23.5.2019 | Svátek má Vladimír


USA: Vzniká americká al-Džazíra

23.1.2013

Americkou televizní společnost Current TV koupili Arabové. Kdo se na web společnosti podíval po 2. lednu 2013, zjistil, že vlastníkem je al-Džazíra. Původním vlastníkem a zakladatelem americké společnosti byl Al Gore, někdejší demokratický kandidát na prezidenta USA. Původně ji založil na podporu politiky demokratické strany a svou volební kampaň a dodnes si zachovává aspoň negativní zaměření na propagandu proti republikánům. Podle wikipedie je Current TV "pokroková televizní stranice", v názvech jejích pořadů se často objevuje výraz "liberální", což v americké angličtině znamená totéž, co levicový.

Propagandu do amerických domácností

Pod taktovkou al-Džazíry se zaměření televize změní, a to ve smyslu arabské a protiizraelské propagandy. Předseda americké Anti-Defamation League Abraham Foxman už řekl, že televize teď nejspíš rozšíří antisemitskou propagandu do amerických domácností. Vysílání bude třeba monitorovat a kriticky upozorňovat na stranicky zkreslené zpravodajství nebo reportáže. Anglické vysílání al-Džazíry bývá mírnější a ne tak štvavé jako arabský originál, ale propaganda v tom přeci jenom je. Dodávám, že Anti-Defamation League je americká organizace zaměřená na boj proti antisemitismu.

Al-Džazíra dala ovšem záhy najevo, že její plány jsou ještě radikálnější. Společnost Current TV prý zruší a místo ní vytvoří Al-Jazeera America a z bývalé společnosti využije jen její distribuční síť. Potřebuje ji vůbec al-Džazíra? Internetové stránky v angličtině začala provozovat od roku 2003, mezinárodní vysílání v angličtině začalo v roce 2006 a v roce 2009 získala licenci na vysílání v Kanadě. Akvizice americké společnosti, která neměla žádný významný podíl na trhu, jí asi pomůže, ale bez ní by to asi dokázala taky. Navíc se zdá, že arabská propaganda ani žádné západní odbočky al-Džazíry nepotřebuje, protože západní média si proarabskou a antisemitskou rétorikou už dávno osvojila. Myslím, že i u nás se jednomu médiu říká česká al-Džazíra.

Vzor pro ČT?

Ale podívejme se, co o své katarské kolegyni říká její česká napodobitelka: "Společnost Al-Džazíra si vysloužila respekt svou schopností vytvořit v krátkém čase seriózní zpravodajský produkt. Firma při ohlášení akvizice kanálu Current TV upozornila na řadu novinářských ocenění, jež získala v loňském roce. Majitelem televize Al-Džazíra je katarská vláda." Naše veřejnoprávní médium už o hodnocení této události rozhodlo za diváky, o názoru Abraham Foxmana nic neříká...

Keep on doing the good work, comrades. Chce to nějakou další reportáž o krvelačných Izraelcích a vraždách arabských dětí, nebo o tom, jak okupace morálně ničí izraelskou společnost, anebo další projev špičkové žurnalistiky made by redakce zahraničního zpravodajství ČT. Už v minulosti demonstrovala ČT svou shodu s al-Džazírou více než důrazně, když se jako jediná evropská veřejnoprávní televize zúčastnila proslulé "Flotily pro Gazu" v květnu 2010.

Seznam účastníků Flotily pro Gazu 2010

Převzato z blogu autora s jeho souhlasem



Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Diskuse


S. Ševeček
10:14
23.1.2013

R. Gramblička
11:02
23.1.2013

P. Lenc
9:18
23.1.2013

E. Sevrát
10:13
23.1.2013

M. Šejna
9:03
23.1.2013

S. Netzer
9:12
23.1.2013

T. Marek
13:59
23.1.2013

B. Volarik
19:05
23.1.2013

J. Schwarz
7:18
23.1.2013

R. Tichý
8:03
23.1.2013

R. Langer
14:44
23.1.2013

I. Cerman
6:39
23.1.2013

M. Zavala
2:58
23.1.2013

B. Volarik
7:35
23.1.2013

J. Sinnreich
1:32
23.1.2013

S. Netzer
9:49
23.1.2013

H. Lukešová
9:54
23.1.2013

V. Kusý
9:57
23.1.2013

počet příspěvků: 29, poslední 24.1.2013 04:16









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.