26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Jak Facebook “unfriendnul” Austrálii

Facebook odstavil australské uživatele od možnosti sdílet zpravodajské články a celý svět od možnosti sdílet články z australských novin. Jelikož ani programátoři ze Silicon Valley nejsou neomylní, při spouštění železné opony to poněkud přehnali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 21.2.2021 13:27

Čeští Pepíci pozdě pochopili, že dnes již žijí v technologicky intenzivním 21. století, a proto zde hlasitě naříkají (ohledně praktik firmy Google, ...).

Mediálně zkušený český majitel blogu Neviditelný pes na to jde, tak říkajíc, "od lesa". Jak? Řeší raději problémy vzdálené planety Botera, protože na současné problémy planety Země evidentně nestačí.

Proč? Kontrola českých politiků k tomu úspěšnému vyřešení současných problémů nestačí. A to ani nehovořím o problémech budoucích, které někteří jedinci již dokáží uvidět na horizontu.

L. Novák 21.2.2021 14:58

Další příklad typického blábolu zavirované UI bota Pivoda spamujícího zdejší diskuse. Rv

P. Milan 21.2.2021 15:37

Možná jsem idealista, ale skutečná UI snad ani nemůže být TAK pitomá ...

To dokáží jedině lidé.

M. Pivoda 21.2.2021 18:57

Karel Šebesta se především neumí představit svým pravým jménem. Prostřednictvím agenta Milana Prokopa zde Karel Šebesta prezentuje své slinty. A to v Česku na diskusním fóru považujeme za normální stav demokracie.

Postrádám zde už dlouho také odkaz na komunistu Kelnara, který mi v létě roku 1989 vyhrožoval: "Petráš dosvědčí, co bude třeba. A my z tebe uděláme blbce. Však tento režim se zde udrží ještě dlouho." Nevěřil jsem tehdy, že Kelnar najde tyto smělé pokračovatele (tzn. Karla Šebestu a Ladislava Nováka) v jeho díle započatém. Gratuluji.

P. Milan 21.2.2021 21:24

QED

L. Novák 22.2.2021 0:05

Agent StB "Akát" Pivoda s dávno prošlou expirační lhůtou se jako dědek se zbytky mozku rozhodl strašit na Internetu a vylepovat své bláboly, "aby nám ukázal, jak jsme my, čeští pepíci, blbí"...;-D

Tak hurá do toho, soudruhu Pivodo! :-P

M. Pivoda 22.2.2021 9:27

Promluvili reprezentanti české polistopadové demokracie!

L. Novák 20.2.2021 21:54

Podrobněji jsme diskutovali mechanizmy blokování uživatelů nedávno pod článkem s podobným tématem. Faktem je, že to, co Google provozuje jako reklamní byznys, je už hodně pod čarou snesitelnosti. Tačí se podívat na to, jak reklama na serveru Lidovek (a podobných jiných) je zcela nezávislá na povaze média a Google tam cpe neuvěřitelné s*ačky s odkazy na různé podvodné firmy vydělávající na lidské hlouposti, nezkušenosti či bezvýchodnosti při určitých typech onemocnění. ... Klidně se může stát, že na vás jednou vybafne reklama šířená Googlem, kde vám někdo bude nabízet "zázračné vyléčení rakoviny objevené studentem medicíny v Praze"... Když jim odkliknete, že nemáte zájem na zobrazování takových reklam, protože byly "nevhodné" (ostřejší výraz google nenabízí), stejně vám je tam bude cpát znovu a znovu, pokud jste jim neschválili detailní sledování vašich zájmů a ukládání nasbíraných dat z vašeho soukromí.

Google je jednou z nejbohatších společností pracujících na vývoji umělé inteligence, ale výsledky, které představuje v praxi, často naznačují spíše umělou idiocii... Způsob, jakým zajišťuje firmám reklamní prezentaci, je více než pochybný, a zcela určitě je značná část peněz investovaná do podobné reklamní kampaně přes Google doslova vyhozená do kanálu, protože je zobrazována třeba až poté, co si v konkrétním internetovém obchodě něco koupíte a Google si tuto informaci zapamatuje.

Typický příklad? Když jsem si koupil v internetovém obchodě holicí strojek, ještě dlouho mě Google otravoval reklamami této firmy na holicí strojky. A samozřejmě tu reklamu účtoval firmě, jejíž obchod jsem navštívil a nakoupil. Tím pochopitelně pravděpodobnost mého dalšího nákupu v nejbližších měsících klesla k nule a výdaje na reklamu účtované po termínu nákupu jsou čistou ztrátou pro hospodaření firmy. Google ale vydělá...

L. Novák 20.2.2021 21:54

Google je orientován na maximalizaci (vlastního) výdělku, ale málo dbá na efektivitu pro firmu, která jim za reklamní kampaň platí. Což je velmi varovný signál, protože zájem zákazníka (zadavatele reklamy) by měl být prioritou. O tom, že by Google vyřazoval platící podvodníky, lze spolehlivě pochybovat. Jak se k nim taková zpráva dostane, nemám tušení. Zpětná reakce (menu u reklamy vkládané Googlem) takovou odsuzující klasifikaci reklamy nenabízí.

P. Milan 20.2.2021 22:50

Na efektivitu pro firmu, která jim za reklamní kampaň platí, si musí hledět hlavně ta firma.

L. Novák 20.2.2021 23:35

Samozřejmě, ovšem v reklamě stále platí slavný Ogilvyho výrok, že (volně interpretováno) "Víme, že polovina nákladů na reklamu jsou vyhozené peníze do kanálu, bohužel nedokážeme stanovit, která z těch dvou polovin to je...".

Tady je to ale zcela zřejmé. Nicméně tržní síla Google a dominantní postavení na Internetu sotva zákazníkovi umožňuje diktovat si podmínky, nehledě na obtížnou kontrolovatelnost toho, kam přesně je reklama umísťována...

V. Církva 21.2.2021 11:12

No, firma Ogilvy (ne asi přímo zakladatel) nám kdysi reklamu dělali. Naprosto mimo mísu, nepochopitelná reklama, z které nebylo jasné co inzerujeme a o výrobek bych se díky nim vůbec nezabýval. Zdá se, že nejen polovina, ale víc peněz se na reklamy vyhazuje zbytečně. V tom případě jde o neschopnost marketingového oddělení a reklamních firem, které spolu nedokážou vytvořit smysluplnou reklamu. Je pravda že zaujme i ta nejstupidnější reklama, ale pokud je nechutná nebo jak Gilette nechutná zboží naopak přestenete kupovat - Gilette nikdy!

Co se týká google, souhlas. Ukazují se mi reklamy výrobků, co jsem před týdnem zakoupil. To smysl nedává, tím spíš že na té firmě nakupuji jednorázově, nebo jejich stránky jako stálý zákazník navštěvuji.

R. Polášek 21.2.2021 6:48

Kdysi dávno jsem se na jednom zpravodajském webu naštval na jejich agresívní reklamu, otevřekl jsem si stránky příslušné webové firmy těch produktů, vytáhnul všechny mailové adresy včetně adresy správce jejich webu a na všechny jsem napsal rozhořčený email plný výkřičníků, co si dovolují mně cpát ty jejich s..* +-y, které za nic nestojí a otravovat jejich nabídkou a mařit čas občana, který si chce jen přečíst zprávy a nemá zájem o ty jejich nesmysly a že by zaměstnanci firmy místo vytváření takových zbytečností, kterými společnosti jen škodí, prospěli lidem mnohem víc, kdyby třeba zametali ulice, nebo čistili příkopy a veřejné záchody a podobné. Co mě zrovna tehdy napadlo, jsem tam napsal.

Ta agresívní reklama na tom zpravodajském webu rychle přestala a vrátila se snad až po měsíci, ale výrazně méně agresívní. Už ten web nečtu, ty články byly i tak nic moc a později je ještě prakticky všechny zpoplatnili.

L. Novák 21.2.2021 7:36

Potíž je v tom, že pokud třeba web jako Lidovky přenechá reklamní prostor vytvořený speciálně podle zásad Google volně dodavateli reklamy ať si tam zveřejňuje co chce, tak vám komunikace se zadavatelem reklamy (firmou, která inzeruje) není k ničemu. Rozhoduje Google, poskytovatel reklamního prostoru bere jen provize ze zveřejněných reklam. Navíc u těch podvodných reklam se ani nedopátráte, kdo je za ně vlastně odpovědný...

Je to prostě mafiánský způsob reklamního působení s těžko dohledatelnými adresami. A Google se na tom významnou měrou podílí.

V. Církva 20.2.2021 20:39

No zkusím Parler

T. Zlesa 20.2.2021 18:08

Pro ty, co "nikdy nebyli na fotbale, ani se na něj nedívají v televizi" a proto se jim NELÍBÍ.

Lidi seniorského věku, jak jsem vypozoroval, nejvíce baví skupiny, kde je něco z jejich koníčků a zájmů. Sleduji např. ve skupině o stavění svépomocí problémy stavitelů i jejich úspěch, když tam dají fotky. Kdo chce, poradí jim s řešením různých detailů. Ve skupině o genealogii zase lidi se zkušenostmi pomůžou něco přečíst v matrice. Ve skupině z mého města je pár tisíc lidí a pár z nich tam dávají staré historické fotky, ostatní nad nimi vzpomínají na mládí.... Ve skupině o opravách elektroniky to žije taky, mladí i staří. Takových skupin, kde jsem členem mám asi 25, některé jsou s pár desítkami lidí, jedna, o stravování, má 150 tisíc. Atd. Ty všelijaké skupiny, které si lidi mohou vytvořit sami jak chtějí, včetně soukromí, jsou asi největší síla, která tam táhne. Když si uděláte skupinu, kde dáte průchod svým nenávistným projevům, tak vás asi zablokujou. Ale to vím jen z doslechu.

Je to PRODUKT. A jako takový má vlastnosti, jaké mu výrobce určí. Nějakým těm miliardám lidí to vyhovuje. Ti ostatní, co v tom vidí svoje peníze, to musí brát jako byznys a podle toho očekávat výsledky.

Z politiky se mi tam zobrazuje jen Babiš, protože jsem si ho tam sám dal ke sledování. Tolik k tomu ovlivňování mas. :-)

R. Polášek 21.2.2021 6:51

Taky sleduji a věnuji dost času příspěvkům v takových komunitách.

Hned po zpravodajství.

J. Nový 20.2.2021 14:38

Dle mého názoru drzost, moc a arogance majitelů sociálních sítí, ale i médií, již dávno překonala únosnou mez.

Mají pocit, že mohou suplovat, či nahradit politiky a rozhodovat o "pravdách" a "lžích". O tom, co je "správné" a co ne. Začínají se považovat za polobohy a to cítím jako velice nebezpečné pro demokratické systémy. Jsem rozhodně o omezení jejich moci a vrácení jejich ega zpět na zem.-

V. Novák 20.2.2021 16:22

Majitelé sociálních médií mají jen takovou moc a takový význam, jaký jejich výtvorům uznáme. Tomu, kdo na ksichtknize není, nemůže ani dvacet asociálních Zuckerbergů sebrat profil. A tomu, kdo to nečte, nemůže nic nabulíkovat.

L. Novák 21.2.2021 7:46

Přesně! Od samého začátku Facebooku je jasné, k čemu jejich systém prvoplánově slouží, a co je hlavním cílem jejich majitele a tvůrce. S lidskou hloupostí se samozřejmě počítá v projektu jako se základním faktorem, aby věci fungovaly, jak mají... ;-) Že si tam holčičky nahrají svá porníčka pro chlapečky, aby se pochlubily, a nebo se napojí na ty, co jim slibují výnosnou práci "modelek" někde daleko v zahraničí, je součást celého fungování systému. Není nic snadnějšího.

No a teď, když už je jasné, že takhle to dál nejde, tak se tady budou klienti podobných srágorových šmírovacích systémů rozhořčovat nad tím, že jim někdo na sociálních sítích "bere svobodu"...:-P

P. Milan 20.2.2021 16:56

Nutno podotknouti, že cenzuru po nich chtějí vlády.

J. Nový 20.2.2021 19:20

Doufejme, že ji v budoucnu nebudou chtít i po poště.

Abychom se jednou nedivili, že nám počta přestane doručovat zásilky, protože mám "špatné" názory.

P. Milan 20.2.2021 20:47

Nepřekvapilo by mne to. Ale do té doby spíš pošta krachne.

V. Hodorka 20.2.2021 13:20

Jsem bez facebooku uz sedm let a zit bez nej fakt lze.

P. Milan 20.2.2021 14:13

Velmi dobře, ano.

J. Nový 20.2.2021 14:39

Já ho nikdy neměl (ani jiné sociální sítě) a přesto mě irituje jejich chování.

J. Jurax 20.2.2021 15:30

No, jsem též bez ksichtoknihy a spokojeně žiju.

Nicméně ve slabé chvilce jsem se ondyno pokusil založit si profil. Povedlo se kupodivu, leč ksichtokniha mi hned obratem sdělila, že můj čerstvě založený profil byl pozastaven kvůli nevhodnému příspěvku. Pikantní na tom je, že jsem tam žádný příspěvek nestihl dát. Leč byl jsem zvědav, co tam ten binární blbec našel, a využil jsem nabízené možnosti si své příspěvky stáhnout, abych zvěděl, čímže jsem vzbudil nelibost. No, točilo se mi na displeji kolečko celou noc a nestáhlo to nic. Takže ať si políbí perdel, budu šťastně žít bez ksichtoknihy i nadále.

L. Novák 21.2.2021 7:59

Njn... U normálně fungujících firem se seriózním přístupem ke klientům se snadno dopátráte, na koho se obrátit. Konkrétní osoba se v e-mailové korespondenci podepisuje jménem a příjmením (příp. funkčním zařazením apod.) . Když na jejich stránkách najdete nějakou chybu, stačí pořídit snímek obrazovky (PrtScr -> malování), uložit do formátu *.png a poslat jim ho v příloze mailu. Jsou rádi za vaši pomoc a ještě vám poděkují. Zásadní rozdíly jsou třeba i u známých českých firem...

R. Polášek 20.2.2021 11:38

No, šetřit sympatiemi?

Moje názory jsou takové, že skutečně bych očekával, pokud bych se hodně vykecával na ksichtoknize, že mně skutečně, pokud bych neaplikoval nějakou autocenzuru, začne cenzurovat samotná ksichtokniha. Ale ani s hlídáním vlastních výroků to není valné, pokud člověk ty cenzurní algoritmy nemá obeznámené. Podobně jako byly za komunistů dost obeznámené dlouhými roky komunistické propagandy komunistické cenzurní "algoritmy" a tudíž tehdy byla autocenzura dost spolehlivá. Dnes na internetu si tak jistý jako za komunistů svou autocenzurou ani zdaleka nejsem.

Zatímco možnost, že by mě, evropského diskutéra, na internetu cenzurovalo australské Murdochovo impérium, je momentálně téměř nulová.

Takže sympatie jsou jasné.

M. Pivoda 20.2.2021 11:08

Výhled do příštích deseti let?

Kechlibar píše: "...součástí nového australského zákona měla být i povinnost informovat novináře o změnách třídících a zobrazovacích algoritmů. To je další téma, které se asi v nejbližších deseti letech bude řešit nejenom v Austrálii, a které bude v digitálních korporacích vyvolávat velký odpor. Algoritmy, které vám na vaši “zeď” nebo do seznamu stránek řadí jednotlivé prvky obsahu, jsou dnes vesměs “černé skříňky”, samoučící systémy, jejichž detailní chování už asi nikdo živý nechápe. ..."

Zde u diskutérů na Neviditelném psovi navíc panuje princip, že kdo uvažuje v časovém horizontu 10 a více let, je nutně levičák, ba přímo komunista.