ARCHITEKTURA: Metro nebo rychlodráha na pražské letiště?
Já si z toho všeho udělal takový závěr: Proč ne vlak, ale za předpokladu, že z Ruzyně do centra pojede rozumně – maximálně 80 km/h v intervalu řekněme 15 minut, cestou sem tam někde zastaví, aby obsloužil přilehlá území. Tím pádem nebude třeba budovat koridory, tunely, bariéry, protihlukové a bezpečnostní stěny (a možná ani zdvojkolejnit Buštěhradskou dráhu – vlaky by se mohly vyhnout řekněme v prostoru nádraží Dejvice). Bude to taková Regionova, nebo jak se to jmenuje, jízdenka v rozumné ceně. Za Ruzyní směr Kladno pak poněkud zrychlí. Tak to bych bral, s tím nemám problém, a na metro bych zapomněl.
Jenomže tu máme různé betonové lobby a já mám obavu, že se toho ujme někdo, kdo z této myšlenky udělá něco velmi bombastického a také patřičně drahého. Trať bude nakonec vedena tunelem a koridorem, který rozsekne město, budou se vymýšlet supersonické zastávky typu metro Střížkov. Hlavně se celá trasa rozkope na několik let, což potěší hlavně obyvatele Střešovic a Dejvic a Bubenče a Holešovic, kteří se už nemohou dočkat, až bude dokončen tunel Blanka…
Nicméně, buďme optimisty a věřme, že zvítězí varianta rozumná – tedy ta popsaná ve druhém odstavci! Hezké Vánoce a šťastný nový rok, v lednu zase v této rubrice nashledanou!
zlukes@mistral.cz
Archiv rubriky Architektura až do r. 1998