26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

PRAHA: Slovo k mariánskému sloupu

A je to vůbec mariánský sloup, tedy čistě náboženské dílo? Právě že není! Kdyby bylo, nerozdělovalo by. Skutečných mariánských sloupů je v naší zemi celá řada – a žádný problém nepředstavují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kopta 24.6.2019 23:06

Mariánský sloup se na staromák nikdy nevrátí, to co se tam Váňa snaží postavit je fake, ta doba a ten sloup už zmizely v propadlišti dějin. Je to jako by se pokoušeli obnovit gladiátorské zápasy v koloseu, Bylo by to jako Disneyland ...

V. Kopta 24.6.2019 23:02

To je snad nejhloupější příspěvek , jako by tenkrát mohli protestovat...

V. Kopta 24.6.2019 22:59

100% souhlas s autorem

100% souhlas s autorem

V. Kopta 24.6.2019 22:58

To je teda jedovatá slina, vy nenávidíte němce? Že tady připomínáte že někteří z českých stavů byli německé národnosti? Habsburkové porušili to co při volbě na český trůn slíbili a omezovali svobodu českých zemí . Šlo jim o absolutismus.

V. Kopta 24.6.2019 22:52

Tenhle sloup nemůže být nikdy symbolem smíření neboť panna Marie šlape po hlavě drakovi, který symbolizuje české stavy. Jaké je to prosím smíření?

F. Houžňák 24.6.2019 22:32

Ti "stateční představitelé českého národa", tedy ze

značné části Němci, byl spolek vcelku neschopných vzbouřenců proti císaři, kterému předtím přísahali věrnost. Nic proti tomu, ale když se vzbouřím, aniž bych byl nějak existenčně ohrožen (a to oni nebyli, byli to většinou privilegovaní bohatí šlechtici), tak si musím svoje vzbouření pořádně PŘIPRAVIT a ne spoléhat na boží milost. Oni prostě chtěli být bohatší než už byli, a proto neváhali uvrhnout zemi do občanské války. Pouze pro svoje sobecké důvody. Naštěstí nevyhráli, jinak bysme byli pruskou kolonií a dopadli jako Lužičtí Srbové. Jak praví - v pěkném shrnutí a pěkné scéně - Toranaga v Šógunovi: There is no excuse for rebellion against one's liege lord. Načež mu Blackthorne odpovídá: There's one: if you win! No a to ti Thurnové vzali na lehkou váhu a doplatili na to, po právu a zaslouženě.

V. Student 24.6.2019 20:38

Kdybych byl Stejskalem,

prostě bych napsal: Jsem protestant, takže katolíky nesnáším, ale to nesmím říkat, protože mám odpouštět. Ale kde můžu, tam jim zasolím. A protože celkem dobře píšu, budu jim to nadávat takhle. Co to příště napsat na rovinu, pane Stejskale?

J. Kratochvíl 24.6.2019 20:33

Re: Mariánský sloup ano.

Křesťanství je o smíření a odpuštění a tento sloup vnímám jako symbol smíření a odpuštění. A jestli jsme křesťané tak bychom to tak měli vnímat a odpustit.

Dle legendy obrázek P Marie pomohl katolíkům k vítězství na Bílé Hoře, stejně tak věřím, že znesvěcení této památky v roce 1918 nepřineslo nově vznikajícímu státu mnoho štěstí. To můžeme vidět dnes po 100 letech, jeho vývoje.

B. Michal 24.6.2019 19:28

Re: Mariánský sloup ano.

Není známo, že někdo protestoval proti stavbě Stalinovy sochy na Letné. Protože to není tak vzdálené v čase, víme, co si lidi mysleli, když to sousoší dostalo přezdívku "fronta na maso".

Ale s tím odůvodněním, že nikdo neprotestoval, byste úplně stejně mohl požadovat obnovu toho objektu.

J. Kratochvíl 24.6.2019 18:55

Mariánský sloup ano.

Mariánský sloup je také symbol smíření po 30 leté válce. není mi známo, že by tenkrát proti němu někdo protestoval. Lidé již měli dost nenávisti, protože ani protestanté nebyli pouze andělé, což dokládá text pana Stejskala plný nenávisti a zášti.

Vztyčení sloupu znamená smíření a proto jsem pro.

J. Kanioková 24.6.2019 16:03

Jen tak, postupně, krok za krokem,

znevážení památek, pak jejich demolice, pak jejich přestavba na mešity a islámské symboly.

A naši potomci nám budou chodit plivat na hrob..

V. Student 24.6.2019 15:23

Re: Nesouhlasím s autorem !

Díky za odkaz. Přečetl jsem, je mi smutno. Co dodat?

J. Jurax 24.6.2019 15:21

Tak jsem si přečetl článek a projel diskuzi ... můžu já tady napsat, že je mi srdečně jedno, zda tam ten sloup znovupostaví nebo neznovupostaví?

V. Student 24.6.2019 15:18

Re:

Všeho do času, pane Berko. Budou i repliky měst. Budeme žít v takových velkých skanzenech. Když se něco zboří, bude se muset postavit replika. Nového nic. Obnovy starých, již zbořených památek, ovšem ne, aby to nejitřilo svědomí národa. Obchodní dům Kotva už památkou je. Dům odborů taky. Taková krásná stavba, vpravdě perla architektury. Majstrštyk stavbařů,že? Náš památkář, náš pán. Ten už na to dohlédne, aby se z kulturních památek nenápadně vyčleňovaly stavby z doby temna.

J. Jurax 24.6.2019 15:17

To máte těžký.

Nezpochybnitelnou součástí našich dějin je třeba taky vztyčení sochy TGM i její stržení. Totéž platí i pro sochu Radeckého i Gottwalda.

Teď je nutno prodiskutovat, kterou část našich dějin máme nadále uchovat.

J. Kanioková 24.6.2019 15:13

Re: Nesouhlasím s autorem !

Klaun bije na západě na poplach, ale lidé se smějí - http://www.israel.cz/lang_cs/aktualita/3/12989/#

Křesťanství upadá, islám je na vzestupu a přeměna kostelů na mešity v Evropě pokračuje!

V. Student 24.6.2019 14:21

Re: Nesouhlasím s autorem !

Máte sice pravdu a já s vámi souhlasím. Ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat. Zavilost se v lidech vyvolává velmi snadno. Daleko snáze, než je přimět, aby hledali spíše shody. Bohužel.

V. Student 24.6.2019 14:16

Re: Mám jen jeden dotaz.

A s Habsburky.

J. Kanioková 24.6.2019 13:57

Blbost !

J. Kanioková 24.6.2019 13:55

Vy nejste objektivní, jinak byste si zjistil fakta

Na Staroměstském náměstí se opět pokusí obnovit Mariánský sloup. Váňa připlul se sochou na lodi - http://www.christnet.eu/zpravy/29728/na_staromestskem_namesti_se_opet_pokusi_obnovit_mariansky_sloup.url

Historickou argumentaci proti sloupu v předchozím zastupitelstvu fanaticky rozvinul tehdejší zelený náměstek Matěj Stropnický.

J. Kanioková 24.6.2019 13:45

Přesně !

J. Kanioková 24.6.2019 13:43

Samozřejmě, že NE !

J. Kanioková 24.6.2019 13:40

:)))))

J. Kanioková 24.6.2019 13:38

Nesouhlasím s autorem !

Pomník je poctou Pražanům, kteří bránili katolickou Prahu proti loupeživým protestantským Švédům, mezi nimiž bylo i mnoho českých loupežníků.

Pomník tam patří stejně jako Radecký na Malostranské náměstí!

Sloup je součástí našeho kulturně historického dědictví, ale je též symbolem, k jaké části Evropy patří. Ke křesťanské. Tudíž tu islám nikdy vítán nebude !

J. Kanioková 24.6.2019 13:28

Nesouhlasím s autorem !

Ś. Svobodová 24.6.2019 13:26

Diskuze dávno proběhla

Kvůli sloupu už diskuze proběhla, radní ho schválili, vyvěšené na úřední desce to bylo, s námitkami se vypořádali, změna územní plánu prošla, stavební řízení proběhlo, souhlas se stavbou byl vydán. Veškeré následné činění je čistý aktivismus - od nového vedení radnice přes spolek Veriats k nynějšímu znovurozvíření diskuze.

Č. Berka 24.6.2019 13:13

Re:

To, co máte v Brně je originální. Mariánských sloupů je mnoho. Udělal bych kompromis- repliku náměstí s replikami soch.

I. Štípek 24.6.2019 12:20

Obě strany mají pravdu, myslím si,

rozum umí správně odůvodnit pro i proti. Co rozhoduje, je cit, přesvědčení. Pan Stejskal mluví svým citem, chápu ho. Nekamenujte, jen proto, že to cítíte jinak.

V. Pavelka 24.6.2019 11:31

Re: Mám jen jeden dotaz.

Dejte pokoj Vintr, klídek .

J. Vintr 24.6.2019 10:19

Re: Viděno jinak

A na to máme být pyšní a ty bořitele mít za národní hrdiny?