Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ÚVAHA: Okomentované komentáře
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T. Zlesa 14.9.2020 13:42Čím to je? O čem to je? ptá se autor nebo vzdychá... No, je to o tom stejném co tady sám předvedl. Reakce na nějakou reakci, a přemrštěné reakce na přemrštěné reakce... Skoro každý autor tady tvrdí poměrně bohorovně svá moudra, se kterými může souhlasit většina čtenářů, ovšem většinou ne 100%. Někdy i menšina... a klávesnice pod rukama, to už jiné nebude. A když to přečte 1000 lidí a 20 něco napíše, tak bych z toho nedělal sociologické závěry. Těch je na internetu už tak dost a popisují tyhle jevy podrobně. A popisovalo se to už v začátcích internetových diskusí před 15 - 20 lety. Dá se proti tomu dělat jen to, že si autoři pořádně promyslí, co vlastně chtějí lidstvu sdělit, komu, kam a pro koho to bude. Takže nekrology na NP ? To asi ne. |
J. Krynický 14.9.2020 11:36Kundera spíš konečně vylezl ze své francouzské bubliny a zjistil, že ve Francii je to nejméně stejné. |
P. Hofman 14.9.2020 7:35Ač s autorovými poznámkami a kritikou diskuzí na netu souhlasím (byť nic nového nepřináší), je se svým článkem úplně mimo. Základní a nepochopitelnou chybou redalce NP bylo totiž to, že zařadila jako úvodník (který normálně píše pan Neff - a v dost bulvárním stylu) nekrolog. A nejen redakce, ale i samotného autora, neb on zde píše již drahnou dobu a tak by měl styl Psa znát. A ten je takový, že pod úvodníkem se plká od rána do večera o všem možném, o jeho tématu však tak maximálně pár hodin ráno. Je to taková hospůdka čtvrté cenové skupiny a ta není pro každého. A témata jsou tam probírána na prostředí odpovídající úrovni. Kdyby byl autorův nekrolog uveřejněn jako samostatný článek, příspěvky by pod ním byly každopádně docela jiné, přinejmenším všechny k věci. |
T. Vodvářka 14.9.2020 5:43Vzhledem k působení pana Michala Adlera na NP pokládám jeho otázky na konci článku za řečnické. Neboť jistě sám dobře na ně odpověď zná. "Diskusní" příspěvky se velmi často vedou směrem osobních útoků na autora (nesouhlasím s ním a z tohoto důvodu je třeba jej ihned urážet a vyslovovat pochybnosti o jeho příčetnosti), kritika článku je vedena směrem "napsal jste cosi o roku 1968, ale neuvedl jste nic o Bílé hoře", okrajově zmiňuji absenci oslovení "paní, pan" před jménem, což bylo naposledy zvykem v ČSLA atd. Příčinu vidím v osobní frustraci, s níž při absenci vlastního názoru si potřebuji aspoň plivnout, když nejsem schopen napsat cokoli konsistentního. Naše společnost je t.č. vedena dvěma jedinci, pro které slova noblesa, slušnost a tolerance opačného názoru jsou neznámými pojmy. Jsou nám blízcí, známe je přeci z našich vesnických hospod, jsou vulgární, lžou, atd. Proto je volíme, protože představa někoho, kdo nás svou morálkou převyšuje, je nesnesitelná a svědivá. |
Z. Lapil 14.9.2020 7:40V ČSLA jsme byli soudruzi, ale to jen na okraj. |
T. Kohout 16.9.2020 1:22Co si pamatuji, tak "lidi" (tedy vojáci) se oslovovali hodností. Tedy např. vojíne Kefalíne. |
Z. Lapil 16.9.2020 8:22Ale taky "Já jsem feudál, soudruhu majore, buržoazie je nás společný nepritel". |
Z. Lapil 14.9.2020 7:42V ČSLA jsme byli soudruzi, ale to jen pro upřesnění. |
P. Hofman 14.9.2020 7:51Máte pane Vodvářko pochopitelně pravdu. Na druhou stranu, dnes má člověk dojem, že skoro každý, kdo má díru do pr...., se rozhodl vést svůj blog. A to i přesto, že je nevzdělaný, problematice, o které píše, většinou vůbec nerozumí a o tom, že by uměl psát se mu nemůže ani zdát. A přesto si myslí, že má druhým co sdělit. Pod takovými články napsat jediné slovo "žvást" je už samo o sobě plýtváním energie. Podotýkám, že vás mezi takové nýmandy neřadím. Naopak, vy máte co předat. |
T. Vodvářka 14.9.2020 8:28A/ děkuji za poklonu, pane Hofmane B/ díky internetu máme široké pole, kde každý může najít, co jej zajímá. Osobně vyhledávám autory, o nichž vím, že mají co sdělit, jsou vzdělaní a mají dostatek sociální inteligence. Naopak míjím ty, o nichž vím, že nic nového nepřinesou, jsou zapšklí. Nepotřebuji je k životu. Z tohoto důvodu nechápu, proč někteří diskutující mají silnou potřebu články, s nimiž nesouhlasí, neustále vyhledávat a po 326té autorovi sdělit, to, co jsem psal výše. |
P. Hofman 14.9.2020 8:41Souhlasím s vámi, mám to nastavené stejně. Má to však jeden háček - chce to mít schopnost kritického myšlení. A s tím se člověk nerodí, to se získává výchovou, vzděláním a vlastní zvědavostí. Těžký úděl - "kdo to má"? |
J. Brunner 14.9.2020 1:07
|
J. Jurax 14.9.2020 0:59Autor se táže čím to je ... inu, po mém soudu některé mnohé lidé jsou blbé a nevychované. A některé opravdu fest. |
T. Kohout 14.9.2020 0:22Jo, ty "diskuse" opravdu nejsou pro jemnocitný. Ale pro drsany. Vesměs to všechno hodně zvlčilo. |