26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ekologický aktivista - kdo to je?

Kde se berou ekologičtí aktivisté? Proč je zrovna o tuto vědu takový zájem? Nebo jste někdy slyšeli i o matematických, fyzikálních nebo literárně-vědních aktivistech?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 22.3.2019 20:49

Pro Jana Vintra

Implementace Principu předběžné oparnosti volá po velké mezinárodní dohodě.

Pro jeden stát, který by do implementace toho Principu šel sám samotný, by to opravdu mohlo znamenat onen ekonomický špagát. Ale možná by ho postihl jen o něco dříve, než by ten špagát dostihl úplně všechny ostatní. Toto je zcela nová světová situace, která nikdy v dosavadní historii neexistovala.

Patnáctiletým jde ale o hodně, na rozdíl od diskutujících důchodců. Ti už to mají za pár.

J. Vintr 22.3.2019 22:30

Re: Pro Jana Vintra

Lidstvu hrozí plno nebezpečí, náraz asteroidu, výbuch supervulkánu, jaderný konflikt, přelidnění, zamoření životního prostředí odpady a chemikáliemi, pandemie zhoubné nemoci a jistě i řada dalších, o nichž třeba ani nevíme. Jedno je ale stoprocentně jisté - globální změna klimatu, způsobená lidskou produkcí oxidu uhličitého, naší planetě určitě nehrozí. Je to prostě blbost.

K. Janyška 22.3.2019 9:32

Ekologický aktivista je lenoch, kterému se už ani

děti rodit a starat se oně nechce... Dzp.

J. Pokoutný 22.3.2019 8:04

Velice jim v tom ovšem napomáhá mainstream

zatímco dříve byl ekolog vědec, který ekologii vystudoval, dnes to může být jakékoli vemeno, specializující se třeba na gender (a nemuselo ho ani vystudovat). Dříve tisk rozlišoval mezi vědcem (jenž daný obor vystudoval) a "soukromým badatelem", který se o něj pouze zajímá. Třeba soukromým badatelem v oblasti xenoarcheologie byl pan Daniken.

M. Krčmář 22.3.2019 10:02

A jeho přínos byl větší než většiny vědců. Ale vyjjímka potvrzuje pravidlo. Nehodlám zde hodnotit, kde všude se Däniken mýlil, zajímavější je,kde se nemýlil.

J. Lepka 22.3.2019 11:25

Re:

Nějak si nevzpomínám, kdy by se nemýlil, ale to může být i zaviněno tím, že první aspekt z jeho "bádání", který mi padl do očí, bylo vysvětlení nazcanských obrazců jako seismografů, či snímačů mořské hladiny, že ho z kázání bludů nevyvedla ani aspoň jedna letecká fotografie a že jich už tenkrát kolovalo dost a dost. Nějak mi vypadlo z hlavy zda se náhodou nezabýval i "pyramidologií", kterou ovšem všichni odborníci zabývající se egyptologii zovou "pyramidiocií". To mi nějak vzalo chuť mu věřit i dnešní datum.

J. Vintr 22.3.2019 20:35

Re:

Ovšem existuje spousta věcí, které "věda" nedokáže vysvětlit. Přesto "vědci" často předstírají, že vysvětlení znají, nebo tyto otazníky zcela ignorují. Třeba ajemství vzniku pyramid patří mezi ty první.

J. Ticháček 19.4.2019 0:40

Re:

Tajemství vzniku pyramid? Vy vole. Technologický existuje jen jediná konstrukce jednodušší nežli pyramida. Jmenuje se to hromada. Už jen trochu větší díra do země je složitějším problémem, nežli pyramida. Proč jsou asi čtyřstěnné? Protože na pravý úhel staćí špagáty a klacek. (Z fleku mne napadají čtyři možnosti.)

L. Novák 22.3.2019 18:35

Re: Erich von Däniken-Vzpomínky na budoucnost

Erich von Däniken je stejný manipulátor, podvodník a lhář, jako zelenorudí aktivisté. Dokázal sice natočit úchvatný film, v němž ukázal množství velmi zajímavých pozůstatků dávných civilizací na Zemi z leteckého pohledu, který byl pro širokou veřejnost do té doby neznámý nebo nedostupný. V komentáři k filmovým záběrům však neustále podsouvá divákům představu, že zdokumentované stavby a obrazy nemohly být dílem lidským, a nebo je lidé stavěli s využitím technologické nadřazenosti mimozemšťanů...

Erich von Däniken byl hoteliérem a měl snad i problémy s nezaplacením dluhů v podnikání. Proto hledal cesty, jak zbohatnout - a na lidské hlouposti to jde snadno.

Vědci samozřejmě spoustu nesmyslů a tvrzení Ericha von Dänikena vyvrátili, ale film je stále "v oběhu" i na Internetu v kopiích různé technické kvality, často naprosto podřadné, pokud kopie byly pořízeny ze záznamů z analogové TV nebo VHS kazet...

https://www.youtube.com/watch?v=XvT3TprzKgQ

M. Krčmář 22.3.2019 19:14

Astronauti tady byli,jsou a budou,kdo tomu nevěří,nechť zůstane opicí. Haf

L. Novák 23.3.2019 5:54

Re: Astronauti tady byli, jsou a budou...

O amerických astronautech to platí na 100%. :-)

J. Sinnreich 22.3.2019 16:21

Re: Velice jim v tom ovšem napomáhá mainstream

I dnes muze byt ekologem, nebo klimatologem vedec. Zalezi ovsem, kdo plati jeho "vedecke" zpravy. Viz skandal s falsovanim dat na University of East Anglia (Klimategate).

P. Zinga 22.3.2019 7:56

Nevím, jak u nás,

ale ve vedení "ekologů" v Německu převažují lidé s teologickým , divadelním, sociologickým a jiným, přírodním vědám (a matice) na hony vzdáleným "vzděláním".

Konec-konců, pamatujete naši "Biomasu"?!

J. Lepka 22.3.2019 11:30

Re: Nevím, jak u nás,

Jo. Hlavně si pamatuju jejich ministra, snad životního prostředí, to už si nepamatuji, jehož majstrštych byla propagace tzv. inteligentní rozvodné sítě, už při prvním představení mi málem vypadly oči, takovou snůšku hovadin jsem slyšel naposledy na PŠM ( pamětníci vědí). Nejvíc mě dojalo, jak plamenně obhajoval přečerpávací vodní elektrárny, přičemž detail, že v Německu nemají dost kopců na ty horní nádrže, ho vůbec nezajímal.

Š. Hašek 22.3.2019 7:43

Výborné.

V exaktních i jiných vědách je možno pouze vědět, znát, diskutovat.

Těm hloupějším zbývá aktivismus, náměstí, křik, neziskovka a televize. Potom politika.

Zkráceno.

Z. Lapil 22.3.2019 10:04

Re: Výborné.

Mně to přijde dokonalé. Mě aspoň nenapadá, co by bylo možné k tomu dodat.

R. Vacek 22.3.2019 6:34

Ekologistický aktivista je hlavně mladý aktivista.

A mladí musí být v opozici vůči existujícímu světu těch zaostalých rodičů.

Kdyby u nás byly zelené zdroje a auta na elektřinu, tak by mládež bojovala za právo jezdit trabantem.

R. Langer 22.3.2019 10:30

Re: Ekologistický aktivista je hlavně mladý aktivista.

Ano, a za svobodné vracení uvězněného CO2 zpět do atmosféry. ;-)

Co tak založit novou stranu?

J. Lepka 22.3.2019 11:32

Re: Ekologistický aktivista je hlavně mladý aktivista.

To je dobrý slogan : Za osvobození CO2!