26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ESEJ: Poněkud opomíjené výročí 15. března

V poslední době se u nás stalo módou považovat za nejvýznamnější výročí českého dvacátého století roky 1918, 1968 a 1989.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 15.3.2019 15:56

Ano.

Kupříkladu zde si lze osvěžit, co nám Němci chystali ... https://1url.cz/xMRvy

J. Novák 15.3.2019 17:41

Pred chvili byl v CT diskusni porad, kde okolnosti okupace vcetne Slovenska podrobne rozebirali. Tak co nepripominaji???

J. Jurax 15.3.2019 15:34

Moudře nakladená slova.

A výstižné poukázání na zřejmý trend úprav historie.

Ostatně - běžně uvidíte v médiích psáno, že v roce 1968 nás okupoval SSSR (a výraz ruská okupace není neběžný), kdežto v letech 1938-1939 to byli politicky korektně nacisté a Hitler; jen někteří se odváží napsat němečtí nacisté. Výraz německá okupace nalezneme spíš ve starších textech.

E. Derat 15.3.2019 15:53

Re:

Upěnlivá až urputná snaha vyhnout se názvu Německo či Němec je hlavně vidět celý den u redaktorů ČT 24. Takže nacistická okupace, nacisté vystřílelii atd. Akorát jim to kazí ty staré babičky, pamětnice když řeknou např. Němci vyvraždili půlku mojí rodiny apod. Ovšem u těch je naděje pro ČT a spol. že brzo nebudou již na světě, a tak výchova a vzdělávání mládeže bude pokračovat nerušeně dál v tom pravém korektním unijním zadání. Duch Zelenky a Balášové na Kavčích horách je stále živý, akorát ta strana se změnila.

J. Kanioková 15.3.2019 18:10

Souhlas,

akorát mě teď docela dojal pořad o Háchovi. I když ten osud dobře znám, je to děsivé, jak se k němu pak naši zachovali.

E. Derat 15.3.2019 18:24

Re: Souhlas,

Tak ten jsem neviděl, byl jsem mimo. Kde to dávali, pustím si to se záznamu. Díky předem.

J. Vlček 15.3.2019 13:53

Tak, jako ostatně pokaždé,...

...skvěle napsaný článek. Dík za něj.

J. Richter 15.3.2019 13:17

Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

okupace nastartování kariéry v nacistickém úřadu likvidujícim židovský majetek a vydávající jízdenky do Osvětimi, načež po válce po přestěhování do Čech plynule přestoupil ke komunistům. Takže správný čechoslovák, fašisty a po válce komunista.

P. Han 15.3.2019 13:42

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

A co vaši příbuzní, když už jste v tom svém oblíbeném kádrováckém businessu? A k obsahu článku? To bych asi chtěl moc.

S. Donát 15.3.2019 13:50

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

To víte, rudá špína. Má to kádrování v krvi.

J. Vlček 15.3.2019 13:49

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

Zvratky pana Richtera nestojí za komentář. Bláboly kdejakého debila také nikdo nekomentuje.

R. Nenechal 15.3.2019 16:49

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

S. Donáte Vlčku proto tady kazdeho kadrujes ty ruska onuce a nulo

J. Kanioková 15.3.2019 18:18

Podle sebe soudím tebe ?

M. Zima 15.3.2019 13:58

Všichni, kteří si

Profesorovou zásluhou nakradli, nebo byli amnestování za podvody, ti mají povinnost zde pro Profesora dosvědčit vše, co si přeje. Zatím vystupuje v jeho prospěch pouze opocená garnitura ze zadních míst, ti budí spíš soucit, nežli respekt ve prospěch falešného profesora Profesora.

E. Derat 15.3.2019 14:19

Re: Všichni, kteří si

A co to más společného s brutální okupací ČR ?

J. Kanioková 15.3.2019 18:20

Nic,

jen tu ukrutnou snahu si kopnout někoho do kotníku..

J. Tolman 15.3.2019 15:03

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

Pro mne bylo záhadou, kde se vzaly ve vlastnictví Livie Klausové, pocházející ze skromných poměrů, šperky za asi 4 miliony, které ve vile šéfa sněmovny v šestém pražském obvodě uloupili zloději v noci na neděli 19. září 1999. Dle tisku tam ukradli osobní věci za čtyři milióny korun, které patřily zejména Klausově manželce Lívii. Mezi ukradenými předměty byly především šperky. Když vešlo ve známost, čím byl její tatínek, tak bylo jasno.

E. Derat 15.3.2019 15:39

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

No, hlavně že máte jasno. Rok 1999 nebyl rok 89, takže schopní lidé se za deset let ze skromných poměrů někam dopracovali.

J. Vlček 15.3.2019 15:45

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

Nejspíš si je paní Klausová koupila, protože v nich měla zálibu. Vy jste si za svůj plat kupoval jiné věci, které měly pro vás význam. V tom bych žádnou záhadu nehledal, pane Tolmane.

Kdybych měl ve špercích zálibu, mohl bych je mít doma taky, vy ne? A to jsme neměli ani zdaleka takové platy, jako měli Klausovi. Tak v čem vidíte nějakou záhadu?

R. Nenechal 15.3.2019 16:46

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

Vlčku Ty a zalibu? Burane ty ses zuboženy švorcak seš rad že si zajdeš do bufalu za 10 kaček na glču ubohy to tvore ses k politovani chudino

J. Kanioková 15.3.2019 18:03

Úžasná zdvořilost :(

M. Němec 15.3.2019 16:10

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

Židovské zlato.

Fracek Klaus ml. měl dědka pěknýho óbrfašistu.

E. Derat 15.3.2019 16:31

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

Soukmenovče to bys měl vědět, na Slovensku žádní fašisté nebyli. A nebylo to židovské zlato, bylo to již německé zlato.

P. Manda 15.3.2019 16:34

Re: Tak pro Klausova tchána Štefana Mištinu znamenala

trosko ubohá.

M. Bílý 15.3.2019 12:41

Vidím to jako dnes. Sedím u snídaně před odchodem ....

.... na vlak do školy a maminka vchází plačící do kuchyně: obsazují nás Němci!

Bezvadný článek.

J. Matuška 15.3.2019 12:15

Ke skvělému článku jenom poznámka

Doporučuji všem, kteří ještě nečetli knihu od Johna Laughlanda Znečištěný pramen, aby si tu knihu vypůjčili v knihovně. Na desítkách stran jsou doslovné přepisy z německých dokumentů, které se týkají otázek Nové Evropy...citace jsou z doby před 2, světovou válkou a v průběhu konfliktu.

S. Netzer 15.3.2019 11:59

"Konstanta"

života pana exprezidenta, že "na evropské politické elity se spoléhat nedá, protože jsme pro ně málo důležití", je typickou mantrou populistů, apelujících na nesebevědomé, zamindrakované jedince, kteří bývají jejich nejsnadnější kořistí.

P. Han 15.3.2019 12:04

Re: "Konstanta"

Ano, takové jedince se samozvaná "evropská elita" snaží vytvářet z obyvatel svých pašalíků.

S. Netzer 15.3.2019 12:12

Re: "Konstanta"

Další flusanec.

P. Han 15.3.2019 12:19

Re: "Konstanta"

Tak si sakra dejte před hubu roušku.