6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Bělorusko a Kypr

Bělorusko není členem Evropské unie, kdežto Kypr ano. Otázka pro chytré hlavičky: v čí prospěch upíná vedení unie svaly, ve prospěch protestujících Bělorusů, nebo ve prospěch Kypru ohrožovaného tureckou rozpínavostí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 23.9.2020 7:59

Tak to bude třeba přitvrdit. Ale reakce je, takže sankce "evidentně" fungují.

R. Nováček 23.9.2020 8:01

Podle Vaší filosofie ano.

F. De Winter 23.9.2020 7:40

...a druhou rukou mu platí výpalné za nepouštění migráčků, že?

J. Vala 23.9.2020 7:24

1. Recko a Kypr melo vzdycky cestu do Moskvy otevrenou a jeste pred nekolika lety jednalo recko s Ruskem o mnohem uzsich vztazich, vcetne moznosti opatrovat v reckych pristavech ruskou flotilu. Po tom, co se Rusko napotvoru vojensky sprahlo s Tureckem, tak Rekove teprve poznali, ze tahaji za kratky konec. A na Kypru je prilis mnoho ruskeho kapitalu, aby se Kyprane alespon mirne protirusky tvarili

2. Utlacovany Kypr si za svoji utlacovanost muze z vetsi casti sam, protoze naopak Kypr chtel v 60. letech minuleho stoleti utlacovat vojensky celkem neskodne kyperske Turky a prevrat kyperske vlady a nastoleni vojenske diktatury ovladane Reckem vyvolal znamou tureckou protiakci.

R. Nováček 23.9.2020 7:30

Ano,

"Kypr je oficiálně třetím největším zahraničním investorem v ruské ekonomice. Většina investic z Kypru jsou ve skutečnosti ruská ukrytá na Kypru pro účely daňové a právní ochrany. Kypr nabízí výhody anglického zvykového práva, které podniky často považují za pružnější při uzavírání smluv."

J. Fridrich 23.9.2020 7:23

Sankce musí jít na Rusko. Na Bělorusko jen omezeně, aby to nepostihlo běloruské občany...

R. Nováček 23.9.2020 7:32

To ještě jde?

Jáké další sankce, kromě stávajících a zastavení NordSream 2?

J. Fridrich 23.9.2020 10:12

Je to snadné - " zakrýt " jim špičkové IT technologie ze Západu, hlavně z Ameriky-Paifického pobřeží-Kalifornie- Silicon Valley-Redmondu atd. - totéž platí i pro komunistickou Čínu... Tam se za miliardy dolarů posouvá vývoj těch nej-IT dopředu a rusák to krade od dob projektu Manhattan-vývoje jaderné pumy, také jejich přeběhlého agenta Kima Philbyho-hlavní bylo jeho ukradení miniaturizovaného jaderného pohonu první americké jaderné ponorky Nautilus - a je toho mnoho - a dělají to ve velkém stále...

Nemusíme jít ani do špičkových technologií, které rusáci potřebují hlavně do válečné techniky, ale stačí se zamyslet nad zcela běžným spotřebním zbožím, které se jim dováží z celého světa - vyjmenovávat vše nebudu, byla by to kniha o tisících stránkách...

J. Fridrich 23.9.2020 7:22

Tento vrchol debility a sprostoty kágébáka Putina již půjde opravdu těžko překonat : " Navalnyj se mohl novičokem otrávit sám, řekl Putin. Ruský prezident Vladimir Putin při telefonátu se svým francouzským protějškem Emmanuelem Macronem nadhodil hypotézu, že si kritik Kremlu Alexej Navalnyj sám mohl vzít jed ze skupiny novičok - řekl, že Navalnyj mohl z blíže nespecifikovaného důvodu sám novičok pozřít. Na Putinovo nařčení Navalnyj reagoval na svém instagramovém účtu slovy: "Dobrá verze. Takže jsem si v kuchyni uvařil novičok. Nenápadně jsem ho upil z placatky v letadle. Upadl jsem do kómatu. Předtím jsem se domluvil se ženou, kamarády a kolegy, aby za žádnou cenu nedovolili můj převoz do Německa. Takže jsem nakonec jak blbec proležel v kómatu 18 dní, ale svého jsem stejně nedosáhl. Provokace se nepovedla!" Doktor Joseph Goebbels, baron Prášil i naši mystifikátoři s Járou Cimrmanem se musí červenat - král pohádkářů a lhářů je Vladimír Vladimírovič Putin..

P. Jirkovský 23.9.2020 7:26

Kdybyste v poslední větě naprosto nesmyslně nespatlal dohromady několik naprosto odlišnejch osob a jejich "působení", udělal byste líp. Pohádka je něco naprosto jinýho, než lež, fiktivní postavy a přípěhy mají pramálo společnýho s propagandou.

J. Fridrich 23.9.2020 7:36

Na s. Jirkovského nemá smysl reagovat.. To lepší je vyjádření jednoho přispívatele k tomu Puťkovi na Novinkách v diskuzi :

" Legendární vyšetřovatel V. I. Putin promluvil. Případ vyřešen. Poláci v Katyni taky spáchali hromadnou sebevraždu."

F. De Winter 23.9.2020 7:20

Paní z Lejna a jí podobní funkcionáři jsou stejným produktem systému, jako byli dříve Milouš Jakeš a jeho soudruzi. Prostě socialismus a velké byrokratické aparáty jsou živnou půdou pro tyto typy lidí. Výstižně to popsal Petr Hampl v knize Prolomení hradeb. Doporučuji. :-P EU :-P

P. Jirkovský 23.9.2020 7:22

Jen ti nejlepší, nechytřejší a nejstatečnější dokážou tak bravurně komolit jména ženský, která ani neumí česky a nečte NP. Taková odvaha zasluhuje skutečnou úctu a obdiv.

M. Němec 23.9.2020 7:32

Jojo, "odvážný a nebojácný pán " de Bill Winter.Rv

J. Drobný 23.9.2020 7:54

Skvělé, Jirkovský ode dneška jede podle zásad slušného chování pana Guth-Jirkovského! To se mi ulevilo, konec sprostých nadávek je tu.:-)

D. Mach 23.9.2020 7:35

Ten výblitek je z vaší kebule, nebo vám to poslali z Kremelce prostřednictvím KSČM? Je vtipné, jak zakuklený komouš nadává jiným do socialistů.

P. Kučera 23.9.2020 7:02

Hlubší kořeny.

Kdo tu moje texty aspoň jedním očkem sledujete, ví, že jsem propagátor Huntingtonovy teorie o civilizačních okruzích. Když se na dějiny podíváme z většího nadhledu tímto pohledem, zjistíme, že chronické konflikty vznikají na švech různých civilizací, a že pravoslavná civilizace je odlišná od té západokřesťanské. My jsme už před víc jak tisícovkou let opustili myšlení soluňských věrozvěstů a od dob Sv. Václava patříme přes všechno evropské klopýtání na Západ. Nešťastné jsou státy jako Bělorusko či Ukrajina, kterými prochází ona civilizační hranice. Výstižně to pojmenoval běloruský disident Pavel Latuška na nedávné návštěvě u nás: Nechceme jít s Ruskem proti Evropě, ale nechceme jít ani s Evropou proti Rusku. Všechno oč jim jde, je samostatnost (kterou imperiální Rusko nechce připustit), ne cesta na Západ.

Kypr, podobně jako Řecko, Srbsko (a taky Bulharsko a Rumunsko) patří historicky (civilizačně) pod pravoslaví a budou k tomuto (ruskému) centru dlouhodobě tíhnout. Jsou členy EU vlastně jen z utilitárních důvodů, aby byly v EU pacifikovány a konflikty tu nehořely (a jako levný zdroj pracovní síly) - což se dlouhodobě nepodaří. Podobně turecká Ataturkova cesta do Evropy vzala po třičtvrtě století pod Erdoganem za své. V NATO je Turecko taky pouze ze strategicko-taktických důvodů, jež panovaly ve studené válce a jeho členství už nebude mít dlouhé trvání. Atd.

Nesouhlasím s Astonem, že do evropských institucí lidé "nalezli": byli tam demokraticky zvoleni, proto politika v největších zemích unie je taková, jaká je. Nejsem taky nadšenec pro "zelený úděl", ale svět holt nepůjde podle nás, dědků, ale podle nových dorůstajících generací. Tak to už chodí.

Dobrý den.

J. Anděl 23.9.2020 7:17

Mám jen jednu připomínku.

Mezi novou dorůstající generací a dědky jsou ještě dvě generace produktivní. A demokratické procesy jako takové neomezují horní věkovou hranici, to dělá jen smrt. Stávající směřování není ani zdaleka výsledkem projevu touhy generace právě "dorůstající".

Jako vždy v historii, je spíš výslednicí představ rodičů, co by na základě svých zkušeností a/nebo ideálů přáli svým dětem. Které si to ale nakonec zařídí po svém. Představy stávající dorůstající generace poznáme (v politice) tak za dvacet let.

Dorůstající generace se projevuje možná tak v demonstracích typu Antifa, ale tam se neprojevuje generace celá. Pochopitelně. Jen extrém a minorita.

P. Jirkovský 23.9.2020 7:20

Souhlasím s vaší předposlední větou, proto taky posledních 15 let volím strany, kide je nejvíc mladejch lidí. Ne proto, že bych s nima bezvýhradně souhlasil, ale proto, že ten svět bude mnohem dýl jejich, než můj. Tak ať si ho přizpůsobí sobě a svejm představám. Ostatně, i kdybych to nedělal, udělají to stejně, jen se jejich představy nechají tak trochu mrzačit založením starejch dědků - "co nám to budou vykládat, my jsme to tady vybudovali ...." a podobný pindy.

J. Anděl 23.9.2020 7:58

Politický směr v demokracii definují největší menšiny. Třeba tak dvacet, třicet procent populace. Strana, ve které je nejvíc mladých, stejně nezastupuje zájmy všech mladých.

To je ten problém: není to tak, že oni mladí si to nějak zařídí. Své osobní života ano, ale politiku ne.

Vzhledem k počtu členů stran obecně je dokonce věk politiků/straníků naprosto bezvýznamný.

Třeba Piráty volilo nejvíc mladých. Nejvíc ale znamená 22 procent. Jsou tedy opravdu Piráti hlasem všech mladých?

P. Jirkovský 23.9.2020 8:26

Ještě jednou: Volím strany, kde je nejvíc mladých (což je jen můj, jistě povrchní dojem), o reprezentaci mladejch jsem nepsal a nemyslím si to. A volím je proto, že se do jistý míry vědomě poddávám běhu času a vším jsem si před lety, že mám tendenci dědkovatět, tedy považovat se za toho, kdo se může dívat na mladý s pocitem nadřazenosti (to jsou ty ošidný "zkušenosti"). To mě vyděsilo a proto si dávám majzla!

J. Anděl 23.9.2020 9:07

No však jo, já tomu rozuměl. A nechci to brát vám osobně, každý má své důvody pro svoje jednání.

Když jsem sledoval na youtubu rozhovor anarchokapitalisty Urzy s marxistou, jehož jméno si, omlouvám se, nepamatuju (link jsem sem kdysi dával, možná jsme nad tím spolu i prohodili slovo), jsou oba mladí. A pohled pana Urzy chápu, pohled toho marxisty ne. A s věkem to nesouvisí.

Souhlasím však do jisté míry - strana plná pouze hodně starých lidí nepůsobí jako uskupení, které by se mělo šanci příliš orientovat, řekněme, ve výzvách současnosti.

D. Mach 23.9.2020 7:38

Ukrajina se snaží vybudovat centrum pravoslavné církve u nich. Mají k tomu ostatně historicky blíže, protože Kyjevská Rus byla kdysi centrem kultury i pravoslaví v regionu na východ od nás.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/pravoslavi-cirkve-ukrajina-rusko-rozkol-klatba-porosenko_1810120913_och

V. Hájková 23.9.2020 6:51

ACH - JO ;-D;-D;-D! Tak nám tu s. NOVÁČEK - udělal přednášku z vysoké politiky !

A CO TAKTO ŘÍKÁTE - na tuto další prasárnu hradní smečky ? ;-D

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/500-milionu-pro-kanclere-mynar-domlouval-na-hrade-prodej-dolu-120967

I. Koubová 23.9.2020 6:41

Jen k tomu, proč u voleb v Bělorusku nebyli pozorovatelé OBSE, to nějak Astonovi uniklo :-/.... https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3148740-za-dva-tydny-voli-belorusko-prezidenta-obse-poprve-nevysle-pozorovatele

R. Nováček 23.9.2020 6:53

"OBSE uvedla, že poprvé nevyšle na běloruské volby pozorovatele, protože nedostala VČAS pozvání."

V. Hájková 23.9.2020 6:56

A tento BLAF - máte ze Sputniku nebo z AERONETU ? RvRvRv

R. Nováček 23.9.2020 6:58

Ze stejného odkazu výše

na který reaguji

R. Nováček 23.9.2020 6:59

ČT24

Z. Lapil 23.9.2020 7:37

A z toho plyne co? Že za svoji pozorovatelskou neúčast si může OBSE sama, protože je přece jednoduché přijet a bez bumážky prolejzat volební místnosti, zúčastnit se školení, nahlížet do uren a co tak podobné komise dělávají?

Obávám se, že to by se při výkupu špiónů z vězení OBSE pěkně prohnula.