19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

GLOSA: Jak je to vlastně s tím rasismem?

Definice rasismu je velmi jednoduchá. Rasista jen, kdo šmahem odmítá a dokonce diskriminuje a napadá příslušníky jiných ras jen na základě odlišné barvy pokožky, případně jiných kulturních zvyklostí, které ale nikoho neohrožují a neomezují ničí práva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dostál 18.6.2019 21:30

Problém reklamy na Old Spice

není v herci reprezentujícím nestředoevropská etnika, ale v tom, že je totálně idiotská.

P. Grigar 18.6.2019 23:14

Re: Problém reklamy na Old Spice

.. inu, já reklamy jaksi vůbec nevnímám, za idiotské považuji všechny a obzvláště ty zpívané, ale kdysi, dávno tomu, jsem viděl jednu inteligentně humornou.. Vávra se Šteindlerem v noci pašovali nějaký jedlý olej přes slovensko-českou hranici. Od těch dob nic, temno. Ale věřím, že mnozí je berou vážně.

J. Jurax 18.6.2019 18:49

Souhlas.

A k těm reklamám, taky jsem si všiml, jenže mne reklamy obecně odrazují, propagovaný tovar si kvůli nim rozhodně nekoupím. Ani když kecky propaguje rozjásaný černoušek.

Jenom furt čekám na směrnici EU, jež předepíše rasové obsazení reklam s tím, že mají být patřičně zastoupeny a pozitivně diskriminovány rasy nebílé ... ono je to tak blbý nápad, že bych nevylučoval, že ti pitrysové z Bruselu nějakou takovou závaznou směrnici vbrzku vydají zejména s ohledem na zaostalé východní země EU včetně nás. Vždyť v reklamách na české výrobky černouška nevidět! Ani na sejry z Madety, ani na botasky, ba ani na škodovky!

J. Kanioková 18.6.2019 19:14

1***

A. Alda 18.6.2019 11:56

Souhlas.

V. Braun 18.6.2019 11:52

Ekonomická migrace

Ekonomická migrace byla je a bude. I z ČSSR lidé utíkali z kombinace důvodů, nikoli jen pro politické pronásledování. V září 1989 zůstal v NSR šéf našeho oddělení například. Když se k tomu přidají život ohrožující důvody jako válečné konflikty na Blízkém východě, Boko Haram a podobné sekty v Africe a sucho ve stejných částech světa, jo a nesmím zapomenout na internet a propojení které také nebývalo, tak se nelze zvýšené migraci divit.

Považovat za jediný důvod chování politiků je velmi, velmi naivní.

J. Sedlář 18.6.2019 11:54

Re: Ekonomická migrace

No, nezbývá než doufat, že o hranice se střílelo a zase se střílet bude.

J. Kanioková 18.6.2019 19:25

" Ekonomická migrace byla je a bude."

No, když to někde budou brát kladně a přijímat prchlíky ... jejich problém.

"I z ČSSR lidé utíkali" ... chcete snad tvrdit, že se Češi "venku" účelově nechali živit tamní sociálkou, vědomě ???

Klidně mě zahrňte mezi rasisty, ale absolutně odmítám přijetí jakéhokoliv jediného muslima.

J. Sedlář 18.6.2019 20:30

Re: " Ekonomická migrace byla je a bude."

No víte, vono je to težké. ISLAM (Intenzivní Sluníčkovská Láska A Mír) není rasa. Takže se mezi rasisty nedostanete. Xenofobie je strach z neznámého, to taky neklapne, leč historie ukazuje, kdo chce vídí, slyší a chápe, tudíž zná. Tak nevím, snad mezi realisty s rozumem ?

J. Jurax 18.6.2019 20:38

Není to naivní.

Ekonomická migrace jistě byla, je a bude stejně jako migrace vyvolaná válečnými konflikty; jde ale též o to, nakolik je početná a v neposlední řadě jaká je "kvalita" připrchlíků do dané země mířících; ono mezi řekněme ukrajinským učitelem a negramotným pasákem koz ze Súdánu, navíc muslimem, je dost rozdíl. Nezastírejme si to.

Nicméně reakce na migraci, potažmo imigraci navíc ilegální a vynucovanou je věc povýtce politická a možnost reagovat se rozevírá v širokém spektru. Od no pasarán s hranicemi zašpárovanými překážkami krytými kulomety a polním dělostřelectvem až po slavobrány, kde jsou připrchlíci vítáni chlebem, solí, poukázkou na byt, bezplatné lékařské ošetření a sociální dávky. A čímkoliv mezi tím.

Co zvolila EU, je dostatečně známé. Že zvolila pronikavě blbě, jak je ve vážných případech pro ni příznačné, je známo taky. A zvolili politici, jimž bylo situaci řešit; z nich zejména Angela Merkelová se tohoto úkolu se ctí opravdu nezhostila. A že politikové situaci nijak, natož účinně, neřeší, je jasně patrno taky. Proč, to je dobrá otázka, na níž není k dispozici jasná odpověď. Zato výmluv, proč nelze, je dostatek, jen si vybrat.

No a když politici a jimi řízené státy a EU reagují tak jak reagují, je to velice dobrým důvodem k pokusu dostat se taky do vysněného ráje, co ukazují ve filmech a na internetu.

P. Grigar 18.6.2019 23:19

Re: Ekonomická migrace

..jo, to se utíkalo, z různých důvodů. Ale rozhodně se hned za hranicemi nehulákalo, že tohle jo a tohle ne. Bralo se, co bylo. "Abych se v Rakousku uchytila, aby mě brali vážně, musela jsem být víc rakouská, než všichni Rakušané dokupy." © moje švagrová,fajn ženská.

J. Pražák 18.6.2019 10:57

100% pravda

Sledoval jsem v Tescu u východu ke schodišti reakce lidí, když před cca 2 lety u schodišť nainstalovaly reklamy, na kterých byl v životní velikosti vyfotografován "snědý mladík". Většina si podvědomě kontrolovala kapsy a kabelky.

S bojkotem výrobků propagovaných Neevropany to dělám stejně jako autor.

M. Krátký 18.6.2019 10:20

Léta jsem byl na chatě bez TV - později jen ČT 1

protože tam jiná nešla chytit - až teď jsem si pořídil super anténu a tak mi televizák naladil asi 15 kanálů TV a 15 kanálů rozhlasu ( a dodatečně a opět souhlasím s Milošem Zemanem na téma kanál = tv program ) - to jsem trochu odbočil - tak zpět a vlastně ten kanálový přetlak mě míjí a tak "mám čas" jen na AZ kvíz a Aleše Hámu. Ostatní jsou kraviny, ve kterých černoši hrají čpičkové neurochirurgy a jejich maximálně řidičem nebo domovníkem je osoba bílé pleti, a nebo musím pod tv dát kýbl na ty potoky krve co se tam na nás valí - jak říkával můj tchán - jdite mi do p.r.d.e.l.e s těma vašima kravinama - hezký den

V. Povolný 18.6.2019 9:45

Pane Černocký

v zásadě souhlas, ale problém je hlubší. Začíná už v době koloniální. Pak pokračuje přes nejrůznější "pomoci" africkým státům, které byly sice velmi humanistické, ale nenaučily afričany to nejdůležitější - postarat se sami o sebe. Zlepšená zdravotní péče vedla k růstu populace aniž by někdo domyslel důsledky. Pak přišlo "arabské jaro", zprvu nadšeně podporované, aniž by někdo domyslel, že to nové je ještě horší něž co bylo předtím. Pak přišla Merkel s jejím pozváním, které nejen že nebylo konzultováno s dalšími státy EU, ale bylo navíc mimořádně pitomé. Do toho neziskovky fungující jako spolupracovníci pašeráků lidí, samozřejmě s těmi nejhumanističtějšími pohnutkami. A výsledkem je současná situace.

P. Grigar 18.6.2019 23:36

Re: Pane Černocký

.. suma sumárum jakékoli umělé, skokové vylepšování životních podmínek kohosi, kdo to po celé generace nedokázal vlastními silami, je kontraproduktivní. Prospívá pouze těm, kteří z toho dokážou udělat byznys pro vlastní kapsu.

P. Flener 18.6.2019 9:34

Nejsem rarista ale....

jako většina lidí u nás neakceptuji v naší společnosti lidi s jinými civilizačními i kulturními a vzdělanostními znaky, které jsou s bílou většinou neslučitelné. Nevadí mi černoši ani cikáni kvůli barvě pleti, ale kvůli chování, nepořádku, který tyto menšiny šíří, kvůli chování na veřejnosti, v dopravních prostředcích, nechuti pracovat a slušně se živit atd... A to je názor min 95% veřejnosti. Nikdo s tím zatím téměř nepohnul a nic s tím nikdy neudělá. Proto nemá smysl se s tím zabývat a chtít to zlepšit. Je třeba vyčkat a jednou snad budou mít i tato etnika vykázané své vlastní teritorium, kde nebudou běloši a ani konflikty - tam se budou živit sami a budou si nerušeně a bez tzv. diskriminace dělat co chtějí. Jestli to bude ještě před 3. světovou válkou, nebo až po ní nevím, ale ta doba přijde a jedině tak se problém s rasami humánní cestou vyřeší jednou provždy.

S. Netzer 18.6.2019 9:13

Beze vší pochyby

má televizní reklama připravit diváky na NWO, výměnu obyvatelstva řízenou Evropskou komisí a Georgem Sorosem, podle plánů hraběte Kalergiho.

1***** podle diskutérky Kaniokové.

J. Sedlář 18.6.2019 12:03

Re: Beze vší pochyby

Hmm, proč je tedy vaše spolustádnice Milka Merkel držitelkou Kallergiho ceny a za co se uděluje, když nic jako Kallergiho plán (EUROMED) neexistuje ? Rugova, Rompuy, Žák Klód voŽunger a další taktéž.

J. Sedlář 18.6.2019 20:33

Re: Beze vší pochyby

Hola babo, tak co ? Jak je to s těmi plány ? Přece neskládáte zase uhlí. Že děláte s uhlím růčo v germánské uhelce, aby bylo stopa CO2 minimální.

P. Grigar 18.6.2019 23:23

Re: Beze vší pochyby

.. až to praskne, bude ze sebe dělat hrdinku, že tím uhlím sabotovala germánskou Energiewende.. a žádat odbojářský důchod.

M. Mikulec 18.6.2019 8:45

Přesně, pane Černocký

Politici miluji heslo “rasismus”, aby většinovou společnost kárali a prevychvávali k toleranci. Jenomže rasismus se vždycky ukázal jako lichá nálepka: ve skutečnosti šlo o sociální problémy. Daňový poplatník prostě nemá rad asocialy a parazity. Zato vláda je za jeho peníze korumpuje: žádné povinnosti, jenom práva.

S. Netzer 18.6.2019 9:13

Re: Přesně, pane Černocký

Jistě, Mikulče, kdo má odlišnou barvu pleti, je automaticky asociál a parazit.

M. Mikulec 18.6.2019 9:16

Re: Přesně, pane Černocký

Tahle samolepka se na mě lepí pořád. Neřád. Nediskutuje, jenom lepí a prudí.

S. Netzer 18.6.2019 9:59

To chce klid

To bělochů je břímě, mít nervy ze železa, Mikulče,

a třeba tisíckrát vždy opakovat znovu, že spásu dá jen klid.

M. Rozbořil 18.6.2019 11:11

Re: Přesně, pane Černocký

Vkládáte někomu do pera něco, co nenapsal a ani to z napsaného neplyne. Zajisté je v minimálně v ČR (ne-li v Evropě) více bílých asociálů i parazitů, ale ty jsme si (my, společnost) tak vychovali sami. Ti kteří přicházejí s nataženou dlaní a vlastní představou o svých právech v Evropě, jsou z hlediska místních obyvatel zajisté důvodem ke snížené imunitě vůči rasismu, zejména u jednodušších povah. A pokud tito příchozí (libovolné barvy) nehodlají pracovat, tak parazitují na domácím obyvatelstvu. A pokud zacházejí se svými ženami tak, jak jsou zvyklí, lze je bez uzardění označit i za asociály.

P. Grigar 18.6.2019 23:26

Re: Přesně, pane Černocký

.. inu Sybilluše, zcela automatické to v našich končinách není, ale vysoce pravděpodobné ano. V míře větší než malé.

J. Jelínek 18.6.2019 8:39

Copak Old Spice,

začal to už Shakespeare s Othellem! Proto zásadně do divadla nechodím.

P. Zima 18.6.2019 9:31

Re: Copak Old Spice,

No potěš koště. Jestli tahle kampaň sahá až do Shakespearových dob, tak to za tím určitě budou ti ... ilamináti!

P. Grigar 18.6.2019 23:43

Re: Copak Old Spice,

.. ale houby! Biletářky ho vystrkaly po prvním dějství, pro silný odér slivovicový! Zanevřel na kulturu en bloc..

P. Kopáček 18.6.2019 8:14

Děkuji

Ano, je to tak - a navíc s reklamou na Old Spice máte velkou pravdu. Rád vidím, že nejsem sám, kdo bude bojkotovat...