29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Bezdomovec v tramvaji

Každý, kdo častěji jezdí tramvají, se s tím už setkal. Na jednom sedadle sedí schoulená, spící a silně páchnoucí osoba. Že nemá jízdenku, snad není třeba dodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Doušek 3.1.2012 16:16

Re: Kajane, vraťte se!!!

A co?

L. Brabencová 3.1.2012 16:17

Re: Kajane, vraťte se!!!

Proč  tolik závorek?

P. Hofman 3.1.2012 15:51

Re: Kajane, vraťte se!!!

"Ať žije Václav Klaus a jeho žena Livie.

Spokojenej?

J. Václavíková 3.1.2012 15:56

Re: Kajane, vraťte se!!!

Slabé!

L. Brabencová 3.1.2012 15:57

Re: Kajane, vraťte se!!!

Vaše ikonka už není IN.

P. Hofman 3.1.2012 15:59

Re: Kajane, vraťte se!!!

To je moje původní. S tou jsem tady začínal.

L. Brabencová 3.1.2012 16:02

Re: Kajane, vraťte se!!!

Já už ani nevím, jaká byla moje první ikonka, asi ten žlutý motýlek.

J. Václavíková 3.1.2012 16:05

Re: Kajane, vraťte se!!!

Já ji schvaluji, není nad to, když jde autor podle ikonky rozeznat.

L. Brabencová 3.1.2012 16:14

Re: Kajane, vraťte se!!!

Máte pravdu.Anděl si drží tu svou.

F. Doušek 3.1.2012 16:00

Re: Kajane, vraťte se!!!

Na první letmý pohled mi to evokovalo "VŘSR".

S. Maršálek 3.1.2012 16:04

Re: Kajane, vraťte se!!!

Najednou !

F. Doušek 3.1.2012 16:09

Re: Kajane, vraťte se!!!

Na druhý pohled, zaostřený brýlemi, již ne.

S. Maršálek 3.1.2012 16:14

Re: Kajane, vraťte se!!!

No vidíte, to už zní lépe.

J. Anděl 3.1.2012 14:54

vlčí děti

Tohle je jeden z velice diskutabilních příkladů, ale z toho mála, co jsem o tom četl, se tu podle mě zase jedná o přehnanou reakci státu a cpaní se lidem do soukromí. Hovořím o kauze tzv.

vlčí děti  - viz odkaz či související články pod článkem. Debata o tom, kdy zasahovat do rodiny, by měla být pořád otevřená. A i o takovýchto případech byse mělo dost diskutovat. Některé věci možná jsou nevhodné, ale co je komu do toho, že doma neměli žádné spotřebiče, neslavili Vánoce nebo používali nevědeckou a nespolehlivou antikoncepci? To, že děti nebyly nikdy venku, nebo že doma neměly žádné hračky, je určitě k diskuzi, stejně jako otázka, jak dlouho je chtěli rodiče před vnějším světem chránit.

Ale přesto to nepříjemně skřípe na lesklou fasádu iluze o svobodě, protože kde je přesně hranice, kdy už lidem smíme kecat do života? Podle mě tohle u té hranice bylo, ale ne za ní. A rozhodně by nebylo řešením čtrnáctileté vězení a ústavní péče. To je můj názor.

M. Prokop 3.1.2012 14:57

Re: vlčí děti

IMHO jsou ty děti u prarodičů, ale mohu se mýlit.

Některé zásahy jsou od hranice podstatně dále než tenhle. Jak to řešit je ovšem otázka.

Moc státu je u nás skutečně přílišná a jak bylo několikrát vidět, skutečně týraným dětem nepomůže.

J. Anděl 3.1.2012 15:13

Re: vlčí děti

O prarodičích jsem také něco zahlédl (kromě toho, že pečují o nejstarší dceru už řadu let).

Tohle je neobvyklý a bizarní příklad, ovšem v běžnějších kulisách se odehrávají horší příběhy.

J. Václavíková 3.1.2012 15:53

Re: vlčí děti

Jak jsem to tak četla celé, budou zřejmě chybějící hračky to nejmenší. člověk je sociální tvor a potřebuje kontakt a stimuly.

J. Anděl 3.1.2012 16:11

Re: vlčí děti

Ano, potřebuje. A potřebuje obrovskou spoustu věcí, které mu neposkytují mnozí dnešní rodičové. Pozornost, lásku, obětavost, toleranci. Kde je hranice? Dítě, které je odkázáno na civění na televizi s kyblíkem zmrzliny, je ještě v pohodě? Dítě, které je v čistotě a doma mají v ledničce jogurt a je správně očkované a pod postýlkou má lego, tak má garantované lepší dětství oproti dítěti, které toto nemá?

To jsou otázky, které každý takovýhle případ otvírá. Kde je hranice toho, že je nutné zasáhnout a porušit práva rodičů na výchovu dle svého uvážení.

J. Václavíková 3.1.2012 16:19

Re: vlčí děti

Víme o tom celkem vzato kulové. Ale máte pravdu, že rozhodování o té hranici není jednoduché.

J. Anděl 3.1.2012 16:43

Re: vlčí děti

O případu toho opravdu moc nevíme a článek vypichuje nepodstatné detaily, které vůbec neříkají nic o tom, jak o děti pečovali (možná to bylo v jiných článcích, nevím). Kojili je? Mazlili se s nimi? Povídali si s nimi? Jestli děti nemluvily, tak asi ne, to je třeba divné, určitě divnější než to, že doma nemají mixér. Stejně jako to, že se neprojevovaly jinak emotivně, než pláčem. Neuměly se smát?  Nesly stopy fyzického týrání? Trpěly podvýživou? Co nějaké dědičné choroby?

P. Hofman 3.1.2012 15:27

Re: vlčí děti

"Žena je porodila doma, zatajila je společně s partnerem úřadům. V době, kdy je policie našla, neuměly mluvit, neměly kousací reflexy a nebyly na svůj věk dostatečně fyzicky ani psychicky vyvinuté.

Prvorozenou dceru pár svěřil do péče prarodičům, jelikož nebylo možné ji vzdělávat doma, jak původně dvojice plánovala. Otec ji neviděl tři, matka osm let.

Při obou porodech pomáhal otec. První dítě porodila v kuchyni, druhorozeného Vítka na toaletě. "Manželka ho rodila na WC z důvodu větší čistoty. Když rodila v kuchyni, musel jsem to dlouho uklízet," vypověděl muž před soudem."

Tak jestli tohle je pořád v mezích rodičovské péče, tak jsem asi přecitlivělá nanynka.

J. Václavíková 3.1.2012 15:42

Re: vlčí děti

A že ho pak nespláchnul?

P. Hofman 3.1.2012 15:49

Re: vlčí děti

Asi šel z toho zvracet a tak byla mísa obsazená.

J. Václavíková 3.1.2012 15:59

Re: vlčí děti

A chudák manželka při té antikoncepční metodě. Nechci si ani představit, jak po těch 360 otočeních její prsa vypadala :-)

J. Anděl 3.1.2012 15:51

Re: vlčí děti

:-)

No druhý odstavec je podle mě v pohodě - rodičů, co dají dítě prarodičům, není zas tak málo, stejně jako těch, co pak své dítě nevidí. Co se týče porodu doma, neříkám, že je to můj vzor, ale zjevně to zvládli. Jediné, co tedy zbývá, je to, že nemumějí mluvit a kousat.

V mezích rodičovské péče? To nevím. Je to ovšem situace, kdy řešením je čtrnáctileté vězení? To taky nevím. A spousta věcí není vůbec důležitá, jako to, jestli mají doma elektrické spotřebiče nebo jaké mají představy o antikoncepci.

J. Václavíková 3.1.2012 15:56

Re: vlčí děti

Pane Anděli, myslela jsem, že Vás titulky v médiích už naučily číst mezi řádky. Když hlásají, že jim hrozí 12 let vězení, nijak to neznamená, že tuhle pálku snad mají také dostat. Je to pouze horní hranice sazby. Nevím, proč vždycky mají v oblibě tu horní, spodní zmiňují málokdy :-)

J. Anděl 3.1.2012 16:07

Re: vlčí děti

To je fakt.

P. Hofman 3.1.2012 15:58

Re: vlčí děti

Promiňte, ale rodiče, kteří neprojevují o své děti zájem, jsou lidské příšery s nulovou sociální inteligencí. Způsob porodu hraničí s pokusem o zabití. Rodiče, upřednostňující čistotu kuchyně před zdravím dítěte už úplně odmítám komentovat. Těm dětem bude u prarodičů či v náhradní rodině tisíckrát líp. Rodiče bych zavřel až zčernají. Škoda, že nejde je sterilizovat.

J. Anděl 3.1.2012 16:05

Re: vlčí děti

Promluvil liberál :-)

J. Václavíková 3.1.2012 16:07

Re: vlčí děti

Odhaduji, že tohle pojetí nebylo zas až tak v režii manželky.