6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Alexander Tomský spolu s Realisty

Významná postava na naší politické a mediální scéně povede kandidátku Realistů v Pardubickém kraji. Alexander Tomský i Petr Robejšek, hlava Realistů, jsou dobře čtenářům Neviditelného psa známi. Tomský jistě bude významnou posilou Realistů. On spolu s Robejškem a dalšími protagonisty nově založené strany má odezvu v širokých vrstvách realisticky smýšlejících občanů. Teď ovšem jde o to, aby tito realisticky smýšlející občané šli a Realisty volili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 8.8.2017 11:06

Návrat z Beerlandu

Posezení s přáteli u Potrefené husy parádní, Cikáni s krumpáči a lopatami i v tom tropickém horku kopou vedle silnice příkop, centrum jako obvykle zaplněné turisty z celého světa, pivo je pořád stejně dobré a lidé příjemní, relevantní pravice pořád neexistující, no a před týdenním aktivistickým buzněním jsem již odjel zpět směrem na Elsass.

Hodně jsem se díval, poslouchal ostatní a občas něco prohodil, mám z ČR pořád dobrý pocit, pohoda.

V. Klepetko 8.8.2017 11:00

Re: Jiná volební strategie?

:-) Dobrá hláška

Škoda že se mi nenahrálo na mobil to video z Husy:-(

J. Anděl 8.8.2017 11:00

Re: Jiná volební strategie?

Pane Klepetko, máte na mysli svou svou výtku k Realistům ohledně absence realistické vize budoucnosti EU, které jste pak v podpříspěvku rozvinul ve dvě netriviální otázky, týkající se dvourychlostní Evropy?

Já se nad tím teprve pořádně zamyslím. Narychlo mě napadá jedna věc, na které to rozmyšlení už nic nezmění, ovšem zároveň je to dost vágní: zůstat na periferii pro nás bude výhodné za těch okolností, že budeme dost jasně znát své záměry, svůj směr. Když (jestli) pořádně nevíme, jakou chceme mít ČR, jak pak říkat, jakou chceme mít EU? Pokud víme, jakou chceme mít ČR, můžeme teprve posuzovat, zda máme šanci takovou ČR být v jádru. A dokud si to nevyjasníme, kdo nás v jádru bude brát vážně?

Osobně intuitivně (tedy bez schopnosti dodat argumenty) preferuji periferii EU s úzkou spoluprací s Polskem, Slovenskem, případně Maďarskem, pokud by o to ovšem tyto země stály. Jednoznačně osobně nejsem pro vizi evropského člověka a celoevropské vlády, celoevropských stejných daní atd. Čím větší celky, tím více socialismu :-) (to je hrubé zjednodušení, ale teď se mi to hodně líbí :-). Tzn. nejsem nijak zvlášť národovec, jen se domnívám, že čím blíž a regionálněji jsou možnosti regulovat zákony a normy, tím lépe.

Reálné možnosti člověka jako jedince něco ovlivnit končí zhruba na schůzi SVJ, dál jsou už jen řídké a čím dál tím exponenciálně řidší ;-)

A. Trick 8.8.2017 10:52

Petr Robejšek

„Jakmile římská vláda pochopila, že v pohodlné pozici průjezdní země nemůže zůstat, šlo najednou všechno ráz na ráz. Během 24 hodin se rozhodla povolit vojenské operace v libyjských vodách, a to se mělo a mohlo stát již v srpnu roku 2015.“

P. Janos 8.8.2017 10:46

Je to velmi příjemné,

mít v čr konečně opravdovou konzervativní stranu, ktrá se nebojí hlásit ke kořenům západní civilizace a opravdovým "evropským hodnotám" jako je rodina, sounáležitost s vlastním národem a odkazem na základní kameny neší civilizace jako židovská morálka, křesťanská láska, římské právo a řecké myšlení.

Konečně máme stranu, která se nebojí tváří v tvář neomarxistickým liberálům říct, že všechny kultury nejsou stejné, ale že ta naše ostatní dalece převyšuje, což jasně vidíme na míře prosperity a svobody, ktrých jednotlivci v okruhu západni civilizace užívají. Zapojením pana Tomského jsem nesmírně potěšen. Každopádně netuším, jak vekou část voličů v českých zemích můžou oslovit. Když tak čtu komentáře pod tímto článkem, tak mě to vrací z nadšení zase do reality.

R. Tesařík 8.8.2017 10:43

Re: Jiná volební strategie?

To mi připomíná Zdeňka Svěráka v Obecné škole.:-))

J. Anděl 8.8.2017 10:40

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Výborně, díky. To dává smysl :-)

V. Klepetko 8.8.2017 10:39

Jiná volební strategie?

Každý tu píše, koho chce volit a proč. Já ale asi zvolím paleokonzervativnější přístup. Vymýšlím volební strategii celého svého rodinného klanu s tím, že vygenerujeme nějaký rozumný mix hlasů pro Piráty, ANO, Realisty, ODS a možná i Svobodné. :-)))))

Pro pana J. Anděla: níže s velkým zpožděním položil pár otázek o našem začlenění do EU a velmi by mě zajímal zejména Váš názor na tuto věc!

M. Těhanová 8.8.2017 10:35

Re: Fiala a Robejšek?

Ale já se zastávám Petra Fialy právě proto, že ho znám osobně, na media moc nedám. Jen nechávám každého, ať si vytvoří vlastní názor, nebudu nikomu nic podsouvat.

jinak pana Tomského mám velmi ráda, i když s něčím v jeho názorech nesouhlasí, bohužel běžný život moc nezná, proto je někdy taky hodně akademický. A texty pana Robejška jsem vždycky ráda četla a přemýšlela o nich. Umí uhodit hřebíček na hlavičku.

Přesto zůstávám věrná ODS, protože ji velmi pozorně sleduji a vidím jak se mění, jací lidé teď začínají v ní převládat. Věřím, že to bude dobrá volba pro ty, kteří se k tomu rozhodnou.

M. Kolář 8.8.2017 10:35

Re: A vy jste čí demagog ?

No vida. Normalizační šedá zóna vykoupená klausovským nihilismem si mne všimla. Dnes mám šťastný den ..

P. Vandas 8.8.2017 10:34

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Ještě jeden aspekt jsem přeskočil. Vládě ANO chybí politický program pevněji formulovaný a ten zase má Petr Robejšek. Třeba by něco z toho přešlo i do politického základu ANO. :-):-):-)

P. Vandas 8.8.2017 10:30

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Jindro, začnu odzadu. a.) Účast na vládě poškodí každou stranu, zejména tu menší. b.) Vládu ANO s Realisty bych podpořil, ač v ANO důvěru nemám. (Jourová, Telička) c.) Pokud by Realisté byli ve vládě s ANO, tak bych očekával, že bude dělat takový aktivní dozor, aby ANO nesklouzlo k účelové kolaboraci.:-):-):-)

F. Šimek 8.8.2017 10:29

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Pavle-já byl jeden z PRVNÍCH -v J.Čechách kerej vstoupil v r 91 do ODS ! Můžu doložit legitkou. Byla to složenka -200kčs-podpis Václava Klause ! Já bych je taky dneska rád volil, ale to vedení nejni "moje" šálek čaje. Furt se rozhoduju, zda ten ušatej kluk ze Svobodnejch-fakt mu fandím, nejni hloupej, ale hodím to OKAMŮROVI....asi tak !!!

J. Kanioková 8.8.2017 10:25

A vy jste čí demagog ?

A. Trick 8.8.2017 10:23

Je tak?

"téměř všichni podrazníci z ODS již dávno přešli k ANO"

A k ODS přešli z KSČ.

J. Anděl 8.8.2017 10:22

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Zajímala by mě Pavle jedna věc. Všímám si, že pár nově do parlamentu proniknuvších stran zvolila podíl na vládě. Ne mnoho takových stran pak ovšem uspělo v dalším volebním období. Uspěla (alespoň na čas) TOPka a ANO, neuspěli Zelení, Bártovci. Přemýšlím, čím to je. Hádám, že u těch, které neuspěly, převážila snaha a ochota podílet se na vládě nad slibovaným programem.

Nyní tedy otázka - preferoval bys z dlouhodobého hlediska teď od podzimu vládu ANO s Realisty, kdyby ta možnost existovala? Ta otázka skrývá dvě podotázky: Myslíš si, že Realisté mají v podstatě kompatibilní program a plány s ANO? Myslíš si, že vláda s ANO může Realisty poškodit?

Díky.

P. Vandas 8.8.2017 10:22

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Jsem šťasten z úplně jiných věcí a politika je pro mne především otázkou rozumu a citu už méně. Už několik volebních období jsem dal svůj hlas opozici a nijak mne to nenadchlo. :-):-):-)

A. Trick 8.8.2017 10:21

téměř všichni podrazníci z ODS již dávno přešli k ANO,

A k ODS přešli z KSČ.

M. Těhanová 8.8.2017 10:17

Re: Proč budu volit Realisty? :-):-)

Bohužel 2 osobnosti jsou na volby strašně málo, chtěla bych znát aspoň 14 skutečných lídrů, které mají v zásobě. A to, že |Petr FIala je slušný, není slabost, vím jistě, že by si uměl i dupnout. Ale to ví i ti, co ho neustále shazují, ale prostě ODS s úplně jinými lidmi dělala před 20ti lety chyby, takže se mnohým zdá nevolitelná.

Bere někdo z těch, co ji neustále zatracují, že jsme o 20 let dál a inteligentní lidé se umí ze svých chyb poučit?

J. Anděl 8.8.2017 10:11

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Rozumím. Podílet se na vládě tak či onak docela dobře umí KDU-ČSL.

Z mého pohledu se i opozice podílí na vládě. Někdy je prostor vést, někdy je prostor se bránit zlu.

J. Anděl 8.8.2017 10:09

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Žádná existující strana nemůže uplatnit můj názor. Volbou jakékoliv strany se ten názor mělní, přestává být mým, stává se pouze výživou pro názory vedení té strany.

Každý z nás s volbou může naložit jakkoliv. Někdo si může říct - radši, ať se úspěšně realizuje 5% mých názorů než nic. A jiný to vidí jinak.

Teprve když si uvědomíte, že máte opravdu svobodu zvolit, koho sám chcete, můžete s tím svobodně - a zodpovědně (zodpovědně vůči sobě a svému svědomí) naložit.

Tímto příspěvkem chci aktivně podpořit postoj, že je to svobodná volba každého z nás. Žádné "měl bys volit toho nebo tamtoho, protože..." Vol si, koho chceš.

B. Rameš 8.8.2017 10:07

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Tak to musíte být šťasten za každé vlády, když se na ní podílíte.

M. Prokop 8.8.2017 10:06

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Ano.

M. Prokop 8.8.2017 10:06

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Ano.

Už na tu pětiprocentní klausuli kašlu, to by zde zakonzervovalo politickou scénu, s vyjímkou miliardářských "hnutí" (a bez těch se taky obejdu).

V. Klepetko 8.8.2017 10:02

Re: Aston to napsal dobře

Myslel jsem tu výhradu trochu jinak. EU je v zásadě dobrý koncept, který se dostal do rukou idiotů. Existuje více než jeden quasi-optimalní model fungování EU, ale politická vůle k prosazování těchto přístupů je nulová. Místo toho tu bude na podzim v podstatě binární volba v rámci "dvourychlostní destrukce Unie": tvrdé jádro versus periferie. A já chci od Realistů jasné slovo -

Za jakých okolností by pro nás bylo výhodné být na periferii? Existují nějaké situace, za kterých by bylo výhodnější zůstat v tvrdém jádru? Podpoří Realisté referendum s otázkou o způsobu našeho začlenění do budoucí dvourychlostní Evropy? Nemyslím si, že odpovědi jsou triviální...

M. Valenta 8.8.2017 10:02

Re: NE Realisté, ale Naivové

Tak si těch 2% užijte a i trochu toho napětí před volbami. I Vás Babiš zdraví a děkuje.

P. Vandas 8.8.2017 10:02

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Zelí pravil: "To jsou jenom takové doktorské pindy."

Volím proto, abych se svým hlasem podílel na vládě a ne, abych svým hlasem pokřikoval z pankejtu na kolonu vládních vozidel. :-):-):-)

R. Brzák 8.8.2017 9:59

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

Takhle budete volit menší zlo. Což o to, je to Vaše svobodná volba...pro kterou ale právě ty strany, které vyjadřují Vaše názory nejvěrněji, nebudou mít šanci! Vy vlastně říkáte - mám svůj názor, ale nevěřím, že se může uplatnit! To je pro mne již nepřijatelné. Prostě budu volit Svobodné - průnik mezi jejich a mými názory je vysoký. A nebudu mít pocit, že jsem zase zvolil oportunisty, kteří se zase zpronevěří svému (pro mne již tak hraničně přijatelnému) programu, jakmile půjde o koryta.

J. Anděl 8.8.2017 9:59

Re: Neztrácejme hlasy volbou sice sympatických,

S kým by chtěli vládnout? V tomhle bodě se jich zastanu. Vládnout bude s největší pravděpodobností Babiš. Informace, že ODS tedy bude v opozici, tím pádem není marná a prázdná. Ostatně tam se ukáže, zda budou v opozici občanskou a demokratickou stranou, nebo zda budou "Opozicí" za každou cenu, třeba i s KSČM.

R. Brzák 8.8.2017 9:55

Re: NE Realisté, ale Naivové

Pěkně strašíte...pravicová strana se širším záběrem je ta, která má levicový potenciál? Takových tu je!