19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Vláda zcela ignoruje fakta

Jestli v Česku skončí uhlí v roce 2033, staneme se v lepším případě energetickou kolonií. V tom horším budeme mít problémy s tím, čím topit a čím svítit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brich 16.6.2021 18:33

Máme vládu bojící se ekoteroristů a ekoteroristy, nejen pod škraboškou Pirátů, brousící si zuby na vládnutí. Připravte se na dlouhé černé hodinky a dlouhé měsíce prochladlé příbytky. To nám spolehlivě zajistí OZE!!;-€EU;-O

P. Sura 16.6.2021 13:49

Možná by stačilo jen prezentovat objektivní ekonomickou bilanci jednotlivých zdrojů, bez všech těch kouzel a přepočtů. které dokážou zvyšovat účinnost protěžovaných zařízení nad 138% a oproštěné od dotací, které jedněm berou, aby mohly "šikulům" dávat.

P. Rada 16.6.2021 20:34

https://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI

J. David 16.6.2021 22:52

Zase akademik P.Rada s odkazem.Vymyslí něco sám, nebo jenom odkazně blbne? Rado, kolik mol CO2 má ideální plyn, který dýcháme s O2? Rád se nechám od Vás poučit, ale žádné ppm, Avogadro by slušel.

P. Milan 16.6.2021 20:47

To je těžké, protože zelenáči dokonale zamotali tržní ceny dotacemi, poplatky, povinnými výkupy, navíc by musely byýt započítány i náklady na zálohování nejisté "zeleniny".

V. Braun 16.6.2021 10:57

Pro ty co to zajímá tak existují i další technologie ukládání energie, například pod zemí. Teď nemám čas to studovat detailně, nicméně google najde dostatek článků, například takto

https://scholar.google.cz/scholar?q=underground+energy+storage+technologies&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart

P. Milan 16.6.2021 11:00

Energie uložená pod zemí, uhlí, plyn, ropa, ... :-P

Existuje spousta technologií, otázkou je jejich efektivita. Bohužel obtížně zjistitelná, z důvodu ideologicky doprasených cen a netržních opatření.

V. Braun 16.6.2021 11:06

S těmi cenami se to má tak, že je třeba do nich počítat veškeré náklady. Bohužel je těžké se shodnout, co vše a jak vysoké náklady to jsou, když se projevují třeba velmi daleko od činnosti samé. Je to složitý problém, který nemá jednoduché řešení a proto svádí k jednoduchým zkratkám a zaujímání krajních ideologických postojů, jak ostatně dokazuje i tato diskuse.

L. Novák 16.6.2021 11:11

Jenom samé bláboly. A magor Braun chlubící se (nepoužitým) inženýrským titulem z elektrofakulty (!!) není schopen na první či druhý pohled rozeznat, že skladování elektrické energie pro zálohování velké energetiky v akumulátorech je donebevolající nesmysl technický a zvláště pak ekonomický. A k tomu velký ekologicky nebezpečný hazard...8-o

V. Braun 16.6.2021 11:19

Titulem se nechlubím, ba Ing. jsem si nedal ani do občanky. Nevím jak se postavit k tomu "nepoužitým", ale pět let jsem pracoval v ČEZ tak snad použitý byl. A ostatně ani akumulátory jako způsob nějakého velkého zálohování ve smyslu dnů spotřeby celé ekonomiky neobhajuji. Upozorňuji ovšem na demagogii pana Součka, rozpory údajů i v jím uváděných zdrojích a na to, že obecně je problém dodávek elektřiny v budoucnu složitý a je třeba jej řešit vhodným energetickým mixem, kam soláry s akumulací patří, byť zřejmě s ne rozhodujícím podílem.

L. Novák 16.6.2021 11:23

Tak už konečně vložte do jediného komentáře přesné citace toho, co porovnáváte, protože vám zjevně a opakovaně dělají problém kupecké počty. Tak ať se můžeme podívat černé na bílém, co a jestli je skutečně chyba autora a co jenom vaše neschopnost pochopit obsah textu. :-P

V. Braun 16.6.2021 12:13

Máte to pod příspěvkem níže, kde jste se toho také dozadoval. Nějaký komentář?

L. Novák 16.6.2021 13:03

Jo. Jednak jste použil zkrácené citace s vynecháním důležitých sdělení, která jasně ukazují, že v obou citacích nejsou žádná srovnatelná data k závěrům, které jste učinil. No a je taky jasné, že autor článku odkazuje na web, kde číselné údaje napsal J. Čížek a v jiných souvislostech, zatímco druhý citát se týká problematiky úspor za emisní povolenky, a neobsahuje žádná data potřebná pro vaše pomýlené závěry. :-P Podrobněji níže.

V. Braun 16.6.2021 19:13

Jako obvykle jste to buď nepochopil nebo záměrně zkreslil, těžko říci. Oba citáty se týkají ceny bateriového úložiště, Zatímco si p.Souček vybral cúdaj 255 miliard za hodinu kapacity tak na stejném webu je i údaj 22 miliard za hodinu. Lze tedy věřit tomu, že údaje v článku odpovídají realitě? Pochybuji.

L. Novák 16.6.2021 19:17

Je zjevné, že jste vůbec nepochopil smysl psaného textu, ostatně jako obvykle... ;-D

V. Braun 16.6.2021 22:32

Došly vám argumenty, co?

L. Novák 17.6.2021 5:08

;-D Na zeleného ;-O blba žádné argumenty neplatí...

V. Novák 16.6.2021 16:23

To nepochybně existují - třeba takový setrvačník nebo péro... Zajisté jste si dětství hrál s autíčkama na obé.

Nebo kdesi vymysleli, že budou ukládat do betonových bloků o hmotnosti několik tun vytahovaných do výšky sto metrů...

Možností je - dokud si nevezmete k ruce trojčlenku a vzorce pro kinetickou a potenciální energii. Pak je z možnosti pitomost.

P. Milan 16.6.2021 20:49

Je to problém úmyslně zatemněný.

Málo co je tak ideologické, jako zelené nápady.

L. Novák 16.6.2021 11:02

Jo, Google najde všechno, ale 90% jsou totální kraviny. A zelený blb ;-O Braun ještě napíše: "Teď nemám čas to studovat detailně..." ;-D

Takže děkujeme za výživné nicneříkající odkazy zeleného magora. :-P

V. Braun 16.6.2021 11:08

Psal jsem, že je to pro ty, koho to zajímá, modrý lháři, vy to evidentně nejste, vy jste se už zakopal na pozici a ze svého zákopu kolem sebe pěkně plivete, jen pozor, když to často děláte proti větru tak to ulpívá i na vás :-)

L. Novák 16.6.2021 11:14

Zelený hlupáku, kdo se o věc zajímá, nepotřebuje dementní rady, kde má informace hledat. :-P

M. Sedláček 16.6.2021 12:48

Na Oslu bylo taky dost pochybných projektů na téma uskladnění energie. Dnes po nich ani pes neštěkne. Cílem projektu je většinou vysát dotace a zkrachovat. Možná byste to fakt měl studovat detailně :-)

I. Schlägel 16.6.2021 9:58

Zase ta čísla. Čísla v ideologii nemají místo. Pokud nejsou náležitě upravena, aby dávala "smysl".

M. Šejna 16.6.2021 9:05

Podle české geologické služby (ČGS) byla na konci roku 2020 v Česku vytěžitelná zásoba hnědého uhlí 580 mil. tun. Roční spotřeba je okolo 40 mil. tun. Takže zásoby tohoto uhlí máme na pouhých 14,5 roku, tedy do roku 2034.

Pak už budeme muset uhlí do uhelných elektráren a tepláren dovážet z ciziny. Takže budeme závislí úplně stejně, jako při dovozu plynu, ropy atd.

Tohle autor článku po celou dobu jeho angažované publicistiky zamlčuje.

Š. Hašek 16.6.2021 9:10

A to je přesně doba, za kterou je možno postavit jaderné bloky v potřebném počtu.

Problém je v tom, že jsme tento problém svěřili do rukou bursíkovců a podobným.

M. Šejna 16.6.2021 9:14

Ano, máte pravdu.

Nejen Bursíkovců, ale i pravdoláskařů, pro které je jaderná energetika ideologicky závadná nebo nezávadná podle toho, kdo ji postaví a kdo dodává palivo.

L. Novák 16.6.2021 9:17

Šejna a jeho bolševická ;-O demagogie...

M. Šejna 16.6.2021 9:33

Něco k tématu "zásoby uhlí v Česku" by nebylo?

Nadávat druhým umíte. Argumentovat nikoli.

:-P

L. Novák 16.6.2021 9:38

Mně stačí ty tvoje ;-O "argumenty" ze včerejška, bolševický demagogu:

https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/media-zkreslene-informace-o-energetice.A210613_170624_p_ekonomika_wag/diskuse/3