Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Americké volby
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Milan 4.11.2020 23:13Specifické občanstvo a stejně jsem zvědavej na tu dlouhodobost. |
R. John 4.11.2020 23:12Fakt ?... no tedy... to sem nevěděl.... tak vona není stejná, jako Amerika. to se podívejme... :-)) |
P. Vandas 4.11.2020 23:12Boccassu. :-):-):-) |
P. Milan 4.11.2020 23:12Vyzkoušená v SFRJ. :-P |
P. Milan 4.11.2020 23:11Konec konců, Obama byl podobné neštěstí a vytvořil Trumpa. Uvidíme, koho vytvoří Harris. |
M. Mařák 4.11.2020 23:11Přesně tak, jednu z jejích méně demokratických forem, řeknu-li to diplomaticky. |
P. Milan 4.11.2020 23:10Vice dirigismu a přerozdělování, obvykle, v dnešní době ještě blbnutí se skupinovými právy (to už je progresivistické, ale levici dost blízké). |
P. Vandas 4.11.2020 23:09Dá se s tím smířit. To jistě ano. :-):-):-) |
J. Schořík 4.11.2020 23:09Moderní? V dobrém i zlém.. |
P. Vandas 4.11.2020 23:09Tu třetí cestu reprezentuje především Čína a to přesvědčivě úspěšně. :-):-):-) |
M. Mařák 4.11.2020 23:08Mně také. Rád bych ho tady zase viděl. |
P. Milan 4.11.2020 23:08Pro mě taky, ale co s tím naděláš? Když se lidi začnou domnívat, že blahobyt vzniká zákazem technologií a přerozdělováním, co se dá dělat jiného, než počkat, až si na tom nabijí hubu? |
I. Semrád 4.11.2020 23:08Holt SŘLI. Mě se po Kajanovi stýská ;-) |
P. Vandas 4.11.2020 23:06Pojmenuj to přiléhavěji. Nic lepšího jsem nevymyslel. :-):-):-) |
R. John 4.11.2020 23:04Základ mají v Anglosakém právu... si představ, že třeba v Anglii, v 19 stol, mělo skomírající chudé městečko čtyři zástupce v parlamentu a v té době již milionový Manchester, ani jednoho.... takže se to v průběhu desetiletí měnilo...aby to bylo spravedlivější... nepíši že "spravedlivé".. takový system totiž nikde svým způsobem neexistuje... každý má své pro, i proti.... |
M. Mařák 4.11.2020 23:03Mýlíte se oba dva, řekl bych. Stále měnící se a vyvíjející se třetí cesta mezi kapitalismem a socialismem. |
P. Vandas 4.11.2020 23:03Pro mne už slovo dlouhodobě, je příliš dlouho. :-):-):-) |
I. Semrád 4.11.2020 23:03A čo to, čo je to také "levicové"? |
J. Matuška 4.11.2020 23:03Pavle, s tvým názorem souhlasím. Bernie Sanders měl v Bostonu obrovské shromáždění svých podporovatelů v primárkách. Na řadu problémů /zdravotnictví, školství aj./ nabízel socialistickou medicinu. Reakce na jeho slova byla hlasitě souhlasná... |
P. Milan 4.11.2020 23:02Kanada nemá státy. Má jen deseti provincií a tří spolková teritoria. |
I. Semrád 4.11.2020 23:02Taky si myslím, že minule vyhrála Clintonka 51.1 : 48.9 a letos to vypadá obdobně pro Bidena. No, jako včera: jejich země, jejich pravidla. Ale jinak v podstatě souhlasím s tím, co píšete. Včetně volby měsíc předem, taky se mi nezdá. |
P. Vandas 4.11.2020 23:01Pomalu se začínám smiřovat s představou, že vyhraje Biden. No, co. Američané mají právo si zvolit svou cestu. Ponesou si za to důsledky. :-):-):-) |
P. Milan 4.11.2020 23:00Vzhledem ke kouzlům, které lze s volbami dělat, je to jen jeden z mnoha problémů, ve federaci celkem zákonitý. Představte si jen pro ilustraci volbu EUnijního presidenta s výkonnou mocí. Nebyl by to vždy Němec? |
V. Mokrý 4.11.2020 22:59Tak jest |
R. John 4.11.2020 22:58Já ti dám spratka, až vypadneš z podvlíkaček.... a Kanada má kolik států ?...přes padesát ?....jako USA ? a stejnou historii, jako USA ?... ty kluku, ty jsi šel na záchod a omylem zašel sem.... ?...:-) |
P. Milan 4.11.2020 22:57Asi tak, velký vliv má příliv jiných občanů, než WASP. U toho socialismu, doufejme, že nebude trvat tak dlouho, jako zde se sovětskou oporou. Dlouhodobě není životaschopný. |
V. Mokrý 4.11.2020 22:57Za dobu svého státu mají mnoho dodatků Ústavy, mohou mít i jiný systém voleb. |
M. Ilsner 4.11.2020 22:56Svatá pravda, třeba Jermanová směřuje přímo ke komunismu (pro sebe). |
P. Milan 4.11.2020 22:55Něco z toho si představit umím, něco ne. Fakt je, že náš způsob volby je sice dost bezpečný, ale zasloužil by si některé inovace, počítačové i korespondenční. technicky zajistit je lze, je-li snaha to udělat. O US systému bych neřekl, že je blbý. Je tradiční, z dob, kdy byla jiná rizika než teď. Že by to nebyly demokratické volby, to ani náhodou. |
P. Vandas 4.11.2020 22:54Ať na to hledím z jakékoli strany, tak skutečným problémem je, že minimálně polovina voličů si přeje levicové pojetí politiky USA. Zdá se mi, že zvolení Trumpa bylo poslední vzepětí konzervativních voličů, kterým se nelíbí novodobé trendy v uspořádání společnosti. Škoda, že se Kajan mýlil v tom nejpodstatnějším, totiž v tvrzení, že svět samovolně směřuje ke kapitaluzmu. Opak je pravdou. Svět samovolně směřuje k socializmu. Dokonce už i v USA. :-):-):-) |