16.6.2019 | Svátek má Zbyněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

EKOLOGIE: Automobily a EU



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 54, poslední: 24.5. 2019 17:59, přehled diskusí

Rozvrácená poptávka:
Autor: L. Hančar Datum: 24.5.2019 13:42

Už to bylo v diskusích několikrát naznačeno, čekám stále na fundovaný ekonomický příspěvek na téma kdo tvoří poptávku:

v posledních 15 - 20ti letech dochází k masivnímu oslabení tržního fungování poptávky:

- poptávku, směr inovací neurčuje zákazník, ale dodavatel, korporace prostřednictvím vývoje, inovace za každou cenu, vše masivně podpořeno reklamou co je IN a Eko církvemi

- to samé v oblasti politiky: poptávku neurčuje občan, ale radnice. Ta ví, co je pro nás nejlepší. Musíme čerpat! Reklama probíhá právě teď, pak nastoupí dotace.

Kdo je to?:
Autor: P. Zelený Datum: 24.5.2019 13:01

To, že "EU zavádí nové cíle" a hodlá snížit emise o x procent je obyčejná fráze. Každý návrh musí vymyslit jedna jediná konkrétní osoba, s příslušnou pravomocí. Kdo je to? Komu se zodpovídá?

Optimální by bylo nahradit fosilní zdroje energií:
Autor: I. Schlägel Datum: 24.5.2019 11:57

z větru, slunce a biomasy. Nejlépe ze sta procent. Trochu mne trápí, čím ty posvátné zdroje energie budeme zálohovat. Uhlí? Fujky. Jádro? Fujky, fujky, fujky,... Ruský plyn? Urrrááá. Krásná představa. Už se těším.

Trh:
Autor: J. Vrzal Datum: 24.5.2019 10:57

Mne vazne neni jasne, proc by vyvoj automobilu nemel platit trh. Stejne jako doposud. Ciste podle nabidky a poptavky. To je jedine motorem vyvoje. Jednoduse - mohu vyvinout jen to, co je zadano a musim to vyrobit levneji nez konkurence. Velmi silna zpetna vazba.

Kdyz ji odstranime, tak se dostavame k takovym zhuverilostem jako dotovani OZE, VS vzdelani pro vetsinu populacniho rocniku, atp. ...

:
Autor: J. Jurax Datum: 24.5.2019 13:11

Souhlas.

Tahle snažení EU jsou vítězstvím ideologie nad rozumem. Dlužno říci, se kredenciózně blbé ideologie.

Cela diskuze o elektromobilitě mně přijde mimo mísu:
Autor: F. Kusák Datum: 24.5.2019 10:20

Ať někdo srovná spalovací motory třeba před padesáti lety a dnes. A alternativní pohony se také vyvíjí, a určitě je dobré, že se konečně zvyšuje tlak na jejich rozvoj. Jenže je to proces a ten má své zákonitosti. Nebo si někdo myslí, že současný stav je udržitelný. Vždyť už dnes je jízda autem ve městě a přilehlých oblastech utrpením. A bude hůř. Určitě je dobrou alternativou hromadná doprava. Individuální doprava bere za své s masovostí. A způsob dopravy v nejrozvinutějších státech ovlivní i situaci v těch nerozvinutých. Takže ta naše péče o životní prostředí je takovým vzorem i pro třetí svět. Jak směšné je klišé, že rozvoj technologií odporuje fyzikálním zákonům, když většina těch, co to tvrdí, by nedala dohromady ani termodynamické zákony, natož aby jim rozuměla.

Re: Cela diskuze o elektromobilitě mně přijde mimo mísu:
Autor: R. Langer Datum: 24.5.2019 10:54

Co furt máte něco s tím srovnáváním sto let starých věcí? Všechno už se dnes blíží ke svým fyzikálním limitům, a nic světoborného se neobjevilo za posledních 20 let, a vysokou pravděpodobností se během příštích 20 let ani nic takového neobjeví ani omylem... :-P

Kde vy jedinci jako jste vy a Šejna furt berete to kreténské přesvědčení, že se TO udělá? CO se udělá? Kdo TO udělá? Ho*no se udělá! Není prostě jak! Žádné "nové" zázračné lopatky turbín u vysavačů nenarostou! Motory nezlepší účinnost skokem o 10 %. Prostě to ku*va není podle fyzikálních zákonů možné!

Re: Cela diskuze o elektromobilitě mně přijde mimo mísu:
Autor: P. Stepanek Datum: 24.5.2019 13:07

Bla bla pindy... to furt bylo řečí, fyzikální limity uz asi 10x bla bla a nm proces při výrobě chipů furt jde dolů... To jako příklad z mnoha.

:
Autor: J. Jurax Datum: 24.5.2019 13:29

Každá technologie jde po křivce, jež zpočátku strmě stoupá, aby po se čase stoupání zvolnilo a křivka se stala téměř vodorovnou. Chipy jsou ještě ve fázi stoupání, letectví třeba ve fázi velmi povlovného růstu. A klasické automobily se spalovacími motory taky.

Růst dané technologie vždy narazí na technologické, fyzikální a případně i ekonomické bariéry. Další růst je možný jen technologickým zlomem, novou technologií, novým objevem. V letectví třeba pístové a pak turbínové motory a teď možná scramjet, v pohonu lodí nebo energetice kdysi parní stroje a parní turbíny a spalovací turbíny. I u chipů tahle bariéra existuje.

Fyzikální limity neokecáte ani nepřehlasujete, můžete se jim jen blížit.

V tom letectví, byla to EU, která tlkačila (úspěšně) na:
Autor: V. Petr Datum: 24.5.2019 15:59

Boeing, aby ukončil projekt Sonic cruiser. Kvůli emisím CO2, jak jinak.

Re: V tom letectví, byla to EU, která tlkačila (úspěšně) na:
Autor: J. Jurax Datum: 24.5.2019 16:23

No, nevím ... pokud si pamatuju a letmé zagůglení mi to potvrzuje, Sonic cruiser skončil na tom, že zákazníci, teda letecké společnosti, upřednostnili ekonomii přepravy před cca o patnáct procent vyšší rychlostí téže. Taky se na tom podepsal útlum letecké dopravy po 11. září. Emise CO2, hrály-li v tom vůbec nějakou roli, tak zanedbatelnou; projekt byl zastaven v roce 2002, kdežto masivní euroblbnutí s CO2 emisemi se datuje o nějaký rok později (byť Kjótský protokol byl dojednán už v roce 1997).

Jinak máte pravdu, když Britové nahradili v 19 století:
Autor: V. Petr Datum: 24.5.2019 16:04

lodní jednoduchý parní stroj compoundním, klesla spotřeba uhlí u konkrétní lodě ze 120 na 65 tun denně. Jenže, kdyby totéž chtěli dnes udělat u lodních dieselů, museli by zvýšit účinnost z 50% na 92%, což je fyzikálně naprosto nemožné!

Re: :
Autor: J. Ticháček Datum: 24.5.2019 17:59

Třeba u těch čipů jsme se už před pětadvaceti lety těšili na dnešní technologie. Nějak jsme všichni věděli, že co se dá udělat na půlmilimetru, dá se udělat na pár mikrometrech.

Jenže jsme také všichni věděli, že existují budoucí limity. Ten tranzistor lze ulpácat z miliard atomů. Z tisíců atomů, z desítek už to začíná zavánět metafyzikou, a z jednotek atomů už to nejde.

U spalovacích motorů je to stejná historie. Dnešní motory jsou na hranicích možné účinnosti. Zpřesnit třeba vstřikování a zapalování by možná šlo. Z tisícin sekundy na milióntiny. Ale je to zbytečné. To by bylo nutno o několik řádů zpřesnit mechanické součásti. Ale jak to udělat, aniž bychom narazili na nějaký další limit.

A když vynecháme spalovací motory, co máme k dispozici? Elektřinu? Zatím existuje jediný způsob, jak ji uskladnit. Chemické články. Ale popravdě, od doby Saši Volta se ty články moc nezměnily. Je tady jasně daný limit, jaké napětí může mít jeden článek. A současné baterie, respektive jejich výrobci už jenom zoufale řeší, jak z těch nanočlánků tu energii dostat aniž by to shořelo. Někteří naivovè stále čekají na nové vynálezy, už léta se dočítáme, že jednou by třeba bylo možné skladovat přímo tu elektřinu, jenže to píšou blbci. Normální člověk ví, že je to stejná představa, jako skladovat světlo v kbelíku.

Re: Cela diskuze o elektromobilitě mně přijde mimo mísu:
Autor: J. Vrzal Datum: 24.5.2019 10:58

To vazne myslite, ze treti svet na nas hledi jako na vzor? Ne, proste pouziji, co potrebuji. Predrazeny nesmysl urcite pouzivat nebudou.

Ostatně soudím, že EU musí být zrušena!:
Autor: V. Petr Datum: 24.5.2019 9:58

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!:
Autor: A. Alda Datum: 24.5.2019 9:36

Pokud nevystoupíme z EU, těmto ekoteroristickým šílenostem se neubráníme.

Lidé jsou ťululum.:
Autor: K. Janyška Datum: 24.5.2019 8:49

Jako malé děti... Dzp.

:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.5.2019 8:41

Pokud EU chce ostatní státy poučovat ostatní státy světa, že by měly snižovat emise, musí jít příkladem, aby ji někdo bral vážně.

Čína řekla jasně že "Pro nějaké chiméry neobětuje svůj:
Autor: V. Petr Datum: 24.5.2019 9:59

ekonomický rozvoj." Evropané nejsou příkladem, jsou za VOLY. Např. i muslimům!

Re: Čína řekla jasně že "Pro nějaké chiméry neobětuje svůj:
Autor: P. Lenc Datum: 24.5.2019 10:31

Přesné, srozumitelné...

Re: :
Autor: R. Langer Datum: 24.5.2019 10:40

Ano, má jít příkladem, takže Německo například zruší svoje jaderné elektrárny a navýší výrobu CO2 v těch plynových, jo? A tohle má někdo brát vážně?

Kdyby to nebylo k pláči, tak bych se smál, "příklade". :-P

:
Autor: J. Jurax Datum: 24.5.2019 13:33

Chyba je v tom "chce poučovat".

A snižovat emise lze uvážlivě, méně uvážlivě a vyloženě blbě. EU, jak je jí vlastní, zvolila třetí možnost.

Nějak nerozumím:
Autor: J. Kočí Datum: 24.5.2019 7:51

Řešení přece existuje. Musíte mít lacinou elektrickou energii a auta na baterky. To už tady je. Problém je, že nejlacinější energie je atomová.

Elektroauta nejsou dražší, jak se nám snaží namluvit automobilky. Jsou levnější, jenomže je to spojeno s obrovskými investicemi do nových technologií. Ty staré už jsou dávno zaplacené, takže jsou zadarmo. V tom vidím ten problém.

S postupující robotizací si myslím, že problém vyšších mezd v Německu se vyřeší sám.

Takže to nevidím jako autor.

Re: Nějak nerozumím:
Autor: J. Vintr Datum: 24.5.2019 8:43

Větší rozšíření elektromobilů je zásadní nesmysl. Musela by mu předcházet kompletní rekonstrukce celé rozvodné sítě od dálkových VVN vedení až po rozvody NN do každé ulice. A také vybudování nových elektráren. Elektromobil je velmi velký spotřebič elektrické energie a ve větším množství současnou rozvodnou síť položí a nebudou ani stačit kapacity stávajících zdrojů elektrické energie. Dalším obrovským problémem jsou místa, kde by bylo možné v městských aglomeracích zaparkovat nabíjené elektromobily. Tohle ovšem nikdo neřeší, protože pro ty blbce kteří to prosazují, není rozdíl mezi mobilem a elektromobilem. Prostě se strčí nabíječka do zásuvky a je to.

Re: Nějak nerozumím:
Autor: F. Kusák Datum: 24.5.2019 10:32

No jasně, oni ti blbci jsou šéfové marketingových týmů největších automobilek, vážení profesoři na technických univerzitách a úspěšní konstruktéři. Je to určitě nenapadlo a čekají, až jim to někdo poradí. Nic veš zlém, ale ta principiální změna je nutná, nevíme jak dlouho bude trvat a kam nakonec dospěje. A třeba ten Váš názor, kde budete ve městě parkovat a jak budete dobíjet svého mazlíčka, bude za padesát let natolik absurdní, že to nikdo nebude řešit.

Re: Nějak nerozumím:
Autor: R. Langer Datum: 24.5.2019 10:44

Ano, jsou to blbci, velmi dobře PLACENÍ ZA LHANÍ. A vy s nimi. Proč, to vám ovšem nelze nijak vysvětlit. Vy totiž VÍTE. :-P

Re: Nějak nerozumím:
Autor: R. Langer Datum: 24.5.2019 10:46

Tedy vlastně, oni blbci nejsou, oni to mají zaplacené. Co vy?

Re: Nějak nerozumím:
Autor: J. Vintr Datum: 24.5.2019 11:30

Nikdo z těch odborníků a "odborníků" není odborník na energetiku. Těch se zřejmě nikdo neptá.

Re: Nějak nerozumím:
Autor: J. Lepka Datum: 24.5.2019 12:10

Zvláštní je,pane Kusáku, že vaše optimistické teze vám vyvrátí každý energetik, protože ví, že náklady jen na vybudování infrastruktury jsou astronomické, přičemž většinu stavebních prací bude provádět technika, ovšem poháněná spalovacími motory (kde by se takový bagr také dobíjel, že), ve městech to způsobí zácpy, kolony, a objížďky a tím erupci exhalací, včetně toho fuj CO2, kvůli kterému ten cirkus vlastně vznikl. Nebo snad ne ? Že by to bylo kvůli prodeji ruského plynu a orientaci německého Energiewende na plynové elektrárny?

A mimochodem, vyrobit elektromobil není nijak převratná novinka, ten je tu s námi dobrých 184 let, problém jsou baterie, tedy akumulátory, počínaje těžbou a zpracováním komponentů a samozřejmě dobíjení, ale to je kapitola sama o sobě. A ani vy nedokážete zaručit, aby marketingoví šéfové největších automobilek znali a respektovali fyzikální zákony, bohužel nabývám dojmu, že ani oni nechápou rozdíl mezi mW a MW.

:
Autor: J. Jurax Datum: 24.5.2019 13:52

Za padesát let možná. Ale elektromobilita ta je politicky zelenymi cvoky protlačována už teď, v řádu let, nanejvýš jednoho desetiletí.

A ještě taky problém dobíjení možná bude za padesát let absurdní proto, že elektromobily zmizí v propadlišti dějin ... :-) ... víte, že až do dvacátých let minulého století byla představa dálkové letecké dopravy spojována výhradně se vzducholoděmi, ač tehdy pochopitelně tato doprava ještě neexistovala? Akorát tehdy žádného pošetilce nenapadlo vývoj vzducholodí politicky preferovat a letadla těžší vzduchu legislativně omezovat.

A ještě "šéfové marketingových týmů největších automobilek, vážení profesoři na technických univerzitách a úspěšní konstruktéři" nejsou blbci. Jsou jen pod tlakem blbých politiků a jimi protlačených blbých zákonů, jichž musí dbát.