4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Čestné talibanské

Nepřítele můžete buď porazit, anebo se s ním dohodnout. To první si žádá vojenské vítězství, nejlépe kapitulaci soupeře. To, nač muselo v roce 1945 přistoupit Německo a Japonsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vlček 17.3.2019 10:41

Myslím si,...

...že i kdyby měl prezident Zeman v této otázce pravdu, je nesmyslné, aby naše vojko v Afghánistánu setrvávalo, když i Američané se chystají odejít. My ten boj do vítězného konce rozhodně nedotáhneme. Neuspěli zde Rusové, neuspěli Američané, a my to máme vyhrát? Nesmysl. Je to jen hazard s životy našich vojáků.

J. Kanioková 16.3.2019 18:29

Tajemství po 17 let:

Intel Memo varoval před Bushovou invazí do Iráku za účelem vytvoření „dokonalé bouře“ - https://www.zerohedge.com/news/2019-03-15/secret-memo-forewarned-bushs-iraq-invasion-would-unleash-perfect-storm-sectarian

Tento týden byl odhalen nově odtajněný americký zpravodajský zpravodaj, který se objevil ve zprávě bombardovací Wall Street Journal . To dokazuje, že rok před invazí Bushovy administrativy do Iráku byl Bílý dům velmi podrobně upozorněn na vše, co by se mohlo stít a mohlo pokazit následky režimu změnou války, včetně sunnitsko-šíitského sektářského chaosu a války s Íránem. který by definoval Irák a celý region po celá léta. A rozhodně to ukazuje, že sedm měsíců před americkou invazí do Iráku si američtí zpravodajští úředníci uvědomili, že Usáma bin Ládin pravděpodobně „žije a dobře a schovává se v severozápadním Pákistánu“ - důležitý vzhledem k tomu, že klíčový Bushův admin tvrdí, že válku prodal, že Saddám Husajn a bin Ládin byli "v lize" proti Spojeným státům...

J. Kostelanský 16.3.2019 14:18

Vojna v Afganistane je jeden veľký nezmysel

Vojna v Afganistane je nezmysel, pretože nezmyslom bol už samotný dôvod na jej začiatok.

15 z 19 teroristov lietadlách z 11.9.2001 boli zo Saudskej Arábie, z Afganistanu ani jeden. Plus samotný organizátor Usáma bin Ládin bol zo Saudskej Arábie, dokonca pochádzal z kráľovskej rodiny. Ale Amíci nemohli zaútočiť na svojho "spojenca" Saudskú Arábiu, ktorá navyše kupuje od USA zbrane za desiatky či stovky miliárd dolárov. Nejaká protiakcia však musela byť - a tak bol ako obetný baránok vybraný Afganistán. Pretože vraj poskytoval útočisko teroristom.

Áno, bol tam Usáma bin Ládin ako hosť afgánskych kmeňových náčelníkov. Ak chceli Amíci dostať bin Ládina, tak to mohli urobiť podstatne jednoduchšie - pomocou špeciálnych jednotiek. Vojensky vtrhnúť do nejakej krajiny s desiatkami tisíc vojakov v cieľom zajať či zabiť jediného človeka je rovnako efektívne ako strieľať po muche z tanku alebo húfnice.

Navyše tajné služby moslimských štátov hrajú so Západom hru na mačku a myš. Na jednej strane veľkí kamaráti, ale v skutočnosti si realizujú svoju politiku rozpínania islamu.

16 z 20 aktérov z 11.9.2001 (vrátane bin Ládina) bolo zo Saudskej Arábie, ale saudsko-arabské služby o ničom nevedeli? To sú pohádky pre blbečkov. Skúška správnosti: Keď Amíci zabili v Pakistane Usáma bin Ládina, tak ako dopadol pakistanský lekár, pomocou ktorého našli Ládina? Išiel na dlhé roky do basy. Takže asi taký bol záujem moslimských krajín dopadnúť Ládina.

M. Prokop 16.3.2019 16:53

Re: Vojna v Afganistane je jeden veľký nezmysel

No škoda, že jste těm Američanům neradil. :-P

J. Vintr 16.3.2019 19:30

Re: Vojna v Afganistane je jeden veľký nezmysel

Několik z těch "atérů" podle některých zpráv dosud žije a diví, čeho že se to zůčastnili.

M. Krčmář 16.3.2019 12:46

Amíci šli do Vietnamu s dobrými úmysly!?! Autor si dělá srandu?

T. Kočí 16.3.2019 14:11

Re:

Ochránit jižní Vietnam před komunismem? Jako v Koreji ?

M. Prokop 16.3.2019 16:53

Re:

Autor ne, vy. Tedy, v lepším případě.

M. Krčmář 16.3.2019 17:01

...a zůčastníte se s námi invaze do Mikronésie! Proč? Uďelali jsme tam pár pokusných vrtů,a zjistili jsme, že je tam vážně ohrožená demokracie!

Ale co hledali ve Vietnamu nevím,snad zamachrovat na frantíky,což se jim vážně povedlo.

J. Jurax 16.3.2019 20:28

Mýlíte se.

Nicméně že nevíte, co hledali Američané ve Vietnamu je možné. Ale dá se to napravit studiem seriózních historickych prací.

J. Pokoutný 16.3.2019 11:14

Je zajímavé přečíst si "Pravidla bojového nasazení"

B130936 Law of War and Rules Of Engagement - jakákoli armáda, vedoucí válku podle těchto pravidel, musí prostě prohrát. Jestliže i po vyhlášení stanného práva nesmí voják vystřelit po "civilistovi", přenášejícímu kalašnikov, pokud ta osoba "nedá svým chováním jasně najevo, že ho hodlá proti vojákům použít"? Mongolové vítězili v boji proti přesile právě proto, že se starali o svoje vojáky a kdokoli další byl nepřítel. Zejména pokud se na něčem dohodl a smlouvu porušil.

J. Vintr 17.3.2019 13:40

Re: Je zajímavé přečíst si "Pravidla bojového nasazení"

Před časem dávali v televizi seriál o činnosti americké armady v Afghánistánu. Viděl jsem kousek jednoho dílu, kde kolona několika amerických vozidel projížděla kolem vesnice, vzdálené pár set metrů od nějaké vesnice. Najednou jim do vozidel zabubnovaly kulky a podle záblesků bylo zřetelně vidět, že na ně střílí z té vesnice. Voják u kulometu ve věži se zeptal velitele, jestli má palbu opětovat. Velitel volal někam na základnu, odkud dostal zamitavou odpověď, protože by prý mohli ohrozit civilisty. Za nějakou chvíli střelba ustala a od vesnice kráčela pětice mužů, kteří pak v malé vzdálenosti minuli americká vozidla. K tomu jeden americký voják poznamenal, že jsou to určitě ti, co po nich stříleli. No comment ...

J. Slavíček 16.3.2019 11:00

Je to jasné

V Afghánistánu dostali na zadek Britové, Rusové a nyní jsou na řadě USA.

P. Novak 16.3.2019 11:08

Re: Je to jasné

Vzdyt USA uz davno dostalo na zadek: USA uz je davno zislamizovane, zrovnatak jako cely svet je uz davno zislamizovany. Donald Trump v USA sam nic nezmuze, bohuzel.

R. Brzák 16.3.2019 10:30

jestliže chci být úspěšný, musím být důsledný -a to ať jde

o obchod, nebo válku...

A my důslední nejsme (Západ, ve svých válkách). Nedokážeme být, protože nás trápí oběti války více, než jiné kultury. V konfliktu, kde proti nám válčí lidé splývající se svou kulturní zemí s jejím obyvatelstvem, nemůžeme je porazit.

Pokud chceme, aby taková země byla demokratická, nezbývá, než ji na přijetí demokracie a svobody (oproti totalitnímu islámu) připravit, civilizovat. A civilizační proces je proces obchodu. Mezi jednotlivci. Takže pro změnu takové země musíme s ní uvolnit obchod pro každého jednotlivce. Jedině tak, nápodobou funkčního (a obchodně vítězného) modelu společnosti, jakým náš model je, lze doufat, že se k němu budou přiklánět lidé ze země, jako je Afgánistán.

Ano, obchodníci budou v té zemi ohroženi na životech. Ale to byli vždy v minulosti - a řešili to sami, tím, že sami posilovali své obranné kapacity. Usazovali se v zemích, kde obchodovali a budovali svou vojenskou moc. Tohle dělat dnes nemusí - protože máme obrovskou vojenskou moc jako celek. Západ může bránit své obchodníky, usazující se v nimi budovaných městech - místech obchodu. A nic jiného, než obchodníky, by svou mocí bránit neměli. Nemá cenu se snažit udržet dosazené vlády, které jsou jen červeným hadrem před rohy býka rozvášněných talibánců.

Alternativou je konečné vítězství na které sice máme prostředky, ale díky bohu, nikoliv touhu ho dosáhnout...

K. Janyška 16.3.2019 9:16

Američané vlítnou do Afganistánu zase až bude třeba.

Výcvikovou přípravnu světové islámské armády už rozbili a teď mají vůči sobě, a také vůči nám civlizovaným, jiné povinnosti. Musí bránit sebe i nás globálně, nestačí to na jednotlivých místech... Dzp.

J. Slavíček 16.3.2019 11:02

Re: Američané vlítnou do Afganistánu zase až bude třeba.

To se Vám zdálo nebo si to skutečně myslíte?

K. Janyška 17.3.2019 9:20

Re: Američané vlítnou do Afganistánu zase až bude třeba.

To vím... Dzp.

J. David 16.3.2019 8:08

Co dodat?

Když se dvě tlupy mravenců vzájemně mordují, "čo robiť"? Nechat je vzájemně se vymordovat, je to jejich věc. Nechat je konat, ať se požerou, a ne jim jejich mraveniště klackem rozkvedlávat, zvenčí. Pak se mravenci rozlézají do špajzů "kvedlačů", kteří se nezabezpečili doma "formitoxem Extra", kteří ve své blahovůli pak bědují, jaký bordel jim ti cizokrajní mravenci ve "špajzkách" dělají (domácí faraoni byly a jsou pouze selankou). Nechte Afganistán a Afriku jejích kulturním zvykům, to samé koloritu musulmanů v jejich sporu, kdo je následníkem Mohamedovým, zdali švagr, či strýc (šíité či sunnité), nechme je, ať se svobodně mordují, a věnujme se militantním vádám našich katolíků a protestantů, viz. GB a Nord Ireland. Irish Whiskey versus Scotland Whisky, obé chutná, dá se to chlastat, jenom to luzné "e", ten ječmen dělí palírny na katolické, či protestanské. Ale zpět. Do života mravenců je mi kulový, když se mordují vzájemně, nechám je žít v jejich zvycích doma v jejich mraveništích, ale kyž mi lezou do mého špajzu zavádět své zvyky, tak je v sebeobraně hubím, byť jsem jim klackem mraveniště nerozjebal.

PS. Víte, koho bych pořádně přetáhl přes cemr holí a utnul finanční "tipec"? Věrchuškám politických neziskovek typu "lidskoprávních". Člověk v plísni, AI, hafo romských začleňovatelů, tedy typů vyžírků, parazitující na tzv. solidaritě (říkám romu "solidořiti"). Tuhle jsem takové aktivisty hnal sviňskýn krokem, "dědina im vyhorela, dajtě príspevok", onehdá zase "něco na matičky v Africe". Nemají tak šukat, děl jsem. Aktivistky s kasou (jak na Winterhilfe za Protektorátu) se zasnily a řekly (dle jejich habitu jim je asi šukání "španělskou vesnicí" z teorie genderismu), jste populista a xenofob. Jo, jsem, takže mi dámy můžete "víte co...". Aktivistky nepolíbené, genderově krapánek vizáží nepoužitelné. Jen jim ho "dát do ruky", kasou by přestaly hrkat, to by byl pak fičák, kterak by ukojily své libido mimoprodukčních funkcí páchání dobra v neziskové oblasti humanitarity.

P. Novak 16.3.2019 8:20

Re: Co dodat?

Problem je v tom, ze ti muslimsti mravenci se rozlejzaji do nasich spajzu i bez toho rypani klacikem do mraveniste.

P. Lenc 16.3.2019 9:22

Re: Co dodat?

Ano a i na také "mravence" existuje postřik.Olověný.A k němu dřív nebo později přijde a bohužel nás bude stát hodně.

P. Novak 16.3.2019 7:30

RESENI je velmi JEDNODUCHE

1) Vojenskou silou vystrilet muslimske ozbrojence.

2) Muslimske civilisty poslat na studijni pobyty do specialnich vysokoskolskych koleji kde by se ucili jak se ma spravne zit v obcanske spolecnosti. Viz tak jak to delaji v Cine, kde muslimy posilaj na studijni pobyty do specialnich vychovnych zarizeni.

1) Vojensky porazit Taliban NENI problem.

2) Problem je s tim "civilnim" muslimskym obyvatelstvem, ktery se neumi chovat a z ktereho vznikaji novi muslimsti teroriste.

Aby se takto NAVZDY vyresil problem s muslimskymi teroristy, musel by ale Zapad v cele s USA, prestat byti politicky pokrytecky "korektni", aby se odhodlal ke kroku cislo 2), ktery je podstatou reseni problemu. K tomu vsak nedojde, takze se svet pomalu ale jiste necha zislamizovat. No comment!

V. Kain 16.3.2019 8:42

Re: RESENI je velmi JEDNODUCHE

Bez dobrovolné či nucené podpory obyvatelstva by Talibán brzy zdechnul.Takže Afganistán je nedobytná pevnost.

P. Novak 16.3.2019 9:01

Re: RESENI je velmi JEDNODUCHE

Ano, to je presne co rikam: Bez prevychovy muslimskeho civilniho obyvatelstva dle cinskeho vzoru, je problem Afganistanu a i islamizace celeho sveta, neresitelny/na.

Z. Lapil 16.3.2019 9:40

Re: RESENI je velmi JEDNODUCHE

Problém je v tom, že Taliban není tak úplně armáda a civilisti nejsou tak úplně civilisti. Neboli - jak to chcete rozplést v zemi, kde (volná parafráze podle Pratchetta) kalašnikov je součástí slušného oblečení.

P. Novak 16.3.2019 9:46

Re: RESENI je velmi JEDNODUCHE

O tom prave mluvim: Muslimove by se meli vzdelavat (dle Cinskeho vzdelavaciho modelu pro muslimy) jak se spravne politicky korektne oblekat ( = bez kalasnikova).

R. Brzák 16.3.2019 10:37

Re: RESENI je velmi JEDNODUCHE

výchova není funkční - i rudí kmérové studovali v Evropě. To, co navrhujete je sociální inženýrství. Vyžaduje totalitní moc - jako v té Číně.

Řešení je nápodoba funkčního a vítězícího modelu společnosti. Ta jde (mimo rodinný rámec) vždy přes obchod mezi jednotlivci. Totální deregulace obchodu a pouze obranná iniciativa zaměřená na obranu obchodu, tedy našich, v Afgánistánu se usazujících privatírů. Ať si mimo zónu obchodu - města, budované obchodníky a bráněné armádou - dělá Taliban suché vrby. Lidé, kteří budou moci prosperovat z obchodu s námi, nebudou Taliban podporovat, zvláště, když nebudeme my jim dávat svou útočnou aktivitou pocit, že chceme jejich zemi zotročit. Budeme-li chtít jen obchodovat, budou oni postupně přicházet na to, že strach z nás je přehnaný. A islám je založen pouze na strachu...

P. Novak 16.3.2019 11:31

Re: RESENI je velmi JEDNODUCHE

Stacilo by, kdyby nemuslimove prestali byti politicky korektni a konecne zacali s prevychovou muslimu dle vzoru Ciny. K tomu neni treba totality, ale naopak "jen" dodrzovani soucasnych zakonu. Cetl jste Koran? Dle soucasnych zakonu je Islam nezakonny. Staci si precist Koran, aby clovek pochopil, ze je to nezakonna ideologie.

S tim obchodovanim je to naivita. Civilisti muslimove nemaji strach z nas nemuslimu, ale maji strach ze svych muslimackych funkcionaru a proto je poslouchaji a proto islam stale existuje a dokonce se siri.

I ty deti muslimu jsou vymejvany na zaklade nasili muslimskymi rodici vuci vlastnim detem. Deti jsou nasilne nuceny k islamu vlastnimi muslimackymi rodici, protoze muslimacti rodice se bojeji ostatnich muslimaku, co by tomu rekli, kdyby jejich deti nebyli poslusnymi muslimskymi otroky? Vzdyt by je ostatni muslimove ukamenovali, kdyz by svoje deti nasilim nenutili k tomu aby take byli muslimakama.

Ano, islam je zalozen na strachu, na strachu z nasili a pronasledovani muslimu muslimy.

R. Brzák 16.3.2019 13:10

Re: RESENI je velmi JEDNODUCHE

Mohl bych s Vámi souhlasit v tom, že musíme důsledně vyžadovat po muslimech,aby respektovali naše pravidla, i za cenu, že budou porušovat pravidla islámu. Ale to nejde převýchovou - nýbrž dlouhodobým tlakem na svobodného jedince (a problém je, že muslimové sami o sobě díky své víře svobodní nejsou). Čínský model je model totalitní - který skutečně nedělá to, že vyžaduje dodržování pravidel svobodné a demokratické společnosti - když je tedy po svém "převychová", budou z nich zase jen totalitaristé.

P. Novak 16.3.2019 18:34

Re: RESENI je velmi JEDNODUCHE

A co je ten "tlak na svobodneho" muslimskeho jedince? Rekl jste to sam" Muslimove, diky tomu, ze maji vymyty mozky a maji strach z ostatnich muslimu, kdyby prestali drzet hubu a krok s ostatnimi muslimy, NEJSOU svobodni." Z toho vyplyva, ze je mozny jenom nesvobodny tlak na muslimskeho jedince dle Cinskeho modelu. Nikdy jsem nerikal, ze Cinsky model je dodrzovani pravidel svobodne a demokraticke spolecnosti. Ale rikam, ze Cinsky model prevychovy zamezuje islamske politicke ideologii, ktera je nezakonna jiz dle platnych soucasnych zakonu v demokratickych zemich.

P.S.:

DULEZITE UPOZORNENI, ktere by kazdy, kdo mluvi o pravde, mel pokazde pripojit ke svemu prispevku: V televizi rikali, ze POLICIE bude kriminalizovat kazdeho kdo bude schvalovat nemuslimske teroristy, zejmena na socialnich sitich. Vladni totalitni garnitury v "demokratickych zemich" se totiz bojeji, ze kdyz se bude otevrene bude mluvit o pravde, tak se bude cim dal tim vice strilet v ulicich, protoze pry svobodne nazory radikalizuji a zapricinuji strileni v ulicich.

OPAK JE PRAVDOU: Potlacovani svobodnych nazoru vede nemuslimy ke hnevu a zoufalosti resit islamizaci politickou cestou, vymenou svobodnych nazoru a dodrzovani zakonu. To je vlastne dulezita cast duvodu proc lidi berou spravedlnost do vlastnich rukou a zacinaji strilet v ulicich, kdyz uz jim nic nezbyva, ani nesmeji vyjadrit svuj svobodny nazor!

Zcela jasne rikam, ze NESOUHLASIM s vrazdenim v ulicich a neschvaluji to. Ale zase na druhou stranu, vzdy budu zcela jasne mluvit o pravde, kdo a co radikalizuje nemuslimske teroristy a co jsou muslimove a jejich islamska politicka ideologie zac. Nemuslimske teroristy radikalizuje probihajici masivni ISLAMIZACE celeho sveta. A za islamizaci muzou nasi politici, protoze nevyzaduji, aby muslimove dodrzovali soucasne zakony. Kdo si precte Koran, tak jako ja, jasne z Koranu pochopi, ze Islam je nezakonna politicka ideologie a to jiz dle soucasnych platnych zakonu.