6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M.rund 2.10.2006 23:04

Jsem kýčař

Co se da delat čtu Viewegha,koukam na Novu a jim hambáče v mekiči a líbí se mně Aquaforum. Aspoň se neschovavam za přezdivku pane berousi.

Michael Rund 27.9.2006 10:53

Aquaforum

Zdravím pana Lukeše, díky za příspěvek o Františkových Lázních. Slovy Šimona Welse je to milé malé městečko.

 Mně se osobně líbí AQUAFORUM  od arch.Syrového z K.Varů.  (www.aquaforum.info), což je dle mně stavba, která velice zdařile zapadá do stávající zástavby F.Lázní. Koupání v "AQUA" je perfektní.

Berous 2.10.2006 0:41

Re: Aquaforum

Aquaforum je pěkně nevkusná architektura. Už vím co jste zač.

M.rund 2.10.2006 21:48

Re: Re: Aquaforum

A co jsem zač? Každýmu se libi neco jineho a ja se mily berousi neskryvam za prezdivku. Treba by tam lepe pasovalo neco jineho ale Aqua ziskalo cenu divaku v kv kraji.jsme tam asi sami blbci.

J.G. Pašek 26.9.2006 18:00

Pane Lukeši, ten článek o soše Františka I. v parčíku na vltavském Smetanově nábřeží . . .

pod odkazem ZDE je, ale fotky ne . . . . ukáže se jenom čevený křížek. Hádám podle "vygumovaných" komentářů, že ten článek byl v původní verzi NP,  před "svatbou s Lidovkama."

Mohl by jste tady do komentáře dát nový odkaz tak, aby tam byly také ty fotky? Rád bych si to zaarchývoval . . .  

J.G. Pašek 26.9.2006 17:07

Nebyly to Františkovy Lázně, kde se kus filmu KOLJA odehrává?

Mně ten bílý altánek hodně připomíná, kde hrál ten orchestr a Kolja jim přizvukoval na jeho housličky . . . .te

nosál 26.9.2006 10:33

Sláva mu, on je pašák

Kdo? No autor! konečně čtu od někdo z obce architektů něco jiného něž přiblblé a stále opakované jásání nad krabicema, krabicema, krabicema - myslím tzv. funkcionalismus.  Jo a k tomu, že Franzesbad vypadá jinak? On totiž není ve skutečných  Čechách.  Ač mám sudetský landsmašaft rád jak v pr..li oštinu, chebsko nejsou Čechy. Jé, neřvete na mně, jde totiž o území,které propůjčil na věčné časy  jeden bavorský panovník českému království jako věno své dcerušky. Kdo chce ,najde si to v dějepisu. Kupodivu, respektoval to i Hitler a Chebsko -Egerland vsunul do Sudetengau a nikoliv aby je připojil k Bavorsku. Oni totiž na druhé  straně byli "egerlanďané" mimořádně aktivní nácci.

Mojmir Prusa 26.9.2006 10:19

V zasade souhlas,

Frantiskovy lazne mam velmi rad a za posledni roky je mam dobre prochozene.

Nicmene mirny nesouhlas s hodnocenim moderni architektury zde. Osobne povazuji napriklad Hotel Kamenny dum nebo Lazensky dum Palace za velmi zdarile soudobe vestavby zde. Umirnene, moderni i respektujici raz lokality.

Nicmene jsou zde i jine, horsi..... 

ZL 26.9.2006 22:35

Re: V zasade souhlas,

Hotel Palace neznam, ale ten Kamenny dum - jestli je to to, co myslim, je skutecne zdarily.

MM 26.9.2006 9:36

Franz von Habsburg, Rex Boh Hun etc.

Tedy když guláš tak pořádný, jedna osoba - dva císařské tituly a dvě císařská jména.

Jako poslední císař Svaté říše římské národa německého - František II., titul zrušen Napoleonem po bitvě u Slavkova a dalších souvislých událostech té doby.

A následně vyhlášením Rakouské říše za císařství jako první císař Rakouský František I.

Jen když jsme zdrávi....

inspektor Trachta 26.9.2006 10:11

Re: Franz von Habsburg, Rex Boh Hun etc.

Ano guláš to je a Vy ho v tom také trochu máte ;-) Napoleon byl sice velmi vlivný a mocný muž, ale Svatou říši římskou ani titul císaře nezrušil on a Rakouské císařství nebylo vyhlášeno následně, ale už 11. 8. 1804. ;-)

V době bitvy u Slavkova měl císař František oba tituly a tehdy již velmi formální Svatou říši římskou spolu s titulem císaře zrušil až v srpnu 1806...:-)

Jinak máte pravdu v tom, že to byl tehdy asi guláš.

Meescha 26.9.2006 9:17

Mírný nesouhlas

V létě jsem si Mariánky celkem dobře prohlédnul, z minulých (často velmi krátkých) návštěv nebylo možno projít si město pořádně, nyní jsem tedy obdivoval opravené centrum, kdy až na pár novostaveb působí Mariánské Lázně impozantně. Pravda, ani zde se město nevyhnulo fenoménu hotelů, kdy prakticky každý druhý větší klasicistní dům je právě hotel, ale co už, na to jsem si dávno zvyknul. Co Vás ale jistě praští do očí, je srdce lázní, kdy pod kolonádou zůstal "pomník komunismu", betonové prostranství, hnus nejvyšší kategorie, se kterým nikdo nic nebyl schopen za 17 let udělat, prostě ostuda. Navíc zrovna od kolonády vidíte pár domů, které rekonstrukci zoufale potřebují (alespoň novou fasádu, vždyť na to se snad peníze najdou). Škoda, parky a lesy v okolí dělají totiž jinak z Mariánských Lázní nádherné místo a toto může zanechat jistý trpký pocit při odjezdu z města...

doxa 26.9.2006 9:31

Mírně vedle

Příspěvek není o Mariánských, nýbrž Františkových Lázních.

Meescha 26.9.2006 10:20

Re: Mírně vedle

;-D Omlouvám se velice, to by se stávat nemělo...

jerry 26.9.2006 11:46

Re: Re: Mírně vedle

Myslím, že můžu srovnávat , bydlel jsem 8 let poblíž Mariánských Lázní- je to sice kouzelné místo s krásným okolím, ale zmínil bych nejen betonové monstrum poblíž kolonády, ale také blok chátrajících domů přímo nad ním./na rozdíl od zmíněného monstra pomník počátku 90-tých let/ Ve Františkových Lázních naštěstí nic takového nemají, lázeňským centrem neprojíždí jedno auto za druhým , jako v ML, takže i proto jsem měl Františkovky vlastně radši a s rodinou jsme tam rádi jezdili. Je to vyloženě balzám na duši, proč už to dneska nikdo neumí, takhle sloučit architekturu s přírodou?

Enci 26.9.2006 22:57

Re: Re: Re: Mírně vedle

protoze dnes na parcelu s odpovidajici vymerou maji jen ti, kteri staveji podnikatelske baroko - a to bych ve Frantiskovych Laznich videla jen velmi nerada.

Xaver X.X. 26.9.2006 8:41

Františkovy Lázně jsou podle mě nejhezčí a nejupravenější lázně v ČR

s krásným okolím (byť tam často prší kvůlivá té horské průrvě z Němec) a říkám to bez ohledu na zajímavou pacientskou klientelu...:-)

M.rund 28.9.2006 23:02

Re: Františkovy Lázně jsou podle mě nejhezčí a nejupravenější lázně v ČR

To myslite nemecke duchodce? Do fl uz se davno nejezdi spanile jizdy za mladymi devcaty...

VerkaVerkovata 26.9.2006 8:15

Chce to více důslednosti

Při letmém přečtení nadpisu jsem soudila, že jde o nějakou zprávu o zajímavém místě např. ve Falci či Švábsku - a ejhle, ony jsou to naše Fratiškovy Lázně. Pak bych doporučovala více důslednosti, tedy psát Cheb-Eger,  Karlovy Vary-Karlsbad nebo Kurort tovarišča Kárla, Sokolov-Falkenau atd., abychom kromě informací mohli luštit tajemství,  o kterýchžeto  místech autor píše.  Asi řeknete, že jsem hnidopich, ale já po výše uvedeném zjištění už ztratila o obsah článku zájem. Ale jinak jsem hrdá na to, že žiju v Tschechei, vlastně v Mähren - máme tu totiž moc krásné babí léto s burčákem.

ok 26.9.2006 8:25

Re: Chce to více důslednosti

Kdybyste v tech mistech zila, tolik byste se nedivila. Rika se tomu genius loci a lidi odjinud o tom proste nevedi, nekteri se v te oblasti dokonce citi divne, protyoze, jak mi rekla moje jedna kamaradka - "tady to neni vubec jako v Cechach" - nechape, ze i tahle oblast je v Cechach a ze i frantiskolazenska architektura je "ceska architektura". Za komunismu to nekteri lide resili tak, ze co vypadalo prilis "necesky", to zbourali nebo nechali spadnout.

Franz 26.9.2006 7:22

Klasicistní styl

 Již staří Řekové stavěli pravoúhlé odbočky z hlavní třída.Viz Pompeje.To je doba řecké kolonizace 8-6 století před naším letopočtem.

doxa 26.9.2006 0:16

Památková rezervace zde vyhlášena v roce 1974