11.5.2024 | Svátek má Svatava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Malý 29.12.2009 12:52

Rychlodráha Letiště

Rychlodráha z Masarykova nádraží do Kladna (s odbočkou na letiště) bude zařazena do systému Pražské integrované dopravy, bude to tedy součást tarifně součást pražské MHD (resp. PID). Obavy, že neobslouží oblasti podél trati jsou neopodstatněné, neboť na trase dráhy budou zřízeny stanice Bubny,(s možností přestupu na metro C Vltavská) Výstaviště, Dejvice ( v integraci na stanici metra metra A Hradčanská), Veleslavín, (s integrací na novou stanici prodlouženého áčka), Liboc, Dlouhá Míle (s návazností na BUSy MHD a Park+Ride) a konečně Letiště Ruzyně. Rychlodráhu je tedy třeba vnímat jako jakési povrchové metro. Interval se předpokládá 15 min.

Pavel 25.12.2009 17:20

Re: Máme řešení

A to ještě nevíte, že v muzeu vojenské techniky v Togliatti (to je v Rusku, tam, co se vyrábějí žigulíky) mají tuším pětimístné lavice jak z lyžařské lanovky vybavené padákem, navržené k paravýsadku posádek bez parašutistického výcviku... do výzbroje se ale nějak nedostaly ;-D

Vlado Z 22.12.2009 23:39

Re: Alternativa

Boli iné časy... 15km/hod. bol priam zázrak! :) Dneska mám voči električke dve výhrady: je pomalá(len zo Šárky na Dejvickú je to cez 20min.) a budú sa v nej tlačiť turisti s kuframi s miestnymi - ani jedným ani druhým sa to nebude páčiť. Veď tá železnica v Dejviciach už existuje, aj priecestia so závorami, vo chvíli keď sa to nazve rýchlodráha, tak pár ľuďom začn vstávať vlasy na hlave...

Ivan 22.12.2009 23:15

varianta přes Smíchov

je naopak nejlepší! Protože letiště by se napojilo na centrální nádraží v Praze (tj. hlavní nádraží) a na letiště by mohly zajíždět i dálkové vlaky např. z Ostravy nebo Brna bez přepřahu. Trať ze Smíchova přes Zličín do Hostivice je navíc v porovnání s tratí z Masarykova nádraží lépe sklonově profilovaná (má menší hodnotu stoupání), neprochází prakticky žádnou zástavbou a lze ji proto snadněji zdvojkolejnit (ostatně práce na zdvojkolejnění byly nesměle zahájeny již v osmdesátých letech - kdo jede autem z Motola do Butovic, může si všimnout pilířů mostu přes ulici pro druhou kolej). Kapacitně je tato trať po obnovení všech výhyben a stanic zvládnout provoz na letiště i bez druhé koleje, pokud by se uvažoval interval vlaků cca 30 minut.

VL 22.12.2009 19:28

Re: Alternativa

P.S.

Přede II. WW jezdila například tramvajová linka z Bratislavy do Vídně.

VL 22.12.2009 19:27

Alternativa

A co takhle protáhnout tramvaj z Divoké Šárky až na Ruzyň?

Tepich 22.12.2009 17:17

Re: A co lanovka?

Tak odklikáním vzdálenosti v Google Earth jsem se dostal délkou někam těsně pod 6 km.

Tepich 22.12.2009 17:16

Re: A co lanovka?

V Moskvě to tedy funguje, ale že by to měřilo 30 km se mi nezdá. Spojuje to tangenciálně 2 linky metra, od VDNCh přes Ostankino na Timirjazevskuju. Interval 10-15 min (neměřeno, odhadnuto), ostrůvkové stanice s křižováním.

Prostorově by to do ruzyně šlo snad v ose Evropské, ale jak do dostat na Evropskou???

honzak 22.12.2009 17:11

Re: Takže pár poznámek

Ten Cityelefant je (podle mých informací od maníků, kteří řešili pohon) to nejlepší, co je k dispozici. Teď s tím jezdím do práce (Černošice - hlavák), kde žádné sklonové problémy nejsou a fírové to umí, takže prokluz není registrován;-)

Za tu Regionovu se omlouvám, typický problém CTRL+C, CTRL+V....

Jan 22.12.2009 16:15

Re: Takže pár poznámek

Přímo pod parkovišti u terminálů

Jan 22.12.2009 15:51

Re: Takže pár poznámek

Cityelefant asi taky nebude to pravé ořechové, malá adhese na tak velkou soupravu. Do prokluzu chodí i na méně strmých tratích, zejména při ztížených podmínkách (voda,listí..). Jo a trojnoha nemá řídící vůz, ale dva motorové.

Tx 22.12.2009 15:21

V Šanghaji

je spojení od metra na letiště vlakem "MAGLEV" - magnetická levitace. Jede tiše (protože se vznáší nad kolejemi) rychlostí 431 km/h, doba jízdy 8 min. po estakádě, jízdné cca 100 Kč (v přepočtu). Na konci dosedá na gumová kola. Končí přímo v terminálu. Vynikající spojení.

Lapil 22.12.2009 13:05

Re: Máme řešení

Sežeňte grant, vymyslíme padáky z betonu. Padat budou, to slibuju.

I když asi bude potřeba další grant na DOK (Dobře Odpružené Kontejnery).

Lapil 22.12.2009 12:54

Re: Pane Lukeši

On nemyslel, on blekoce. Uniklo mu, že z hlediska přenášení kufrů není mezi metrem a vlakem žádný rozdíl.

honzak 22.12.2009 12:27

Re: A co lanovka?

Něco takového to bylo. Mělo se to postavit v Tatrách pro MS v klasickém lyžování 1970. A pak i jinde, ve VTM byly futurologické obrázky, jak to bude vypadat v údolí Berounky;-D.

Chris Kelvin 22.12.2009 11:42

Re: metrovlak

Jenže u nás je přespekulantováno. A ten terminál bych si představoval ještě někde dál. K výstavišti by musel směřovat nějaký dopravník, pěšky je to daleko.

Chris Kelvin 22.12.2009 11:40

Re: A co lanovka?

To jako tohle....?

http://www.ireporter.cz/2009/02/03/alweg-moderni-reseni-pro-prahu-a-dalsi-mesta/

Svezl jsem se něčím podobným v Seattlu, ale tam to bylo spíše na úrovni dětské hračky. Jedna konečná v prvním patře obchoďáku, druhá v zábavním parku kousek od rozhledny. Cestovní rychlost asi 15km/h, mírné kymácení, nemírná závrať (na tu já trpím). Ale třeba to někde i funguje :-)

m78 22.12.2009 11:39

Kdyby jste bydlel vedle nějaké dálnice či intenzivně využívané tramvajové trati/silnice, pochopil by jste proč místní lidé požadují strčit trať do tunelu.

Levnější bude postavit tunely pro železnici ihned než je tam lepit po nějakém čase dodatečně s výlukami provozu.

huhu 22.12.2009 11:36

Re: metrovlak

pár spekulantů je samozřejmě u začátku každé výstavby.

Pokud jde o Letňany, už ted je to terminál pro celou oblast. Kam byste na sídlišti umístil ty plochy na autobusy a auta. Co by říkali obyvatelé sídliště, kdyby jim tam směřoval tenhle provoz ? Navíc v oblastí je výstaviště a uvažuje se o výstavbě velkého stadionu

Chris Kelvin 22.12.2009 11:31

Re: metrovlak

Pro Vás je myslím komunistické vše, co nezastáváte Vy..... 8-o

Váš příměr s metrem do Letňan je zcela mimo. Když se (možná) stavěly tramvajové tratě do polí, tak ještě neexistovala komunistická sídliště bez rozumného dopravního spojení. Takže tato sídliště se teď dopravně odepsala a budeme stavět metro do polí, aby se pár spekulantů mělo ještě lépe. Takhle si ten kapitalismus představujete, Huhu? O mostu přes Labe přímo do skály se raději nezmiňuji, to byste už asi nepochopil :-)

huhu 22.12.2009 11:29

PRAK neboli Airconn je snad promyšlen..

pane architekte, spojení Praha-letiště/Kladno již bylo předmětem tolika odborných studií a projednávání s dotčenými, že je těžko něco dalšího vymyslet....chybí to podstatné - peníze na výstavbu.

huhu 22.12.2009 11:25

Re: metrovlak

za 1. republiky se stavěly tramvajové tratě "do polí". Postavila se infastruktura a počítalo se s tím, že se tam bude stavět. Tak se postavilo i metro do Letňan a je to dobře. To co píšete vy, je komunistické myšlení, tak se stavělo za socáče. Nejdříve sídliště a pak tam kopat..

honzak 22.12.2009 11:04

Re: Takže pár poznámek

REGIONOVA 814/914 (případně v provedení "Valašské pendolino" 814/014/914 ) je recyklací starým motoráků M152 a jejich přípojných vozů (70 léta minulého století). Odstrojí se to, vymění motor za lepší, dají se nová čela s kaninami strojvedoucího a nový řídící systém). Vypadá to slušně, ale jedna hnaná náprava v základním provedení (814/914 ) je DOST NA PRD. V provedení "Valašské pendolino" 814/014/914 je to trochu lepší, ale ani to se nehodí pro RYCHLODRÁHU na letiště. Tudy cesta prostě nevede.

CITYELEFANT (471) je jiná káva, ale asi by vadilo tahání kufrů do / z patra.

Chris Kelvin 22.12.2009 10:46

Re: Takže pár poznámek

O regionovách já neuvažuji, to je omyl. To zmínil pan Lukeš a já mu to vyvracel.

Ta stanice ale asi není naplánována někde v blízkosti terminálů?

Jan 22.12.2009 10:43

Re: Takže pár poznámek

O Regionovách nemusíte ani uvažovat, to jsou přestavěné motoráčky ze 70 let - nelze je provozovat v podzemní stanici, která bude na letišti. Jinak stanice na letišti není problém - počítalo se s ní a její umístění a vybavení je dáno - včetně event. prodloužení směr Kladno, pokud by se někdy chtělo jít tímto směrem. Problém je stále v jediné věci - jak se odtamtud dostat do centra a čím. Občanské iniciativy vlak v Praze 6 nechtějí (a radnice se jim v tom přizpůsobuje, z pochopitelných důvodů - jinak by napříště nemuseli být zvoleni). A druhá "vlaková" eventualita - přes "Semerink" a Smíchov je na tom podobně a z hlediska použitelnosti ještě hůře.

Chris Kelvin 22.12.2009 10:42

Re: Metro má jeden velký problém

Ta JP pracovala na Zličíne a nebyla to paní, ale pán, a přímo se podílel na té zakázce. Jestli máte něco lepšího, sem s tím. O té změně návrhu ostatně psal před pár lety Reflex, stačí dohledat. Jinak prodej Dopravních systémů byl správný krok při restrukturalizaci, která proběhla po nepovedené privatizaci. Výjimečně dobře tu zafungoval stát, i když to asi někdo z pozadí řídil. Výsledkem byla stabilizace a zatím úspěšná restrukturalizace celého ČKD. S DS pak naložil Siemens po svém..... :-)

Jan 22.12.2009 10:27

Re: Metro má jeden velký problém

Ten Váš zdroj bych klidně označil za agenturu JPP (jedna paní povídala).

Ostatně vagónku na Zličíně zavírá letos o Silvestru firma Siemens, která ji koupila jako jednu z mála hodnot, které v ČKD zbyly.

martin helebrant 22.12.2009 10:20

Máme řešení

protože my, parašutisti, víme, že lidé se dají z letadel i shazovat aq dokonce se jim to líbí. navrhuji tedy vyhradit někde na okraji Prahy, na místě s dobrou dostupností MHD, jedno velké doskočiště, kam by piloti mohli pasažéry shazovat. Protože by se jednalo o nevycvičené pasažéry, asi bych je shazoval v kontejnerech, nebo, pasažéry 1. třídy, na padácích tandemových.;-)

Možná by byl trochu problém s nastupováním, ale i to by mohlo mít řešení, například odchytáváním jednotlivých pasažérů stojících na zemi za nízkého průletu transportního letadla (v praxi již vyzkoušeno a funguje) nebo jejich vystřelování pomocí speciálního kanónu (i to již je v praxi vyzkoušeno a předvádí každý slušný cirkus).

Jenomže my, parašutisti, nemáme za sebou mocnou lobby, naše padáky jsou z látky a ne z betonu. Ale uznejte sami, bylo by to krásný ;-D. Tak aspoň všem kamarádům hadropadům přeji hezké vánoce a v roce 2010 samá štastná přistání

Chris Kelvin 22.12.2009 10:11

Takže pár poznámek

Většinu důležitého popsal níže Honzak - měnírny, napájecí kolej metra... Někdo zmínil i problém vytápění souprav - metro má prostou ventilaci. Servisní zázemí by možná na Kladně být nemuselo, ale je fakt, že mít depo na konečné má jisté výhody.

Takže pro vlak tady hovoří opravdu více argumentů. Ale určitě nic jako "regionova", to je pokud vím obchodní značka nějakých bývalých opravárenských závodů, které vyrábějí obdobu původních motoráčků. Mj. se proslavily tím, že tuším na Liberecku nezvládají stoupání, požadované v zadávací dokumentaci. Jednokolejná trať by při plánované frekvenci opravdu možná nebyla - nazapomeňte, že i při velkém počtu výhyben stačí jedno zaváhání, a hned "spadne" celý systém. Nemluvě o snížení rychlosti při přejezdu výhybek. Jinak vlakové spojení by mělo i výhodu spojení z celé republiky, nejen z Prahy.

Letiště Praha má jeden problém, že při nové dostavbě nebyly do plánů příliš zakalkulovány přístupy podobným typem dopravy, dále není vyřešena případná doprava mezi terminály při dalším rozšiřování letiště. Podle mě se to bude obtížně roubovat na stávající stav. Celkově rozšíření a rekonstrikce letiště probíhalo v koncepčním zmatku, viděl jsem to na vlastní oko (malinkatým dílkem jsem se na tom kdysi podílel).

Na rozdíl od Honzaka bych nepodceňoval architektonickou část této dopravy. Protože to už někdo podcenil předem. Každopádně to musí probíhat ruku v ruce s technickými požadavky.

Jinak i já si myslím, že pokud bude rozhodovat současná klika na pražském Magistrátu, bude vybráno to nejhorší možné řešení :-/

Chris Kelvin 22.12.2009 9:53

Re: metrovlak

U toho Střížkova je otázka, jestli to přišlo opravdu o tolik dráže díky formě. Zavěšená konstrukce sice vypadá nákladně, ale moc složitá není. Každopádně prosvětlená stanice metra není až tak od věci. Spíše mi vadí umístění stanice ihned u přilehlé komunikace, je to úplně natěsno. S tou silnicí už nepůjde hnout ani o půl metru, což by se v budoucnu nemuselo vyplatit.

Ale most v Ústí nad Labem, to je jiná. Silnice vede proti skále, nájezdové rampy naprosto šílené. Když vezmu čistě design, tak tu krásnou skálu nesmyslně přeřvává. A technologie je evidentně určená pro mosty tak dvojnásobně dlouhé.