3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ESEJ: Poněkud opomíjené výročí 15. března

V poslední době se u nás stalo módou považovat za nejvýznamnější výročí českého dvacátého století roky 1918, 1968 a 1989.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kulheim 15.3.2019 8:55

Re: Výročí opomíjené není!

"A kdyby se Stalinovi zachtělo, mohl po r. 1945 z ČSR klidně vytvořit další svazovou republiku ...."

Je to tak, asi ho to nenapadlo. Paní Merkel napadlo, že by to mohlo jít. Postupně schvalovat zákony dodávané z Brusel a propracovat se do bezvýznamnosti.

D. Stirský 15.3.2019 9:15

Re: Výročí opomíjené není!

Čili pro vás raději Stalin či Hitler než Merkel.

J. Kulheim 15.3.2019 9:21

Re: Výročí opomíjené není!

Tak otázka nezní.

Výsledek pro ČR je stejný. Ovládnutí Evropy, včetně ČR a jeho občanů. Jenom prostředky jsou jiné. Soifistikovanější. Postupné ukrajování svobody státu a jednotlivců. Demokraticky se propracovat do bezvýznamnosti.

E. Derat 15.3.2019 8:55

Re: Výročí opomíjené není!

Stačí se podívat vpravo na článek pana historika na LN, a už z názvu je jasná ta manipulace s fakty.Neokupovali nás nacisté, ale Německý stát a Němci. Nacisté nebyli pouze v Německu. Jako nás v roce v roce 68 neokupovali bolševici, ale Sovětský svaz a Rusové. Státy neokupují nějáké strany či jejich zvrácené ideály, ale zase jenom státy a jejich občané.

K. Mensfeldová 15.3.2019 8:34

...tak tedy esej

...již drahnou dobu jsou příspěvky VK utrpením a se zájmem je hltá snad už jen Petr Štěpánek. Ano, samozřejmě, vím, že to není povinné, ale když už máme ten Institut...čtenář naivně očekává něco z těch analytických schopností VK z poloviny 90. let (ať již s názory souhlasil či nikoliv, bylo s čím se ztotožnit nebo s čím i tvrdě polemizovat). Nevím proč, ale mám pocit, že to napsal někdo jako Gorbačov.

Protože základní východisko "eseje" je nesmyslné - prostě v české společnosti nejsou žádné relevantní projevy bagatelizující 15. březen 1939, nemá smysl ani komentovat tu snůšku banálních pseudohistorizujících propojení.

Za reakci tak vlastně stojí jen krátká poznámka - protože ani Posselt a jeho sdružení nepovažují za možnou revizi odsunu včetně majetkové restituce, bylo by zajímavé uvést ty "politiky", s nimiž se VK stýká a kteří takové požadavky mají.

R. Brzák 15.3.2019 8:49

Re: ...tak tedy esej

Vaše reakce na onu poznámku stojí za pozornost moji. Je samozřejmě jen Vaše právo, že V.Klausovi nevěříte - ostatně, věřit politikům, ani bývalým, se nemá (věří se bohu, přírodě atd...). Ale to je zároveň i odpověď na Váš poslední odstavec - správně nevěříte Klausovi, zato svou důvěru svěřujete politickým proklamacím určeným široké veřejnosti (protože o ty se jednoznačně jedná v případě pana Posselta). A politikům není třeba vyčítat, že veřejně hovoří jinak, než mezi "svými" - dalšími politiky, při jednáních bez přítomnosti tisku.

Prostě nejste konzistentní - pokud tedy nejste přítomna u těch jednání či v hlavách dotyčných politiků...

K. Mensfeldová 15.3.2019 12:00

Re: ...tak tedy esej

Děkuji za reakci, ale o důvěře v kohokoli nebyla řeč - vyjádření nesměřovalo k tomu, že si VK vymýšlí, jen by ty politiky měl uvést. konečně pro posouzení stačí i veřejné zdroje:

Jestli myslel nějaké historky před dvaceti a více lety, tím spíše to podtrhuje nesmyslnost článku. Jestli myslel novější období jeho politického důchodu, tak je evidentní, že jedinou relevantní politickou silou, ze které se tu a tam ozývají (a není to ani v kuloárech) velkoněmecké reminiscence, je AfD, se kterou se VK dost kamarádí.

Takže konzistentní by měl být spíše VK.

J. Nový 15.3.2019 8:33

Stejně

Stejně tak je potřeba si připomínat pravdu, že v r. 1968 nás neobsadil pouze Sovětský svaz nebo dokonce jen Rusko, ale i Poláci a Maďaři. O Němcích je na wiki napsáno, že nakonec hranici nepřekročili, až na pár specialistů. Pak nechápu, proč tvůrci Zdivočelé země, kterýžto seriál považuji za velice vydařený nechali v jednom díle najet tanky s bílými pruhy na dvůr statku a mluvit německy. To by byla škody, kdyby takto chtěli zkreslit minulost.

E. Derat 15.3.2019 8:18

Výborný a pravdivý článek, četl jsem ho

ve včerejší tištěné MF.

R. Stary 15.3.2019 5:54

Stal jsem se obeti komunistu.

Ackoliv jsem byl jeste skolak, bylo se mnou zachchazeno jako s tridnim nepritelem. Nikdy jsem nic zleho jinym neudelal. Stejny osud postihl moje rodice. Musel jsem utect z Uh. Hradiste na Slovensko. Slovaci byli napred Slovaci a az potom mozna komunisti. Cesi byli napored komunisti a az potom mozna Cesi.Takze pohravat si s vyrocima je vylozene lhani. Komuniste se nezaslouzili o existeneci Ceskeho naroda, ale znicili zivot nekolika generacim.

F. Houžňák 15.3.2019 7:31

Ano, a komunismus vymysleli a v Rusku a na Ukrajině

zavedli Němci. To jste zapomněl dodat.

R. Stary 15.3.2019 9:51

Re: Ano, a komunismus vymysleli a v Rusku a na Ukrajině

No jestlize budeme presni tak to nebyli uplne v Rusku Nemci. Lenin, Trocki atd. To nebyli predevsim Nemci.

F. Houžňák 15.3.2019 16:53

Marx byl Němec, a Lenina s jeho partou poslali

do Ruska s úkolem zavést tam komunismus Němci, tedy německá vláda, a vybavili ho k tomu účelu deseti milióny zlatých marek (podle jiných pramenů dvaceti milióny). Nebýt toho, zůstal by ve Švýcarsku a umřel tam na syfilis, a žádný komunismus by v Rusku nevznikl.

R. Stary 16.3.2019 11:04

Re: Marx byl Němec, a Lenina s jeho partou poslali

Dovolim si opakovat,ze Marx, Lenin Trocki a td. nebyli tak uplne Nemci.

F. Houžňák 17.3.2019 20:02

No, to můžete opakovat až do alelujá, Marx byl

Němec a ti dva ostatní ne, co s tím pořád máte? Když Marx nebyl Němec, tak co podle vás byl, nějaký Burjat nebo Kečua nebo kdo? Ta německá vláda, co poslala Lenina s milióny ve zlatě do Ruska, to nebyli Němci? Kdo to podle vás teda byl?

R. Stary 18.3.2019 8:25

Re: No, to můžete opakovat až do alelujá, Marx byl

Marx, Engels i Lenin byli zidovskeho puvodu. Bylo v Rusku 24 komisaru. Z nich bylo 18 zidovskeho puvodu. Pozdeji Stalin mluvil o sionistckem spiknuti.Je zajimave cist o ceste Lenina do Ruska. Malo kde se jeden docte, ze Fritz Platten ktery leninovu cestu do Ruska organizovl byl nakonec od bolseviku zavrazden. Cela ta komplikovana zalezitost nestoji za podrobne studium.

F. Houžňák 18.3.2019 8:50

Ano, nestojí za studium, ale vy se v tom hrabete,

abyste přesně zjistil, kdo je židovského původu. Marx byl Němec, evangelický křesťan, syn evangelického faráře, jak jste si jistě ráčil přečíst. Tak jaký židovský původ.

R. Stary 18.3.2019 9:32

Re: Ano, nestojí za studium, ale vy se v tom hrabete,

Pane Houznak. Sanmozrejme jsem si zjistil, ze Karl Marx je po mamince Zid. https://de.wikipedia.org/wiki/Karl_Marx. (Leben. 5.radek) Potvrzuje to jeho vyjimecny intelekt.Vyjimecne vlastnosti Zidu jsem poznal, protoze jsem zil pri mem studiu 5 let na jedne svetnici s kolegou zidovskeho puvodu. Bylo to thema nasich dlouhych diskuzi. Pozdeji se stal vyskoskolkym profesorem na jedne slovenske vysoke skole. Pro priste bych prosil, aby jste vynechal ten vas arogantni podton.

F. Houžňák 18.3.2019 9:43

Aha, já zapomněl, že vy jedete podle nacistických

norimberských zákonů. No jo, podle nich byl Marx Žid, i když to byl antisemita jako prase. Já se omlouvám, že jsem nevzal do úvahy váš nacistický způsob uvažování. Takoví jako vy mají vždycky jasno v tom, kdo je Žid a kdo není, protože po tom neustále pátrají. Svoje poučování o arogantních podtónech si schovejte pro své nacistické Kameraden.

R. Stary 18.3.2019 10:13

Re: Aha, já zapomněl, že vy jedete podle nacistických

Pane Houznak. Vrele diky. Skutecne jste mne pobavil. Ja takove vejsplechty sbiram. Obvzlaste Cechacci dovedou byt vtipni.

F. Houžňák 18.3.2019 11:02

To je fajn, že už nejste tenhleten Čecháček,

že už patříte do nějakého pořádného národa a ne mezi nás špinavé Slovany. Že se s náma vůbec zahazujete, to nechápu.

E. Derat 15.3.2019 8:30

Re: Stal jsem se obeti komunistu.

Klubíčko je třeba odvíjet od záčátku, nebýt německé okupace tak jste se nestal obětí komunismu. Vše v dějinách má příčinu a následek. A ten sešup českého státu nastal na dlouhých 50 let právě dnes, tedy 15.3.1939, kdy do ČR vtrhli Němci.

J. Jelínek 15.3.2019 8:45

Re: Stal jsem se obeti komunistu.

Takhle se dostaneme až k Sámovi potažmo Kopčemovi s Veverčákem. Co si tak přiznat, že nacistický a komunistický hnus je také trošku i našim dílem a přestat se stylizovat do role věčně ublížených a spravedlivých holubiček míru?

E. Derat 15.3.2019 9:02

Re: Stal jsem se obeti komunistu.

Moderní dějiny států se datují od roku 1918.Tedy i od data vzniku ČSR. Jaký díl oodpovědnosti za nacismus přisuzujete předválečné ČR ? Snad jedině, že čeští Němci v českém pohraničí se hlásili k hitlerovskému Německu. S komunismem máte pravdu, ale ten začátek klubíčka je stále na straně Němců.

R. Stary 15.3.2019 9:45

Re: Stal jsem se obeti komunistu.

Myslite, ze Nemci pusobili jako katalyzator toho zla? Zil jsem v nekolika mestech a v nekolika zemich, mohu posoudi, ze Cesi obvzlaste inklinuji ke zlu.Ono musi byt v lidech hodne zla jestlize spoluobcany okradou, pronsleduji je protoze byli uspesni a potom si definitivne privlstni jejich zivotni uspech.

Z. Koutecký 16.3.2019 0:22

Re: Stal jsem se obeti komunistu.

No,oni Češi se v páchání zla zas až tak moc nepřevyšují jiné národy. To, co popisujete se dělo v celém východním bloku. A víte, pane Starý, co to byla arizace? Arizace znamenala v nacistickém Německu a jím ovládaných zemích vyvlastnění majetku osob, které byly židovského původu a jeho převedení do rukou nežidovských správců a posléze majitelů. Původní židovští majitelé skončili v koncentračních táborech.A to je jen zlomek zla páchaného Němci. Nebo si přečtěte něco třeba o válce ve Vietnamu a masakrech civilistů, které tam páchali američtí vojáci.

R. Stary 16.3.2019 11:00

Re: Stal jsem se obeti komunistu.

Pane Vydra, pokud se pamatuji jsem psal o Cesich. A Cechy jsem poznal v pravem svetle v Kovohutich Pribram. Tam pracovali se mnou politicti vezni kteri, jiz nemohli pracovat v uranovem dole. Jeste dnes se mi o nich zda. Jak dlouho myslite, tito lide ozareni radioaltivnim zarenim zili?Ja jsem byl pronasledovan Cechy, ne Nemci nebo Vietnamci.Tak argumentuji komunisticti vlastizradci kdyz hledaji vymluvu a ospravedlneni pro jejich zlociny.

P. Kmoníček 15.3.2019 8:49

Re: Stal jsem se obeti komunistu.

Češi jsou stále nejdříve komunisté a teprve potom Češi. Myslím tím ty méně rozumově vybavené a bohužel jich je hodně.

P. Boublíková 15.3.2019 5:22

Ve srovnání s nedávnými oslavami Jana Palacha

je ohledně výročí německé okupace až mrtvolný klid.

V. Kotas 15.3.2019 6:53

Re: Ve srovnání s nedávnými oslavami Jana Palacha

Tak jest. I když ČT avízuje, že to připomenutí bude velkolepé ( jeden televizní večer ).