: vítěz je jeden - Kapsch

Skoro by mi připadalo lepší zohlednit, zda auto jezdí či ne. Takže krabičky a mýto ano, ale zrušit jiné daně.

inspektor Trachta 1.4.2008 9:45

Re: Krabičky: vítěz je jeden - Kapsch

Silniční daň (daň z auta) už tak nějak existuje...za jedno osobní auto se platí 3000 kaček ročně - u náklaďáků je to samozřejmě víc...platí to v tuhle chvíli jen pro podnikatele a živnostníky. Z povinného ručení to půjde asi těžko, protože to platíte jednotlivým pojišťovnám - představa že by přes ně šly peníze do státní kasy ani není moc schůdná... ;-)

Homolka tobolka 1.4.2008 11:19

Re: Krabičky: vítěz je jeden - Kapsch

není ta daň náhodou už teď v každém litru benzínu i nafty.A je přímo úměrná používání silnic.Víc jezdíš = víc platíš

Josef Schweik 1.4.2008 9:28

Vám to evidentně nedošlo, miláčkové

Tohle je první krok k tomu, jak z vás dostat stejný peníze jako z kamionů. Za pár let bude holt platit každej. Pěkně podle ujetejch kilometrů.

Takže, vezměte svůj ujetej roční průměr, vynásobte ho asi tak Kč 1,50,- a výslednou částku porovnejte s cenou roční známky. A uvidíte, jak fantastickej je to nápad.

To, že se bude vybírt všude, je nabíledni. Voni teď spouštěj GPS systém, kerej nadečítá kilometráž přes družici, umí hlídat povinný trasy, práskne kamionáře policii, když jede jinudy.

Takže mýto pro každý auto na všech silnicích i. třídy a dálnicích po francouzskym způsobu se blíží.

libero 1.4.2008 9:46

Re: Vám to evidentně nedošlo, miláčkové

Pokud ano, dám přednost krabičkám před vybíracími budkami.

Že je za dopravu a silnice nutno platit se asi shodneme. Že je jakýkoliv systém zneužitelný asi také. Takže hledejme jak by to způsobilo nejméně škody.

AndyO 1.4.2008 10:05

Re: Re: platit se musí...

to se jistě shodneme i na tom, že se budou moci přestat platit dost výrazná procenta daní, že? Když si silnice a údržbu už budeme platit mimo daňový systém. I benzín by tím pádem mohl mít nižší spotřební daň.

Dobrá zpráva. ;-D

ZvědavecZvědavej 1.4.2008 9:46

Re: Vám to evidentně nedošlo, miláčkové

Správně.A jak čtu tady ten zbytek,nikomu nedošlo o co ve skutečnosti jde.Dobrá finta - všichni se bojite,jak budete sledovaný (což už jste stejně těma všema kamerovejma systémama na každým rohu).A pravý účel vám vy rozumbradové unikl.

Budete platit za každej kilometr jak mourovatý-nejpozději již rok po zavedení čipů.

Přestaňte být tak čecháčkovsky paranoidní a braňte se.Je to jen způsob,jak z vás dostat další peníze.

Apropos - kdo si vzpomene, že původní 400 korunová známka byla zdražena po povodních za účelem odstranění jejích následků?A že pak se měla ta cena vrátit zpátky! Aha!

Takže se přestaňte tak strašně sledovat, nadávat ruzným vládám a uvědomte si o co všem těm vládnoucím šaškům jde (bez ohledu na barvu partaje). Jen o VAŠE další peníze!

Psí vrah Čumil 1.4.2008 9:56

Re: Re: Vám to evidentně nedošlo, miláčkové

Nerad bych se hádal, ale to zdvojnásobení ceny ze 400 koruny měl snad na svědomí jistý Pepík Lux, blahé paměti, neb potřeboval pro zemědělce. Poslední zdražení má pak na svědomí současný pan ministr - nejprve ZKRÁTIL platnost známky o měsíc, posléze cenu zvýšil na rovných 1000 kaček. Vono se to líp počítá, že...

ZvědavecZvědavej 1.4.2008 10:13

Re: Re: Re: Vám to evidentně nedošlo, miláčkové

Jo jo, účel světí prostředky.Ať to bylo na cokoliv, sežrali jsme jim to. A teď sežereme i "skvělej" nápad s krabičkama. Hlavně že nebudeme muset odloupávat nehtíkama starou známku, že?

Jen ať se diskuze točí kolem sledování a jinejch nesmyslů - to si pánové nahoře nějak vokecají - a jak bude mít každý krabičku šup a bude se platit za kilometry.

Jsme holt národ telat :-(

Pavla B. 1.4.2008 9:58

Re: Vám to evidentně nedošlo, miláčkové

Hm, a za co medle platíme spotřební daň z benzínu, ne-li za to, že jezdíme?8-o

Rimmer 1.4.2008 9:24

To má být apríl, Astone?

Dělat si p/udel z ministra ODS tady totiž nebývá zvykem ...;-D

I-Worm 1.4.2008 9:45

Re: To má být apríl, Astone?

třeba má Aston tajné informace, že se ta jeho ministreská židle otřásá, pak je to nejen povoleno, ale dokonce žádoucí...

meloun 1.4.2008 10:39

Re: To má být apríl, Astone?

Ale není, ve zprávách to bylo už včera i s ministrem.

inspektor Trachta 1.4.2008 9:20

Zatím mi to jako tragédie nepřipadá

Pokud zůstane zachovaná anonymita, tak je mi celkem šumafuk, jestli budu mít na předním skle dálniční známku, nebo vinětu...500 kaček za krabičku mě taky nezruinuje - doufejme že to pak vydrží aspoň pět let, než se prodere ke kormidlu nějaká vláda, která bude potřebovat přihrát nový kšeft svým známým (a shrábnout provizi) ;-P

Pokud jde o ty nářky nad nemožností sloupnout ze skla dálniční známku, mám pro dotyčné jeden zlepšovák - stačí před nalepením na sklo známku "oblemcat" např. o kalhoty nebo svetr a půjde vám pak sloupnout a nalepit opakovaně bez problémů ;-D lze takto přendat i při opravě čelního skla...jsme přece v Čechách, ne? ;-D

vrchní inspektor Clouseau 1.4.2008 9:29

Re: Zatím mi to jako tragédie nepřipadá

Áno, áno, stará dobrá anonimita pane kolego.