20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

Babiš se distancoval od Okamury

Před týdnem jsem tu prorokoval, že se Babiš bude muset odříznout od Okamury. Vedla mě k tomu prostá logika, ta zřejmě chybí všem těm, kdo se i před tím týdnem zalykali nadšením nad tím, jak si ANO musí nutně padnout do náručí s komunisty a okamurovci. Realita je jinde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Jirkovský 8.2.2018 21:20

Re: Výprask Valachové

Není za co, samozřejmě. A pro jistotu dodávám, že já slepice chovám léta. Nezabíjím starý, takže je můžu sledovat po relativně dlouhou dobu. Troufám si tvrdit, že je mám vokoukaný. A tak můžu s jistou nadsázkou napsat, že kdyby dostaly volební právo, volily by prakticky všechny stejně.

M. Prokop 8.2.2018 21:13

Re: Výprask Valachové

Mohli by naskočit do té Tesly, co zrovna létá vesmírem. :-P

M. Mařák 8.2.2018 20:10

V ČR tripartita a

také lékařská komora, to jsou momentálně dva největší projevy klasického fašismu tak, jak byl definován v Itálii. Plácat o fašismu a nazývat fašismem cokoliv dokáže kdokoliv, kdo o jeho podstatě neví nic. Tedy kromě toho, že si ho plete a zaměňuje s národním socialismem a podobně.

M. Kolář 8.2.2018 20:18

Re: V ČR tripartita a

Dobrý večer .

To je zajímavé co píšete.. Zřejmě Vám tyto "komory" připomínají korporativistické struktury fašistického státu ... ?

M. Mařák 8.2.2018 20:20

Re: V ČR tripartita a

Ano, jsou největším projevem korporativismu, tedy odbory postavenými na stát (fašismu) v ČR.

M. Kolář 8.2.2018 20:31

Re: V ČR tripartita a

Jistý korporativistický rys tyto "instituce" zřejmě mají.. Já však onu terminologii chápu tak, že korporativismus se nerovná fašismus, byť pro fašistické státy byla tato pořádací metoda propojení mezi fašistickým státem a hospodářstvím typická. Tedy rozhodně bych tyto komory neoznačil za projev fašismu.. Fašismus je specifická ideologie která navozuje permanentní dynamickou "revoluci" která je anti-právní a anti-institucionální.. Korporativismus byl pro fašistický stát spíše nutnou metodou či zpočátku jakýmsi kompromisem který se stal trvalým, neboť stát a hospodářství musí nějak fungovat .. Evropští fašisté chtěli/potřebovali nějak funkční stát, nebyli jako "pol-pot" ..,

M. Mařák 8.2.2018 20:34

Fašismus byl na korporatismu založen,

jednalo se o základní pilíř jeho ideologické doktríny. Nebyla to žádná vláda nikým nevolených elit, jak se to tady i jinde snaží podsouvat různí nedouci.

M. Kolář 8.2.2018 20:42

Re: Fašismus byl na korporatismu založen,

No tak, volení jistě nebyli... Já bych to spíše definoval jako vládu nevolených neelit .. :)

Jinak, s názorem že "fašismus byl na korporativismu založen" moc nesouhlasím.. Byla to hlavní organizační forma fašistického státu, jakási praxe fašismu, to ano.. Ale samotná ideologie, pojetí monolitní společnosti, identifikace přes národ, převyprávěné dějiny atd atd..., příliš samotný korporativismus nepotřebovala...

Ale bezpochyby záleží z jakého úhlu věc zkoumáme. .

J. Václavíková 8.2.2018 20:51

Re: Fašismus byl na korporatismu založen,

Problém termínů, jež používáme k popisu skutečností, začasté bývá jejich různý obsah v čase a souvislostech. Není divu, že pak namísto dorozumění vedou k babylónskému zmatení.

M. Kolář 8.2.2018 20:55

Re: Fašismus byl na korporatismu založen,

To máte naprostou pravdu Takto složité fenomény zde vydiskutovat

a nerozmlátit při tom klávesnici je téměř nadlidský úkol.. :)

J. Václavíková 8.2.2018 20:58

Re: Fašismus byl na korporatismu založen,

Vydiskutovat lze jen s těmi, kdo chtějí chápat řečené. Což tu bývá vzácné. A zrovna tohle poučení o zmatení prostřednictvím ,,jednoznačných" termínů si odnáším z místních debat :-)

M. Kolář 8.2.2018 21:09

Re: Fašismus byl na korporatismu založen,

Babylon je to neuvěřitelný tedy ... Ten nesoulad opravdu většinou začíná již u samotných základních pojmů ..

Ale ten hlavní rozdíl, jak správně uvádíte, je v přístupu každého člověka a jeho vnitřní svobodě - filosofické radosti z bytí ..

M. Prokop 8.2.2018 21:16

" Což tu bývá vzácné."

Konečně reálná sebekritika.

M. Mařák 8.2.2018 21:00

Volby samozřejmě probíhaly, kandidáti

byli navrženi v rámci jednotlivých korporací. Znovu opakuji a tvrdím, že korporativismus byl ideologickým i "technickým" základem italského fašismu. Národ byl pro Mussoliniho jen idea, neměl na to rasový pohled jako národní socialisté, lidskou rasu považoval z 95% jen za pocit.

Kdysi jsem o tom něco delšího napsal, je to tady:

http://www.punk.cz/index.asp?menu=&record=9297

Řekl bych, že je to stále aktuální až na ty zelenáče, ti to již z programu dávno vypustili. No a NGO dnes v podstatě fungují jako klasické lobby.

M. Kolář 8.2.2018 21:05

Re: Volby samozřejmě probíhaly, kandidáti

Dík, já si to přečtu a někdy o tom můžeme dát řeč ...

Už si to tady poznamenávám ..

M. Mařák 8.2.2018 21:09

Re: Volby samozřejmě probíhaly, kandidáti

OK, je to na velmi dlouhou diskuzi a také na to momentálně nemám chuť a ani náladu. Jdu si číst, mějte se vespolek.

V. Pavelka 8.2.2018 20:22

jo

Fasces"fašisti ,Musoliniho národní socialisti, operetní uskupení hrdinů .

M. Mařák 8.2.2018 20:25

Re: jo

Jedná se o dva rozdílné systémy a dvě rozdílné ideologie.

K. Berka 8.2.2018 19:28

Nevidím, neslyším, mlčím a .....

https://pp.userapi.com/c830608/v830608986/70c70/ihNeShPyoCI.jpg

Obrázek

J. Venc 8.2.2018 19:21

Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

byl modrooký černoch, kuriosně podivuhodné. Albionští to nemají s vlastními kořeny jednoduché, zdá se.

Ani s tím jejich ne/brexitováním. Ale i to nějaký ten potomek modrookého černocha snad zvládne, někdy.

:-)

M. Franková 8.2.2018 19:24

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Jen malý dotaz. Znáte trošičku historii Británie?

J. Venc 8.2.2018 19:28

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Ano. Proč se ptáte?

M. Franková 8.2.2018 20:43

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Protože, pokud byste dějiny Albionu opravdu znal, tak byste modrookého černocha nebral jako kuriozitku.

J. Venc 8.2.2018 21:03

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Ach tak. Nebral jsem ovšem jako kuriositu přímo modrookého černocha (byť i tak jde o marginální a ne zcela pravděpodobnou záležitost) ale nález zrovna takové fosilie coby nejstarší. Netřeba číst mezi řádky, stačí občas co napsáno jest.

Ale klidně mne poučte, rád se dozvím ...

:-)

D. Švik 8.2.2018 19:36

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Nicméně ti současní "britští" negři modré oči nemají a hlavně vůbec nemají smysl pro svobodu a demokracii, že ? :-)

J. Venc 8.2.2018 19:47

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Nějak netuším, co to má společného s mým komentem, pozérský budhisto. Pravděpodobně byla migrace přirozenou součástí lidského světaběhu již od dob provopočátečních, byť si to neumím logisticky (bez pašeráků a tak) vlastně ani představit. Jiné poselství v nálezu té fosilie nevidím. Ovšem Vy si v tom přirozeně hledejte co chcete, nezajímá mne to.

:-)

D. Švik 8.2.2018 19:55

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Ten váš příspěvek je ve skutečnosti velice rasistický, že ? na to jsem reagoval. Pozérský blbe :-)

J. Venc 8.2.2018 20:05

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Hm. Rasismus v tom mohl vyčíst je pozérský budhista anebo totální blb.

Víc už k tomu fakt nemám.

:-)

D. Švik 8.2.2018 20:09

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Rasismus z toho čouhá, jako sláma z bot, pozérský totální blbe

Víc už k tomu nemám. :-)

J. Venc 8.2.2018 20:11

Re: Tak čtu vedle, že snad nejstarší dohledatelný Brit

Hm. Píšete zde o "negrech" a rozdáváte zároveň rozumy o rasismu. Pozérský budhisto.

A tak se to má u těch Vašich blábolů se vším. Fakt nezajímavé.

:-)