26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Obcházení pravidel

„Ta kráva, kterou rád dojím, jméno má Evropa, hloupá, bohatá, otravná Evropa“, zpíval minulou sobotu Karel Gott na melodii Včelky Máji v satirickém týdeníku Heute Show německé televize ZDF.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 13.5.2019 23:20

Re: Dotace sami o sobě zlo nejsou.

Dotace zlo jsou. Křiví podnikatelské prostředí a generují podvody, rozkrádání a korupci.

M. Prokop 13.5.2019 21:43

Re: Dotace jako mlýnský kámen

Cla škodí také. Viz Bastiat.

M. Prokop 13.5.2019 21:25

Re: Dotace sami o sobě zlo nejsou.

V lepším případě se mýlíte, v pravděpodobnějším lžete. Dotace berou peníze schopným ( a tím nemám na mysli Google nebo Amazon) a dávají je neschopným, v ještě horším případě všehoschopným (třeba Burešovi). Pracovní místa spíš maří, než tvoří.

O korupčním potenciálu raději ani nepíšu, ten je jasný.

O. Uživatel 13.5.2019 19:50

Uživatel požádal o vymazání
D. Mach 13.5.2019 19:07

Dotace sami o sobě zlo nejsou.

Zlo z nich dělají lidé, kteří je zneužívají. Kromě toho, že u nás je díky nim vytvořeno ohromné množství pracovních míst a i díky nim doložitelně ekonomicky doháníme vyspělou Evropu, tak také třeba díky zateplení mohou šetřit v každé rodině. Většina dotací je využita účelně a dlouhodobě vytváří zisk pro naší ekonomiku. Ale je kolem nich i velké množství podvodů. Paradoxně však lidé, kteří na dotace nadávají, volí za nejpopulárnějšího politika toho, který dotace zneužívá. Prostě Kocourkov, tak co se divíte? Bylo by dobré celý systém včetně dotací do zemědělství zrevidovat, dotace snížit jen na zlomek jejich velikosti a dotovat projekty, které mají prokazatelně přehraniční efekt (dálnice, vysokorychlostní železnice) a jsou v souladu s celoevropskou politikou. Ostatní, ať si státy platí ze svého.

K. Janyška 13.5.2019 18:03

Re: Dotace jsou čiré ZLO !

Socialismus EU je zlo. Dotace jsou jejím prostředkem ke korupci a ovládání... Dzp.

J. Kanioková 13.5.2019 17:59

Dotace jsou čiré ZLO !

Působí coby krokorupční prvek, tak i jako vydírací !

F. Navrátil 13.5.2019 17:19

Re: Dotace jako mlýnský kámen

V příspěvku píšu o eurodotacích. Američtí farmáři dostali eurodotace? To je pro mne novinka.

O. Uživatel 13.5.2019 16:54

Uživatel požádal o vymazání
T. Wiszniewski 13.5.2019 16:50

Článek Rakušanové je čirá lež

od začátku do konce. Věnujme se pouze podstatě dotací. Ty nejsou ani náhodou darem nebo projevem solidarity bohatších států se zeměmi bývalého východního bloku, ale smluvně závaznou kompenzační transakcí. V jejím rámci východní země za slíbenou kompenzaci (= rozuměj příští dotace) otevřely západním zemím EU své trhy, daly k dispozici vzdělané a šikovné pracovníky, ochotné (či podmínkami trhu přinucené) pracovat za zlomek západních mezd. Později se také ukázalo, že nad transakční rámec odevzdaly svúj průmysl "za hubičky" západním firmám. Dotace sice představují na pohled veliké částky, zejména když se nasčítají za deset nebo patnáct let. Jenomže čistý zisk západních firem z EU odtékající z nových států na západ EU, je v případě ČR, šestkrát vyšší než dotace z EU! (o darovaném nebo zničeném hospodářství nemluvě). Navíc, z každých 10 euro, poskytnutých dotací, se vrátí 6 až 8 euro západním firmám ve formě tržeb.

Využití dotací váže EU na několik podmínek. Prvním je spolufinancování příslušných záměrů, zpravidla jde o 50% potřebných nákladů, z domácích zdrojů. Za druhé peníze z dotací lze vynaložit pouze v rámci stanoveném v příslušném dotačním programu, kterýžto rámec nemusí odpovídat potřebám dotované země. Za třetí a další, na dotaci jsou nabalené parazitní výdaje, spojené s jejich získáním, kontrolou a propagací. Babiš má pravdu, dotace by bylo možné efektivně využít, pokud o jejich použití rozhodovaly suverénní státy a ne korumpující Brusel.

Celkově na dotacích státy východního bloku hospodářsky výrazně prodělali a prodělávají. Navíc se teď EU snaží z dotací udělat nástroj politického vydírání.

T. Hraj 13.5.2019 16:30

Vopice z východu

Holt ta morálka je na tom západě úplně někde jinde, než u nás, primátů z východu. Vůbec jsme nepochopili tu historickou šanci, kterou jsme dostali (navíc na celých 40 let) a ve své hlouposti a omezenosti jsme socialismus zavrhli.

Na západě ale socialismus fungovat bude, protože, jak známo, lidé tam jsou altruističtí a bez vyjímky morální a politicky a sociálně angažovaní. Každému tam už brzy bude dáno podle jeho potřeb (na holou).

K. Salajka 13.5.2019 16:11

Vážená paní

vážím si Vašeho příspěvku k poznání pravidel západního života, který je zřejmě prost dotačních podvodů, takže otevření berlínského letiště je nejspíše za dveřmi. Ve skutečnosti jsou česká média převážně v německých rukou, televize pak ovlivňuje zejména USA a největší obraty dělají v ČR firmy kapitálově ovládané ze zahraničí . Protože Německo zneužívá svého dominantního postavení a za podpory Francie omezuje volnou soutěž má pochopitelně strach ze silného hráče jakým je Babiš v zemědělství. Teorii o rasové nadřazenosti nahradilo lhaní o demokratickém deficitu v zemích V4. Protože jsme jen kolonií, nepřiblížila se životní ČR ani té Rakouské. Pod záminkou vytvoření pracovních míst čerpaly státy EU dotace a teď si vozí gastarbeitry protože vytvořili zcela nepřijatelné mzdové podmínky.

J. Friedlaender 13.5.2019 15:41

Re: Jste socialistické nevzdělanétrdlo trdlo

A vy jste kdo? Anebo spíš: co?

J. Friedlaender 13.5.2019 15:34

Re: Odporný falešný žvást

A vy jste co?

K. Janyška 13.5.2019 15:22

Re: Evropské dotace škodí celé Unii

Ano... Dzp.

I. Štípek 13.5.2019 13:57

Odporný falešný žvást

jako prakticky vše od Rakušanové.

Dotace je zlo, dotace je korupce, dotace je vražda.

O. Uživatel 13.5.2019 13:29

Uživatel požádal o vymazání
R. Hanuš 13.5.2019 13:18

Re: Dotace jako mlýnský kámen

A new aid program would be the second round of assistance for farmers, after the Department of Agriculture’s $12 billion plan last year to compensate for lower prices for farm goods and lost sales.

Tak tohle je z minulého měsíce z USA ty oslíku. Pokud tomu nerozumíš, tak jen kvůli nižším výkupním cenám dostali američtí farmáři vloni 12 miliard dolarů. A to je jen zlomek státní podpory, kteou dostávají pravidelně. A tak je to v každé rozvinuté zemi na světě.

Ty EUrodotační odborníku.

F. Navrátil 13.5.2019 13:11

Re: Dotace jako mlýnský kámen

Tak to jste mne dostal. Vůbec jsem si dosud nedovedl představit, že by mohl existovat eurodotační fanatik.

R. Hanuš 13.5.2019 12:36

Re: Dotace jako mlýnský kámen

Tuhle hloupost o škodlivosti dotací může spolknout opravdu jen velmi tupé individuum.

Dotace se totiž masivně používají úplně všude na světě. Včetně USA. Nahradily totiž cla, kerá se používala k ochraně trhu po staletí. A jenom primitiv může věřit žvástům o volném trhu, ve kterém světové koncerny a firmy (i ty české) přestěhovaly výrobu do zemí s platovou úrovní na desetinně té Evropské a dle dohod GAT a následně WTO nelze k ochranně trhu používat cla.

P. Rajman 13.5.2019 12:27

Re: Vraťte obsahově RFE do éteru!

Naznačujete, že titéž co naslouchali Gottwaldovi, Husákovi a Jakešovi opět mají někoho, komu mohou naslouchat? Pak s Vámi v podstatě souhlasím. Ideologie se mění, posluchači zůstávají.

J. Sedlář 13.5.2019 12:20

Re: "Rusáků, které na rozdíl od vás ani nečtu"

Tak nevím, mám číst rusáky, aby se mi otevřeli oči? Ale dyť jsou tam jen proruské hoáksy a fejkňůvsy. Nejste dnes rozd(v)ojená?

F. Navrátil 13.5.2019 12:14

Dotace jako mlýnský kámen

Evropské dotace jsou zneužívány proto, že existují. Pokud by byly zrušeny, byl by to čin pozitivní pro EU.

S. Netzer 13.5.2019 11:24

Re: Vraťte obsahově RFE do éteru!

Vy jako poručík Dub.

M. Mikulec 13.5.2019 11:23

Evropské dotace

jako náš rozmar? Omyl: evropské dotace byly právně zakotveny v přístupových smlouvách. Dotace je zlo, které křiví trh. Mnoho subjektů se kvůli dotacím na ten trh ani nedostane a zanikne. Takže trh vlastně neexistuje. Je to prostě socialistická korupční lumparna.

J. Uzel 13.5.2019 11:22

Re: Evropské dotace škodí celé Unii

Dotace jsou pro EU způsob ovládání kolonií a nikdy se jich nevzdá. Přišla by o "cukr", přičemž pořádný "bič" ani nemá.

S. Netzer 13.5.2019 11:22

"Rusáků, které na rozdíl od vás ani nečtu"

Udělal byste dobře, kdybyste si ty "Rusáky" občas přečetl, aby se vám konečně otevřely oči.

K. Janyška 13.5.2019 11:15

Re: Evropské dotace škodí těm,

Demokracie je zdrojem zla v lidském světě. Narušuje jeho spontánní řád, takto jedinou možnost existence lidstva... Dzp.

K. Janyška 13.5.2019 11:14

Re: Evropské dotace škodí celé Unii

Dotace neškodí unii. Ony škodí Evropanům. EU na dotacích všemožného druhu dokonce stojí. Vždyť je socialistcká... Dzp.

M. Prokop 13.5.2019 11:13

Re: No comment...

Ta základní chyba je skutečně na straně Západu.