4.6.2024 | Svátek má Dalibor


Diskuse k článku

A přece se hulí

Byl to od poslanecké sněmovny skvělý výkon: před očima veřejnosti zamotala protikuřácký zákon do koberce a strčila ho pod almaru. Pak si šli poslanci zapálit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vébr 26.5.2016 12:53

Re: Je to marný, je to marný

Není, už to pochopte. Je ve vlastnictví, popř. nájmu hospodského. Veřejné je kupř. náměstí, silnice a podobně.

S. Lazárek 26.5.2016 12:52

Re: Mohl byste mně vysvětlit?

Ven z hospy bych je pouštěl jen každou středu mezi sedmou a osmou ranní, aspoň by měla rodina přehled o tom, kdy se hlava rodiny vrátí dom....:-)

M. Moravcová 26.5.2016 12:49

Re: Na pracovištích hulíme ;-))

tedy Vy jste možná nekuřák, ale jinak slušností jste nepolíbený. A to je fakt neštěstí.

A. Trick 26.5.2016 12:47

Je to marný, je to marný

Lokál v restauraci je veřejný prostor. Tak už to konečně vážení pochopte.

J. Kavalír 26.5.2016 12:47

Kuřáci jsou sobci

a kouření je v podstatě drogová závislost. Jdu s několika přáteli do hospody. Jsme většinou nekuřáci, ale jeden nebo dva kouří. Pokud není hospoda pouze nekuřácká, po chvíli se (v lepším případě) zeptají, zda si mohou zapálit. Jistě uznáte, že je dost těžké jim říct, že ne. A skoro u každého stolu sedí podobná skupinka, ve které někdo kouří. Domů jdeme všichni načichlé kouřem.

Jediným správným řešením je, zakázat v hospodách kouření stejně, jako je tomu v jiných uzavřených prostorách, kde se pohybují i nekuřáci. Pokud si chce někdo posedět u piva s cigaretou, mělo by mu to být umožněno ve specializovaných "kuřáckých klubech", kde by personál tvořili pouze kuřáci a vstup by byl pouze po předložení "průkazky" s celostátní platností (pro osoby starší 18. let). Takovýto klub by mohl být i součástí běžné hospody, ovšem stavebně oddělený se zvláštním vchodem. Kuřáci by se alespoň neshlukovali před vchodem, ale mohli by se svému zlozvyku věnovat v suchu a v teple.

R. Veselý 26.5.2016 12:46

Re: Američané jsou zase o krok napřed!

Prokop je vždy zvláštní.

R. Veselý 26.5.2016 12:44

Tak jak čtu zdejší zastánce svobod

tak jim najednou nevadí Babišovo NE zmíněnému zákonu a sborově křičí "ať žije ANO !" :-)))

J. Vrtný 26.5.2016 12:42

Re: Tak na to koukám...

Jak prosté a výstižné. Díky!

R. Veselý 26.5.2016 12:41

Re: Mohl byste mně vysvětlit?

A já bych zase ožralejm zakázal odchod z hospody ! :-)

J. Matuška 26.5.2016 12:40

Re: Jako foršpajz před obědem...

Pane Hane, před čtyřmi lety jsme se přestěhovali po padesáti letech bydlení na Vinohradech do Bubenče. Žádnou nostalgií jsem netrpěl ani den - Letná, Stromovka, Troja - to byla místa, kde jsem trávil šťastná dětsví s partou kluků bez ohledu na "Protektorát"... Kruh se uzavírá, jak rychle nevím. Vrátil jsem se v září 1968 z Kalifornie a nikdy ani chvíli jsem toho nelitoval. V Rusku jsem nebyl a docela mě to mrzí. Starší přítel, Američan, navštívil před lety Moskvu a Petrohrad. Vyprávěl, že byl příjemně překvapený... Takže, nikdy mě nenapadlo se kamkoliv přestěhovat, PRAHA je nádherné město, jsem tady "spokojený"... Zdravím! Bunga bunga!

S. Lazárek 26.5.2016 12:36

Re: Mohl byste mně vysvětlit?

Já bych do špitálů zakázal vstup ožralejm.

J. Vrtný 26.5.2016 12:30

Re: Nic jiného jsem nečekal...

Naprostý souhlas. Jsem nekuřák , ale vadí mi, když chtějí určovat majitelům hospod, zda se bude kouřit, či nikoliv. Už vůbec si nedovedu představit zákaz kouření v mnoha vesnických hospodách. Srovnávat hospodu s vlakem je pitomost. Starost o zdraví občanů je pokrytectví. Každý je odpovědný za svoje zdraví. Kouřením to může ovlivnit. Nekouří a vyhne se hospodám, kde se kouří.

Ale může ovlivnit ovzduší, potraviny, které požívá? Je ovzduší čisté, bez škodlivin? Jsou potraviny opravdu - všechny zdravotně bezpečné? Je kouření vždycky a jedinou příčinou vzniku rakoviny?

J. Novotny 26.5.2016 12:25

Re: Mohl byste mně vysvětlit?

No nevím, co se týče kouření, tak tam jsou s ním desítky let zkušeností a jedině zákaz bez výjimek historicky zajistil ochranu zdraví. Po pravdě je mi ukradené, když si v nějaké putyce pár dědků sdílí své cigaretové exhalace, trochu mi vadí hradit jejich následnou lékařskou péči, ale budiž. Na druhou stranu, jak se začne s tím ořezáváním a výjimkami, tak z toho vznikne 3,14covina.

I. Hil 26.5.2016 12:24

Re: Svoboda hulení zachována

Ano, hlavně hulváti, kteří obtěžují kouřem okolí. Proto to potřebují vyřešit zákonem. Stejně tak jako magoři za volantem, kteří by se jinak pozabíjeli....

S. Donát 26.5.2016 12:18

Re: Svoboda hulení zachována

Vadí to hlavně těm, kteří jsou líní používat tu šedou kouli mezi levým a pravým uchem a vše potřebují mít vyřešeno nějakým právním předpisem...

S. Donát 26.5.2016 12:16

Re: Mohl byste mně vysvětlit?

I to je poněkud hloupé. Pokud si majitel restaurace přeje, aby k němu v pondělí chodili bílí, v úterý černí a ve středu modroocí albíni, měla by to být opět jen jeho věc. A pokud někdo nechce, aby mu bylo ubližováno na zdraví, nemá do kuřácké hospody lézt :-).

J. Novotny 26.5.2016 12:14

Re: Mohl byste mně vysvětlit?

Zákony obecně omezující ublížení na zdraví se vztahují i na hospody. V případě hospodského zaměstnavatele, se jej týkají další zákony. A třeba nesmí rasově diskriminovat.

Přestože jde o soukromé provozovny.

V. Novák 26.5.2016 12:14

Re: Američané jsou zase o krok napřed!

My se bavíme o Rusku?

Zvláštní...

M. Prokop 26.5.2016 12:08

Re: Mohl byste mně vysvětlit?

To je marný, hranice mezi zastánci svobody a zastánci dobroserství už jsou pevně stanoveny.

M. Prokop 26.5.2016 12:07

Re: Američané jsou zase o krok napřed!

Jo, klidně. Mimochodem, u nás na to je nějaký zákon?

Mimochodem, u nás zase Šlechtová chystá nějaký zákon na rakve a potraty.

P. Vébr 26.5.2016 12:07

Mohl byste mně vysvětlit?

Napsal jste, že zákon by měl vypadat takto: "V hospodách je zakázano hulit."

Dobře, dobrý zákon by měl být takto stručný.

Ale, prosím, prosím, vysvětlete mi, proč by měl existovat tento konkrétní zákon? Co je komu do topho, co hospodský povolí ve své SOUKROMÉ provozovně?

M. Prokop 26.5.2016 12:05

Re: Hezky to napsala... ta etérická blondýnka....

Já tedy fakt nemám, neb nejsem vyučen ve věci ošetřování choromyslných.

M. Berka 26.5.2016 12:04

Zdá se,

že ten rozklad řídících společenských struktur je všeobecný. Zdaleka se netýká jen ČR nebo EU. Lidi přestává pomalu bavit, co produkují ti, co jsou ve vedení států...

M. Varadinková 26.5.2016 12:04

Re: Američané jsou zase o krok napřed!

Nebetyčná pitomost je vůbec upravovat takovou věc zákonem. Proč by člověk nemohl (výjimečně, ne běžně) použít záchod určený pro opačné pohlaví? Typická situace: U benzínky, kde jsou jen dva záchody, zastaví zájezdový autobus plný žen. A většina z nich se potřebuje vyčurat. U dámského WC se vytvoří dlouhá fronta, zatímco na pánském nikdo není. Proč tedy nepoužít i ten pánský, když je volný a široko daleko žádný muž? Samozřejmě, když se přece jen nějaký muž dostaví, tak dostane přednost, jakmile se záchod uvolní. Prostě rozumní lidé si to dovedou rozumně zorganizovat a nepotřebují k tomu vůbec žádný zákon.

V. Novák 26.5.2016 12:03

Hele, Johne, nechcete napodobit ty své chráněnce cikány

z podmoskevské černé děrevně a navrtat nějaký plynovod? Vaše reakce předčí pitomostí i rysa - a to je co říct.

M. Prokop 26.5.2016 12:03

Re: Zdá se,

Mně ne.

M. Prokop 26.5.2016 12:03

Re: Američané jsou zase o krok napřed!

No pravda, v Rusku by byla věc vyřešena rychle a hned, příkazem velkého voždě.

M. Berka 26.5.2016 12:03

Zdá se,

V. Novák 26.5.2016 11:59

Re: Američané jsou zase o krok napřed!

Feministkám vadí delší fronty před místnostmi bez pisoárů a byl pro ně tedy vynalezen nástavec pro použití mušliček.

Že by chtěly na asfalstovaný žlábek, jaký býval v pisoárech hospod nižších kategorií, nepředpokládám.

J. Matuška 26.5.2016 11:58

Re: Hezky to napsala... ta etérická blondýnka....

Roberte, podej si ruce s Milanem. Asi k věci nemáte nic. Stačí vám pouhý "bleskový", trochu nechutný, špílec. Tu-ááá!